2021-08-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Alla förstod att SD var skyldig och skulle dömas i Hovrätten. Det fattade vem som helst.
Bevisen var överväldigande

Man slog ihjäl kvinna bla bla.
Sen tog han livet av sig för att han inte ville sitta och runka i en cell, i 18 år. Det kan man förstå.
Case closed. Förstår inte att ni orkar älta detta fortfarande. Gå ut i skogen och promenera istället. Eller skaffa ett jobb att gå till. Gör nånting annat bara

Ja VI var övertygad om att HR skulle fälla han, men du var övertygad om att HR skulle döma som TR.
Sen tjatade du på om att bevisningen var för svag och SD blir helt friad.
Ett tips är att försöka komma ihåg det du skrev för några månader sen, så slipper det bli så pinsamt för dej.
Citera
2021-08-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66

■ 1: ) Jag måste få säga att jag beundrar ditt tålamod med Jokermannen, Själv så vill jag kasta ut datorn genom köksfönstret varje gång hen skriver.

■ 2: ) Man kan säga mycket om SD men dum i huvudet var han inte.

■ 3: Han var en mycket försiktig och noga människa.

■ 2: ) Samt ■ 3: ) Jag har för mig, att det finns någonting som kallas för abundant gallimatias, det vill säga, om det nu verkligen hade varit sålunda att St*fan Davidss*n inte skulle ha varit dum innanför sitt pannben och tillika därtill sagt, att St*fan Davidss*n skulle ha varit en mycket försiktig och noga människa.

Enligt ovan skrivet, Om St*fan Davidss*n verkligen ! hade varit klok innanför sitt pannben och sålunda varit försiktig och noga, så skulle St*fan Davidss*n aldrig ! ha lämnat sin sperma på L*na Wesstr*m:s kjol, ej heller skulle St*fan Davidss*n ha lämnat sitt DNA på den blanka ovansidan på L*na Wesstr*m:s ring.

St*fan Davidss*n skulle inte haft blod i själva plösen av sin sko.

St*fan Davidss*n skulle aldrig ha pratat bredvid mun och sålunda gjort sina efterforskningar beträffande L*na Wesstr*m under början av Tisdagen den 15 Maj 2018.

St*fan Davidss*n skulle inte ha planterat ut vilseledande påståenden till sina vänner och bekanta samt att för att sålunda försvåra polisens utredningsarbeten.

Om St*fan Davidss*n verkligen ! hade varit en människa som hade haft någonting bakom sitt pannben och sålunda varit försiktig och noga, då skulle St*fan Davidss*n aldrig ha blivit dömd för mordet på L*na Wesstr*m, det vill säga, att i dagsläget, hade St*fan Davidss*n varit en fri man med högst troligen ett utbetalt skadestånd samt att polisen fortfarande, än i dag, inte hade fått fast L*na Wesstr*m:s gärningsperson.

St*fan Davidss*n var en människa som var otroligt dum bakom sitt pannben och sålunda var han oförsiktig och icke noggrann med sina förehavanden, som till exempel, när St*fan Davidss*n imaginärt skapade sina tre stycken Mållgor och sålunda trodde att han kunde leda polisen på ett villospår.

■ 1: ) Själv skulle jag aldrig kasta ut min dator genom köksfönstret efter att ha läst något av dina skriva inlägg, inte ens om St*fan Davidss*n:s kamrat JG plötsligt skulle ringa på min ytterdörr, inte heller beträffande om Yodinnan [ HD ] skulle göra det.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-15 kl. 22:41.
Citera
2021-08-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ja VI var övertygad om att HR skulle fälla han, men du var övertygad om att HR skulle döma som TR.
Sen tjatade du på om att bevisningen var för svag och SD blir helt friad.
Ett tips är att försöka komma ihåg det du skrev för några månader sen, så slipper det bli så pinsamt för dej.

Hans. Läs på lite
Citera
2021-08-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 2: ) Samt ■ 3: ) Jag har för mig, att det finns någonting som kallas för abundant gallimatias, det vill säga, om det nu verkligen hade varit sålunda att St*fan Davidss*n inte skulle ha varit dum innanför sitt pannben och tillika därtill sagt, att St*fan Davidss*n skulle ha varit en mycket försiktig och noga människa.

Enligt ovan skrivet, Om St*fan Davidss*n verkligen ! hade varit klok inför sitt pannben och sålunda varit försiktig och noga, så skulle St*fan Davidss*n aldrig ! ha lämnat sin sperma på L*na Wesstr*m kjol, ej heller skulle St*fan Davidss*n ha lämnat sitt DNA på den blanka ovansidan på L*na Wesstr*m:s ring.

St*fan Davidss*n skulle inte haft blod i själva plösen av sin sko.

