2020-11-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fetade. Det ska komma från dig? Du som har läst Lenas dagböcker, vadan denna svängning? Det här är skrattretande...

Skulle Jokermannen ha läst Lenas dagböcker?!
Citera
2020-11-12, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Men 2,5 år efteråt? Du tänker som en fingervisning att fenomenet existerar?
Tja, när det börjar brännas under SDs fötter kanske han inte drar sig för att betala för att få ihop ett lämpligt gäng?

Nu är du väl ändå ute och cyklar på virrevarravägen ? SD är ingen kriminell person som betalar folk för att utföra rån.

SD är en fullständigt normal person, en tvåbarnspappa med eget stort och fint hus där hans barn kan bo och trivas, SD har ett arbete och förtjänar sitt uppehälle precis som normalt folk gör och han är en fantastisk och mycket duktig samt omtyckt person inom sporten geocaching, en sådan person har ingen som helst anledning att ge sig in på den kriminella vägen. SD är en fin människa på alla sätt och vis som tar sitt ansvar som pappa och sålunda ser till att hans barn trivs och har det bra.
Citera
2020-11-12, 19:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Och inte bara läst dagböckerna hen visste också vart i SDs hus mordvapnet är gömt.
Citera
2020-11-12, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Ja han har påstått det och mycket, mycket mer
Citera
2020-11-12, 19:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja han har påstått det och mycket, mycket mer

Ja och hälften hade varit nog
Citera
2020-11-12, 19:21
Medlem
Citat:
Det fetade. Det ska komma från dig? Du som har läst Lenas dagböcker, vadan denna svängning? Det här är skrattretande...

Det finns överhuvudtaget ingenting skrivet i LW:s tidigare skrivna privata dagboksanteckningar (vilka av henne skrevs på formatet A4-papper som sedan förvarades i en hålpärm) som bevisar att SD hade bestämt sig för att mörda LW.

Däremot ovan skrivet har jag tidigare framfört att LW berättat för sin vän, vilken hon lämnade sina privata dagboksanteckningar till, att det hade skurit sig rejält mellan henne och SD.

Enligt citat: och från LW till hennes vän,

- "Nu har det skurit sig riktigt rejält mellan mig och SD" ... slut citat.

LW sa aldrig till sin vän vid det aktuella tillfället att SD hade sagt till henne [LW] att han skulle mörda henne.

Sedan kan det ju helt enkelt ha varit så, att LW förstorade upp det hela beträffande SD när hon uttryckte sig till sin vän om att det hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD ?

LW var nog överförälskad i SD och hade väldigt svårt att lämna honom i fred vilket till sist fick SD att säga ifrån på skarpen och det är ju i sådant fall fullt förståeligt, påträngande personer blir helt enkelt för mycket till sist.

När SD blev tvungen att säga till LW på skarpen så kanske helt enkelt LW upplevde det som att de hade skurit sig riktigt rejält mellan henne och SD.
Citera
2020-11-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Och inte bara läst dagböckerna hen visste också vart i SDs hus mordvapnet är gömt.

Det är en ren och skär lögn ifrån din sida.

Jag har aldrig någonsin framfört att jag viste var någonstans mordvapnet fanns gömt, det vill säga tillhygget som gärningspersonen eller gärningspersonerna använde vid det aktulla tillfället då dödsmisshandeln på LW ägde rum bakom bullerplanket ... däremot har jag tidigare framfört att jag hade mina misstankar, mina aningar om var någonstans eventuellt mordvapnet kunde finnas.

Jag har tidigare klargjort att jag en gång i tiden vait övertygade om att SD var gärningspersonen, men ack så fel jag hade som trodde så. Efter allting som har kommit fram, är jag nu starkt övertygad om motsatsen.

Det finns överhuvudtaget ingen möjlighet att den nu fortfarande mordmisstänkte SD är gärningspersonen, allt talar för att någon annan eller några andra personer begick mordet på LW under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och enligt mig, med mycket stor sannolikhet var det huvamannen och MVM som utförde detta brutala och hänsynslösa mord.
Citera
2020-11-12, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nu är du väl ändå ute och cyklar på virrevarravägen ? SD är ingen kriminell person som betalar folk för att utföra rån.

