2021-07-08, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
L fick reda på att papperna togs fram och skrevs under av siameserna den 19e, men sen verkar det inte blivit inlämnat till TR förrän veckan då Hax började med inflytt i sitt nya boende (14e såg jag hon skrev i nån logg).

L inbillades sig eller lurades av Steffe att tro om 6 månader från den 19e blir det klart och de skulle kunna umgås öppet, men troligen fattade L att han inte skulle släppa H eftersom han inte tog av sig vigselringen?
Ringen kanske skulle av då?
Deras bröllopsdatum passar också om det är en vecka efter 19e.
Hennes omlottring försvann dock tidigare...
Senast redigerad av develi 2021-07-08 kl. 15:18.
Citera
2021-07-08, 15:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har läst FUP och är fullt medveten om hur han hotar och beter sig mot LW.

▪️Att applicera det SD säger mot LW rätt på HD anser jag är inkorrekt.
De står inte i samma position öht.

Om det så är hot eller det traumatiska bandet som du upprepar konstant via sakkunnig.

Jag anser att SD är helt weird, att han är farlig som kontrollfreak och stressad och jag anser att HD är mycket suspekt i sitt beteende.

Betydligt mer kall, strategisk, manipulativ och slug än vad du anser.

Däri ligger skillnaden på tolkning. Jag ser henne som fullt kapabel på egen hand utan att styras av SD.

Those days are gone in My opinion. Att han däremot grundlurade, svek och var en egocentrerad mansgris och skitstövel i åratal har jag aldrig ifrågasatt.

▪️Jag ser skillnad på deras historik och den person som HD uppvisar när hon frisknar till.

Jo, jag vet att du läst FUP (och att du kan googla). Allt beror på hur man läser och tolkar.

SDs beteende mot Lena är absolut relevant när det gäller att förstå SD. Och det är SD som lever med HD.

HD är naturligtvis inte samma person som Lena, men SD är en helt klart hotfull person som vi nu vet hur långt han kan gå. Jag tvivlar inte en skund på att hD har sett några dåliga sidor hos SD som gör att hon liksom Lena väljer att hålla tyst om sin och JS realtion.

Skillnade är att HD döljer allt i förhör och vi ser inte samma öppna sida hos HD som vi gör med Lena. Mot JS öppnar sig HD en smula, men det är sådant som hon inte visar i rätten. Vi hör att S*illen kallar SD en skit (något åt det hållet) till HD och varifrån får han den informationen?

Jag ser också att HD har skickat delar av konversationer mellan hennes själv och SD till S*illen. Uppenbarligen vill hon visa hur han beter sig. Hon spelade även upp strösselförhöret till JG, vilket visar att HD visst reagerar negativt på SD och hur han är.

Det är upprepade gånger vi få höra om SDs mycket otäcka hot och beteend, när han blir svartsjuk. Du behöver inte återupprepa att du läst FUP. Jag tar upp detta från FUP för att visa vad som får mig att tro att det är därför HD mörkar.

Vi läser och tolkar olika, trots att vi läser samma FUP.

Jag tror ingalunda att det är HD som beordar mord på henne själv och barnen, att det är hon som beordrar mord på Lena.

Det är klart som sjutton att man måste vara slug (se bara på Lena) för att kunna hantera SD. Men inte ens Lena klarade av det.
Citera
2021-07-08, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad säger i filmen att han är psykopat?
Det är väl snarare vad jag undrar.
Med det beteendet..
Du ändrar dig från "Han är en tvättäkta psykopat."
Helt ok för min del, ställer mig dock frågande inför hans sociala inkompetens.

Men det var väl du som tog upp filmen?
Jag nämnde väl inte filmen i mitt inlägg?
Citera
2021-07-08, 15:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
L fick reda på att papperna togs fram och skrevs under av siameserna den 19e, men sen verkar det inte blivit inlämnat till TR förrän veckan då Hax började med inflytt i sitt nya boende (14e såg jag hon skrev i nån logg).

L inbillades sig eller lurades av Steffe att tro om 6 månader från den 19e blir det klart och de skulle kunna umgås öppet, men troligen fattade L att han inte skulle släppa H eftersom han inte tog av sig vigselringen?

