2021-07-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Seriöst ? Tror du kvinnan ringer polisen och dom stannar hos henne flera timmar under natten utan att hon känner sig skrämd, hotad m.m.
Det är helt jävla otroligt hur sinnesslöa vissa människor är. Skrämmande bara det.

Du är nog bra sinnesslö, en inlaga från hennes advokat påpekar att hon blev rädd. Ja. Det menar jag ju med.

Men hade det varit hotfulla sms etc under natten hade de förmodligen skrivit det i deras inlaga där allt görs för att svartmåla honom.
Citera
2021-07-13, 07:47
Medlem
NewHopes avatar
Hon skulle inte dödat sina barn om han inte misshandlat henne. Hon gjorde fel pga förstörd psyke. Han gjorde fel och har ingen ursäkt, förutom att han är värsta monster
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Sammanfattning: mamma mördar sina barn. ”Det är mannens fel”.
Citera
2021-07-13, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Om nu kvinnans ord i den här vårdnadstvisten är överdrifter och rena påhitt varför anmälde inte mannen det då till polisen ? Dessutom borde han ha gjort det tidigare om nu kvinnan enligt dig var så oerhört olämplig som vårdnadshavare av två barn, men det finns inga sådana anmälningar.
Har du någon förklaring till det ? Nej, det har du nog inte eftersom en man med stort våldskapital inte anmäler en kvinna han vill ha 100% kontroll över 24/7/365.

Anmäla vad till polisen? Du har ingen aning om hur detta funkar.

De skulle ju ha en rättegång i augusti. Då hade allt kommit fram.
Om det varit överdrifter eller inte.
Citera
2021-07-13, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetintebryrmiginte
Finns ju tydligt dokumenterat att denna kvinna levt på flykt från den livsfarliga mannen och att beslut om umgänge drivit henne till detta.

Fel.

Hon har inte levt på flykt, det var i maj det skedde. Ett skyddat boende så att han inte skulle kunna åka till henne för att kontrollera om hon skaffat ny pojkvän.

Rättegång skulle vara i augusti.
Citera
2021-07-13, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Så dumt är denna slutsats! Fungerar inte hjärna pga kvinnohat?
Slutsatsen är - hur ska samhälle stoppa våld och skydda folk så att de behåller frisk hjärna och psyke och ta inte sådana tragiska beslut .

Jag har inget kvinnohat och är kvinna själv. Jag vill bara förstå vad som ledde fram till hennes drastiska beslut att mörda barnen då hon med tanke på bakgrunden kanske skulle vinna rättegången som skulle äga rum i augusti.

Jag tycker det är en intressant diskussion.
När är det försvarbart att man tar livet av sina barn? När de riskerar…..vad?
Man mördar inte sina barn när de utsätts för mobbing i skolan.

Det är inte skrivet i sten att barnen skulle få ett helvete hela sin uppväxt.
Men som du skriver så blev hon nog såpass nedbruten och såg bara allt väldigt nattsvart. Så vart brast det? Varför fick hon inte det stödet hon behövde?
Citera
2021-07-13, 07:54
Medlem
Citat:
Hon skulle inte dödat sina barn om han inte misshandlat henne. Hon gjorde fel pga förstörd psyke. Han gjorde fel och har ingen ursäkt, förutom att han är värsta monster

Han är värsta monster? Vad säger du då om de slår sina flickvänner gula och blå?
Citera
2021-07-13, 08:03
Medlem
NewHopes avatar
Håller med, känner flera utbildade albaner som inte ha denna föråldrade kvinnosyn.
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det är ett extremt gammalt tänkt. För alla albaner tänker inte så. Det här är en kille som kom till Sverige 2006. Levt halva sitt liv i hemlandet, upplever krig, har förmodligen en mer traditionell syn på mansrollen och respektive. Individer som växer upp här och utbildar sig har inte alls samma tänk. Hur han var är inte ok. Hans beteende skulle inte heller en albansk tjej tolerera.
Citera
2021-07-13, 08:11
Medlem
NewHopes avatar
Visst ser alla normala föräldrar barnen som en del av sig själv när de är små. För att kunna skydda dem bäst. Här trodde ju hon inte att hon kunde skydda de längre. Har du barn?
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
En ”frisk” förälder ser inte sina barn som en förlängning av sig själva. De ser sina barn som självständiga individer som sig bör. Det är föräldrar som mördar som har den synen och den är inte sund, utan en del av orsakerna när det kan gå väldigt snett!
Citera
2021-07-13, 08:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Vad har du hittat denna information?

