2021-07-06, 04:34
Medlem
develis avatar
27 maj är som om det vore vilken vardag som helst i SDs liv.

Han åker som sagt för att hämta dottern som varit i Polen, "bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen", han far genom "Öschöttarnas rike" och tar burkar:
Bilden med ölburkar, Minttu på ena sidan bordet och en kaffekopp med krämbulle på andra, sistnämnda lär vara SDs förtäring.

5/27/2021:
"Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del."

5/27/2021
" Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.":
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84_l.jpg

Runt 12 timmar senare rings ett samtal till polishuset i Örebro och det är game over.

Undrar om dessa " välbekanta lokala skattjägare" är förhörda?
Undrar alltså hur han betedde sig, om han sa nåt udda.

"Tack för krämbullen, valp" är en annan kommentar:
https://www.geocaching.com/geocache/GC6QGGQ_vem-bor-har?guid=0de6a8f9-ba5c-4e0f-827d-8f50338750ac

Nånstans i Norrköping är iaf cachen som heter "vem bor här".

Flertal cacher kräver login, men de läsbara har samma text och ett kort intro som tex skogsvallen":

" På Skogsvallen har man varit några gånger men inte här i byn, utan i Östervåla. Där har man avnjutit konserter med bland annat Status Quo och DAD. Men allt det utspelar sig på ett preskriberat årtionde med dito promillehalt...😃"

8 cacher den 26 maj, 22 st den 27 maj.

På alla platser medföljer kopparhjärtat "Hannas heartbeat".
Plockar med lite annat också.
Helsingborg 7-9 maj och Bokskogen 25 april.
Loggarna är snudd på euforiska från alla parter, som om det öht inte finns varken mord eller nån HovR som överskuggar tillvaron.
Lever de i ett parallellt universum?
Senast redigerad av develi 2021-07-06 kl. 05:02.
Citera
2021-07-06, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag tror de var rätt ute och han sonika freakar. Han blir nog rejält stressad om han använt skaftet, försöker fejka med ett annat och tappar kontrollen över sig själv.

Jag går helt och hållet på din linje här och enligt vad du tidigare framfört i ditt inlägg gällande domkraftsskaftet och SD.

Dina tankebanor kring detta är fullständigt logiskt, det vill säga, du använder dig av tankeriktighet i detta fallet.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-06, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Dina teorier här är fullt tänkbara. Visst var det väl dessutom så att mobilen "levde" ett bra tag eftet mordet? Lite märkligt, enligt mig. Satt han på en stubbe någonstans i skogen med mobilen och läste och raderade, tro?

Gärningspersonen stal LW:s mobila enhet ur hennes ficka, högst troligt en kort stund efter det att gärningspersonen hade avslutat sin dödsmisshandel av sitt offer bakom bullerplanket.

Vad tror du att gärningspersonen var så angelägen om att få raderat från LW:s mobiltelefon ? eller ! ... raderade gärningspersonen inte något eller några meddelanden allas i LW:s mobiltelefon den aktuella kvällen ?

Kan det möjligt vis ha varit sålunda att gärningspersonen endast var angelägen om att stänga av platsdatan i LW:s mobila enhet ?

Vad har du för tankar kring just detta ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-06, 10:43
Medlem
Citat:
Det lär ha varit ganska kort efter videon fr 2004 som de lämnade sin nyfödda bäbis.

LW:
"och de lämnar ju bort sina barn för eget skoj mer än nån annan jag känner

började när äldsta var nyfödd, då kunde de inte avstå en tre veckors dykresa till Thailand, lämnade sin nyfödda!

Hon var några veckor."

Ab 168

Om detta stämmer så är det så dumt att klockorna stannar!

Jag tänker 2004, kände LW SD vid den tiden?

Det var SD som höll på med dykning... kan han ha åkt själv? Berättat något för LW, hon ev har missuppfattat?

En nyförlöst mamma, hur orkar hon ens tänka på en resa i 3 veckor? Dessutom borde resan vara beställd när HD var höggravid.

SD/HD har iof inte gjord sig kända som föräldrar som skulle få någon guldstjärna.

Hur kunde "barnvakten" utsätta sig/gå med på något sådant, föräldrarna på andra sidan jorden om något skulle hända? Vid tiden jobbade väl alla inblandade svärföräldrar.
Citera
2021-07-06, 10:44
Medlem
Citat:
27 maj är som om det vore vilken vardag som helst i SDs liv.