Så kan det förstås ha legat till.
Men så småningom verkar Lena ha fattat att det inte var aktuellt, verkar det som.
Hon hoppades, men samtidigt kämpade hon ifrån honom.

Jag tänker att Lena mest var ute efter upprättelse, och cachens kod var visserligen en symbol för skilsmässan, men kanske också för att bråka/djävlas med dom? Betydlesen var ju enbart uppbenbar för SD, HD och hennes själv.

Jag misstänker att Lena under våren inte trodde och hoppades på ett avslöjande/öppen relation, då SD uppbenbarligen ville hålla allt hemligt för att kunna satsa på HD. Det säger han ju tydligt till Lena.
Citera
2021-07-08, 16:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ditt inlägg har fastnat i mitt inre.
Citerar därför det igen.

Och förundras över hur några av trådens kloka skribenter själva "har varit där". En lärdom att ta med sig; att vem som helst kan drabbas, även kloka och insiktsfulla.

Jo men det är ju så. Utan att på något sätt skylla på offret så blir det lite som ett pussel som inte går att lägga med fel bitar. Alla spelar en roll, även den som blir utsatt - och utifrån är det stundtals svårt att förstå och sympatisera med någon som hela tiden återvänder till sin förövare.

Först när du tagit dig fri helt och kunnat läka helt, och vågat titta på din egen del i det, kan du gå vidare och få friska relationer.

Det samma går faktiskt mellan raderna att utläsa i HD och SD's relation.
Citera
2021-07-08, 16:45
Avslutad
Citat:
Var det sim-pampen Ull* som såg till att åkl inte fick igenom fortsatt häktning vid första turen?
Extremt många jäviga i den här mordhistorien.
Iallafall hon som undertecknat att häktningen skulle upphöra, men jag har för mig att åklagaren ville ha kvar misstanke, men HD blev helt avskriven, varför?
Citera
2021-07-08, 17:02
Medlem
Citat:
Stor brist på empati, och stor tilltro (övertro) till sig själv. Extremt manipulativ. Lögnaktig och otrogen. Ytligt charmig. Lätt att förvilla andra genom sitt sätt att vara hal. Verkar inte ångra något (mer än att han inte tog hand om sit äktenskap, haha). Verkar inte ha skuldkänslor, de enda gångerna han ber om ursäkt är när han blir pressad. Måste ha spänning och gillar att han andra på grillning. Aktiviteter som pilot, dykning och klättring. Leker katt- och- råtta med JG och polisen, njuter helt uppbenbarligen av det.

Till och med JG nämnde att SD var empatilös och att han talade i gåtor.

Ok, jag vet att det är svårt att ställa diagos, så ska väl tillägga att det är en gissning, men starka drag av psykopati, narcissism, min gissning.

Att kunna slå sönder någon så brutalt under så lång tid som det krävdes att döda Lena... för att sedan bara timmar efter gå in i hennes enhet, skratta och tramsa med HÅ, vara på jobbet som inget har hänt, prata med chefen om "rubriker", skriva till HD att "allt ska bli så bra nu", det visar på en sida som få klarar av.

Jag vet att du älskar att sätta diagnos på de involverade. Både HD och SD har fått sina diagnoser av
dig.

Vad är det med filmen som motsäger att SD är empatistörd, psykopatiska drag och narcissist?

Som jag ser det är han helt klart svartsjuk på babyn, och hans avslut på filmen, när han sparkar mot barnet, visar att han inte bara är svartsjuk utan har aggressioner. Han visar också att han döljer allt detta bakom masken tramspelle. Han måste stå i centrum. Saknar ömhetskänslor för babyn. Ser inget som visar det minsta känsla och ömhet för den otroligt söta lilla varelsen, tvärtom behandlar han henne som en sak. Benämner även babyn som "den".

När någon fotade eller filmade hade SD en förmåga att åtminstone komma med från sidlinjen med typ 2 fingrar i luften. Han bara måste vara i centrum, annars blev han avundsjuk och missunsam. Till och med på sitt nyfödda barn, en helt underbar liten person. Det ser man som sagt inte minst på just bebis-filmen. Men han verkar inte alls se detta.

