2021-06-22, 15:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Filmen/länken funkar förstås inte längre,
finns den nån annanstans att beskåda?

Här har du originalet:

Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Okej testar igen. Detta videoklipp visar Stefan Davidsson med systern A. och föräldrarna F. och M.
Drömkvinnan i hans liv H. är också med.

Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare syns redan tidigare i livet och säkerligen under uppväxten.

VIDEOKLIPPET (NAKENHET BORTTAGET)
--------------------------------------

https://gofile.io/d/P4em3S

-------------------------------------
Citera
2021-06-22, 15:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Men är det konstigt att hon är hämndlysten efter att ha blivit bedragen i 6 års tid tycker du? Är det snarare inte ganska mänskligt att vara hatisk mot älskarinnan i den situationen? Sen om hon varit inblandad i mordet eller ej kan jag inte uttala mig om, allt är möjligt, men iaf jag tycker inte att det är ett dugg konstigt om hon hatade LW. Tycker snarare hon varit sansad vad gäller henne. Många hade nog iaf velat säga både det ena och det andra till någon som haft sex med ens man i flera år. Sen att HD också borde vara hur arg som helst på SD, ja, men det är ju hennes familj och det är så människans psyke fungerar. Man riktar ilskan mot det yttre hotet.
The devil is in the details och via en mer sammantagen bild ser jag nåt annat.

Mycket är mänskligt emotionellt sett - men inom normalitetens gränser.

Ältande kan övergå i fixering och paranoia.
Hennes hat ser jag inte som normalt och ett snäpp till kan det i värsta fall övergå i hämnd.

Att gränsätta är normalt. Att utfärda förbud vid otrohet är normalt. Att vara fortsatt misstänksamt är normalt. Speciellt om det gäller en otrogen mansgris som SD, som inbillar sig att han är ursmart.

Hon har dock genomskådat honom för länge sen, likt 2017, vilket hon inte ens talar om för honom vid skilsmässan - det är intressant i sig med tanke på fortsatt jidder om brist på tillit och att hon själv är otrogen och döljer JS.

▪️HD är mån om att otroheten inte ska komma ut 2017.
Att alliera sig med JG och frysa ute LW samt ge henne förhållningsorder är mindre normalt.
Deras beteende påminner om vuxenmobbing.
Det ses fortsätta över ett år senare då hon tar LWs cacher. Deras dialog är rätt extrem.

Syltryggen SD har vinstvinning i att alliera sig, eldar garanterat i brasan
Som hennes chef sa så gick hon från att ha varit en bedragen partner till att de förenar sig mot LW. Det anser jag inte heller är friskt oavsett om det ligger nära till hands att projicera skuld på den andra kvinnan.

Hon eldar på friskt om LW - långt efter skilsmässa.
LW är psykiskt sjuk, läskig, instabil - hon vet aldrig vad hon kan ta sig till. Ändå låter hon sina barn flytta 60 meter från henne.
Det HD säger blir paradoxalt.

▪️Det sjuka med HD är att roa sig med JS och ljuga om hans roll. Förneka hans existens som KK - och åberopa brist på tillit inför SD.
LW hälsar på hos nån granne vilket hennes äldsta dotter förmedlar. HD anser hon ska försvinna:

Rent tekniskt, sen hon tog ut skilsmässan, har hon ingenting med vad SD och LW gör men hon fortsätter älta.

▪️Detta ältande förefaller inte normalt, snarare fixering vid LW, vilket ses i dialogen med JS då hon för över loggar hon inte deltagit i.

Hon till och med triumferar över att beholder kontaktat henne, himlar i ögonen om att såpan fortsätter kopplat till LW.
Att hon minsann också kan locka män, vilket är beholder (som inte gjort ett dugg mer än ha en kontakt).
Hon drar långa växlar på ingenting.

▪️Det väldigt icke normala som ses hos HD är att utbrista hoppas hon är död i sin tjänsteutövning bland patienter, med risk att nån överhör de morbida orden.
LW har knappt försvunnit och det HD har fokus på är hur hennes död skulle kunna påverka henne och om resan blir förstörd om nu SD skulle sitta och grubbla.
Det är även oerhört egocentrerat i förhållande till LWs barn.
Även hat har sina gränser.

