2021-05-28, 14:23
Medlem
Och lite om inloggningen 05:23 på Lenas OneMail-konto

En annan omständighet som talar i samma riktning är inloggningen på Lena Wesströms OneMail-konto kl. 05.32 den 15 maj. Inloggningen har gjorts i relativt nära anslutning till gärningen och vid en tidpunkt då ingen annan än gärningsmannen visste att Lena Wesström var försvunnen, än mindre mördad. Detta är också den enda obehöriga inloggningen som registrerats på mailkontot. Mycket talar för att inloggningen dessutom gjordes från Lena Wesströms dator i köket. Förutom att informationen påträffades i datorn så stod ytterdörren öppen på morgonen när Ulf Wesström anlände till Lena Wesströms bostad. Även om det inte är helt klarlagt på vilken enhet inloggningen skedde, och vilka åtgärder som vidtogs med kontot, går det av utredningen inte dra någon annan rimlig slutsats än att inloggningen gjordes av gärningsmannen.
Citera
2021-05-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kan du försöka ta reda på varför pressträffen blev inställd. Gå in o frga i receptionen
Nej gud vad pinsamt haha!
Citera
2021-05-28, 14:25
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Läste om fallet för första gången och HR domen efteråt.
Bevisningen låter så svag att jag var tvungen att dubbelkolla om domen verkligen var fällande !
Två inloggningar mellan 23 och 00 ger gott och väl alibi.
Antagandet att GM springer ut mitt i natten för att mörda BO och springa tillbaka till sin bostad för att fortsätta som vanlig och öppna en pdf fil är väldigt svagt måste jag säga.

Du får nog läsa på lite till. Hur skulle det ge alibi (mordet skedde en kort bit från bägges respektive boende). Du får gärna tycka att bevisen är bristfälliga men det där tycke jag du är fel ute på. Vad säger du om all DNA-bevisning (blod på cykelsadel, tvättmaskin, Lenas ring etc.).
Citera
2021-05-28, 14:26
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://www.na.se/artikel/just-nu-oklart-om-davidsson-ar-gripen-presskonferens-installd-advokaterna-backar-fran-intervju

Artikeln ovan olåst till 15:16.

Man är ju inte lite nyfiken på var han är, det känns suspekt det hela. Pratas tidigare i artiklen om ev. hotbild mot åklagarna (vilket inte kommenteras vidare).

Ja, "tyvärr", "respektera", det låter inte bra nej
Citera
2021-05-28, 14:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Han är efterlyst ..
Citera
2021-05-28, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://www.na.se/artikel/just-nu-oklart-om-davidsson-ar-gripen-presskonferens-installd-advokaterna-backar-fran-intervju

Artikeln ovan olåst till 15:16.

Man är ju inte lite nyfiken på var han är, det känns suspekt det hela. Pratas tidigare i artiklen om ev. hotbild mot åklagarna (vilket inte kommenteras vidare).
Stuckit eller död.
Citera
2021-05-28, 14:27
Medlem
Ren njutning att läsa domen. Tydlig, enkel och välformulerat!!

Hovrätten listar alla bevis vi gjorde här inne efter den frikännande tingsrättsdomen när vi satt som frågetecken till varför han friades men lyckligtvis kom hovrätten fram till något annat.
Citera
2021-05-28, 14:28
Bannlyst
Uppenbart att han är på rymmen.

Åklagarna vill inte kommentera.

Advokaten vill inte kommentera.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det blir skål i kaffe nu på jobbet, men ikväll blir det skumpa med er alla! Känner mig hysteriskt lycklig och vill bara gråta.

Tack alla ni som kämpat genom att vända och vrida på varenda ord i FUP och på annat sätt!

Vilket jobb #TeamÅsaHiding har utfört! Trots en bedrövlig start så har de kämpat som galningar i tre långa år!

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
Sist in - men inte minsta bägaren höjd:
Skååål!

Tack och lov för Lena, barn, när och kära. ❤️
Citat:
Stefan Davidsson, 47, var länge en fri man, men döms nu för mordet.

Hovrätten slår fast att han mördade henne i en ”ursinnig attack”.
https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/
Men har helvetet gjort en Saliba?!
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Stefan som mördade Eva, han hann ju hänga sig i sina skosnören på gymmet i häktet innan verkställan , före rättegången.
En klassisk tråd här på ABoK! Som började med att en kroppsdel hittades i en snödriva i Örebro och slutade låååångt senare i antiklimax.
Citera
2021-05-28, 14:29
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Läste om fallet för första gången och HR domen efteråt.
Bevisningen låter så svag att jag var tvungen att dubbelkolla om domen verkligen var fällande !
Två inloggningar mellan 23 och 00 ger gott och väl alibi.
Antagandet att GM springer ut mitt i natten för att mörda BO och springa tillbaka till sin bostad för att fortsätta som vanlig och öppna en pdf fil är väldigt svagt måste jag säga.
Du glömde läsa resten av domen?
Citera
2021-05-28, 14:29
Medlem
Var det igår han skulle vara i Norrköping och geocacha?

Finns väl inget bevis på att han var i Norrköping?
Han kanske drog för flera dagar sedan och försöker lägga ut ett villospår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in