2021-06-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lägger upp inlägget jag svarade på tidigare... där jag undrade varför TS drog upp LW:s ev sjukdomsbild, efter dryga 3 år och vi lär inte få mer svar.

Därför att jag läste ett stycke med en beskrivning av LW i hovrättsdomen (ny) och insåg att det var läskigt likt en beskrivning av ett hypomant skov. Eftersom jag är sen på bollen och precis läst FUP + delar av dom så undrade jag om det diskuterats innan.

Du hade fått svar på din egna fråga om du bara bemödat dig att läsa mitt initiala inlägg.
Citera
2021-06-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tråden handlar om mordet på LW och mördarens självmord efter att han blev dömd för mordet.
Tycker du det är relevant om LW eventuellt hade någon diagnos?
Letar du efter orsaker till att hon får skylla sig själv?

Det finns intressantare aspekter på det här fallet.

Ambulans och polis kom till platsen nästan en timme efter att SD hade skurit halsen av sig.
De försökte uppliva honom med HLR så uppenbarligen dog han inte direkt.

Varför försökte inte SOA (eller den som hittade SD) med upplivningsförsök?
Kanske hade han kunnat räddas om insatsen hade gjorts kl 11.18 (istället för närmare kl 12) eller om hen hade ringt ambulans istället för (antagligen) sin poliskompis?
Tyckte hen att SD fick skylla sig själv?

Inlägget inte till mig svarar ändå...

Många relevanta frågor Du har här!
Funderar på exakt detsamma!

Kanske en del svar kommer vad tiden lider.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-06-15 kl. 13:23.
Citera
2021-06-15, 13:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Utan tvivel hade ringen ett högt symbolvärde för SD och något han avsåg att behålla prövotiden ut. De flertalet bilder som lagts ut med avsikt att framhålla vad som var honom kärast, talar sitt tydliga språk. En ring på ringfingret står i förbindelse med hjärtenergin; en kärleksfull samhörighet. Medan en ring på pekfingret pekar på lyckosam vänskap; i det här fallet dessutom en silvrig omlottring som för tanken till det tvådelade förbundna- en djupare vänskap. Därför ser jag det som hyfsat troligt att LW, som omvittnat lade in symbolik i sina smycken, också har burit ringen som ett tecken på deras vänskap; något han tog ifrån henne efter mordet, som ett avslut - förbindelsen var därmed bruten - finito.
/../

En till synes glad Syste*hax var ute på burkletartur med vänner i helgen som var. En litet intressant bild i väninnans logg avseende cache "No**a *engen #5" där någon av dem bär en silvrig omlottring på långfingret. Det är visserligen inte samma omlottring som LW verkar ha haft (och som eventuellt försvann i samband med mordet), utan denna är i form av vad som ser ut som två ormhuvuden som möts.

Litet svårt att avgöra om det är Syste*hax eller väninnans hand?

(*=r)
Citera
2021-06-15, 13:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han kanske tyckte att det var egoistiskt av henne att kräva att alla andra skulle skjuta på resan en dag bara för att LW ville följa med?

Och varför förutsätts det att alla som inte tyckte om henne var avundsjuka? De kanske tyckte att hon var ytlig och dominerande? För ego? Som SD; alltid skulle vara i centrum.

Kan LW ha frågat om det gick bra att skjuta upp resan en dag, månne?
Eller tror du att hon hotade/hade hållhakar på hela Norge-gänget?
Citera
2021-06-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En till synes glad Syste*hax var ute på burkletartur med vänner i helgen som var. En litet intressant bild i väninnans logg avseende cache "No**a *engen #5" där någon av dem bär en silvrig omlottring på långfingret. Det är visserligen inte samma omlottring som LW verkar ha haft (och som eventuellt försvann i samband med mordet), utan denna är i form av vad som ser ut som två ormhuvuden som möts.

Litet svårt att avgöra om det är Syste*hax eller väninnans hand?

