2021-07-05, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Armeringsjärn är räfflade. Gällande skadorna Lena hade nämns inte några räfflade märken. Nu har ju jag inte LÄST vad rättsläkaren Aleksandra L har sagt. Däremot har jag LYSSNAT på hennes redogörelse i TR. Inte ett ord om några räfflor.
Jag tror han använde domkraftsskaftet. Finns ingen anledning att det annars skulle saknats, och att han låtsades hitta detsamma på sin egengjorda film. Helt sanslöst. Nånstans finns det. Men var? Inget man kan bränna upp.
Citera
2021-07-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror han använde domkraftsskaftet. Finns ingen anledning att det annars skulle saknats, och att han låtsades hitta detsamma på sin egengjorda film. Helt sanslöst. Nånstans finns det. Men var? Inget man kan bränna upp.

Det riktiga skaftet finns i såfall nedbankat i marken någonstans och kommer nog aldrig hittas, tyvärr :-(
Kanske i skogen utanför Arlanda? Vem vet? Kanske HD?
Citera
2021-07-05, 21:31
Medlem
Citat:
Det riktiga skaftet finns i såfall nedbankat i marken någonstans och kommer nog aldrig hittas, tyvärr :-(

Jag är tveksam. Han borde gjort sig av med det helt innan Arlandaturen. Om han var lite klok. Jag tror den ligger på samma plats som mobilen - i en dagvattenbrunn nånstans. När han cyklade iväg på andra sidan motorvägen samma natt. Mobilen pingade på en plats där den inte borde varit. Men jag antar att polisen granskat varenda liten brunn i närområdet. Eg spelar det ingen roll. Han fälldes ändå.
Citera
2021-07-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ett annat armeringsjärn då?
Det är ju hårt och kan vara olika långt. Och rakt.
”Smalt, hårt och tunt” mordvapen, så sa väl rättsläkaren AL att skadorna tydde på.
Och kanske därför det ”behövdes” så många slag.

Svingar du ett sådant och träffar ansikte och huvud så tror jag att det ändå kan vara tillräcklig kraft även i ett armeringsjärn. Det är ju solitt, till skillnad från vissa andra redskap/tillhyggen/attiraljer som det spekulerats om. Tex ”cykelsadelröret” (som man trycker ner i sadelstången.)

Givetvis vill man mer än gärna veta: var i helskotta är chefens domkrafts-skaft?

Fram tills vi får visshet - vilket jag innerligt hoppas kommer att ske - så får vi väl fortsätta harva. Och upprepa oss 😉

Edit: ett avklippt järnrör kan mycket väl stämma in på vad som orsakat skadorna.

I början av fallet trodde jag att kanske sadelröret kunde ha varit mordvapnet. Eller något annat smalt och rätt kort, som stoppats ner i ramen med själva sadelstången ovanpå...

Märkena på Lenas huvud och ansikte tyder på mycket huggande mot hennes huvud. Inte enbart svingande slag eller slag rakt ovanifrån.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-05 kl. 21:44.
Citera
2021-07-05, 21:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tror att han kastade det i någon container för byggavfall.
Ingen skulle reagera över att det låg där.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är tveksam. Han borde gjort sig av med det helt innan Arlandaturen. Om han var lite klok. Jag tror den ligger på samma plats som mobilen - i en dagvattenbrunn nånstans. När han cyklade iväg på andra sidan motorvägen samma natt. Mobilen pingade på en plats där den inte borde varit. Men jag antar att polisen granskat varenda liten brunn i närområdet. Eg spelar det ingen roll. Han fälldes ändå.
Mobilen kan han ha slagit sönder med en hammare.
Tusen bitar som sprids här och där.
Kretskort och liknande bland elektronikavfall där ingen skulle reagera om de såg det.
Citera
2021-07-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Kretskort och liknande bland elektronikavfall där ingen skulle reagera om de såg det.
Smart. Ja, så kan det vara också. Jag är inget brottslingsämne så jag har svårt att tänka som en sådan. Men du verkar ha talang för det här Jag tror han planerat detta länge, inte tid och plats, men hur han skulle göra och hur han skulle göra sig av med bevismaterialet. Det var uppenbarligen en svår chock för honom att bli fälld i Hovrätten.
Citera
2021-07-05, 21:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Armeringsjärn är räfflade. Gällande skadorna Lena hade nämns inte några räfflade märken. Nu har ju jag inte LÄST vad rättsläkaren Aleksandra L har sagt. Däremot har jag LYSSNAT på hennes redogörelse i TR. Inte ett ord om några räfflor.
-----
"Med en schysst träpåk kan man slå hela världen med häpnad". (Sockerconny)

