Citat:
Ursprungligen postat av
Dendron
Så har det väl alltid varit, och ibland är det så rättsosäkert på myndigheter och förvaltningsrätter att trotts att du har bevis, intyg ect. så blir det avslag. du blir misstrodd.
Jag förstår om föreningen, anhöriga och vänner fått kalla fötter om de hotats av någon/några i det här fallet. För jävligt av dig att förringa kvinnans och vännernas berättelser, och vetskap om hur det har varit för kvinnan i det här fallet.
Rädsla för repressalier kanske ? Jag hoppas polisen bevakar så att inte fler tagedier inträffar.
"Kvinnans berättelse?" Det var något helt nytt.
Att en (bidragsberoende) kvinnojoursförening går i spinn och sannolikt försöker utnyttja den här tragedin för att främja sin egen verksamhet - det är inte bra.
Man kan inte bara slunga ut anklagelser om misshandel och hot hit och dit - det måste finnas blåmärken, psykisk ohälsa, faktiska hot via SMS, webb, telefonsvarare osv.
Jag tror inte att den här ganska konstiga kvinnojoursföreningen kan uppvisa något sådant.
Men kul att du är kvar i tråden, Dendron. Du skulle ju lämna den av hänsyn till den döda kvinnan, men du verkar ju verkligen ha ändrat dig.