St*fan Davidss*n skulle aldrig ha pratat bredvid mun och sålunda gjort sina efterforskningar beträffande L*na Wesstr*m under början av Tisdagen den 15 Maj 2018.

St*fan Davidss*n skulle inte ha planterat ut vilseledande påståenden till sina vänner och bekanta samt att för att sålunda försvåra polisens utredningsarbeten.

Om St*fan Davidss*n verkligen ! hade varit en människa som hade haft någonting bakom sitt pannben och sålunda varit försiktig och noga, då skulle St*fan Davidss*n aldrig ha blivit dömd för mordet på L*na Wesstr*m, det vill säga, att i dagsläget, hade St*fan Davidss*n varit en fri man med högst troligen ett utbetalt skadestånd samt att polisen fortfarande, än i dag, inte hade fått fast L*na Wesstr*m:s gärningsperson.

St*fan Davidss*n var en människa som var otroligt dum bakom sitt pannben och sålunda var han oförsiktig och icke noggrann med sina förehavanden, som till exempel, när St*fan Davidss*n imaginärt skapade sina tre stycken Mållgor och sålunda trodde att han kunde leda polisen på ett villospår.

■ 1: ) Själv skulle jag aldrig kasta ut min dator genom köksfönstret efter att ha läst något av dina skriva inlägg, inte ens om St*fan Davidss*n:s kamrat JG plötsligt skulle ringa på min ytterdörr, inte heller beträffande om Yodinnan [ HD ] skulle göra det.

Mvh/JM.

När du kom in här i tråden så hade du många bra uppslag angående mordet och mordvapen och du var övertygad om att SD var ensam mördare, Sen vete fan vad som hände, Du vänder som på en femöring och helt plötsligt så håller du med glorian och snor-johan och co att SD är oskyldig till mord på LW. Jag är genuint intresserad av vad som fick dej att ändra dej så radikalt som du gjorde. Är det så att någon hotade dej via PM eller öga mot öga så kan jag förstå ditt beslut lite bättre, Men alla hot ska anmälas så personen/personerna blir avstängda.
Citera
2021-08-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Hans. Läs på lite

Det är precis det jag just gjort, Men du kanske ska ta och läsa vad du skrev här i våras.
Citera
2021-08-15, 23:09
Medlem
Citat:

■ Sen tjatade du på om att bevisningen var för svag och SD blir helt friad.

Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i L*na Wesstr*m-tråden var inte skrivet till mig, men jag har hoppat in och svarat.

■ Hur ! och på vilket sätt leder denna abundanta gallimatias fram till den sanningen som ni påstår er vilja ha upp till ytan beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m ?

Flera medlemmar i L*na Wesstr*m-tråden har tidigare skrivit och postat många sidor med inlägg beträffande diskussioner om hur illa polisen hade skött utredningsarbetet gällande mordet på L*na Wesstr*m samt, att hur slarviga polisen hade varit.

Enligt ovan skrivet: Om det nu verkligen ! var så som ni övriga trådmedlemmar anser, det vill säga att polisen hade slarvat mycket med utredningsarbetet beträffande mordet på L*na Wesstr*m, skulle det då också, kunna tagas i tänkandet, att det faktiskt kan vara på ett sådant sätt att polisen även slarvat med sitt utredningsarbete beträffande en medhjälpare till St*fan Davidss*n under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

Mvh/JM.
Citera
2021-08-15, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD fiskar exakta klockslag med J*immy.

A 145/138 ff

Det börjar med det sk massutskicket:
2018-05-15--- 11:14:46
SD till J*immy

"Lenas Ex-man Ulf hörde av sig till mig
Lena försvunnen sedan i morse. Vet du
något så kontakta omgående U*lf. 072*******.
"

2018-05-15--- 11:21:49
J*immy till SD

"Oj I Såg att hon inte varit online på ett tag
och då det pratas konstant angående
Norge-resan som är i morgon så kändes
det lite märkligt.
"

2018-05-15--- 11:22:57
J*immy

"Vet du när man hörde något senast?
Tidpunkt?
"

2018-05-15--- 11:23:19
SD

"Hennes minsta fyller år idag. Hon
saknades vid firandet i morse.
"

2018-05-15--- 11:34:00
J*immy

"12 timmar sedan ca hon var aktiv i
chatten
"

2018-05-15---14:22:23
SD

"Kan du kolla exakt när hon skrev senast"

2018-05-15--- 14:27:53
J*immy

"22:57 började sista chattomgången som
hon deltog i, Exakt när hon skrev/såg d[u?]
sista verkar inte gå att se på Facebook
Det var en rätt lång samtal fram och
tillbaka så man kan nog räkna med tio
minuter minst
"

2018-05-15--- 15:22:57
SD

"Ditt telenr?"