Antar du menar det sista.. Tror bestämt det stod i tråden att hans födelseland anges till Serbien Montenegro.
Citera
2021-07-13, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du är nog bra sinnesslö, en inlaga från hennes advokat påpekar att hon blev rädd. Ja. Det menar jag ju med.

Men hade det varit hotfulla sms etc under natten hade de förmodligen skrivit det i deras inlaga där allt görs för att svartmåla honom.

Nej. De skriver inte ned allt som deras klienter berättar och har dokumenterat från polisen, soc. etc.
Det är bara en bråkdel som tas upp, oftast ska det vara så kortfattat som möjligt.
Varför tror du det finns bilagor till domstolsärenden ?
Citera
2021-07-13, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shqipe98
Som alban måste man säga detta. Många av er svenskar fattar inte. Labinot blev inblandat med en svensk brud. Jag känner många albaner som blir ihop med svenska brudar och de blir alltid lika dåligt. Vi är helt enkelt uppfostrat olika. Män är män och kvinnor är kvinnor hos oss. Till skillnad från svennar, där de tvärtom o låter kvinnor styra allt. Så funkar de inte hos oss. Den där filen som nån la ut innan där Labinot påstått ha sagt så om sina barn tror jag är bullshit och hon här Maria sa bara så för att få polisen på sin sida. Många Kvinnor ljuger för att få de dem vill. Tror jag att han gett henne en örfil eller så självklart. Men att han sagt så om sina egna barn tror jag ej.

Men allt de där spelar inte roll nu. De som spelar roll är alla ni som tycker synd om mamman. Är ni helt borta i huvudet eller? Vare sig han kunde mörda de själv eller inte är en teori som inte spelar roll. För de va hon som gjorde de. Hon valde att ta sina små barn till tåget ta en ögonbindel på de sen vänta in de värsta. Må hon ruttna i helvete för de hon gjorde och hennes barn förhoppningsvis har de bättre i himmlen. Sjuka är hon valde tåget, att dö på sånt brutalt sätt, kommer inte ens kunna begrava kropparna ordentlig för de är helt förstörda. De här med hemlig identitet verkar också skitsnack. Vem har en hemlig identitet men ändå bor i samma ort.

Till de hororna som skriver hela tiden serb detta serb detta. Fuck er, Kosove har alltid tillhört albaner sen lång tillbaks i historien. Hoppas nu inte mitt inlägg blir raderat för de visar att bara rasister kan snacka här men inte invandrare. Detta är sanningen.

Snälla, när ni nu har vunnit kriget så flytta tillbaka till Kosovo. Men grejen är den att du vill inte ens bo där själv, i eran pisskultur. Istället ska ni terrorisera med er klankultur här i Sverige, skäms du inte? Här har vi alla självbestämmande, man som kvinna. Förutom barn och förståndshandikappade förstås och ni kvalar snart in till den senare gruppen. Du snackar om rasister när ni supernationalister inte viker en tum från er egen kultur utan idiotförklarar andra kulturer och att kvinnan ska leva på ett visst vis? Ni kommer aldrig integreras. Jag förstår det nu. Toleransen i Sverige börjar snart ta slut, även för en tidigare inbiten migrationsvän.

Med det sagt så försvarar jag verkligen inte (0%) handlingen att ställa sig framför tåget med sina egna barn. Dock kan jag förnimma psykologin bakom och den ligger till stor del mans- och machokulturen från folkgruppen albaner bakom, i detta fallet. Den gemensamma nämnaren är så klart män. Men då vissa kulturer uppvisar så starka drag och illvilja att integreras och förstå att en kvinna har precis lika stor rätt som en man så förstår jag nu att arbetet måste börja där. Förtryckarkulturer borde inte tolereras i Sverige år 2021.
Citera
2021-07-13, 08:19
Medlem
Citat:
Visst ser alla normala föräldrar barnen som en del av sig själv när de är små. För att kunna skydda dem bäst. Här trodde ju hon inte att hon kunde skydda de längre. Har du barn?

Det jag syftade på är att en normalt fungerande förälder kan skilja på sina egna känslor och barnets känslor.

Det är patologiskt att inte kunna göra det, vilket kan vara fallet i filicid enligt studier.

Ofta har också föräldrarna en osund anknytning till barnen.

Och ja, väljer att svara på din fråga. Jag har fyra barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in