▪️ Å ena sidan hatar hon LW så mycket att enbart att vistas vid hennes cacher ger henne reaktioner enligt JS.

Å andra sidan tar hon tar LWs cacher och förväntar sig reaktion.
De cacher som LW redan i mars sagt till SD att hon ska låta bli eftersom hon öht inte varit med på dem.
Att sen logga om dessa efter att LW brutalt mördats visar att hon är utan skrupler och i sin värre form så triumferar hon:
LW är död som hon hoppades på och kan inte värja sig.

Det ses en snarlik manöver 8 maj som direkt sammanfaller med grälet om cacher hon initierade 6 april. Hon vill skriva in SD i LWs wig där han inte deltar, nåt hon krävt av LW dvs att loggar ska tas bort om han inte deltagit.

JS har hon som nån terapeut hon ligger med, hennes ärlighet ger jag inte ett vittnen för såsom hon beter sig ur en helhetsbild ang honom. Hon är rejält taskig när hon anser att han kväver henne. I deras dialog ses att hon verkligen främjar detta, hon är som en femme fatale och fortsätter roa sig med honom.
Han verkar mer vara ett medel mot målet, bra att ha och han är kär.
Han tycks tro de står varandra som närmast i maj när hon kärleksbombar SD.

Hon sägs vara kontrollerad via att han glor i hennes konton då hon är otrogen, men hon är hon likadan själv.
Hon förfasas över att han kontrar med att stänga ner, hur ska hon återfå tilliten skriver hon.
Höjden av hyckleri når hon då hon säger till JO att hans otrogna ex borde ha berättat och tycker hon borde sökt vård.
Självinsikt är inte HDs starkaste kort.
Citera
2021-06-22, 16:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
The devil is in the details och via en mer sammantagen bild ser jag nåt annat.

Mycket är mänskligt emotionellt sett - men inom normalitetens gränser.

Hennes hat ser jag inte som normalt och ett snäpp till kan det i värsta fall övergå i hämnd.

Att gränsätta är normalt. Att utfärda förbud vid otrohet är normalt. Att vara fortsatt misstänksamt är normalt. Speciellt om det gäller en otrogen mansgris som SD, som inbillar sig att han är ursmart.

Hon har dock genomskådat honom för länge sen, likt 2017, vilket hon inte ens talar om för honom vid skilsmässan - det är intressant i sig med tanke på fortsatt jidder om brist på tillit och att hon själv är otrogen och döljer JS.

▪️HD är mån om att otroheten inte ska komma ut 2017.
Att alliera sig med JG och frysa ute LW samt ge henne förhållningsorder är mindre normalt.
Deras beteende påminner om vuxenmobbing.
Det ses fortsätta över ett år senare då hon tar LWs cacher. Deras dialog är rätt extrem.

Syltryggen SD har vinstvinning i att alliera sig, eldar garanterat i brasan
Som hennes chef sa så gick hon från att ha varit en bedragen partner till att de förenar sig mot LW. Det anser jag inte heller är friskt oavsett om det ligger nära till hands att projicera skuld på den andra kvinnan.

Hon eldar på friskt om LW - långt efter skilsmässa.
LW är psykiskt sjuk, läskig, instabil - hon vet aldrig vad hon kan ta sig till. Ändå låter hon sina barn flytta 60 meter från henne.
Det HD säger blir paradoxalt.

▪️Det sjuka med HD är att roa sig med JS och ljuga om hans roll. Förneka hans existens som KK - och åberopa brist på tillit inför SD.
LW hälsar på hos nån granne vilket hennes äldsta dotter förmedlar. HD anser hon ska försvinna:

Rent tekniskt, sen hon tog ut skilsmässan, har hon ingenting med vad SD och LW gör men hon fortsätter älta.

▪️Detta ältande förefaller inte normalt, snarare fixering vid LW, vilket ses i dialogen med JS då hon för över loggar hon inte deltagit i.

Hon till och med triumferar över att beholder kontaktat henne, himlar i ögonen om att såpan fortsätter kopplat till LW.
Att hon minsann också kan locka män, vilket är beholder (som inte gjort ett dugg mer än ha en kontakt).
Hon drar långa växlar på ingenting.