Att han hade narcissistiska och psykopatiska drag är helt klart, men jag misstänker att det är någon neuropsykiatrisk diagnos som till och med överskuggar de andra dragen. Han var barnslig, omogen och en stor skitstövel och när han blev pressad blev han uppenbarligen mycket farlig. Här var både HD och Lena på väg bort från honom och då tappade han allt.
Citera
2021-07-08, 17:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Iallafall hon som undertecknat att häktningen skulle upphöra, men jag har för mig att åklagaren ville ha kvar misstanke, men HD blev helt avskriven, varför?
Den frågan har besvarats massor med gånger.
Det fanns inga bevis.
Det går inte att hålla någon häktad utan att några bevis eller indicier framkommer.
Sedan tror jag inte alls att HD är oskyldig men utan bevis eller indicier går det inte att göra något.
Citera
2021-07-08, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, där och med de orden slog han slutgiltigen in sista spiken i sin egen kista. Det var så korkat att klockorna stannar.

Det fanns så ! många andra egendomligheter med den mannen [ SD ] utöver hans mycket märkliga sätt att uttrycka sig, flera av hans beteenden var verkligen på gränsen till galenskap, som för att nämna några exempel:

SD gick omkring utomhus mitt i nätterna i Hjärst*området som privatperson och lös in med sin ficklampa i folks fönster för att kontrollera om eventuella tjuvar hade gjort nattligt intrång för att stjäla.

SD placerade sig vid olika tillfällen (ovetande för LW) utanför hennes fönster till bostadsrätten för att smygfotografera med hjälp av sin mobiltelefon.

SD tog sig även in i LW:s bostadsrätt (ovetande för henne) och tände levande stearinljus i hennes sovrum.

Be om att få krama okända kvinnliga poliser utanför polishuset i Ör*bro.

SD, den mannen slog alla rekord i galenskaper.

Detta var bara några få exempel på Mister Yoda:s [ SD:s ] egendomliga beteenden som han en gång i tiden hade då han levde.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-08, 17:41
Medlem
@JokerMannen vill be om att få ställa några frågor till alla de trådens medlemmar som fortfarande har ett intresse av att gräva vidare i detta gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018).

Fråga 1: Är det någon som känner till om SD:s kamrat JG har studerat poesi ?

Fråga 2: Om det är så att någon känner till detta, att JG under en kortare tid studerade poesi är frågan om någon känner till vad JG:s sambo plötsligt misstänkte under den tiden som JG var studerande i poesi ?

Fråga 3: Finns det någon i tråden som vet vem JG verkligen är, det vill säga, som person ?

Fråga 4: Är det någon i tråden som känner till om även JG tidigare har haft sexuell kontakt med LW då hon var i livet ?

Fråga 5: Är det någon som känner till vilken typ av förhållande som SD och JG hade, det vill säga, utöver deras tidigare kamratskap ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-08, 18:02
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Stor brist på empati, och stor tilltro (övertro) till sig själv. Extremt manipulativ. Lögnaktig och otrogen. Ytligt charmig. Lätt att förvilla andra genom sitt sätt att vara hal. Verkar inte ångra något (mer än att han inte tog hand om sit äktenskap, haha). Verkar inte ha skuldkänslor, de enda gångerna han ber om ursäkt är när han blir pressad. Måste ha spänning och gillar att han andra på grillning. Aktiviteter som pilot, dykning och klättring. Leker katt- och- råtta med JG och polisen, njuter helt uppbenbarligen av det.

Till och med JG nämnde att SD var empatilös och att han talade i gåtor.

Ok, jag vet att det är svårt att ställa diagos, så ska väl tillägga att det är en gissning, men starka drag av psykopati, narcissism, min gissning.

Att kunna slå sönder någon så brutalt under så lång tid som det krävdes att döda Lena... för att sedan bara timmar efter gå in i hennes enhet, skratta och tramsa med HÅ, vara på jobbet som inget har hänt, prata med chefen om "rubriker", skriva till HD att "allt ska bli så bra nu", det visar på en sida som få klarar av.

