2021-07-10, 14:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jaja, jag berättar bara vad jag fick berättat för mig och ja, viskleken är ett vanligt fenomen.
Enligt det jag fick berättat för mig så hade han fått ett fängelsestraff, kan ha varit arrest eller t.om häktning, utan åtal. Jag kan inte svara på det. Borde gå att få fram isf.
Finns säkert en del sanning i mycket, men som sagt, inte 100% någonstans egentligen.
Kommer bli svårt att veta hela sanningen också med tanke på att det är mord->självmord.

Barnen ska enligt vad jag hörde varit gamla nog att förstå varför man inte går upp på tågspåren iaf.
Försvarar inte mamman någonstans, men oavsett hur det sett ut så har hon inte sett någon annan utväg.
Hemskt
Man kan inte få fängelsestraff utan åtal och dom i Sverige.
En häktning beslutas också av Tingsrätten.

Det låter inte som om de där uppgifterna är särskilt verklighetsförankrade mao.
Citera
2021-07-10, 14:23
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resurssvag
Mitt uppe i den tragik, oavsett orsak och skuld som en händelse som denna innebär verkar den ju vara rena vitamininjektionen för somliga här.
Jo, jag vet att detta är Flashback och jag kanske inte skall förvänta mig sakligt underbyggda resonemang i alla delar, men jag blir ändå lite dyster av att läsa somligt här.
Först alla dem som förväxlar sanningen med vad de tror sig veta. Sedan de som tar chansen att framställa sig själva som moraliskt, andligt och begåvningsmässigt överlägsna.
Jag tror, hoppas, att ingen av oss kan föreställa oss det inre kaos som får en mor att att ta sig själv av daga tillsammans med två små barn. Visst går det att hävda att det är två mord i en rent saklig mening, men vi är väl skyldiga att fråga oss själva; Vad kan ha varit orsaken?

Och så alla dessa gissningar/önskningar. "Det var afghaner!" "Det var en tjej från Östersund som kände min lillasyrras kompis kusin" osv osv.
Visst är det så att mamman har ansvaret fullt ut. Men verkställigheten av det straff som många här skulle anse lämpligt är ju i så fall resan gjord. Det kanske är så illa att det inte finns någon skuldfråga kvar att fördela?
Men vi som lever vidare kanske kan kosta på oss att vara något mer anständiga när vi diskuterar frågan? Även om det här är Flashback.

Du har helt rätt. Anständighet borde vara ett krav, speciellt när det gäller tragedi.
Citera
2021-07-10, 14:28
Medlem
Iseliljas avatar
Är det ingen som vet kön och ålder på barnen? Någon nämnde namnen L*am och L*on, är det bekräftat?
Citera
2021-07-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iselilja
Är det ingen som vet kön och ålder på barnen? Någon nämnde namnen L*am och L*on, är det bekräftat?

Enligt tidigare info i tråden (ej bekräftat) ska de vara ca 2-3 och 5-6 samt 2 pojkar.
Citera
2021-07-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kan inte få fängelsestraff utan åtal och dom i Sverige.
En häktning beslutas också av Tingsrätten.

Det låter inte som om de där uppgifterna är särskilt verklighetsförankrade mao.

Nej, som sagt så är det hörsägen, men det finns ändå saker som stämmer i storyn, mot vad som sagts tidigare. Finns det bara två Kr*sniqi i Sverige?
Är man 100% på att det är rätt man som kollats upp?

Bara nyfiken, låter ju troligare att hon tar till så drastiska saker om hon haft skyddad identitet och han sen hittat henne.
Citera
2021-07-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C26455A
Jag hade inte hoppat utan kämpat in i det sista. Om hoppet hade varit ute hade jag försökt att ge mina barn trygghet in i det sista, inte utsätta dem för en ångestfylld död (som i detta fallet).

Det handlade inte om vilket problem som helst.
Uppenbarligen har du aldrig behövt känna dig riktig rädd, och kan därmed inte sätta dig in i hur det känns.
Good for you.
Citera
2021-07-10, 14:35
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Mord är ett mord och ska inte förskönas. Barnen hade rätt att leva och ingen har rätt att ta deras liv.