▪️Det väldigt icke normala som ses hos HD är att utbrista hoppas hon är död i sin tjänsteutövning bland patienter, med risk att nån överhör de morbida orden.
LW har knappt försvunnit och det HD har fokus på är hur hennes död skulle kunna påverka henne och om resan blir förstörd om nu SD skulle sitta och grubbla.
Det är även oerhört egocentrerat i förhållande till LWs barn.
Även hat har sina gränser.

▪️ Å ena sidan hatar hon LW så mycket att enbart att vistas vid hennes cacher ger henne reaktioner enligt JS.

Å andra sidan tar hon tar LWs cacher och förväntar sig reaktion.
De cacher som LW redan i mars sagt till SD att hon ska låta bli eftersom hon öht inte varit med på dem.
Att sen logga om dessa efter att LW brutalt mördats visar att hon är utan skrupler och i sin värre form så triumferar hon:
LW är död som hon hoppades på och kan inte värja sig.

Det ses en snarlik manöver 8 maj som direkt sammanfaller med grälet om cacher hon initierade 6 april. Hon vill skriva in SD i LWs wig där han inte deltar, nåt hon krävt av LW dvs att loggar ska tas bort om han inte deltagit.

JS har hon som nån terapeut hon ligger med, hennes ärlighet ger jag inte ett vittnen för såsom hon beter sig ur en helhetsbild ang honom. Hon är rejält taskig när hon anser att han kväver henne. I deras dialog ses att hon verkligen främjar detta, hon är som en femme fatale och fortsätter roa sig med honom.
Han verkar mer vara ett medel mot målet, bra att ha och han är kär.
Han tycks tro de står varandra som närmast i maj när hon kärleksbombar SD.

Hon sägs vara kontrollerad via att han glor i hennes konton då hon är otrogen, men hon är hon likadan själv.
Hon förfasas över att han kontrar med att stänga ner, hur ska hon återfå tilliten skriver hon.
Höjden av hyckleri når hon då hon säger till JO att hans otrogna ex borde ha berättat och tycker hon borde sökt vård.
Självinsikt är inte HDs starkaste kort.

Jag orkar inte läsa allt men det här stämmer mycket bra på LW:
Citat:

Hon hade ingen anledning att hata HD men det gjorde hon eftersom HD stod i vägen för det LW ville ha. Och för att hon försökte sätta gränser som påverkade LW. Det kan ha varit första gången någon gjorde det mot LW. Och det uppskattade hon inte.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-22 kl. 16:21.
Citera
2021-06-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag orkar inte läsa allt men det här stämmer mycket bra på LW:

Hon hade ingen anledning att hata HD men det gjorde hon eftersom HD stod i vägen för det LW ville ha. Och för att hon försökte sätta gränser som påverkade LW. Det kan ha varit första gången någon gjorde det mot LW. Och det uppskattade hon inte.
Kan vi inte bara vara överens om att SD bedrog HD med LW i sex långa år och att HD var den enda som överlevde dramat? Case closed.

Edit: AB, CE och KT samt JT och JGV kanske är troligen helt oskyldiga i detta?
Senast redigerad av Picasso2 2021-06-22 kl. 16:27.
Citera
2021-06-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det gör hon ja.
Sen går teorierna och åsikterna isär i tråden om varför hon väljer, och håller fast vis, den linjen.

Och ett fåtal av de som inte kan eller vill se att det kan finnas flera samspelande mekanismer och dimensioner bakom en persons agerande väljer att dra igång nån slags pajkastningsfest på de som inte vill se just HDs roll i svart eller vitt - ont vs gott - ängel vs djävul osv.

Ifrågasätter man så påstås man se HD som ett hjälplöst offer, som nån utan egen initiativkraft. Trots att man påpekat en miljon gånger att man inte alls ser det så.
Att man faktiskt inte har en aning om HDs personlighet och därför inte utesluter någonting.

Att en person faktiskt kan vara mer mångfacetterad än en Disneykaraktär.
Att ett offer även kan ha dåliga sidor. Rent av själv vara manipulativ.
Att personlighet inte har med saken att göra.

Både HD och LW råkade ut för att åratal av SDs manipulation tog fram fula sidor hos dem båda genom att utnyttja deras svaga punkter till max.