Han åker som sagt för att hämta dottern som varit i Polen, "bussen passerar Norping vid midnatt till fredagen", han far genom "Öschöttarnas rike" och tar burkar:
Bilden med ölburkar, Minttu på ena sidan bordet och en kaffekopp med krämbulle på andra, sistnämnda lär vara SDs förtäring.

5/27/2021:
"Framemot kvällningen hade ett par välbekanta lokala skattjägare noterat mina förehavanden och bjöd in på torsdagsöl. Men även om bilen har navigator och jag kunde köra lite fint efter kanten på vägen hem så kändes det opassande. Det fick bli krämbulle och kaffe för min del."

5/27/2021
" Gofika, fulöl och något märkligt röd-vitt.":
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/dceb54b0-124e-4e90-8013-7ab0e74ffd84_l.jpg

Runt 12 timmar senare rings ett samtal till polishuset i Örebro och det är game over.

Undrar om dessa " välbekanta lokala skattjägare" är förhörda?
Undrar alltså hur han betedde sig, om han sa nåt udda.

"Tack för krämbullen, valp" är en annan kommentar:
https://www.geocaching.com/geocache/GC6QGGQ_vem-bor-har?guid=0de6a8f9-ba5c-4e0f-827d-8f50338750ac

Nånstans i Norrköping är iaf cachen som heter "vem bor här".

Flertal cacher kräver login, men de läsbara har samma text och ett kort intro som tex skogsvallen":

" På Skogsvallen har man varit några gånger men inte här i byn, utan i Östervåla. Där har man avnjutit konserter med bland annat Status Quo och DAD. Men allt det utspelar sig på ett preskriberat årtionde med dito promillehalt...😃"

8 cacher den 26 maj, 22 st den 27 maj.

På alla platser medföljer kopparhjärtat "Hannas heartbeat".
Plockar med lite annat också.
Helsingborg 7-9 maj och Bokskogen 25 april.
Loggarna är snudd på euforiska från alla parter, som om det öht inte finns varken mord eller nån HovR som överskuggar tillvaron.
Lever de i ett parallellt universum?

När jag läser detta blir jag ännu mer övertygad om att han absolut inte trodde att han skulle bli fälld.
Citera
2021-07-06, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om detta stämmer så är det så dumt att klockorna stannar!

Jag tänker 2004, kände LW SD vid den tiden?

Det var SD som höll på med dykning... kan han ha åkt själv? Berättat något för LW, hon ev har missuppfattat?

En nyförlöst mamma, hur orkar hon ens tänka på en resa i 3 veckor? Dessutom borde resan vara beställd när HD var höggravid.

SD/HD har iof inte gjord sig kända som föräldrar som skulle få någon guldstjärna.

Hur kunde "barnvakten" utsätta sig/gå med på något sådant, föräldrarna på andra sidan jorden om något skulle hända? Vid tiden jobbade väl alla inblandade svärföräldrar.

Ja, hur kunde de (HDs föräldrar?) gå med på detta? Helt ofattbart. Blev det ens någon lam protest? Blev det som i bebisfilmen där SD begick grova övertramp? Känns som att ingen riktigt vågade säga till SD på skarpen.

Drar mig till minnes situationen många av oss har läst om, då SD misshandlar sin bror M, pappan tittar in och lämnar rummet omedelbart utan att säga någonting. Vad var det som fick andra att vika undan när SD plötsligt fick tokspel? Eller för att han inte skulle få det.

Trots alla överord om SDs förträfflighet verkade det dölja sig en obehaglig sanning under en grå stinkande filt av rädsla.
Citera
2021-07-06, 11:43
Medlem
Citat:
Det är ju inte värst svårt att åka dit innan och placera ett järnrör på BP.
Kanske hade han nåt snarlikt utlagt i närheten av LWs cache helgen innan.

Mordet på LW var planerat [ i förväg ] .

Själva mordvapnet, så som tillhygget, var utplacerat i förväg för att sålunda kunna brukas överraskande mot offret av gärningspersonen vid det aktuella tillfället.

Yoda och Yodinnan, det vill säga, SD och HD hade planerat detta tillsammans, det är mycket troligt därtill sagt, att HD var den drivande faktorn till att LW till sist bringades eller blev bragt om livet.

HD hatade LW med sin inre och fulla kraft vilket inte behöver någon närmare förklaring.

Detta finns inte deklarerat i FUP:et.

Citat HD: "Den trilska pastorshoran" ... slut citat/

Enligt ovan: Ord som var sprungna ur ett långvarigt emotionellt och imploderat hat mot LW.