(*=r)
Kan du länka bild?
Citera
2021-06-15, 14:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Han kanske tyckte att det var egoistiskt av henne att kräva att alla andra skulle skjuta på resan en dag bara för att LW ville följa med?

Och varför förutsätts det att alla som inte tyckte om henne var avundsjuka? De kanske tyckte att hon var ytlig och dominerande? För ego? Som SD; alltid skulle vara i centrum.

Ha ha så genomskinligt pro-Hanna dina inlägg är, suck.

Jag tror inte alls att Lenas reskamrater såg henne som ”ytlig och dominerade” vilket uppenbarligen GolvbrunnsHanna gjorde, utöver att hon ju såg henne som ett AVSKUM.

Men Hanna hade ju också en generös sida:
2016: "Nej, hon får leva"

Två år till fick Lena leva.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-06-15, 14:08
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, avfärden sköts inte upp för Lenas sons skull. Den var redan bestämd till onsdagen.

Sonens fördelsedag är 15 maj, vilket var en tisdag:

A 168/1983
Lena Wesström
Vilka är ni som åker till Norge? Full bil?

JH
Jag kan höra med K*las. Men då får vi sätta igång och lösa direkt sen. Tror att han har löst några
medan jag har fortfarande några kvar i Katrineholm.
Jag halkade in på ett bananskal och har bara cachat med R*oger sedan tidigare utav de som ska
åka. Han fick kolla om det var ok att jag följde med. Så hör med honom. Avfärd onsdag och hem
söndag.

10 apr 2018 13:33

Lena Wesström
oj, onsdag, då måste jag i så fall kolla med pappan. men hur känner du, blir det märkligt om Jag
också frågar då?
10 apr 2018 13:33

"JH
Nej absolut inte. Bara kul om du kommer med.
10 apr 2018 13:34

Lena Wesström
Vore fint med egen kuppe för bananhalkare
11 apr 2018 21 :44
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------

A 168 B/1973
Lena Wesström
Mycket upprymd över att ha halkat med i Norgegänget
11 apr 2018 21 :43

JH
Yes! Jag flyter mest med. Halkade ju in på ett bananskal även jag.
11 apr 2018 21 :43

JH
Japp!
11 apr 2018 21 :57

Lena Wesström
@
11 apr 2018 21 :59

JH
@
11 apr 2018 22:00

"Lena Wesström
Sådärja, då har det fixat sig med barnen också. l'm in!
11 apr 2018 23:04
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------

Det har även diskuterats tidigare om att en person inte ville ha med Lena.

Om jag minns rätt, så var det någon i tråden som pekade på att det var R*mden (?)
Men när man läser hans vittnesmål känns det väldigt missvisande.

Orkar inte leta reda på det där nu, men jag tror att det blivit något missförstånd?

"

Se där, så mycket för att LW krävde att Norge-resan skulle skjutas fram en dag.
Citera
2021-06-15, 14:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Man blir bara så trött…

Detta inlägg handlar inte om att jag kritiserar därför att de avviker från mina åsikter- utan därför att det pågår ett ständig smutskastningskampanjande, ofta genom plantering av osanna påståenden (i hopp om att ingen ska orka faktagranska och leta i den 14.000-sidiga FUP) som i just detta fall - OCH ständiga försök till förflyttning av fokus bort från SD- men framförallt bort från HANNA - till Lena.

Det är ju dock inte desinformationsförfarande på särskilt hög nivå.
Citera
2021-06-15, 15:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fetade. Du menar med det utseendet borde han inte fått chefsjobb på ett företag som håller på och mäter och fixar vid byggen?
Har ibland svårt att avgöra om du enbart är provokativ (enbart mina inlägg) på bekostnad av ditt eget intellekt eller om du är dum på riktigt.

Hela bilden kring SD stärker min misstanke om att han är i det gränsland, en gråzon, som forskning beskriver dvs autismspektra med psykopatiska drag.
En ovanlig företeelse som inte jämför SD med AST rakt av utan tillhörande en subgrupp.