LW var ledsen för det. Hon ville inte det. Hon försökte slå sig fri men var intrasslad i ett nät av känslor och han stalkade henne när hon ändå försökte.
Vännen höll upp en spegel och frågade "är det den här L*ena du vill vara?".

LW var öppen. HD är sluten. Om hon är en vanlig kvinna med fel och brister eller en narcissist har jag ingen aning om. Och för min del är den diskussionen avslutad. För den bara står och stampar och leder inte närmare frågan för tråden, vad som egentligen hände LW stunden innan hon dödades.

(Och speciellt en användare i tråden misstolkar (medvetet eller omedvetet) alla försök att se situationen från olika vinklar som en helgonförklaring av en kvinna vars man dömts för ett mord på en kvinna hon hatade.)

Det man däremot tydligt kan se, oavsett vem HD är som person, är att relationen med SD checkar av punkt för punkt på hur en relation mellan en kontrollerande man och en kvinna fungerar.

Det finns flera forskningsstudier på detta som tar upp mekanismer och orsaker. Jag har läst en kurs på högskolan om just detta (vilket en användare såklart förlöjligar, även om jag på intet sätt påstår mig vara nån slags expert).
Jag har varit volontär för drabbade kvinnor, suttit med på polisförhör och rättegångar, varit akut jourhem (fått barns perspektiv).
Jag vet att alla sorters kvinnor drabbas. Även manipulativa, egoistiska kvinnor, vanliga Svenssons och kvinnor i social utsatthet. Högutbildade och analfabeter. De som kan svara för sig och hämnas och de som snabbt kuvas.

- I ljuset av dessa erfarenheter tycker jag att fallet är intressant. Och att diskussionen är viktig. Som någon sa i dm så har vi kanske alla nån Stefan i vår närhet.
I vår BFR, på jobbet, i släkten....

Kan samhället lära något av fallet? Att se tecken i tid? I min stad finns en mansjour där män med kontrollbehov kan få samtalsstöd och behandling.
Kanske hjälper det inte en sadist som njuter av triangulering (ping drygo) och att se två kvinnor lida.

Men kanske hjälper det nån... Och kanske kan vi andra lära oss att se faran snabbare...
SD var en Svensson i cykelhjälm och som bjöd på frallor. En pappa som skjutsade till kaninhoppningstävlingar och som sa pinsamma pappahumorskämt. Ondskan och faran är liksom inte alltid en straffad, halstatuerad och hakkorsprydd Martin Johnsson.

Sorry för långt svar,

Tack Firesnake, för ett mycket informativt inlägg, och jag håller med dig i allt du skriver.
Citera
2021-06-22, 18:04
Medlem
Citat:
Jag vet precis hur du förklarar allt kring HD och att vi anser diametralt olika är ett faktum.
För min del är inte HD likt en marionett som SD hjärntvättat efter läsning i FUP.
Jag skumläser dina inlägg och tror inte för fem öre på den bild du vill presentera.

Jag ser henne som extremt hatisk, att hon sätter riktlinjer och har krav, är inte nåt svagt väsen i SDs händer längre när hon frisknat till och jag tror hon är hämndbenägen.

Behåll du din åsikt, så behåller jag min.

Citat:
Ursprungligen starka kvinnor drabbas, det kan drabba vem som helst.
Starka kvinnor kämpar längre, bryts ner under längre tid och utvecklar inte sällan Ptsd.
Speciellt i klorna på en psykopat vilket jag dock inte tror att SD är, oavsett manipulativ.

"starka kvinnor drabbas, det kan drabba vem som helst.
Starka kvinnor kämpar längre, bryts ner under längre tid och utvecklar inte sällan Ptsd."

- Så låter det nu... 🙄
Jag att jag inte skulle svara dig mer men gör ett undantag när jag ser hur du svarar nötis.

Bra om du breddat sitt synsätt dock.

Hoppas du kan se att "vara extremt hatisk och ställa riktlinjer och krav" inte står i motsats till att vara manipulerad och psykiskt påverkad av någon som SD.

Och som nån (minns tyvärr inte vem) skrev riktat till dig så är det inte konstigt om HD var arg på och hatade LW.

