2021-07-10, 16:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Tack för din info.

Tänker att man kanske kan hämta uppgifter från åklagarkammaren i Kristianstad (målnummer AM-73128-21) och polisens händelserapport i Hässleholm.

Eftersom åklagarkammaren skriver NN 3 i sitt dokument:

"Kontaktförbud ska inte
meddelas Krasn*q*, Lab*not,
19900227-2871, med
avseende på NN 3 (Sekretessmarkering)."

Samtidigt skriver de ut hela namnet för M:

"2021-06-14 N*cklasson, Mar*a""

Tolkar detta som om ett av barnen avses med NN3.

Dokumentet från åklagarkammaren borde vara en offentligt handling som kan begäras ut.
Har sök utan att hitta. Hur ska man gå tillväga?

Gick bet på sökning i polisen i Hässleholms händelserapportering.

Hur hittar man dessa handlingar?

Man kan maila eller ringa till både Hässleholm och Kristianstad (ifall ifall) ,

Fråga antingen på det berörda Målnr och/eller hans personnummer

0451-487 00
hassleholms.tingsratt@dom.se

044-18 36 00
kristianstads.tingsratt@dom.se

(Jag mailar alltid och brukar då be om att få ut allt på berörd person)
Citera
2021-07-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det är inte relevant om jag har barn eller ej.

Och nej, mamman ville INTE barnen väl.
Hon dödade sina barn.
Det faktum får du acceptera.

Alltså jag förstår er diskussion och vi alla tycker det är helt sjukt vad som hänt.
Men ingen, INGEN kan sätta sig in i vad någon känner och tycker vid ett tillfälle.

Hon dödade sina barn ja, hon trodde det var det enda sättet att skydda dem antagligen. Hon var svensk och vet vad Sverige ska göra för utsatta människor, antagligen fick hon ingen hjälp.

Och igen, det är inte synd om henne nu i efterhand, men att förstå frustrationen och ångesten hon måste levt med är nog mer ett friskhetstecken av andra. Att inte förstå det är inte friskt.
Allt är inte svart eller vitt alla gånger!
Citera
2021-07-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man kan maila eller ringa till både Hässleholm och Kristianstad (ifall ifall) ,

Fråga antingen på det berörda Målnr och/eller hans personnummer

0451-487 00
hassleholms.tingsratt@dom.se

044-18 36 00
kristianstads.tingsratt@dom.se

(Jag mailar alltid och brukar då be om att få ut allt på berörd person)

Det är här jag tycker det är märkligt.
Om det nu stämmer att hon fått skyddad identitet och levt på hemlig ort. Varför bor man så nära?
Kan man se när mannen flyttade in i Hässleholm? Var det nyligen? För han kan ha blivit dömd på annan plats och vad jag vet så går det inte att få tag i ett mål i t.ex Kiruna om man ringer Kristianstad.
Citera
2021-07-10, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Omhändertagandet - ett LVU alltså - måste klubbas i en domstol. Det är inget som ett par socialtanter kan hitta på på egen hand. De gör en utredning, men sedan ska ärendet upp i rätten, och där har vårdnadshavarna rätt att ha advokater med sig. Sedan fattar domstolen ett beslut, som kan gå åt båda hållen.

På nätter och helger kan socialjouren göra ett AKUT omhändertagande, det stämmer, efter att ha ringt till socialnämndens ordförande (eller den som har jouren i stället för honom), men detta måste sedan tas högre upp första vardagen efter. Samhället skulle ju inte fungera, om enskilda socialsekreterare skulle kunna få för sig att plocka folks ungar, utan att någon domstol skulle bedöma rimligheten, och utan att vårdnadshavarna skulle få ha en advokat - som i andra mål.

Och socialjouren gör som sagt inget, om det redan finns ett domstolsbeslut på att pappan ska ha umgänge, bara för att mamman ringer dit och säger att hon inte är OK med det. Då måste det finnas NYA, AKTUELLA uppgifter, som framkommit EFTER att pappans umgängesrätt klubbats igenom. De skulle kanske åka dit om mamman ringde och var hysterisk i luren, men om de får komma in i bostaden och barnen ser ut att må bra, så åker de bara igen.

Jag undrar var du har din verklighetsbild ifrån..?

Du ljuger ju.
Jag förstår att du inte vet nåt alls om detta när du skriver På nätter och helger kan socialjouren göra ett AKUT omhändertagande
Citera
2021-07-10, 16:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det jag sett är avslaget på kontaktförbudet och att någon skrev att han var dömd för misshandel 2009 men inget som styrker detta

Fanns en printscreen bland kommentarerna tidigare där jag länkade. Såg ut att stämma. Men du kan nog vara lugn, flashback är bra på att snappa upp sånt där. Så den dyker nog upp igen på lab*not. kan erkänna att den här tråden verkar ha en hel del desinformation. Både från det ena och andra hållet.
Senast redigerad av henkess 2021-07-10 kl. 16:47.
Citera
2021-07-10, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det stämmer att albaner lever i klaner. De håller ihop och har ett mycket högt våldskapital. En svensk kvinna har inte mycket att sätta emot, tyvärr, när samhället sviker. Det vi alla måste göra, är att varna våra döttrar från att ge sig in med män från dessa kulturer.

Jag har arbetat med en hel del albaner och de har inga varit i några klaner.

Däremot har de i regel ett hetare temperament än svenskar och de har också sämre kvinnosyn. Alltså mer att mannen bestämmer över familjen osv.

Så kan väl tänka mig att de har lättare att ta till våld tex. Men klaner likt många från mellanöstern? Nja.
Citera
2021-07-10, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Fanns en printscreen bland kommentarerna tidigare där jag länkade. Såg ut att stämma. Men du kan nog vara lugn, flashback är bra på att snappa upp sånt där. Så den dyker nog upp igen på lab*not

Beroende på vad domen var då så bör den finnas kvar om det var en grov misshandel. Var det en misshandel av normalgraden så försvann registret över den redan 2014.
Citera
2021-07-10, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Jag har arbetat med en hel del albaner och de har inga varit i några klaner.

Däremot har de i regel ett hetare temperament än svenskar och de har också sämre kvinnosyn. Alltså mer att mannen bestämmer över familjen osv.

Så kan väl tänka mig att de har lättare att ta till våld tex. Men klaner likt många från mellanöstern? Nja.

Efternamnet här talar dock för att det är en snubbe med kopplingar till en klan, känt albanskt efternamn från Tropojë. Inte alla i Albanien har det namnet.
Citera
2021-07-10, 16:55
Medlem
zemfiras avatar
Är det inte lite skumt att hennes pappa delar på sin Facebook att han ska sjunga på någon krog och ber folk komma och lyssna på honom när hans dotter och barnbarn precis dött?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Du ljuger ju.
Jag förstår att du inte vet nåt alls om detta när du skriver På nätter och helger kan socialjouren göra ett AKUT omhändertagande

Men snälla du. Förklara då själv hur du anser att det fungerar, lite mer utförligt. Länka gärna även till någon lagtext eller myndighetstext.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Efternamnet här talar dock för att det är en snubbe med kopplingar till en klan, känt albanskt efternamn från Tropojë. Inte alla i Albanien har det namnet.

Ska man tro inlägg #2737, så verkar hans brorsa varit "inblandad" i ett "gäng" mord
.
Senast redigerad av henkess 2021-07-10 kl. 16:58.
Citera
2021-07-10, 16:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Fyfan..har hon hållt fast dom i händerna då när tåget kom?
Vilket jävla monster.
Ja det skulle inte förvåna mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in