2021-07-08, 13:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag glömde.
Om han skyddar HD så är det inte varken heroiskt eller frågan om nåt martyrskap IMO. Det kan likaväl handla om barnen.

Jag tror inte att han tänker eller skyddar barnen.
Hur mycket skyddade han barnen under de sex långa år som han var med Lena? Och sedan inte erkänna mordet? Inte heller tänkte han på att skydda barnen när han tog livet av sig. På deras sommarställe dessutom.
Citera
2021-07-08, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Faktiskt så är det vad SD berättat för LW som jag ifrågasätter.

2004, vilken kontakt hade SD/LW vid den tiden... kände de ens varandra?

Var har du fått dina uppgifter ifrån att SD blev hälsad välkommen hem efter en 3-veckorsresa? Och var framkommer det att HD var med på resan 2004?

Har HD varit till sjukvården för att plåstra om/ta ut glasskärvor efter sitt glaskross som du tror på efter SD:s uttalande till LW?

Denne "man" har inte kommit med osanningar bara en gång utan det verkar vara hans livsuppgift att ljuga (och räcker inte hans lögner så försöker att övertala LW om att skicka födelsedagsgrattis till honom för att HD inte ska misstänka något).
Utgår man från att SD ljuger om allt till LW så är det ju lätt att tolka HD i ett normalare sken.

Jag ser dock ingen vits med att påstå att HD åkte med på en tre veckors resa med en bäbis som var x antal veckor.

Om LW inte ens kände SD då är irrelevant. Han kan likaväl ha visat nån film fr resan som stolt dykinstruktör varav hon sett HD.

Anledningen att jag kollade dykbloggen var just att se om det fanns nåt där om nån resa och han hälsas välkommen hem i mars.
Dottern är född i januari, la till 3 veckor, oklart när exakt hemkomst är och uppskattade x antal veckor:

2004-03-25 09:20:00
Du är ju inte riktigt frisk!!!! ;o)
Välkommen hem, verkar ha haft det bra, kollade just videon.... *skratt*
Kram"

För övrigt finns det flertal saker som upprepas till andra som LW nämner.
HD är asexuell, troligen pga sjukdom.
2011 skriver han om att de inte haft sex på två år till nån annan tjej (A*nnika?).
LW skriver att han suktar och tror de ska återuppta sexlivet 2015 då hon plötsligt frisknar till. På hösten 2016 nämner ett annat kvinnligt vittne att det sker.
Det ses en relativt knastertorr dialog om sex fr HD till SD också.
Just nu hinner jag inte hämta källor men nämner det som ett exempel.
Citera
2021-07-08, 13:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte att han tänker eller skyddar barnen.
Hur mycket skyddade han barnen under de sex långa år som han var med Lena? Och sedan inte erkänna mordet? Inte heller tänkte han på att skydda barnen när han tog livet av sig. På deras sommarställe dessutom.
Jag tror att han diskuterar med HD och hon har knappast guldmedalj i moderskap själv heller.

Exakt allt du ålägger SD och parallellt tonar ner HDs inflytande köper jag inte.

För tredje gången.
Du har nämnt SDs empatistörning för en tid sen och jag bad dig utveckla. Du undlät att svara.
Nu har jag upprepat undrat kring SD som psykopat och hur du resonerar kring aktuell film. Går det att få ett svar möjligen?
Tex:
Citat:
Jag tror att du har missuppfattat det.
L*ena sökte äkta kärlek från SD, men det enda hon fick var tomma ord och lika tomt sex.

Han är en tvättäkta psykopat.
Han har inga riktiga känslor.
Den enda han bryr sig om på riktigt är sig själv.

SD har varken brytt sig om HD på riktigt eller L*ena.
Citat:
(..)
Om HD är involverad, då är för att hon under åratal har levt med en psykopat som har använt henne i sitt krig mot L*ena. (..)
Citera
2021-07-08, 13:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, då har vi olika uppfattning helt enkelt.

Nu när vi sett mer av hur SD fungerar, har jag all förståelse för att HD mörkar. Vi vet ju att dödshoten kan sättas i verket.

"hoppas att du får vad du förtjänar" säger SD till Lena.
Det fick hon (enligt honom).

Han saknade inte ens henne. Tvärtom, "nu ska allt bli så bra".

Men du tycker att HD är konstig; skev och falsk som inte avslöjar till SD sin sexuella relation med JS?
Jag har läst FUP och är fullt medveten om hur han hotar och beter sig mot LW.

▪️Att applicera det SD säger mot LW rätt på HD anser jag är inkorrekt.
De står inte i samma position öht.

Om det så är hot eller det traumatiska bandet som du upprepar konstant via sakkunnig.