Det är inte heller konstigt att HD drabbades av psykisk ohälsa (bara kolla på SDs beteende på babyfilmen 2004 och därifrån gick det ju bara utför både med SDs beteende och HDs mående).

En kvinna med normal intelligens (vilket HD har, annars hade hon i
aldrig klarat ssk-examen), minsta självrespekt, stolthet och självbevarelsedrift stannar inte hos (och återvänder inte till) en sån "man" och barnafader om hon inte är manipulerad eller försvagad/ påverkad av psykisk sjukdom.
Jag vill nog påstå att HD var både och.
Citera
2021-06-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Currbits
Tack Firesnake, för ett mycket informativt inlägg, och jag håller med dig i allt du skriver.

Tack själv.
Citera
2021-06-22, 19:16
Medlem
Citat:
Men är det konstigt att hon är hämndlysten efter att ha blivit bedragen i 6 års tid tycker du? Är det snarare inte ganska mänskligt att vara hatisk mot älskarinnan i den situationen? Sen om hon varit inblandad i mordet eller ej kan jag inte uttala mig om, allt är möjligt, men iaf jag tycker inte att det är ett dugg konstigt om hon hatade LW. Tycker snarare hon varit sansad vad gäller henne. Många hade nog iaf velat säga både det ena och det andra till någon som haft sex med ens man i flera år. Sen att HD också borde vara hur arg som helst på SD, ja, men det är ju hennes familj och det är så människans psyke fungerar. Man riktar ilskan mot det yttre hotet.

Fetade; exakt så.
Välformulerat och klokt.
Håller med dig i det övriga du skrev också.
Citera
2021-06-22, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"starka kvinnor drabbas, det kan drabba vem som helst.
Starka kvinnor kämpar längre, bryts ner under längre tid och utvecklar inte sällan Ptsd."

- Så låter det nu... 🙄
Jag att jag inte skulle svara dig mer men gör ett undantag när jag ser hur du svarar nötis.

Bra om du breddat sitt synsätt dock.

Hoppas du kan se att "vara extremt hatisk och ställa riktlinjer och krav" inte står i motsats till att vara manipulerad och psykiskt påverkad av någon som SD.

Och som nån (minns tyvärr inte vem) skrev riktat till dig så är det inte konstigt om HD var arg på och hatade LW.

Det är inte heller konstigt att HD drabbades av psykisk ohälsa (bara kolla på SDs beteende på babyfilmen 2004 och därifrån gick det ju bara utför både med SDs beteende och HDs mående).

En kvinna med normal intelligens (vilket HD har, annars hade hon i
aldrig klarat ssk-examen), minsta självrespekt, stolthet och självbevarelsedrift stannar inte hos (och återvänder inte till) en sån "man" och barnafader om hon inte är manipulerad eller försvagad/ påverkad av psykisk sjukdom.
Jag vill nog påstå att HD var både och.
Du plockar och rör precis som det passar dig, men du kommer inte lyckas med dina patetiska försök att förvränga och ditt eviga OT som fortsätter i spoilers.
Klarar du öht av att skriva i sak bortom min person?

Att HD beskrivits hjärntvättad, att det är synd om henne, att han applicerat sina tankar går som på repeat och jag ska gärna vid tillfälle göra en sammanställning om hur hon presenteras om du inte fått bilden klar.
På tal om att älta risken för trådsanningar.

1. Jag är fullt medveten om att även starka kvinnor faller offer för män i destruktiva relationer.
Jag har återkommit till detta flera ggr med beskrivning, även hänvisning till en av de bäst förklarande böckerna i ämnet i mitt tycke.

2. Jag har aldrig sett SD som tex en psykopat kan tilläggas som komplement, då det har med att dominera kvinnor att göra.
Även till dig, jag kan hämta citat.
Än mindre efter den film som lades upp i tråden. Den snarare bekräftade att det är föga troligt.
Därav har han inte den påverkan som en sådan besitter - oavsett manipulativ och narcissistisk.
Utöver detta är SD en stereotyp egocentrerad mansgris.

4. LW och HD är i mitt tycke inte jämförbara oavsett om de slogs om samma man.
Varken till position eller person.

Därav anser jag att de överhuvudtaget inte är jämförbara i generella termer om det så kommer till trauma bounding, narcissistic flies eller vad det du än repeterar.