Jag vet att du älskar att sätta diagnos på de involverade. Både HD och SD har fått sina diagnoser av
dig.

Vad är det med filmen som motsäger att SD är empatistörd, psykopatiska drag och narcissist?

Som jag ser det är han helt klart svartsjuk på babyn, och hans avslut på filmen, när han sparkar mot barnet, visar att han inte bara är svartsjuk utan har aggressioner. Han visar också att han döljer allt detta bakom masken tramspelle. Han måste stå i centrum. Saknar ömhetskänslor för babyn. Ser inget som visar det minsta känsla och ömhet för den otroligt söta lilla varelsen, tvärtom behandlar han henne som en sak. Benämner även babyn som "den".

PLUS: * tar sig rätten att kränka andra, tex smygfota genom fönsterrutor in hos grannar
och smyga in till lena och sätta ljus i sängen, mm.
Han verkar inte helt förstå hur vansinnigt fel detta är.

* utnyttjar andra för egen vinning, tänker även på arbetsplatsen som fick fungera som lösning för hemliga sexuella möten. Osv.

Man kan se en otroligt BRED hänsynslöshet som går ut över precis alla i hans direkta eller indirekta närhet! I stort och i smått.

Vad gäller överaktivitet så är det inte alls ovanligt. Den kan variera över tid/period.
Garanterat beroende på flera omständigheter.

Sömnstörningar alternativt mindre sömnbehov och nattlig aktiviteter likaså.

Inte heller alla hamnar i klammeri med rättsväsendet, varken som barn/unga eller vuxna,
kan bero på flera saker.
I detta fall så HAMNADE han ju dessutom där tillslut då en sådan, för honom, belastande/stressande situation uppstod som varken HAN kunde lösa eller NÅGON ANNAN kunde lösa ÅT honom.

Vad jag menar med det sista är att HD var garanterat ett hjälpande verktyg för honom i hans liv.
Liksom familjen var under hans barndom. Liksom JG kanske var i vissa fall, det vet vi kanske inte men möjligen gissningsvis.

Tillägg: det är just det som han uppfattade som problemet med lena senare delen av förhållandet. Han insåg att hon inte längre var hans verktyg. Istället för att underlätta hans problem (hålla undan otroheten från HD, respektera RT mm) så blev hon den direkta orsaken till hans stress, genom upplevelsen av hot om avslöjande och med dess medföljande konsekvenser.
Tror jag.

Han visste hans liv skulle bli svårt utan HD.
Hon blev hans bro till allt socialt liv bland annat.
Han hade inte verktygen själv och få människor stod ut med honom i längden, vilket är vanligt.
De har lätt skaffa nya bekantskaper men svårt att behålla.....
De som stannade var nog guld värda.
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-07-08 kl. 18:18.
Citera
2021-07-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det fanns så ! många andra egendomligheter med den mannen [ SD ] utöver hans mycket märkliga sätt att uttrycka sig, flera av hans beteenden var verkligen på gränsen till galenskap, som för att nämna några exempel:

SD gick omkring utomhus mitt i nätterna i Hjärst*området som privatperson och lös in med sin ficklampa i folks fönster för att kontrollera om eventuella tjuvar hade gjort nattligt intrång för att stjäla.

SD placerade sig vid olika tillfällen (ovetande för LW) utanför hennes fönster till bostadsrätten för att smygfotografera med hjälp av sin mobiltelefon.

SD tog sig även in i LW:s bostadsrätt (ovetande för henne) och tände levande stearinljus i hennes sovrum.

Be om att få krama okända kvinnliga poliser utanför polishuset i Ör*bro.

SD, den mannen slog alla rekord i galenskaper.

Detta var bara några få exempel på Mister Yoda:s [ SD:s ] egendomliga beteenden som han en gång i tiden hade då han levde.

Mvh/JM.

Hur kommer det sig att du svängt så otroligt angående SD, du var ju rabiat emot alla som sa att Stefan Davidsson var mördare, är du också ett psyko som SD var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in