Jag anser att SD är helt weird, att han är farlig som kontrollfreak och stressad och jag anser att HD är mycket suspekt i sitt beteende.

Betydligt mer kall, strategisk, manipulativ och slug än vad du anser.

Däri ligger skillnaden på tolkning. Jag ser henne som fullt kapabel på egen hand utan att styras av SD.

Those days are gone in My opinion. Att han däremot grundlurade, svek och var en egocentrerad mansgris och skitstövel i åratal har jag aldrig ifrågasatt.

▪️Jag ser skillnad på deras historik och den person som HD uppvisar när hon frisknar till.
Senast redigerad av develi 2021-07-08 kl. 13:59.
Citera
2021-07-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Sålänge hon inte sysslar med geocaching, så...

Hon är hittad nu. Vid liv!

Om något endaste gott kommit ur den bristfälliga hanteringen och utredningen av LWs försvinnande och dess efterspel så kanske det kan vara att Örebropolisen nu tycks agera snabbt och aktivt när en medelålders mamma försvinner!
Även om de misstänker att försvinnandet är frivilligt.

Isof bra där Örebros poliskår!
Citera
2021-07-08, 14:12
Medlem
Citat:
Utgår man från att SD ljuger om allt till LW så är det ju lätt att tolka HD i ett normalare sken.

Jag ser dock ingen vits med att påstå att HD åkte med på en tre veckors resa med en bäbis som var x antal veckor.

Om LW inte ens kände SD då är irrelevant. Han kan likaväl ha visat nån film fr resan som stolt dykinstruktör varav hon sett HD.

Anledningen att jag kollade dykbloggen var just att se om det fanns nåt där om nån resa och han hälsas välkommen hem i mars.
Dottern är född i januari, la till 3 veckor, oklart när exakt hemkomst är och uppskattade x antal veckor:

2004-03-25 09:20:00
Du är ju inte riktigt frisk!!!! ;o)
Välkommen hem, verkar ha haft det bra, kollade just videon.... *skratt*
Kram"

För övrigt finns det flertal saker som upprepas till andra som LW nämner.
HD är asexuell, troligen pga sjukdom.
2011 skriver han om att de inte haft sex på två år till nån annan tjej (A*nnika?).
LW skriver att han suktar och tror de ska återuppta sexlivet 2015 då hon plötsligt frisknar till. På hösten 2016 nämner ett annat kvinnligt vittne att det sker.
Det ses en relativt knastertorr dialog om sex fr HD till SD också.
Just nu hinner jag inte hämta källor men nämner det som ett exempel.

Jag har inte skrivit att SD ljuger om ALLT för LW.

Har en uppfattning om att SD gjorde så mycket han kunde under en tid för att HD/LW inte skulle avslöja honom som den ljugande idiot han var.

Ser fram emot att du kan verifiera att HD lämnade bort sitt nyfödda (7 veckor) barn för att åka på en resa med SD i tre veckor.

Har du sett något om att HD fick åka till akuten för att ta ut glassplitter från sina fötter (som SD säger till LW) och som du tar för sanning? Jag tror att sanningen är att HD tappat ett glas och ev fått en glasbit i foten när hon sopade upp resterna...
Citera
2021-07-08, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Har redan skrivit om att LW tar en skärmdump och visar sin kalender.
Med noggrant noterat datum - inkl klockslag till och med - ang 19 februari samt datum 19 augusti i sin kalender.
De döljer redan gemensamt umgänge och LW har noterat betänketiden.

På mordkvällen säger LW till SD att hon inte ska logga Nordsjön så uppgifterna sammanfaller.

Problemet för SDs del är kanske om resan ställer till det och han oroas över om LW inte är lika lojal när han drar iväg med den skilda drömkvinnan.
Som då HD var mer enveten att åka iväg på.

Sen pyr ju HDs bråk i bakgrunden ang just cacher. Om att LW påstås hota henne som hon sagt till JG, men naturligtvis inte vill tillkännage i förhör.
Hon ljuger ju så lätt som misstänkt....

Men det datumet handlar väl om skilsmässan?
Jag minns att Lena hade en cache med koden 0219, och att hon hade anteckningar hemma om när betänketiden för skilmässan löpte ut.

Men det är väl inte samma sak som att det finns ett avtal mellan SD och Lena att de ska offentliggöra sin relation?

Hänger inte med här att du ser att det finns bevis för ett offentliggörande.

Hittar inte nu de exakta datumen för inlämnandet av skilsmääsan och när den gick igenom.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Enligt målförteckning från Örebro Tingsrätt finns SD i ett mål, skilsmässa från HD, betänketid löper sedan 2018-03-15. I målförteckning finns alla mål man har varit inblandad i som part eller vittne de senaste fem åren. SD har alltså inte varit inblandad i ett brottmål.
Citera
2021-07-08, 14:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har inte skrivit att SD ljuger om ALLT för LW.

