2021-07-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej snälla du, min fråga handlade inte om data- och mobiltekniska frågor utan den handlade om vad du själv tror eller har dragit för slutsatser gällande om varför gärningspersonen stängde av platsdatan i LW:s mobila enhet en kort tid efter dödsmisshandeln var avslutad bakom bullerplanket.

Det finns alltid en anledning till varför något görs, som i detta fallet att stänga av mobilens platsdata.

Mvh/JM.

Vad tror du själv?
Du har så många frågor men levererar sällan egna svar. Skriv vad du själv tror.
Citera
2021-07-05, 12:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Att SD plötsligt (och just den, speciella kvällen) lämnade sin mobila enhet inom hemmet då han gick ut på sin kvällspromenad, talar sitt tydliga klarspråk. (Natten mellan Fredagen och Lördagen den 11/5 -till- 12/5 2018).

Klarspråk talar också därtill även SD:s imaginärt producerade "Skogs-Mållgor" under den aktuella kvällen.

Att LW transmitterade SMS till SD:s i hemmet kvarlämnade mobiltelefon säger också ytterligare därtill väldigt mycket.

Tills vidare: Det finns ingen tvivel ifrån min sida beträffande HD.

HD var inblandad i mordet på L*na Wesstr*m, hur och på vilket sätt ? Ja, det skall åtminstone jag spinna vidare på.

Utöver det ovan skrivna vill jag säga, och vilket jag tidigare har framfört i ett av mina skrivna inlägg, att du är en djupt tänkande person som ser och upptäcker vad andra inte ser eller lägger märke till och dessutom är dina tankebanor kring detta fallet (Mordet på L*na Wesstr*m 2018) väldigt intressanta och du har för mig bevisat åtskilliga gånger hur väl bevandrad du är i detta mordfallet.

Mvh/JM.
Ang fetat:
Om man utgår från att HD är central som motiv (nämns även i HovR domen) och nystar efter en röd tråd så är det kanske ett slags "back to the future".

Vad än HD påstår om LW, vad hon än dramatiserar om ang cacher, att LW hotar hennne, är farlig eller dylikt:

....så är jag rätt säker på att SD ånyo försöker bilda ett slags du-och-jag med HD versus syndabocken likt mars 2017.
HD lär veta att han kröp och fjäskade, lydde förhållningsregler, gav insyn i konton - förutom att sluta med LW men blev oerhört nervös pga HD.

2018 lär han vara mer villig att vara till lags eftersom han är på ännu tunnare is.
.. och därför tror jag HD initierar bråk om cacher parallellt som hon kärleksbombar SD.

Att hon ljuger om att JS bara är en vän och ska döljas som sexpartners är föga förvånande.
Nu är det brist på tillit för hela slanten.

Relationen med JS gör även att SD a) suktar ännu mer och b) blir osäker och c) blir avundsjuk/svartsjuk när hon lever la dolche vita i burklandet.
SD är ett kontrollfreak, kan uppenbart inte läsa sociala koder så jag tror han får det besvärligt att tolka HDs dubbelbottnade beteende.
Det vet hon efter över 20 år.

Så jag tror att HD är en strateg och skapar intriger snarare än är nåt manipulerat offer.
Those days are gone.
Senast redigerad av develi 2021-07-05 kl. 12:28.
Citera
2021-07-05, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fullständigt obegripligt för de flesta att lämna ett så litet barn i 3 veckor (även större barn, enligt mig). Den 1a tiden med bebisen är en helt magisk tid för de flesta föräldrar. Men nu var och är inte föräldraskap paret Ds starkaste gren, om man säger så...
För bäbisens skull var det nog bra iofs, efter att ha sett filmen ..
Herregud vilket par. Han dampar och hon mesar och medlar in absurdum.
Citera
2021-07-05, 12:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Har nyligen svarat på hur jag tror att SD lyckades lura ut Lena den aktuella kvällen.

Vad tror du själv var anledningen till att SD var hos JG kvällen den 14e? Hämta något verktyg avsett att slå ihjäl Lena med? Vart tog sen detta verktyg vägen enligt dig? Verkar långsökt.

SD kan helt enkelt ha plockat upp ett järnrör i närheten av mordplatsen, som han redan kände till.
Ett par hus i närheten renoverades eller hade just renoverats och ett järnrör från en byggnadsställning kan bli ett mordvapen så gott som något.
Eller att det redan låg ett järnrör kastat bland annat skräp som fanns bakom planket och detta hade SD redan noterat vid ett tidigare tillfälle.
Det är ju inte värst svårt att åka dit innan och placera ett järnrör på BP.
Kanske hade han nåt snarlikt utlagt i närheten av LWs cache helgen innan.
Citera
2021-07-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Aktbilaga 74
HD blev häktad och delgiven misstanke om mord.
Hon är även delgiven alternativt skyddande av brottsling.

Okej, tackar f info 👍

Tänkte att det måste ha vart nåt allvarligare än ”bara” skyddande av brottsling, eftersom hon blev häktad.
Men historia nu.
Citera
2021-07-05, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ju inte värst svårt att åka dit innan och placera ett järnrör på BP.
Kanske hade han nåt snarlikt utlagt i närheten av LWs cache helgen innan.

Det har pratats så mycket om mordvapnet. Bra iofs, men jag tror att det enklaste oftast är det rätta. T.ex just ett avkapat järnrör. Vassa kanter som skulle kunna passa in enligt märkena i trädet. Men det är alltså bara en gissning.

Det har talats om armeringsjärn, men de är oftast väldigt smala, massiva och räfflade. Svåra att greppa ordentligt. Så det tror jag inte på. Sen detta med domkraftsskaftet....

