2021-07-07, 16:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror aldrig hon hade någon tanke på någon återförening därefter heller - oavsett vad hon förespeglade SD. Hon lockade med det för att dels hålla uppe skenet utåt och dels så han reparerade huset och installerade SPA-badet mm fram till HR. Det var HD som absolut ville ha kvar huset - barnens barndomshem.
Nej, jag börjar tro att det rör sig om ett spel för galleriet, att hon ljuger för folk inkl SD.
Citera
2021-07-07, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, jag börjar tro att det rör sig om ett spel för galleriet, att hon ljuger för folk inkl SD.
Hon ville inte ha honom mer, men lurade honom att tro att det var vad hon ville.
Lockar och pockar för att hetsa honom, sen tvärvändning.
Med tanke på Stefans antydningar att Lenas död var mot hans vilja, att HD skulle ha motiv att döda, att han inte haft ihjäl Lena med skaftet, men han kan knte veta vad någon annan gjort? (Fritt ur minnet)

Tänk om det helt enkelt är så att det är HD som är mördaren? Stefan lockade ut Lena för att prata allvar, HD ser dem, hämtar skaftet och drämmer 17 slag.
Stefan var upprörd över loggningstjaffset, han ville ha tillbaks HD, därför ville han få ut henne för att prata vett, men det slutade med ett "bakhåll" från HD.
Kanske därför svärfar var med i rätten och öppnade sitt hem för Steffe, för att se till så att han skulle ta skulden för att låta dottern gå fri.
Trots allt var det grannen Gustafsson son undertecknade upphävningen av häktningen, men att misstankarna inte skulle kvarstå, tror jag inte var åklagarens vilja. Tror att grannen hjälpte till lite, de har ju en historik, gustafsson, soa, ba och döttrarna..
Citera
2021-07-07, 16:59
Medlem
Citat:
Inte det minsta troligt IMO.
Det är ett triangeldrama snarare än sexuellt motiv och noll som pekar åt det hållet via FUP.

Däremot tror jag det kan det ha funnits en slags sexuell attraktion (dragningskraft, tändning, spänning) i deras eviga motsättningar - på bas av typ passion, begär och syvende och sist pga att det sonika var totalt förbjudet.

Det räcker väl att hon haft sperma på handen och råkat göra en avsättning då hon drar den rätt (och inte ens vet att det kommit nåt på den). Om det vore avsatt på själva BP tycker jag det skulle ha varit nåt mer spår på henne (vaginalt, oralt el på händer).

1: Ett sexuellt motiv från SD:s sida kan både du och jag glömma bort från och med nu.

2: Gällande ditt påpekande om ett så kallat triangeldrama mellan SD, HD samt LW, så är både du och jag fullständigt överens i detta fallet.

3: Beträffande SD:s och LW:s smygförhållande så håller jag med dig igen, det vill säga, förbjuden frukt, smakar alltid bäst.

Mordet på L*na Wesstr*m är som en film när man ser helhetsbilden, det vill säga, scener som sammanfogats till sekvenser vilka i sin tur blivit till akter och för att slutligen nå upp till kurvans topp där allting en gång för alla måste få sitt slut, där allting måste avgöras och där ingen återvändo längre finns, och ! ... där bara en person kan vinna eller stå som segrare.

Segraren blev i detta fallet HD, hon blev av med bägge sina antagonister även om tiden spelade ut sig mellan de tvenne [antagonisterna], men att kalla HD för protagonisten, det vill i detta fallet säga, den goda människan, det är något som jag aldrig kommer att ta till mig.

Yodinnan [HD] är en mycket märklig individ som befattat sig med många osannfärdiga påståenden och till och med, till råga på allt, skyddat SD, trots allt vad han tidigare hade gjort mot henne.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-07 kl. 17:16.
Citera
2021-07-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: Ett sexuellt motiv från SD:s sida kan både du och jag glömma bort från och med nu.

2: Gällande ditt påpekande om ett så kallat triangeldrama mellan SD, HD samt LW, så är både du och jag fullständigt överens i detta fallet.

3: Beträffande SD:s och LW:s smygförhållande så håller jag med dig igen, det vill säga, förbjuden frukt, smakar alltid bäst.

Mordet på L*na Wesstr*m är som en film när man ser helhetsbilden, det vill säga, scener som sammanfogats till sekvenser vilka i sin tur blivit till akter och för att slutligen nå upp till kurvans topp där allting en gång för alla måste få sitt slut, där allting måste avgöras och där ingen återvändo längre finns, och ! ... där bara en person kan vinna eller stå som segrare.