Har en uppfattning om att SD gjorde så mycket han kunde under en tid för att HD/LW inte skulle avslöja honom som den ljugande idiot han var.

Ser fram emot att du kan verifiera att HD lämnade bort sitt nyfödda (7 veckor) barn för att åka på en resa med SD i tre veckor.

Har du sett något om att HD fick åka till akuten för att ta ut glassplitter från sina fötter (som SD säger till LW) och som du tar för sanning?
Nej, men om basen är att det mesta går att vifta bort via att SD ljuger så blir det lätt att se HD i ett förmildrande sken och skylla på SD.

Oavsett att SD givetvis är manipulativ och mer än självklart ljuger inför HD att dölja relationen och har vinstvinning i att alliera sig med än den ena och den andra.

Vad som framgår i FUP är att han inte pratar skit om HD. Om det så är utseende eller annat. Han tar henne i försvar bland hängbröst och annat. Det är dock säkert nåt som skett tidigare. IMO.
Men det kommer också via LW. Ska det sorteras bort?
För att SD ljuger?

För övrigt har jag citerat det LW säger i FUP och det är utomordentligt löjligt att kräva verifiering av mig.
Citat:
Jag tror att sanningen är att HD tappat ett glas och ev fått en glasbit i foten när hon sopade upp resterna...
Behåll din tro att LW ljuger via SD så behåller jag min, om det så är krossat glas eller resor.

HD är emotionellt instabil, garanterat icke välmående av varken psykisk sjukdom och otrohet och jag har sett tillräckligt med desperation alt självdestruktiv beteende via yrke så jag ser det inte som omöjligt i sammantaget.
Citera
2021-07-08, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag minns att Lena hade en cache med koden 0219, och att hon hade anteckningar hemma om när betänketiden för skilmässan löpte ut.

Men det är väl inte samma sak som att det finns ett avtal mellan SD och Lena att de ska offentliggöra sin relation?

Hittar inte nu de exakta datumen för inlämnandet av skilsmääsan och när den gick igenom.
Att de kommit överens om att låta tiden bero tar jag som fullt möjligt.

Har LW levt i bakvattnet i åratal med Rt är det inte alls omöjligt att betänketiden är en tidsfrist. Speciellt då hon noterat det i kalendern och fortfarande inte loggat Nordsjön.

Att hon sen är nöjd betvivlar jag och under våren förändras situationen.
Hon är förtjust i beholder och SD tappar greppet.
Resan är kritisk i mitt tycke och HD pressar från sitt håll.
Han är troligen extremt stressad.

Det pågår i högsta grad en sublim kamp.

6 mars 1018
LW visar FR skärmdump på en dialog mellan henne och SD ang cacher som HD inte ska logga:
"LW: Förväntar mig att hon inte loggar due
på sådant hon inte varit med på att
lösa eller logga"
(...)

SD svarar att (förutom risken att bli disablad) så kommer troligen HD att reagera tvärtom:

(..) Du får ju såklart framföra åsikter till henne, men hon lär inte ta hänsyn till andras åsikter. Hon gör sannolikt som hon vill.
Om du framför åsikter så finns nog risken att hon blir än mer sugen på att behålla de loggarna. (..) "

Å ena sidan står LW på stand-by och har noterat datum i almanackan. Hon gör hänglås med HDs skilsmässodatum:

9 mars 2018
LW: Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid."

-jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för att få koden, det står som hint.

-Koden är 0219
-Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade fram papper som de skrev under"

-En brytpunkt"
(Ab 168.till FR)

Å andra sidan har HD visat intresse för SD och LWs loggar ett år tidigare.
Redan i april 2017 är hon tydligen intresserad av vilka FTF de varit ensamma på och haft sex:

SD:
-Vi är båda förvånade över hur hon tar det.
-Mycket lättad.
-Frågar om FTF-jakter.
-Olika platser här hemma.
-Om vi busat då.
(..)
LW: du har sagt det?
(..)
SD: Ja, svarar ärligt"
(..)
Ab 164

HD kräver till LW att SDs loggar ska raderas men verkar ha svårt att redogöra för vilka då LW frågar.

Själv vill hon fusklogga SD drygt en vecka innan mordet.

"Vill du bli inskriven i Lenas wig? "

Rätt provocerande.
Senast redigerad av develi 2021-07-08 kl. 14:40.
Citera
2021-07-08, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror att han diskuterar med HD och hon har knappast guldmedalj i moderskap själv heller.

Exakt allt du ålägger SD och parallellt tonar ner HDs inflytande köper jag inte.