5. Att SD hade makt över HD betvivlar jag inte för fem öre. Hon var djupt deprimerad och han kunde garanterat kollra bort henne.

Men märk väl den springande punkten 1:

HD tillfrisknar och beter sig öht inte som nåt hjärntvättat offer från att hon successivt börjar frisknar till i rask takt från 2015.

HD har vetat om otroheten länge men har accepterat, troligen på grund av att hon var sjuk.

6. In my point of view så ändras hennes beteende väldigt synbart från mars 2017 då otroheten uppdagas. Hon har förändrat beteende redan på hösten 2016 och ska återta sin position om det så är SD eller Geotouren.

Här har HD en klar tanke med att de ska återförenas och hon blundar för SDs felsteg och projicerar all skuld på LW.

Men märk väl den springande punkten 2:

Nånstans under slutet på 2017 verkar hon inse att SD inte håller måttet. De krisar i augusti, hon ser nåt via datorn.

Möjligen är resan som bokas i okt/nov ett försök att lappa ihop äktenskapet. Vilket är i paritet med det hon säger i förhör:
Utan att störas av LW så skulle de återförenas förutom att fira halva livet ihop.
I HDs världsbild så bottnar allt i LW, om de bara kommer bort från henne så ska lyckan skina.

Nu påbörjas ett helt nytt beteende från HDs håll.

Hon är otrogen, skiljer sig, flyttar.

Från 5 april är hon uppenbart exalterad. Då har hon SD i båten.
6 april tar hon LWs burkar, det är ett väldigt hallå om LW.
SD tycks tro att de är på G igen i, ses via sms till en kompis.
8 april föreslår hon till JS att hon och SD ska komma på fika på morgonen.
Han verkar tycka att hennes förslag är övermaga och säger nej.

Sen ville HD springa in och hångla med JS på Ikea bakom ryggen på SD, det hade varit läckert.
Den som tycker att det vore taskigt att hångla med SD stående på utsidan är JS.

Det här beteendet är inte vad jag ser som att vara varken hjärntvättad, rädd/under nåt dödshot eller styrd av SD.

Hon kör dubbelt och gör nåt som snarare liknar en copycat och jag tror inte ens hon vill ha SD.

Med tanke på det som framkommer i FUP så anser jag bilden om hjärntvättat offer stämmer för tiden hon var sjuk men inte sen och absolut inte 2018.

SD körde med sitt hysteriska RT för att HD inte skulle se att de fortsatt otroheten.

I takt med att hon repar sig så får hon mer makt. Men hon har trots förbud, regler och krav misslyckats med att stoppa SDs relation med LW.

Den enda makten LW hade var via att hota med ett avslöjande, hon är rakt inte i samma position som HD.

Efter skilsmässan ökar HDs makt ytterligare. Nu måste SD absolut dölja otroheten om han ska erhålla hennes gunst och på nåder tas tillbaka.
Hon får de reaktioner hon vill ha, blir glad över att han är ledsen.
Initialt är hon inte säker på vart hon har SD.
Resan är ett framsteg för HD.

LW blir en ännu mer uttalad hotbild för SD och ett orosmoment och SD försöker köpa sig tid till augusti.
Han har kontrollförlust och det har inte HD, hon har trumf på hand.

IMO.
Senast redigerad av develi 2021-06-22 kl. 20:18.
Citera
2021-06-22, 19:53
Medlem
Citat:

Om det är helt uteslutet att HD har något som helst med mordet att göra kan man tycka att hon varit sansad. Juridiskt är hon friad. Läser man och lyssnar på förhören med henne i TR har jag väldigt svårt att se att hon inte döljer en del. Hon vill inte svara, minns inte, är osäker på och ger för mig ett intryck av att hennes eventuella roll inte är helt klarlagd.
Citera
2021-06-22, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack, jag ville bara tydligt förklarar att jag inte försöker tal om för någon hur det ligger till, utan bara förklara varför jag själv har min egen ståndpunkt.

Riktigt märkligt är det hur någon som SD lyckas med att fånga både HD och Lena, samtidigt som jag också kan se deras ömma punkter och hur lättmanipulerade vi människor är.