HD var, och är, en liten feminin lögnerska som vid flera tidigare tillfällen emanerat osannfärdiga påståenden. HD var osaklig och kommer fortsätta att vara.

HD var, och är, en individ som oscillerar mellan sanning och lögn, det vill säga, HD pendlar mellan sanningen och lögnen.

HD komprimerade sitt inre hat mot LW under lång tid, men, till sist sprack bubblan, och resultatet uppenbarade sig under Lördagen den 19 Maj 2018 vid eftermiddagstiden runt klockan 14:33 då två privatpersoner upptäckte en livlös person liggandes på magen bakom bullerplanket.

Ryktena som kraftigt florerat inom Ör*bro stax efter SD:s död har nu visat sig ha mycket riktat åt det korrekta hållet, speciellt beträffande HD.

Jag har personligen snokat i detta mordfallet utanför FUP:et under en längre tid för att försöka utröna vissa saker och jag fortsätter på den banan. Att lägga sin näsa i blöt i saker och ting som andra anser att man absolut inte har med att göra kan sluta riktigt illa om man inte tänker sig riktigt noga för och tillika är utrustad med ögon i nacken.

Vad jag vill deklarera med ovan sagt är dels att folk vet att jag snokar i detta gamla mordfallet och sålunda lägger min näsa i blöt ... och hur egendomligt det än kan låta så har jag ingen lust att bli nästa offer bakom bullerplanket.

Jag skulle vilja berätta en hel del för tråden (Mordet på L*na Wesstr*m 2018) gällande i fösta hand om HD och även därtill om JG, men jag är helt enkelt sagt rädd och sålunda försiktig.

Både HD och JG har många personer som står på deras sida och framför allt inom geocachingen. Många av dessa personer är inga duvungar som man bara blåser om kull när det själv behagar en, de är vältränade och muskulösa personer genom vardaglig träning, springning, bergsklättring, cykling med mera.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ja, hur kunde de (HDs föräldrar?) gå med på detta? Helt ofattbart. Blev det ens någon lam protest? Blev det som i bebisfilmen där SD begick grova övertramp? Känns som att ingen riktigt vågade säga till SD på skarpen.

Drar mig till minnes situationen många av oss har läst om, då SD misshandlar sin bror M, pappan tittar in och lämnar rummet omedelbart utan att säga någonting. Vad var det som fick andra att vika undan när SD plötsligt fick tokspel? Eller för att han inte skulle få det.

Trots alla överord om SDs förträfflighet verkade det dölja sig en obehaglig sanning under en grå stinkande filt av rädsla.

Var kan jag se / läsa mer om det du refererar till?
Citera
2021-07-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karestan
Var kan jag se / läsa mer om det du refererar till?

*Bebisfilmen från 2004 som postaren @Bergslag la ut här för ca 5 veckor sen. *Brodern Ms redogörelse för överfallet i pojkrummet i ungdomen (läs hans vittnesmål från Tingsrätten)
*Mordoffret Lenas berättelser om misshandel och hennes rädsla för SD.
*Hur SD utsätter andra, gärna sina egna barn för faror (flera bilder).
*Hans abnorma intresse av Döden, vare sig det gäller en skrikande bebis, eller att med glad min visa upp en mosad mus med inälvorna utanför kroppen.
*Hans uttalande i Hovrätten att han minsann skulle ha sett till att döda en person och få det att se ut som en olycka, att han inte skulle mörda så klantigt som den som mördade Lena gjorde...
*Hans hemmavideo då han (så arg så att fingrarna vitnade) packade in ett domkraftsskaft med tillhörande hatbrev till åklagaren. Det gick inte att ta miste på hans vrede, hat och förakt.

Du kan ju börja med detta.
I mina ögon (eftet att ha tagit del av upplysningar, videos och hans egna uttalanden) så var SD en lömsk och mycket farlig person.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-06 kl. 12:16.
Citera
2021-07-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Mordet på LW var planerat [ i förväg ] .

Själva mordvapnet, så som tillhygget, var utplacerat i förväg för att sålunda kunna brukas överraskande mot offret av gärningspersonen vid det aktuella tillfället.

Yoda och Yodinnan, det vill säga, SD och HD hade planerat detta tillsammans, det är mycket troligt därtill sagt, att HD var den drivande faktorn till att LW till sist bringades eller blev bragt om livet.

HD hatade LW med sin inre och fulla kraft vilket inte behöver någon närmare förklaring.

Detta finns inte deklarerat i FUP:et.