För tredje gången.
Du har nämnt SDs empatistörning för en tid sen och jag bad dig utveckla. Du undlät att svara.
Nu har jag upprepat undrat kring SD som psykopat och hur du resonerar kring aktuell film. Går det att få ett svar möjligen?
Tex:

Stor brist på empati, och stor tilltro (övertro) till sig själv. Extremt manipulativ. Lögnaktig och otrogen. Ytligt charmig. Lätt att förvilla andra genom sitt sätt att vara hal. Verkar inte ångra något (mer än att han inte tog hand om sit äktenskap, haha). Verkar inte ha skuldkänslor, de enda gångerna han ber om ursäkt är när han blir pressad. Måste ha spänning och gillar att han andra på grillning. Aktiviteter som pilot, dykning och klättring. Leker katt- och- råtta med JG och polisen, njuter helt uppbenbarligen av det.

Till och med JG nämnde att SD var empatilös och att han talade i gåtor.

Ok, jag vet att det är svårt att ställa diagos, så ska väl tillägga att det är en gissning, men starka drag av psykopati, narcissism, min gissning.

Att kunna slå sönder någon så brutalt under så lång tid som det krävdes att döda Lena... för att sedan bara timmar efter gå in i hennes enhet, skratta och tramsa med HÅ, vara på jobbet som inget har hänt, prata med chefen om "rubriker", skriva till HD att "allt ska bli så bra nu", det visar på en sida som få klarar av.

Jag vet att du älskar att sätta diagnos på de involverade. Både HD och SD har fått sina diagnoser av
dig.

Vad är det med filmen som motsäger att SD är empatistörd, psykopatiska drag och narcissist?

Som jag ser det är han helt klart svartsjuk på babyn, och hans avslut på filmen, när han sparkar mot barnet, visar att han inte bara är svartsjuk utan har aggressioner. Han visar också att han döljer allt detta bakom masken tramspelle. Han måste stå i centrum. Saknar ömhetskänslor för babyn. Ser inget som visar det minsta känsla och ömhet för den otroligt söta lilla varelsen, tvärtom behandlar han henne som en sak. Benämner även babyn som "den".
Citera
2021-07-08, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Stor brist på empati, och stor tilltro (övertro) till sig själv. Extremt manipulativ. Lögnaktig och otrogen. Ytligt charmig. Lätt att förvilla andra genom sitt sätt att vara hal. Verkar inte ångra något (mer än att han inte tog hand om sit äktenskap, haha). Verkar inte ha skuldkänslor, de enda gångerna han ber om ursäkt är när han blir pressad. Måste ha spänning och gillar att han andra på grillning. Aktiviteter som pilot, dykning och klättring. Leker katt- och- råtta med JG och polisen, njuter helt uppbenbarligen av det.

Till och med JG nämnde att SD var empatilös och att han talade i gåtor.

Ok, jag vet att det är svårt att ställa diagos, så ska väl tillägga att det är en gissning, men starka drag av psykopati, narcissism, min gissning.

Att kunna slå sönder någon så brutalt under så lång tid som det krävdes att döda Lena... för att sedan bara timmar efter gå in i hennes enhet, skratta och tramsa med HÅ, vara på jobbet som inget har hänt, prata med chefen om "rubriker", skriva till HD att "allt ska bli så bra nu", det visar på en sida som få klarar av.

Jag vet att du älskar att sätta diagnos på de involverade. Både HD och SD har fått sina diagnoser av
dig.

Vad är det med filmen som motsäger att SD är empatistörd, psykopatiska drag och narcissist?

Som jag ser det är han helt klart svartsjuk på babyn, och hans avslut på filmen, när han sparkar mot barnet, visar att han inte bara är svartsjuk utan har aggressioner. Han visar också att han döljer allt detta bakom masken tramspelle. Han måste stå i centrum. Saknar ömhetskänslor för babyn. Ser inget som visar det minsta känsla och ömhet för den otroligt söta lilla varelsen, tvärtom behandlar han henne som en sak. Benämner även babyn som "den".
Vad säger i filmen att han är psykopat?
Det är väl snarare vad jag undrar.
Med det beteendet..
Du ändrar dig från "Han är en tvättäkta psykopat."
Helt ok för min del, ställer mig dock frågande inför hans sociala inkompetens.
Senast redigerad av develi 2021-07-08 kl. 15:13.
Citera
2021-07-08, 15:12
Medlem
Citat:

L fick reda på att papperna togs fram och skrevs under av siameserna den 19e, men sen verkar det inte blivit inlämnat till TR förrän veckan då Hax började med inflytt i sitt nya boende (14e såg jag hon skrev i nån logg).

L inbillades sig eller lurades av Steffe att tro om 6 månader från den 19e blir det klart och de skulle kunna umgås öppet, men troligen fattade L att han inte skulle släppa H eftersom han inte tog av sig vigselringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in