Tittade på en dokumentär om Elisabeth Smart, tjej som blev kidnappad av en religiös fanatiker och hölls fången i tio månader innan hon räddades.

Hon gick ju sedan fritt ute tillsammans med honom och hans fru, iklädd en vit burka- liknande dräkt. När folk frågade, sa han att hon var hans dotter och hon svarade aldrig själv på frågor.

Många tyckte att det var märkligt att hon inte flydde, när hon hade chansen. Inte ens när polisen blev tipsad och de frågade henne vem hon var, erkände hon att hon var den efterlyste Elisabeth Smart, utan nekade. Först efter att ha fått en massa frågor och blivit konfronterad med bilden av hennes bredvid henne så kunde hon säga något som kunde likna ett erkännande, men ändå inte.

När hon satt i polisbilen var hon väldigt orolig för vad som skulle hända med hennes förrövare. Hon verkade på ett sätt rädd att de skulle skadas, trots att hon hållits fången under hemska omständigheter, våldtagits och behandlats illa. Personer på en restaurang vittnade om att det verkde som att hon och frun lddade tallrikarna som om de var oroliga för att inte få mat på länge.

Nu var ES en ung tjej, men det visar ändå att människor kan hjärntvätta välfungerande människor och få dom att agera som deras satelliter, trots övergrepp.

Kloka reflektioner.
Ja hur lättmanipulerade vi människor är...

Och fallet fascinerar av den anledningen.

- Hur två (på ytan iaf) vanliga, välfungerande, välanpassade, aktiva yngre medelålders mammor i medelklassidyllen så pass lätt kan manipuleras och låta sig sugas in i en destruktiv "kärleks"karusell som mer och mer handlar om kontroll, hat och svek och snurrar fortare och fortare tills något totalt brister.

Ja LW tyckte synd om SD i polisförhör, precis som Elisabeth Smart och så många andra som utsatts för mer eller mindre grov misshandel av manipulativa män(niskor).

Många i SDs omgivning tycks ha fått en beskyddarinstinkt gentemot honom, trots att de själva drabbas av hans beteende. Som mamman i barnboken "Mamman och den vilda babyn."

Både LW och HD var emotionellt och intellektuellt på en högre nivå än SD. LW med sina många talanger, engagemang, kreativitet och intressen och HD med sin yrkeserfarenhet som sjuksköterska och mod att våga köra bil i annat land.

För HDs del tror jag skam är en förklaring till mycket.

*Nu blev det ett långt svar, sorry.
Citera
2021-06-22, 20:30
Medlem
Citat:
Du plockar och rör precis som det passar dig, men du kommer inte lyckas med dina patetiska försök att förvränga och ditt eviga OT som fortsätter i spoilers.
Klarar du öht av att skriva i sak bortom min person?

Att HD beskrivits hjärntvättad, att det är synd om henne, att han applicerat sina tankar går som på repeat och jag ska gärna vid tillfälle göra en sammanställning om hur hon presenteras om du inte fått bilden klar.
På tal om att älta risken för trådsanningar.

1. Jag är fullt medveten om att även starka kvinnor faller offer för män i destruktiva relationer.
Jag har återkommit till detta flera ggr med beskrivning, även hänvisning till en av de bäst förklarande böckerna i ämnet i mitt tycke.

2. Jag har aldrig sett SD som tex en psykopat kan tilläggas som komplement, då det har med att dominera kvinnor att göra.
Även till dig, jag kan hämta citat.
Än mindre efter den film som lades upp i tråden. Den snarare bekräftade att det är föga troligt.
Därav har han inte den påverkan som en sådan besitter - oavsett manipulativ och narcissistisk.
Utöver detta är SD en stereotyp egocentrerad mansgris.

4. LW och HD är i mitt tycke inte jämförbara oavsett om de slogs om samma man.
Varken till position eller person.

Därav anser jag att de överhuvudtaget inte är jämförbara i generella termer om det så kommer till trauma bounding, narcissistic flies eller vad det du än repeterar.

5. Att SD hade makt över HD betvivlar jag inte för fem öre. Hon var djupt deprimerad och han kunde garanterat kollra bort henne.

Men märk väl den springande punkten 1:

HD tillfrisknar och beter sig öht inte som nåt hjärntvättat offer från att hon successivt börjar frisknar till i rask takt från 2015.