Citat HD: "Den trilska pastorshoran" ... slut citat/

Enligt ovan: Ord som var sprungna ur ett långvarigt emotionellt och imploderat hat mot LW.

HD var, och är, en liten feminin lögnerska som vid flera tidigare tillfällen emanerat osannfärdiga påståenden. HD var osaklig och kommer fortsätta att vara.

HD var, och är, en individ som oscillerar mellan sanning och lögn, det vill säga, HD pendlar mellan sanningen och lögnen.

HD komprimerade sitt inre hat mot LW under lång tid, men, till sist sprack bubblan, och resultatet uppenbarade sig under Lördagen den 19 Maj 2018 vid eftermiddagstiden runt klockan 14:33 då två privatpersoner upptäckte en livlös person liggandes på magen bakom bullerplanket.

Ryktena som kraftigt florerat inom Ör*bro stax efter SD:s död har nu visat sig ha mycket riktat åt det korrekta hållet, speciellt beträffande HD.

Jag har personligen snokat i detta mordfallet utanför FUP:et under en längre tid för att försöka utröna vissa saker och jag fortsätter på den banan. Att lägga sin näsa i blöt i saker och ting som andra anser att man absolut inte har med att göra kan sluta riktigt illa om man inte tänker sig riktigt noga för och tillika är utrustad med ögon i nacken.

Vad jag vill deklarera med ovan sagt är dels att folk vet att jag snokar i detta gamla mordfallet och sålunda lägger min näsa i blöt ... och hur egendomligt det än kan låta så har jag ingen lust att bli nästa offer bakom bullerplanket.

Jag skulle vilja berätta en hel del för tråden (Mordet på L*na Wesstr*m 2018) gällande i fösta hand om HD och även därtill om JG, men jag är helt enkelt sagt rädd och sålunda försiktig.

Både HD och JG har många personer som står på deras sida och framför allt inom geocachingen. Många av dessa personer är inga duvungar som man bara blåser om kull när det själv behagar en, de är vältränade och muskulösa personer genom vardaglig träning, springning, bergsklättring, cykling med mera.

Mvh/JM.

Du lär knappast bli nästa offer. Mördaren är borta och kommer inte tillbaka. De andra är inga kriminella, vad jag vet. HD skulle möjligen kunna sticka någon med en spruta men inte sannolikt. Har du någon information så bör du antingen lämna den till polisen eller lämna över till någon betrodd i tråden. Någon som inte är rädd. Finns fler än jag som är orädda här.
Citera
2021-07-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är en ren och skär lögn ifrån din sida.

Jag har aldrig någonsin framfört att jag viste var någonstans mordvapnet fanns gömt, det vill säga tillhygget som gärningspersonen eller gärningspersonerna använde vid det aktulla tillfället då dödsmisshandeln på LW ägde rum bakom bullerplanket ... däremot har jag tidigare framfört att jag hade mina misstankar, mina aningar om var någonstans eventuellt mordvapnet kunde finnas.

Jag har tidigare klargjort att jag en gång i tiden vait övertygade om att SD var gärningspersonen, men ack så fel jag hade som trodde så. Efter allting som har kommit fram, är jag nu starkt övertygad om motsatsen.

Det finns överhuvudtaget ingen möjlighet att den nu fortfarande mordmisstänkte SD är gärningspersonen, allt talar för att någon annan eller några andra personer begick mordet på LW under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och enligt mig, med mycket stor sannolikhet var det huvamannen och MVM som utförde detta brutala och hänsynslösa mord.

Inlägg 2020-11-12 kl 19.49 (sid 9707 enl min sidbrytning)

Dina bestämda uppfattningar om vem som är/inte är GM har minst sagt ändrats under tids gång!
Citera
2021-07-06, 13:34
Medlem
Citat:

Mitt inlägg/tanke var mest om det verkligen stämmer att HD åkte med SD på en 3-veckors tripp när hon var nyförlöst och lämnade bebis hemma och förmodligen fylld med bröstmjölk vid tiden.

Kan detta stämma... eller är det något som SD berättat för LW (ljugit eller blivit missförstådd ev).

Vet inte riktigt vad jag ska tro om detta... vem vågar ta på sig ett ansvar för ett barn som är några veckor gammalt när föräldrarna befinner sig på andra sidan jordklotet?

En sak hade varit om föräldrarna var i närheten, tänkt sig vara borta något dygn, så de lätt kunde komma om något skulle hända.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-07-06 kl. 13:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in