Ja, fast det fanns ”utstickande” nånting nånstans, ”två stycken dessutom”, med avstånd av nån millimeter eller hur det var (väldigt svajigt återgivet av mej, för jag har inte det tillgängligt, men jag har lyssnat ett flertal gånger på AL).

Men, jag tror nog att jag får lägga armeringsjärnet på hyllan en gång för alla. Det har ändå varit mitt ”favoritmordvapen” så att säga, för det passar så bra in med tanke på vilka miljöer SD jobbade i.

”Kill your darlings” tror jag det heter, ett närmast makabert uttryck i sammanhanget…

Edit: Socker-Conny vet hur man formulerar sej 😂
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-07-05 kl. 21:56.
Citera
2021-07-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Dina teorier här är fullt tänkbara. Visst var det väl dessutom så att mobilen "levde" ett bra tag eftet mordet? Lite märkligt, enligt mig. Satt han på en stubbe någonstans i skogen med mobilen och läste och raderade, tro?
Citera
2021-07-05, 22:08
Medlem
loverlians avatar
Nu kanske jag är ute och cyklar men har inte GM sagt att han gjorde detsamma? Inte följt detta slaviskt men kan det vara så att GM cyklat hem till Lena och slagit ihjäl henne med någon slags cykelpump?
Citera
2021-07-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ja, fast det fanns ”utstickande” nånting nånstans, ”två stycken dessutom”, med avstånd av nån millimeter eller hur det var (väldigt svajigt återgivet av mej, för jag har inte det tillgängligt, men jag har lyssnat ett flertal gånger på AL).

Men, jag tror nog att jag får lägga armeringsjärnet på hyllan en gång för alla. Det har ändå varit mitt ”favoritmordvapen” så att säga, för det passar så bra in med tanke på vilka miljöer SD jobbade i.

”Kill your darlings” tror jag det heter, ett närmast makabert uttryck i sammanhanget…

Ett avklippt järnrör kan mycket väl ha ett par spetsliknande flisbitar (ojämna kanter) som ger såna märken som bilderna på trädet visar.
Citera
2021-07-05, 22:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ett avklippt järnrör kan mycket väl ha ett par spetsliknande flisbitar (ojämna kanter) som ger såna märken som bilderna på trädet visar.

Absolut. Det skulle kunna funka.
Citera
2021-07-06, 00:00
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Nu kanske jag är ute och cyklar men har inte GM sagt att han gjorde detsamma? Inte följt detta slaviskt men kan det vara så att GM cyklat hem till Lena och slagit ihjäl henne med någon slags cykelpump?

@ Loverlian: Ja, du är verkligen ute och cyklar. Hon mördades bakom ett bullerplank, inte i hemmet! Det konstaterades när de hittade henne bakom ett sådant efter 4 dagar!

Vill du veta mer om fallet så hittar du alla upplysningar på sidan ett i tråden.

Fattar inte varför du plötsligt dyker upp med såna frågor. Fallet är 3 år gammalt, det har manglats i både tings- och hovrätt. Mördaren dömdes till 18 års fängelse 28e maj och tog sitt liv samma dag.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-06 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in