Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tänker så här: så länge hon höll sig väl med SD och talade om återförening så behövde hon inte vara rädd. Hade hon däremot kapat helt, inte rest eller geocachat med honom, så kunde det bli farligt. Det förstod hon och därför gjorde hon som hon gjorde.
Talar särskilt om tiden strax innan mordet, samt den misslyckade usa-resan alldeles efter. Hon kan mycket väl ha haft planen att det inte alls skulle bli någon återförening, men iom mordet och att SD gick fri i TR blev läget prekärt.
Men iom domen i HR och självmordet blev hon fri...för den som kunde berätta om hennes eventuella delaktighet i mordet på Lena var borta för gott.
Tack för förklaring, nu fattar jag hur du tänker.
Nu tror jag däremot inte att HD är rädd överhuvudtaget med tanke på hennes beteende, snarare att hon håller i taktpinnen.
Rejält för första gången på många år iom skilsmässan.
Först nu beskriver hon att SD visar känslor, att han reagerar.
Tidigare har exakt allt varit lönlöst, varken emotionella utbrott att gå på krossat glas, strikta förhållningsregler och att enas kring syndabocken LW med både SD och JG.
Om hon vore rädd hade hon aldrig vågat ligga med JS bakom ryggen på SD, finns inte en chans.
Det är extremt riskabelt att föra SD bakom ljuset och ljuga honom rätt i trynet och uppenbart brydde hon sig inte värst om JS heller.
Han kvävde henne.
Det är sen väldigt riskabelt att resa till JS och ligga på armen helgen innan mordet, resa till honom direkt efter mordet (tror det ses via sms till TB, barnen verkar inte vara hög prio) och fortsättningsvis dra hon till Norrland med JS sommaren 2018.
Sen är de ånyo på hotell 2019 och SD tittar avundsjukt på.
Växlande jagar hon burkar och klättrar med SD.
Men han blir så glad när hon lovar att han ska få åka med henne på nästa resa.
Detta är för mig att ränna mellan två personer, suga i sig det göttaste och spela ett högt och riskabelt spel.
Om hon vore rädd hade hon mer troligt tagit ut skilsmässa och hållit en låg profil.