SD är en fullständigt normal person, en tvåbarnspappa med eget stort och fint hus där hans barn kan bo och trivas, SD har ett arbete och förtjänar sitt uppehälle precis som normalt folk gör och han är en fantastisk och mycket duktig samt omtyckt person inom sporten geocaching, en sådan person har ingen som helst anledning att ge sig in på den kriminella vägen. SD är en fin människa på alla sätt och vis som tar sitt ansvar som pappa och sålunda ser till att hans barn trivs och har det bra.
Nya hjärsta ligger mitt emellan flera av örebros problemområden Vivalla på ena sidan och Varberga och Markbacken på den andra ska man ex cykla från Varberga eller _Markbacken till Vivalla är en av de naturligaste rutterna genom nya hjärsta. Inte konstigt om det kommer konstigt folk igenom där
Citera
2020-11-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppas att du har rätt.
Nu har åklagarna tid på sig att jobba med de frågor som försvaret riktat in sig på, plus att de kan jobba vidare med att stärka fallet.

Hur det än blir i slutänden, är SD misstänkliggjord för lång tid framöver. Många kommer att titta snett. Även vänner kan säkert känna en osäkerhet, de som finns kvar.

Under snart gångna två och ett halvt års tid har polisen tillsammans med åklagarna försökt att stärka upp fallet mot en oskyldigt utpekad och mordmisstänkt tvåbarnspapp [ SD ] utan att deras försök har lett fram till något resultat, på detta följer frågan: hur skall Kammaråklagaren ÅH tillsammans med sin övriga kolleger plötsligt lyckats med att stärka upp fallet just nu ?

Så länge, som det inte finns bevis, som klart och tydligt visat att det är styrkt utom all rimligt tvivel att tvåbarnspappan SD tidigare bragt LW om livet, så länge kan den mordmisstänkte SD inte dömas i en domstol.

SD kommer att friskrivas av HovRätten på samma grund som TingsRätten tidigare gjort, och därefter skall den tidigare mordmisstänkte SD betraktas som oskyldig.
Citera
2020-11-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Nya hjärsta ligger mitt emellan flera av örebros problemområden Vivalla på ena sidan och Varberga och Markbacken på den andra ska man ex cykla från Varberga eller _Markbacken till Vivalla är en av de naturligaste rutterna genom nya hjärsta. Inte konstigt om det kommer konstigt folk igenom där

Folk har konstiga idéer och tankar, så fort det minsta lilla poppar upp så tror folk att tvåbarnspappan SD bara måste ha haft ett finger med i spelet. SD kan inte vara involverad i alla brott som äger rum på olika platser, han har fullt upp med annat att göra än att befatta sig med sådant.

SD har ett stort hus att ta hand om med trädgård, SD har ett arbete att sköta för att sålunda förtjäna sitt upphälle och han är en god och ansvarsfull tvåbarnspappa som tar sitt ansvar och ser till att hans barn trivs och har det bra, SD hjälper sin före detta fru HD med både det ena och andra och SD har ett brinnande intresse för sporten geocaching som han engagerar sig en hel del i på sin fritid.
Citera
2020-11-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Folk har konstiga idéer och tankar, så fort det minsta lilla poppar upp så tror folk att tvåbarnspappan SD bara måste ha haft ett finger med i spelet. SD kan inte vara involverad i alla brott som äger rum på olika platser, han har fullt upp med annat att göra än att befatta sig med sådant.

SD har ett stort hus att ta hand om med trädgård, SD har ett arbete att sköta för att sålunda förtjäna sitt upphälle och han är en god och ansvarsfull tvåbarnspappa som tar sitt ansvar och ser till att hans barn trivs och har det bra, SD hjälper sin före detta fru HD med både det ena och andra och SD har ett brinnande intresse för sporten geocaching som han engagerar sig en hel del i på sin fritid.

Hur kommer det sig att du är så säker på Stefans oskuld?
Kan du förklara för mig, jag kan verkligen inte förstå vad du tror dig veta som får Stefan oskyldig till att ha tagit livet av Lena
Citera
2020-11-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Vart skulle det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in