Vilket ger en bild av en person som är manipulativ, självcentrerad och rätt odräglig. Ofta intelligent och kompenserar emotionella brister med arrogans men har autismens specialkompetens, utför inte sällan experiment för att studera omgivningens reaktioner vilket blir ondskefullt och mer likt en psykopat.
Via autismen finns i sin tur ett behov av kontroll och rutiner med risk för utbrott vid stark emotionell påfrestning, stress och kontrollförlust.
En blandbild vill säga och SD är medveten om sina tillkortakommanden ang bristande social kompetens och dålig kontakt med känslor.

Gör dig nu inte dummare än du är, för du har fått detta underlag skickat via pm för länge sen när jag nämnde den världsledande professorn i tråden. Betackar mig ältande om soffdiagnoser och överdrivet melodrama.
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och vi fick Develis människosyn på de som bor på boenden på köpet.
Nice try men du är för genomskinlig i dina patetiska försök att provocera.
Hans beteende är extremt och sensmoralen är att han är mer troligt är i behov av vård än att axla rollen i ett föräldraskap.
Hans syn på HD tror jag är behovsmässigt. Bakom den macho masken så har han ett behov av hur hon lotsar honom som en ledsagare, anpassar sig, fjäskar och skapar rutiner som begreppet familj står för, men för den skull inte är minsta kuvad. Hon styr men anpassar sig mer likt en medberoende för att hon vet hur han fungerar efter över 20 år. De hade högst troligt inte fungerat så länge om de inte hade ett mer symbiotiskt förhållande.
Den hon var som svårt sjuk och som han kunde manipulera är inte den persona hon visar upp 2018 och drygt ett år tillbaka.

För att återkoppla till videon så får han härja och dampa friskt, det är vaga tillsägelser, vilket också stärker bilden kring hur den här personens egenheter fått frodas och växt till sig. HD tar över stafettpinnen.

Så ligger mina funderingar och jag betackar mig fortsatta lågvattenmonologer.
Senast redigerad av develi 2021-06-15 kl. 15:46.
Citera
2021-06-15, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Man blir bara så trött…

Detta inlägg handlar inte om att jag kritiserar därför att de avviker från mina åsikter- utan därför att det pågår ett ständig smutskastningskampanjande, ofta genom plantering av osanna påståenden (i hopp om att ingen ska orka faktagranska och leta i den 14.000-sidiga FUP) som i just detta fall - OCH ständiga försök till förflyttning av fokus bort från SD- men framförallt bort från HANNA - till Lena.

Det är ju dock inte desinformationsförfarande på särskilt hög nivå.

Nu vet jag inte riktigt vad som händer här, om jag missuppfattar något.

Alltså; jag svarade endast på Remarks inlägg om att Lena sköt upp resan och att det också pratades i tråden om att det kunde ha funnits en irritation om att Lena skulle med.

Detta att Lena sköt upp resan har som jag ser det varit en trådsanning som jag ville visa att så var det inte.

Och jag tror inte att det stämmer heller att det var någon som inte ville ha med Lena, såvitt jag minns. Det kan också möjligen vara en trådsanning.
Citera
2021-06-15, 15:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Se där. Inatt tänkte jag att jag missat nåt i detta enorma FUP, men fick inte en känsla av att det stämde utifrån Norgechatten och hur hon blir glad då hon fixar med sin mamma som kan passa barnen.
Citera
2021-06-15, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skriver jag under på. Men det finns dom som vill få tyst på spekulationerna om golvbrunnsstädexperten
Hon är medskyldig. En hal orm.
Vart är barnen? Hon fortsätter leta burkar med geovänner, barnen, vars pappa tagit sitt liv, samt dömts för att ha mördat grannen, vart är dem? Vid stugan i Folke*orp och tittar på resterna av pappans slaktplats?
Hur kall kan en människa bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in