2021-07-10, 14:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Fy helvete, barnen hade ingen aning om vad som väntade innan det skedde.
Så stora barn är nog mycket medvetna och hinner bli rejält rädda innan tåget träffar.
Citera
2021-07-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är det som stämmer?
Och hur vet du att det stämmer?

En man som misshandlat sin fru en längre tid t.ex.
Som sagt, bekanta med gemensamma vänner. Ska kolla lite mer med dem direkt.
Citera
2021-07-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Med den bakgrunden, är det ju mycket märkligt att tingsrätten dömde till obevakat umgänge med barnen (för pappan). I paritet med den kammarrätt, som dömde att lilla Esmeralda skulle tillbaka till sina biologiska föräldrar.

Just ja, det var snack om att pappan hade fått vårdnaden också... Men som sagt, snack. Jag kan inte bekräfta det överhuvudtaget.
Citera
2021-07-10, 14:49
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Kanske med en pappa som misshandlar sina barn? Då tycker jag nog att hon gjorde rätt....

Du måste ju vara i värre tillstånd än vad mamman var i när hon beslöt sig för att göra det hon gjorde.
Mamman hade ju i en allvarlig psykisk störning när hon gjorde detta. Men du sitter här på forumet och anser att hon gjorde rätt om pappan misshandlade barnen??? Ingen mentalt frisk människa resonerar som du gör!
Citera
2021-07-10, 14:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Ge mig exempel på ett läge som rättfärdigar att på eget bevåg utsätta sina barn för skräck o ångest till slut döden.

Nej just det finns inget. För INGEN förälder vill kröka ett hår på sina barn, har man de tankarna oavsett yttre faktorer som påverkar söker man hjälp eller lämnar bort sina barn till släktingar/myndigheter.
Om du visste att pappan fått vårdnaden och skulle föra dom till en satanistisk pedofil sekt där dom skulle bli våldtagna varje dag. Ja då är detta skonsamt. Tåget kommer och det blir svart. Finns värre saker än döden lille vän.
Citera
2021-07-10, 14:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
En man som misshandlat sin fru en längre tid t.ex.
Som sagt, bekanta med gemensamma vänner. Ska kolla lite mer med dem direkt.
Det handlar mao fortfarande om hörsägen.
Citera
2021-07-10, 14:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Du måste ju vara i värre tillstånd än vad mamman var i när hon beslöt sig för att göra det hon gjorde.
Mamman hade ju i en allvarlig psykisk störning när hon gjorde detta. Men du sitter här på forumet och anser att hon gjorde rätt om pappan misshandlade barnen??? Ingen mentalt frisk människa resonerar som du gör!

Var någonstans har det framkommit att hon led av en allvarlig psykisk störning?
Citera
2021-07-10, 14:54
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brownie79
Kidnappning är bra mycket bättre än att mörda sina barn. Om man tänker som dig dvs. Hon hade ett jobb och hade mycket väl kunnat spara ihop en liten summa till flygbiljetter. Eller tagit ett lån vad som helst innan hon valt att mörda sina barn.
Tror du folk bara kan ta ett lån ,på några få dagar?
Pappan hotade med att döda sina barn, och han skulle vi idag lika gärna ha skrivit om här!!

Hur hemsk han är som dödat sina barn!
Då han skulle få umgängesrätt till barnen denna helj!!!!
Tänk en minut längre innan du skriver fler korkade inlägg!!
Citera
2021-07-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det handlar mao fortfarande om hörsägen.

Ja, i sanningens namn måste man ju vara ärlig om just det.
Känner att jag litar på min släkting, men hen kan ha fått fel för sig, så jag ska försöka närma mig de som kände kvinnan privat. Jag känner inte dessa själv, så inte säkert de vill dela med sig.

Jag kommer inte försöka tillföra mer till denna tråden innan jag känner att det är väsentligt!
Men jag tror också samtidigt att vi inte kommer få veta mer om detta än just rykten.
Blir inte en FUP iaf, det är säkert. Allt utredningsmaterial kommer att sekretessbeläggas så fort man känner sig nöjd. Skulle vara om pappan vill berätta sin historia i media, men det tvivlar jag på.
Citera
2021-07-10, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Tror du folk bara kan ta ett lån ,på några få dagar?
Pappan hotade med att döda sina barn, och han skulle vi idag lika gärna ha skrivit om här!!

Hur hemsk han är som dödat sina barn!
Då han skulle få umgängesrätt till barnen denna helj!!!!
Tänk en minut längre innan du skriver fler korkade inlägg!!

Han HOTADE att döda sina barn.
Mamman DÖDADE sina barn.

Stor skillnad!

Barnen skulle omhändertagits av sociala jouren och placerats i skyddat boende.
Då hade de levt idag.
Citera
2021-07-10, 15:13
Medlem
NewHopes avatar
Men det handlar inte om dig, som tror sig vara bättre. Livet kommer visa hur vi gör, om nån av oss överhuvudtaget hamnar i liknande situation
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Jag hade inte hoppat utan kämpat in i det sista. Om hoppet hade varit ute hade jag försökt att ge mina barn trygghet in i det sista, inte utsätta dem för en ångestfylld död (som i detta fallet).
Citera
2021-07-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Fy helvete, barnen hade ingen aning om vad som väntade innan det skedde.
Fyfan..har hon hållt fast dom i händerna då när tåget kom?
Vilket jävla monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in