HD har vetat om otroheten länge men har accepterat, troligen på grund av att hon var sjuk.

6. In my point of view så ändras hennes beteende väldigt synbart från mars 2017 då otroheten uppdagas. Hon har förändrat beteende redan på hösten 2016 och ska återta sin position om det så är SD eller Geotouren.

Här har HD en klar tanke med att de ska återförenas och hon blundar för SDs felsteg och projicerar all skuld på LW.

Men märk väl den springande punkten 2:

Nånstans under slutet på 2017 verkar hon inse att SD inte håller måttet. De krisar i augusti, hon ser nåt via datorn.

Möjligen är resan som bokas i okt/nov ett försök att lappa ihop äktenskapet. Vilket är i paritet med det hon säger i förhör:
Utan att störas av LW så skulle de återförenas förutom att fira halva livet ihop.
I HDs världsbild så bottnar allt i LW, om de bara kommer bort från henne så ska lyckan skina.

Nu påbörjas ett helt nytt beteende från HDs håll.

Hon är otrogen, skiljer sig, flyttar.

Från 5 april är hon uppenbart exalterad. Då har hon SD i båten.
6 april tar hon LWs burkar, det är ett väldigt hallå om LW.
SD tycks tro att de är på G igen i, ses via sms till en kompis.
8 april föreslår hon till JS att hon och SD ska komma på fika på morgonen.
Han verkar tycka att hennes förslag är övermaga och säger nej.

Sen ville HD springa in och hångla med JS på Ikea bakom ryggen på HD, det hade varit läckert.
Den som tycker att det vore taskigt att hångla med SD stående på utsidan är JS.

Det här beteendet är inte vad jag ser som att vara varken hjärntvättad, rädd/under nåt dödshot eller styrd av SD.

Hon kör dubbelt och gör nåt som snarare liknar en copycat och jag tror inte ens hon vill ha SD.

Med tanke på det som framkommer i FUP så anser jag bilden om hjärntvättat offer stämmer för tiden hon var sjuk men inte sen och absolut inte 2018.

SD körde med sitt hysteriska RT för att HD inte skulle se att de fortsatt otroheten.

I takt med att hon repar sig så får hon mer makt. Men hon har trots förbud, regler och krav misslyckats med att stoppa SDs relation med LW.

Den enda makten LW hade var via att hota med ett avslöjande, hon är rakt inte i samma position som HD.

Efter skilsmässan ökar HDs makt ytterligare. Nu måste SD absolut dölja otroheten om han ska erhålla hennes gunst och på nåder tas tillbaka.
Hon får de reaktioner hon vill ha, blir glad över att han är ledsen.
Initialt är hon inte säker på vart hon har SD.
Resan är ett framsteg för HD.

LW blir en ännu mer uttalad hotbild för SD och ett orosmoment och SD försöker köpa sig tid till augusti.
Han har kontrollförlust och det har inte HD, hon har trumf på hand.

IMO.

Återigen klistrar du på folk åsikter och formuleringar.
Jag har exempelvis aldrig kallat SD för psykopat.

Inte heller påstått följande om HD;
"hjärntvättad, rädd/under nåt dödshot eller styrd av SD."
(-så mycket har jag läst av dig att jag vet att du mycket väl förstår att manipulerad respektive "styrd" eller "hjärntvättad" är olika saker).

Att HD "kör dubbelt" har ju diskuterats och dissekeras sönder i omgångar i tråden.
- Där håller jag med de trådisar som menar att HDs fling med JS inte kan jämföras med SDs alla år med LW.

Och som vanligt tar du vad andra skrivit till dig och serverar det som dina egna slutsatser gentemot andra...

"Klarar du öht av att skriva i sak bortom min person?"

"dina patetiska försök att förvränga och ditt eviga OT som fortsätter i spoilers"

Jag återgår till mitt liv IRL och låter dig svänga på orden här bäst du kan.

Kunde inte låta bli att markera när du svarade nötis på det där sättet med en massa påståenden bara.

Nötis har haft tålamod med dig så länge och försökt bemöta dig i sak, lyssna in dig och ge dig sakliga, genomtänkta och sjyssta svar utan att hävda att hon sitter på nån absolut sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in