2018-05-15--- 15:23:35
J*immy

"070*******"

2018-05-15--- 15:23:53
SD

"Polisen frågade "

2018-05-15--- 15:23:57
SD

"Kanske ringer"

2018-05-15--- 15:24:02
J*immy

2018-05-15--- 15:28:50
J*immy

"23:21 skickade hon tydligen sista
meddelandet i chatten.
"
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
14:56 ---15:28 pågår första förhöret med SD (den första gången han är på polisstationen är han där som vittne).

A 147/2

"På begäran av Lenas f.d. man så har Stefan kontaktat Geocashare.
Stefan har fått reda på av en kille från Stockholm, Jimmy Holmkvist, att Lena deltog i en
gruppchat med geocashare igår kväll den 14 maj, mellan kl. 22.57 och 23.07 cirka.
"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------

23:07 säger SD är det sista meddelandet från Lena i Norgechatten, men J*immy säger 23:21.

Han slirar på sanningnen.
HELA tiden.

23:01:02 skriver SD till Lena- "Har lite måsten"

Men 23:21 är det FRUKTANSVÄRT TYST från SD.

Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ingick L*na Wesstr*m i en så kallad gruppchat, detta, vilket ägde rum från klockan 22:57:06 och fram till klockan 23:21:41.

L*na Wesstr*m skrev sitt sista chattmeddelande klockan 23:21:41.

Vill du tro på, att jag @JokerMannen sprider desinformation och sålunda är tråden osannfärdig, så har du din fulla frihet att tro så.

Mvh/JM.
Citera
2021-08-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor

■ Helt ense med dig. Nu har HD - såvitt jag förstår - bara SOA som bollplank och frågan är hur stort inflytande han har på HD.

■ Hoppas, hoppas att man inte släpper en närmare granskning av HD. Förhöret med HD i TR är remarkabelt. Hennes svar där gör mig övertygad om att HD har en kunskap om omständigheterna kring mordet.

Ditt tidigare skrivna och postade inlägg var inte skrivet till mig, men, det passade mig alldeles utmärkt att hoppa in och skriva ett svar.

■ Du kan vara helt säker på att jag gräver i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 utanför själva förundersökningsprotokollet, detta, speciellt om allt som berör Yodinnan [ HD ]

■ Jag har ett mycket djupt intresse som vilar i detta gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018.

■ Min yttersta strävan, är ! att kunna få fram vissa svar på frågor kring vissa speciella händelser som ägde rum under Måndagen den 14 Maj 2018 samt fram till Tisdagen den 22 Maj då Rättsläkarna hade lyckats med att identifiera brottsoffret som L*na Wesstr*m.

■ I mitt fortsatta grävande i detta fallet har jag ett visst stöd från L*na Wesstr*m:s tidigare skrivna samt privata dagboksanteckningar vilken A4-pärm innehåller många sidor, samt att varje skriven sida, har flera textstycken.

En av L*na Wesstr*m:s närmaste vänner har fortfarande L*na Wesstr*m:s privata dagboksanteckningar i sin ägo.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-08-15 kl. 23:51.
Citera
2021-08-16, 00:02
Medlem
Jag skulle uppskatta om man inte tar som vana att

"Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i *-tråden var inte skrivet till mig, men jag har hoppat in och svarat."
Citera
2021-08-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag skulle uppskatta om man inte tar som vana att

"Ditt tidigare skrivna och postade inlägg i *-tråden var inte skrivet till mig, men jag har hoppat in och svarat."

Specifikt i detta fall men kanske även mer generellt.
Citera
2021-08-16, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag borde naturligtvis ha skrivit att det var mina spekulationer.
Ok. Har inte sett nåt sånt fr LW men fup är enormt. Därav fråga.

Jag skrev:
Det mest märkliga är väl att hon vet om fortsatt kontakt men undanhåller det för SD.
Därav är han rejält stressad ang LW.

Det finns IMO ett par udda tilltag från HD:

Det näst mest märkliga är att hon undanhåller sex med JS.
Därav kan hon jiddra om brist på tillit och framstå som snövit.

Det näst näst konstigaste är att hon gör honom hoppfull om återförening men hoppas det väcks åtal så hon slipper honom.

Ruggigt dual person.
Citera
2021-08-16, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok. Har inte sett nåt sånt fr LW men fup är enormt. Därav fråga.

Jag skrev:
Det mest märkliga är väl att hon vet om fortsatt kontakt men undanhåller det för SD.
Därav är han rejält stressad ang LW.

Det finns IMO ett par udda tilltag från HD:

Det näst mest märkliga är att hon undanhåller sex med JS.
Därav kan hon jiddra om brist på tillit och framstå som snövit.

Det näst näst konstigaste är att hon gör honom hoppfull om återförening men hoppas det väcks åtal så hon slipper honom.

Ruggigt dual person.

Det som blev fallet måste varit optimalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in