2021-07-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrrz
En sorglig händelse.

Funderar ibland - hade det inte varit bättre att mamman dödade pappan, och lät barnen leva?

Det va inte bara mannen, utan hela hans familj som var emot både henne och barnen.
Citera
2021-07-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ahah mål nummer finns där. Du kan begära ut det. Det är saxat ur beslutet. Man kan inte öppna den när man öppnqt den engång om man inte läggrr lösenord på de

Gör det du. Alla inblandade i det här fallet är helt okända för mig. Det enda jag vet är att en kvinna mördat sina barn och begått självmord framför ett tåg i Hässleholm.
Varför det hände är helt okänt, och vi får nog aldrig veta heller eftersom det är så anhöriga vill ha det.
Citera
2021-07-10, 09:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
Vilken jävla tur att dom har olika personnummer.

Ja du man kan ju se se det som så att det kunde varit samma person som av olika skäl, tex eftersläpning eller ouppdaterade registersupppgifter, funnits reggad på flera adresser. Kanske inte på Ratsit men på tex MrKoll vars uppgifter inte alltid är korrekta. Och då vi varken har foton eller socialamedier-konton på båda att jämföra med så…
Citera
2021-07-10, 09:40
Medlem
NewHopes avatar
Misshandla kvinnan och skylla henne för att hon är feg och inte klarar av misshandel så bra. Det kallar jag fegt.
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja, men damen i fråga var nog för feg. Hellre ge sig på de som är mindre. Så svag i sinnet var hon. En skam för kvinnosläktet, helt klart.

Hon fick makt en sista gång i sitt liv.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-10 kl. 09:43.
Citera
2021-07-10, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Det va inte bara mannen, utan hela hans familj som var emot både henne och barnen.

Berätta vad du vet
Citera
2021-07-10, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja, men damen i fråga var nog för feg. Hellre ge sig på de som är mindre. Så svag i sinnet var hon. En skam för kvinnosläktet, helt klart.

Hon fick makt en sista gång i sitt liv.

Håller fullständigt med dig!

En riktig nolla som tog sina barns liv. Barnamördare.

Smuts!!
Citera
2021-07-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Berätta vad du vet

Citerar mig själv från tidigare i tråden

Citat:
Har nu haft en pratstund med en släkting som jobbar med MN's mamma

1. Pågående vårdnadstvist
2. Pågående skilsmässa.
3. MN och mannens familj kom inte överens överhuvudtaget, hon ville inte lämna barnen hos hans föräldrar eftersom dom behandlade barnen illa samt mycket skitsnack om mamman
4. Hon hade skyddad identitet pga hot från mannen och hans familj.

Uppdaterar om jag får reda på mer
Citera
2021-07-10, 10:08
Medlem
missshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är blatten misstänkt för morden?

Enligt rykten var han på jobbet när han fick reda på vad som hänt.
Citera
2021-07-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nej det ska inte accepteras.... Men i mina ögon är mord nånting man utför således att mördaren själv fortsätter att leva.....

Om jag åker till ett varuhus med bombbälte på mig, så vill jag ha det till att jag inte mördar folk när jag spränger mig själv och andra.... Snarare ett dåd... (vet inte hur jag ska förklara)

Tänk piloten uppe i Örebro..... 8 personer och piloten kraschade, alla dog, är piloten en mördare då?
Nej det va en olycka - liknande olyckan i Tormestorp....

Hur har du bara mage att jämföra en olycka - där en pilots misstag kan vara orsaken - med en barnamördare?

Hostorien är ju full av mord där även gärningsmannen dör i anslutning till mordet/morden. Sådan dynga du sprider lär ju enbart sätta griller i ännu fler föräldrars huvuden, typ "Bara man dör själv så är några barnamord förlåtliga."
Citera
2021-07-10, 10:23
Medlem
Otroligt vad lite folk vet om dom inblandade. Måste ha levt ett väldigt anonymt liv!
Citera
2021-07-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Så har det väl alltid varit, och ibland är det så rättsosäkert på myndigheter och förvaltningsrätter att trotts att du har bevis, intyg ect. så blir det avslag. du blir misstrodd.
Jag förstår om föreningen, anhöriga och vänner fått kalla fötter om de hotats av någon/några i det här fallet. För jävligt av dig att förringa kvinnans och vännernas berättelser, och vetskap om hur det har varit för kvinnan i det här fallet.
Rädsla för repressalier kanske ? Jag hoppas polisen bevakar så att inte fler tagedier inträffar.

"Kvinnans berättelse?" Det var något helt nytt.

Att en (bidragsberoende) kvinnojoursförening går i spinn och sannolikt försöker utnyttja den här tragedin för att främja sin egen verksamhet - det är inte bra.

Man kan inte bara slunga ut anklagelser om misshandel och hot hit och dit - det måste finnas blåmärken, psykisk ohälsa, faktiska hot via SMS, webb, telefonsvarare osv.

Jag tror inte att den här ganska konstiga kvinnojoursföreningen kan uppvisa något sådant.

Men kul att du är kvar i tråden, Dendron. Du skulle ju lämna den av hänsyn till den döda kvinnan, men du verkar ju verkligen ha ändrat dig.
Citera
2021-07-10, 10:55
Medlem
Citat:
Har nu haft en pratstund med en släkting som jobbar med MN's mamma

1. Pågående vårdnadstvist
2. Pågående skilsmässa.
3. MN och mannens familj kom inte överens överhuvudtaget, hon ville inte lämna barnen hos hans föräldrar eftersom dom behandlade barnen illa samt mycket skitsnack om mamman
4. Hon hade skyddad identitet pga hot från mannen och hans familj.

Uppdaterar om jag får reda på mer
Så, återigen en kvinna som väljer ett svin. Inget nytt under solen där.

Men hur i helvete är man funtad om man tror sig ha rätten att ta med barn i döden? Usch.. dumpa hennes kropp på Renova, begrav endast barnen i vigd jord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in