Segraren blev i detta fallet HD, hon blev av med bägge sina antagonister även om tiden spelade ut sig mellan de tvenne [antagonisterna], men att kalla HD för protagonisten, det vill i detta fallet säga, den goda människan, det är något som jag aldrig kommer att ta till mig.

Yodinnan [HD] är en mycket märklig individ som befattat sig med många osannfärdiga påståenden och till och med, till råga på allt, skyddat SD, trots allt vad han tidigare hade gjort mot henne.

Mvh/JM.
Den här historien håller antagligen som bäst på att skriva manus till. Intervjuer med nära och kära redan kanske? Och utmynnar i en dokumentär i serien "I huvudet på en mördare". Fupen kan utgöra ramen, och sedan intervjuer med de som vill medverka och fylla i historien.
Citera
2021-07-07, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon ville inte ha honom mer, men lurade honom att tro att det var vad hon ville.
Med tanke på Stefans antydningar att Lenas död var mot hans vilja, att HD skulle ha motiv att döda, att han inte haft ihjäl Lena med skaftet, men han kan knte veta vad någon annan gjort? (Fritt ur minnet)

Tänk om det helt enkelt är så att det är HD som är mördaren? Stefan lockade ut Lena för att prata allvar, HD ser dem, hämtar skaftet och drämmer 17 slag.
Stefan var upprörd över loggningstjaffset, han ville ha tillbaks HD, därför ville han få ut henne för att prata vett, men det slutade med ett "bakhåll" från HD.
Kanske därför svärfar var med i rätten och öppnade sitt hem för Steffe, för att se till så att han skulle ta skulden för att låta dottern gå fri.
Trots allt var det grannen Gustafsson son undertecknade upphävningen av häktningen, men att misstankarna inte skulle kvarstå, tror jag inte var åklagarens vilja. Tror att grannen hjälpte till lite, de har ju en historik, gustafsson, soa, ba och döttrarna..

Det finns ju de som haft den teorin här. Har svårt att tänka mig att SD skulle vara gentlemannen som tar på sig HDs skuld och dör för att sanningen ska gå i graven.
Citera
2021-07-07, 19:21
Medlem
Citat:

Var det sim-pampen Ull* som såg till att åkl inte fick igenom fortsatt häktning vid första turen?
Extremt många jäviga i den här mordhistorien.
Citera
2021-07-07, 19:31
Medlem
På gränsen till OT som ändå har viss koppling till till detta fall pga. försvunnen kristen ensamstående mamma i Örebro som jobbar åt en kyrka (diakon).

Citera
2021-07-07, 19:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Den här meningen rimmar illa med "vi älskar varandra" i samband med skilsmässan och HDs tårfyllda snack om återförening:
rHD: När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra, då hade inte vi separerat."
Ab 149

Men återigen, det här är precis när HD blivit häktad, misstänkt för mord.

Tror du att hon svarar ärligt? Tror du inte att hon mörkar motiv både för henne själv och för SD?

Eller tror du att hon skulle ha svarat: ja, jag var svartsjuk. Ja, jag ville vara ihop med SD och han ville ha mig tillbaka. Men Lena var i vägen.

Det "tårfyllda snacket om återförening" det talade vväl HD om i de första förhören. Då var hon dels inte misstänkt själv, och kanske hon trodde på att SD skulle frias från misstankar.

I förhören i aug- 19, då är hon själv häktad liksom SD och situationen är en helt annan.

Inget som hon säger då går att lita på.

Lite större citering från samma förhör:

A 149/ 187

"FL 1: Mm, Men, men vad är din uppfattning då? Skulle det vara helt okej att Stefan fortsatte
ha en relation med Lena?
MT: Eem och du skulle fråga mig i dagsläget.., eem, eller fråga mig, så skulle jag säga det:
Ja, om barnen skulle må bra utav det
FLl: Mm
MT: Eem under alla dom här åren som har varit har jag tyckt och tänkt olika
FLI: Mm
MT:Ja,
FL 1: Om vi tänker såhär då, hur tänkte du under våren?
MT: Ingen ...
FLI: 2018?
187 Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
MT: ... aning, ingen aning
"
//
"FLI: Var du svartsjuk på Lena?
MT:Nej.
FL I: Nä, så det, då kan jag tolka det som att du ändå tycker att det, det skulle kunna vara ...
okej?
MT: Det är din tolkning, eem ...
FLI: Ja men jag vill att du svarar på hur du känner
MT: Ja men jag kan inte svara mer tydligt än så.
FLl: Nej. Vad var Stefans uppfattning då om, om eran relation?
MT: Vet inte.
FL 1: Med om den skulle fortsätta eller inte?
MT: I vilket sammanhang och när?
FL I: Efter separationen. Ville han att det skulle bli bra igen?
MT: Det vet jag inte, det tror jag, det får ni nog ta med honom
FL 1: Ville du att det skulle bli bra igen?
MT: Inte där och då, nej.
FLl: Och vad menar du, där och då?
MT: När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra,
då hade inte vi separerat.
FL I: Men hur skulle du beskriva relationen då med Stefan där under april, maj -18?
MT: Aah (suckar lätt irriterat) det här har jag svarat så många gånger
FLI: Jaa
MT: Så jag tänker inte svara på det en gång till, för det här kommer liksom ... mitt privatliv är
mitt privatliv. Nånstans måste jag få sätta en gräns.
FLI: Mm ja, men jag kommer att ställa en del frågor ...
MT:Ja
FLI: Så får du välja och svara eller inte
FLl: Men anser du att den var avslutad? I och med att ni had ... att ni inte levde, bodde under
samma tak och ...
MT: Våran kärleksrelation var avslutad.
FLI: Mm och vad, och vad menar du med kärleksrelation?
MT: Aah, eller våran parrelation, så kanske jag ska uttrycka mig
FLl: Mm, mm
MT: Vi hade inte ... asså ... det här är förnedrande måste jag säga, vi hade inte sex
tillsammans, vi hade inte ... ekonomin tillsammans, eem ... (suckar) vi levde inte som ett par.
Det var avslutat.
FL I: Och när är din uppfattning att ni slutade leva som ett par? När hade ni sex sista gången?
MT: Oj! Ingen aning.
"
Citera
2021-07-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
På gränsen till OT som ändå har viss koppling till till detta fall pga. försvunnen kristen ensamstående mamma i Örebro som jobbar åt en kyrka (diakon).

Sålänge hon inte sysslar med geocaching, så...
Citera
2021-07-07, 20:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men återigen, det här är precis när HD blivit häktad, misstänkt för mord.

Tror du att hon svarar ärligt? Tror du inte att hon mörkar motiv både för henne själv och för SD?

Eller tror du att hon skulle ha svarat: ja, jag var svartsjuk. Ja, jag ville vara ihop med SD och han ville ha mig tillbaka. Men Lena var i vägen.

Det "tårfyllda snacket om återförening" det talade vväl HD om i de första förhören. Då var hon dels inte misstänkt själv, och kanske hon trodde på att SD skulle frias från misstankar.

I förhören i aug- 19, då är hon själv häktad liksom SD och situationen är en helt annan.

Inget som hon säger då går att lita på.

Lite större citering från samma förhör:

A 149/ 187

"FL 1: Mm, Men, men vad är din uppfattning då? Skulle det vara helt okej att Stefan fortsatte
ha en relation med Lena?
MT: Eem och du skulle fråga mig i dagsläget.., eem, eller fråga mig, så skulle jag säga det:
Ja, om barnen skulle må bra utav det
FLl: Mm
MT: Eem under alla dom här åren som har varit har jag tyckt och tänkt olika
FLI: Mm
MT:Ja,
FL 1: Om vi tänker såhär då, hur tänkte du under våren?
MT: Ingen ...
FLI: 2018?
187 Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
MT: ... aning, ingen aning
"
//
"FLI: Var du svartsjuk på Lena?
MT:Nej.
FL I: Nä, så det, då kan jag tolka det som att du ändå tycker att det, det skulle kunna vara ...
okej?
MT: Det är din tolkning, eem ...
FLI: Ja men jag vill att du svarar på hur du känner
MT: Ja men jag kan inte svara mer tydligt än så.
FLl: Nej. Vad var Stefans uppfattning då om, om eran relation?
MT: Vet inte.
FL 1: Med om den skulle fortsätta eller inte?
MT: I vilket sammanhang och när?
FL I: Efter separationen. Ville han att det skulle bli bra igen?
MT: Det vet jag inte, det tror jag, det får ni nog ta med honom
FL 1: Ville du att det skulle bli bra igen?
MT: Inte där och då, nej.
FLl: Och vad menar du, där och då?
MT: När vi separerade, hade vi separerat, eem, eem ... om jag hade velat att det skulle bli bra,
då hade inte vi separerat.
FL I: Men hur skulle du beskriva relationen då med Stefan där under april, maj -18?
MT: Aah (suckar lätt irriterat) det här har jag svarat så många gånger
FLI: Jaa
MT: Så jag tänker inte svara på det en gång till, för det här kommer liksom ... mitt privatliv är
mitt privatliv. Nånstans måste jag få sätta en gräns.
FLI: Mm ja, men jag kommer att ställa en del frågor ...
FLI: Så får du välja och svara eller inte
FLl: Men anser du att den var avslutad? I och med att ni had ... att ni inte levde, bodde under
samma tak och ...
MT: Våran kärleksrelation var avslutad.
FLI: Mm och vad, och vad menar du med kärleksrelation?
MT: Aah, eller våran parrelation, så kanske jag ska uttrycka mig
FLl: Mm, mm
MT: Vi hade inte ... asså ... det här är förnedrande måste jag säga, vi hade inte sex
tillsammans, vi hade inte ... ekonomin tillsammans, eem ... (suckar) vi levde inte som ett par.
Det var avslutat.
FL I: Och när är din uppfattning att ni slutade leva som ett par? När hade ni sex sista gången?
MT: Oj! Ingen aning.
"
Så om man blir häktad då är man predisponerad att ljuga?
Hon framstår ju som ännu mer suspekt, vinner inte ett dugg på nån lögn.