Ska nog lyssna mer på förhören med forensikern. Men allra intressantast är förhöret med Aleksandra L, rättsläkaren, anser jag. Utifrån hennes berättelse om Lenas skador kan man sen bilda sig en rätt hyfsad bild av mordvapnet. Med tanke på skadorna så måste SD ha HUGGIT Lena, inte "bara" slagit.
Citera
2021-07-05, 14:14
Medlem
Citat:
Fullständigt obegripligt för de flesta att lämna ett så litet barn i 3 veckor (även större barn, enligt mig). Den 1a tiden med bebisen är en helt magisk tid för de flesta föräldrar. Men nu var och är inte föräldraskap paret Ds starkaste gren, om man säger så...

Men vaff----! En sån liten människa ska väl ammas. Det gjorde alltså inte den goda modern. Eller hade kanske psykmedicin i kroppen och inte borde överföra skiten till bebben.
Nä, oansvariga föräldrar som sticker ifrån en nyfödd!
Citera
2021-07-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.
Jag undrar om du har för avsikt att lägga in fler videos, intressant att se hur personerna interagerar med varandra.
Jag hoppas du inte fått lida för att du delat med dig, det är väldigt intressant att få "studera" de inblandade.
Citera
2021-07-05, 14:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har pratats så mycket om mordvapnet. Bra iofs, men jag tror att det enklaste oftast är det rätta. T.ex just ett avkapat järnrör. Vassa kanter som skulle kunna passa in enligt märkena i trädet. Men det är alltså bara en gissning.

Det har talats om armeringsjärn, men de är oftast väldigt smala, massiva och räfflade. Svåra att greppa ordentligt. Så det tror jag inte på. Sen detta med domkraftsskaftet....

Ska nog lyssna mer på förhören med forensikern. Men allra intressantast är förhöret med Aleksandra L, rättsläkaren, anser jag. Utifrån hennes berättelse om Lenas skador kan man sen bilda sig en rätt hyfsad bild av mordvapnet. Med tanke på skadorna så måste SD ha HUGGIT Lena, inte "bara" slagit.
Jag tror att det inte är omöjligt med det saknade domkraftskaftet, den extrema reaktion det utlöser. Han dampar rejält.

Bra grepp att svinga med, både runt järnrör och en avkapad kant, inkl en vass pigg som kan ge en blandad bild av träffyta.

Lätt att ta med sig, kanske placera i förväg.

Från det ena till det andra så funderade jag kring helgen innan och HDs raderade och såg ett märkligt ordval.

Han skickar oändligt med bilder innan på om det ska kastas osv, vilket hon då svarar på.
Börjar undra om han är rätt tappad på att rodda och organisera hemma (förutom att evighetsrenovera, vattna, baka och domdera om sina egna ocd-regler... ). Han är helstressad över tvättmaskiner, det är papper i drivor i källaren efter sanering.

FL: Det var ju loppis dan efter, när gick du upp då tror du? När börja ni med loppisen?
SD: Åh då tror jag, det tror jag att jag kan veta, för där hade vi en bestämd, tid, ehh loppisen skulle börja tio, då hade vi fått instruktion om att allt måste vara färdigt 9:30, för folk kommer tidigt, då skulle vi, börja lyft ut 8:30, så gissningsvis ..."
Citera
2021-07-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror att det inte är omöjligt med det saknade domkraftskaftet, den extrema reaktion det utlöser. Han dampar rejält.

Bra grepp att svinga med, både runt järnrör och en avkapad kant, inkl en vass pigg som kan ge en blandad bild av träffyta.

Lätt att ta med sig, kanske placera i förväg.

Från det ena till det andra så funderade jag kring helgen innan och HDs raderade och såg ett märkligt ordval.

Han skickar oändligt med bilder innan på om det ska kastas osv, vilket hon då svarar på.
Börjar undra om han är rätt tappad på att rodda och organisera hemma (förutom att evighetsrenovera, vattna, baka och domdera om sina egna ocd-regler... ). Han är helstressad över tvättmaskiner, det är papper i drivor i källaren efter sanering.

FL: Det var ju loppis dan efter, när gick du upp då tror du? När börja ni med loppisen?
SD: Åh då tror jag, det tror jag att jag kan veta, för där hade vi en bestämd, tid, ehh loppisen skulle börja tio, då hade vi fått instruktion om att allt måste vara färdigt 9:30, för folk kommer tidigt, då skulle vi, börja lyft ut 8:30, så gissningsvis ..."
Det är ganska självklart att det är det försvunna domkraftsskaftet som använts, möjligen en militärficklampa.
Med tanke på hans reaktion efter förhöret om domkraften som försvann..
Vem gör så!? En egen rekonstruktion 2.0 hur han hittar ett skaft som varit försvunnet?
Citera
2021-07-05, 17:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är ganska självklart att det är det försvunna domkraftsskaftet som använts, möjligen en militärficklampa.
Med tanke på hans reaktion efter förhöret om domkraften som försvann..
Vem gör så!? En egen rekonstruktion 2.0 hur han hittar ett skaft som varit försvunnet?
Det var väl inte ens ett skaft som varit försvunnet?
Utan ett skaft till fel domkraft?
Istället för skaftet han kan ha använt vid mordet har han letat reda på ett helt annat random skaft?
Citera
2021-07-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var väl inte ens ett skaft som varit försvunnet?
Utan ett skaft till fel domkraft?
Istället för skaftet han kan ha använt vid mordet har han letat reda på ett helt annat random skaft?
Precis, skaftet som han filmade och slog in tillsammans med hatlappen, passade inte till chefens omtalade försvunna domkraft, utan var ett annat.
Vart chefens domkraftskaft finns är inte utrett. Det är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in