Kanske med en pappa som misshandlar sina barn? Då tycker jag nog att hon gjorde rätt....
Citera
2021-07-10, 14:36
Medlem
Citat:
Enligt tidigare info i tråden (ej bekräftat) ska de vara ca 2-3 och 5-6 samt 2 pojkar.

Den yngsta ser ut att vara ca 1 år på facebook, 2016. Så mer troligt 4-6 och 7-9.
Citera
2021-07-10, 14:36
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Fy helvete, barnen hade ingen aning om vad som väntade innan det skedde.
Citera
2021-07-10, 14:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej, som sagt så är det hörsägen, men det finns ändå saker som stämmer i storyn, mot vad som sagts tidigare. Finns det bara två Kr*sniqi i Sverige?
Är man 100% på att det är rätt man som kollats upp?

Bara nyfiken, låter ju troligare att hon tar till så drastiska saker om hon haft skyddad identitet och han sen hittat henne.
Vad är det som stämmer?
Och hur vet du att det stämmer?
Citera
2021-07-10, 14:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag vet inte om detta är berättat tidigare, men fick idag pratat med en nära släkting som bor utanför Helsingborg som i sin tur har gemensamma vänner som kvinnan i fråga.

Det ska röra sig om en man (antagligen pappan till barnen) som misshandlat kvinnan en längre tid innan hon lyckats anmäla.
Mannen hade börjat ge sig på barnen också vid denna tiden.
Han ska tydligen ha dömts till fängelse, kvinnan har fått skyddad identitet och flyttat till "hemlig" ort med två av barnen.
Mannen hade fått kontakt och besöksförbud och släpptes nyligen, men hade ändå kontaktat och sagt något i stil med: "Låt mig träffa mina barn annars tar jag livet av dig!" etc etc.
Han hade fått reda på adress och allt på något sätt.

Trots detta fick hon ingen vidare hjälp och kände antagligen att detta var den bästa utvägen.
Fråga mig inte hur långt det måste gå för att komma till den slutsatsen, men det har hänt iaf.

Detta är obekräftade uppgifter för min personliga del (jag vet hur retligt det är med uppgifter från "min farfars kompis kusin", men detta tyckte jag att jag behövde framföra i tråden), bekräftade såtillvida att min släkting var på husbilssemester och stannade utanför Örkelljunga sista dagarna (helgen) för att träffa vänner där, vänner som kännde kvinnan privat, de hade aldrig träffat mannen, kvinnan hade bara berättat under den tid han satt inlåst.

Kanske tagits upp liknande berättelse innan, isf är jag antagligen sist på bollen, fick informationen idag åtminstone.

Med den bakgrunden, är det ju mycket märkligt att tingsrätten dömde till obevakat umgänge med barnen (för pappan). I paritet med den kammarrätt, som dömde att lilla Esmeralda skulle tillbaka till sina biologiska föräldrar.

Jag tror att vissa domstolar inte ser till barnet alls, utan hakar upp sig på principen att biologiska föräldrar ska ha rätt till sina barn, nästan oavsett vad.
Citera
2021-07-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Just att skära halsen av måste ju vara bland det mest brutala man kan göra. Det är inte lika passivt våldsamt som att låta ett tåg göra jobbet.

Och dessutom, att fortsätta efter första barnet... fy fan. Det måste varit ordentligt fel i huvudet på henne, inte bara depression och uppgivenhet.

Hittade artikeln. Inget som pekar på att hon var psykiskt sjuk.. Hennes man visste ingenting om deras ekonomiska situation.
Kommer aldrig att förstå hur man kan ta ut sin "frustration" på oskyldiga barn. Stackars barnen och deras pappa. Fy faan alltså, saknar ord 😰.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BAjJw/gardstenmamman-undanholl-ekonomiska-krisen-for-familjen

https://www.expressen.se/gt/safets-fru-dodade-barnen-och-sig-sjalv/
Senast redigerad av Singlan74 2021-07-10 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in