Men visst har hon lätt att ljuga. Absolut.

Så här lätt ljuger HD i samma förhör. Du kan ju berätta varför hon bluffar om detta?

FL: ... Vad visste Stefan om din relation med Jonas då?
HD: Eeh ... han visste att vi sågs. Eeh ...
FL: Om vi säger såhär, har du varit ärlig mot Stefan vad det gäller den relationen?
HD: Nej, inte helt.
FL: Nej. Varför inte då?
HD: Eeh, därför att jag skämdes. Eeh för att jag hade sex med Jonas före jag hade flyttat ifrån
Stefan.
BFL: Och efter att du flyttat, var du ärlig då?
MT: Aah då har jag berättat att jag har, att vi hade sex. Eeh, för mig .. och det vet Jonas om där jag har varit tydlig, vi har inte haft en parrelation. Jag har inte levt.. vi har inte levt som ett par. Eeh och det har aldrig varit min tanke. Och det vet han om. Eeh, men vi har haft en jättenära vänskapsrelation. Där det även har funnits en fysisk del i det hela med Jonas.
BFL:Mmh.
HD: Och Stefan vet om det.
FL: Men när fick han veta det?
HD: Vet inte.
FL: ... Mmh.
HD: Vet inte.
BFL: ... Var det innan eller efter Lena försvann?
MT: ... Nej det måste varit långt före.

BFL: Och när du säger långt?
HD: Ja den är ju inte så lång. Den är ju från nyår, så ..
BFL:Mmh.
HD: Nej jag vet.. jag .. jag .. alltså jag kan spekulera, jag kan säga kanske då, kanske då. Men det är inget som jag kan säkert säga. Men, alltså jag ... aah, strax efter.. jo men efter jag flytta, ja men ... jag tror att Stefan visste om det."

28 april 2018

HD till SD: Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag. "

"Bara vänner"

SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "

HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."
(..)
Citera
2021-07-07, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag har inte tänkt i banor som mördare, mer anstiftare isf.
Men det finns en del dubbelbottnade uttalanden. Ska titta lite närmare på det för OM hon är inblandad då tror jag SD skyddade henne.

- och jag tror att SOA skyddade och omhuldade SD.
Indirekt.
Dvs pga sin dotters åsikter och kanske mer.
Citera
2021-07-07, 21:04
Medlem
Citat:
Det stämmer nog.
SD verkar hälsas välkommen hem på dykbloggen där nån sett en film.
Men dottern är lite mer än några veckor, möjligen runt 7 veckor.

Det är oavsett på tok för tidigt att dra iväg i tre veckor och väldigt konstigt att vilja göra så öht.

HD är väl lika dum i huvudet, jag är inte förvånad.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror aldrig hon hade någon tanke på någon återförening därefter heller - oavsett vad hon förespeglade SD. Hon lockade med det för att dels hålla uppe skenet utåt och dels så han reparerade huset och installerade SPA-badet mm fram till HR. Det var HD som absolut ville ha kvar huset - barnens barndomshem.

Inte alls omöjligt att hon är så slug och iskall.
I. o.m skilsmässan var hon en bra bit på väg i sin frigörelse från SD. Kanske det även var så att hon faktiskt var rädd att han skulle göra henne och barnen illa när hon ville separera och att hon därför gav honom tomma löften om en återföreing? Var kravet för en återförening att SD skulle göra av med Lena?

Hur som helst blev hon av med dem båda...
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-07 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in