2021-07-10, 08:11
Medlem
Al Gores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
NEJ NEJ NEJ

* Finns 2 st personer ned detta namn

* 1 bor i Hässleholm och 1 bor i Malmö

* De har OLIKA PERSONNUMMER

Vilken jävla tur att dom har olika personnummer.
Citera
2021-07-10, 08:17
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En förklaring finns men knappast en rimlig sådan eller vad menar du? Varför ska barnamord accepteras?

Nej det ska inte accepteras.... Men i mina ögon är mord nånting man utför således att mördaren själv fortsätter att leva.....

Om jag åker till ett varuhus med bombbälte på mig, så vill jag ha det till att jag inte mördar folk när jag spränger mig själv och andra.... Snarare ett dåd... (vet inte hur jag ska förklara)

Tänk piloten uppe i Örebro..... 8 personer och piloten kraschade, alla dog, är piloten en mördare då?
Nej det va en olycka - liknande olyckan i Tormestorp....
Citera
2021-07-10, 08:19
Medlem
NewHopes avatar
Att barnen är offer är ingen diskussion om. Ser inte på dina inlägg att du kan överhuvudtaget något om offret psykologi, utan ser massa viktimblaming och tråkiga personliga påhopp på opponenter. Därför skriver jag detta inte för dig utan för de andra som läser.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är helt övertygad om att jag är mer utbildad i offer och psykologi än du är -- och det baserar jag på ditt larviga inlägg och din ännu larvigare hänvisning.
Jag har dessutom - helt säkert till skillnad från dig, givet din floskelhänvisning - förbannat mycket erfarenhet och kunskap om offrens situation.
De som är offer i detta är barnen.

Sluta snora för mamman och inse att de som faktiskt förtjänar din empati är barnen.
Citera
2021-07-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Men ge dig ! Det där är väl ingen offentlig handling som du skrev. Det är väl mer ett citat, saxat ur ett beslut eller ett påhitt/en trådsanning av en flashbackare. Va inte så naiv.
Ahah mål nummer finns där. Du kan begära ut det. Det är saxat ur beslutet. Man kan inte öppna den när man öppnqt den engång om man inte läggrr lösenord på de
Citera
2021-07-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är blatten misstänkt för morden?
Nej svenne bannanen är det
Citera
2021-07-10, 08:39
Medlem
NewHopes avatar
De finns massa rationella alternativ, därför lång diskussion om varför slutade hon välja de. Självmordbenägna säger att det känns som det enda befriande alternativet , eftersom man är så trött och utmattat att man vill bara att allt ska ta slut, man vill ha frid. I detta fall ville mamma ”skydda” barnen med. Inte för att hon var elak. Såna tricks lan psyket göra med människor, tack o lov inte så ofta. Därför vill alla förstå det och undrar var psykisk och fysisk misshandel kan göra med oss. De flesta här som är args på mamma har bevisligen ett väldigt bra liv och inte kan förstå. Man behöver acceptera att man inte förstår istället för att döma.
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Hur menar du då? Att det enda alternativet är att ta kål på barnen? Att mörda dem? Varför skulle hon inte kunnat ta ett livstidsstraff för sina barns skull? Barnen klarar sig nog ändå. De klarar sig ändå bättre än hennes mordalternativ.

Men det skulle självklart finnas ännu bättre alternativ än att mörda någon överhuvudtaget.
Citera
2021-07-10, 08:46
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrrz
En sorglig händelse.

Funderar ibland - hade det inte varit bättre att mamman dödade pappan, och lät barnen leva?

Ja, men damen i fråga var nog för feg. Hellre ge sig på de som är mindre. Så svag i sinnet var hon. En skam för kvinnosläktet, helt klart.

Hon fick makt en sista gång i sitt liv.
Citera
2021-07-10, 08:53
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Nej det ska inte accepteras.... Men i mina ögon är mord nånting man utför således att mördaren själv fortsätter att leva.....

Om jag åker till ett varuhus med bombbälte på mig, så vill jag ha det till att jag inte mördar folk när jag spränger mig själv och andra.... Snarare ett dåd... (vet inte hur jag ska förklara)

Tänk piloten uppe i Örebro..... 8 personer och piloten kraschade, alla dog, är piloten en mördare då?

Nu tänker du helt galet ju. Självklart är det mord. Vad skulle det annars vara tänker du? Har du hört någon dömas för "dåd"?
Citera
2021-07-10, 09:11
Medlem
Vet man vilka dom är?
Citera
2021-07-10, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Nämen, är du kvar i tråden?

Förmodligen har de tagit bort sina inlägg för att de inte haft något konkret på fötterna. De har "vittnen som inte vågar träda fram". Och då är det otroligt ansvarslöst av en bidragslevande förening att skriva saker som de inte kan belägga.
Detta är högst sannolikt vad som har hänt: De har fått kalla fötter för att de kan inte bevisa ett skit av vad de har skrivit i affekt och de riskerar att både bli förtalsanmälda och förlora bidrag och goodwill om det visar sig att de bara gått ut med lösa rykten och fört fram dem som sanningar.

Så fungerar en rättsstat: Man måste kunna bevisa det man påstår om andra.

Så har det väl alltid varit, och ibland är det så rättsosäkert på myndigheter och förvaltningsrätter att trotts att du har bevis, intyg ect. så blir det avslag. du blir misstrodd.
Jag förstår om föreningen, anhöriga och vänner fått kalla fötter om de hotats av någon/några i det här fallet. För jävligt av dig att förringa kvinnans och vännernas berättelser, och vetskap om hur det har varit för kvinnan i det här fallet.
Rädsla för repressalier kanske ? Jag hoppas polisen bevakar så att inte fler tagedier inträffar.
Senast redigerad av Dendron 2021-07-10 kl. 09:17.
Citera
2021-07-10, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86

Men snälla du. Det handlar om uppsåt. Om du spränger dig själv bland folk, bara för att begå självmord, och andra dör - då är det mord. Med likgiltighetsuppsåt möjligen. Men då ska du ha en jävligt bra advokat för att få ner straffpåföljden.

Uppsåtet i tåg"olyckan" var att alla skulle dö. Mord och självmord. Inget annat.

Piloten skulle flyga med fallskärmshoppare. Än så länge visar inget att det var något annat än en olycka.
Citera
2021-07-10, 09:19
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrrz
En sorglig händelse.

Funderar ibland - hade det inte varit bättre att mamman dödade pappan, och lät barnen leva?
Givetvis, men mamman var för feg för att ta det beslutet. Så hon tog den enkla utvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in