Citat:
Ständigt brist på tillit, egna lögner om JS och ett tilltagande RT via paranoida SD - som av given anledning är på ännu mer osäker mark efter skilsmässan och försöker köpa sig tid om tystnad till augusti. Att SD tolkar hennes ord till att hon vill att hatobjektet LW ska dö vet hon redan i september 2016 och hon bekräftar ett sånt ordval då LW försvinner.
Orsak till skilsmässan är fortsatt relation med LW trots livslångt kontaktförbud:
JG:
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J
att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)
MT, HDs chef:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade
upphört."
"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)
CH, kollega och vän:
"Under hösten -17 blev relationen inte som Hanna och Stefan tänkt sig. Det var svårt med
tilliten och det ledde till separationen."
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)
"I samband efter det att de skilts i nära anslutning till, så berättade Hanna för J
att Stefan fortsatt att ha en relation med Lena."(Ab 150)
MT, HDs chef:
"Någon gång under jan och feb 2018 kom Hanna och berättade för M att hon skulle skilja sig. Som M förstår så var det pga. att relationen mellan Stefan och Lena inte hade
upphört."
"M upplevde det som att det från Hannas sida fanns mycket besvikelse, ilska och ledsamhet då Stefan upprepat sin otrohet."(Ab 149)
CH, kollega och vän:
"Under hösten -17 blev relationen inte som Hanna och Stefan tänkt sig. Det var svårt med
tilliten och det ledde till separationen."
"Hanna berättade under våren -18 för C att Stefan och Lena träffats efter separationen." (Ab 149)
HD går igenom SDs mobil:
nu har Stefans fru granskat hans och mina inställningar i appen vi skriver i och konstaterat att vi båda nyligen ändrat till att inte visa när vi senast var online. praktiskt taget bevis för att vi har kontakt.
14 feb 2018 23:14
Hur har de det egentligen? Hon begärde att få hans telefon och har nu gått igenom den. igen.
14 feb 2018 23:14
LW återger citat/mail fr paranoida SD:
"Hon kanske försöker finta dig genom min telefon"
14 feb 2018 23:28
"Om jag skriver nåt konstigt är hon inblandad"
14 feb 2018 23:28
"INGEN anann öppningsfras än "öppet" är okej som inledning"
14 feb 2018 23:29
"Kommer det nåt hej eller så, då har hon tvingat mig att skriva för att se om du svarar"
14 feb 2018 23:29
"Jag svek henne. Vi hade ändå kontakt vid första adevent. Och nyligen ljög jag för henne om mail. Hon vill veta om du och jag har kontakt. Hon vet att det är lönlöst fråga mig. Funderade på att frpga dig.
Blir du kontaktad av henne så var smart och avsluta inte allt. Neka eller säg du inte vill ha med henne att göra. Om hon ber mig skriva I Telegram eller annat så svara smart.
Bara öppet anger att kanalen är säker. Skriver jag annat så är hon inblandad. I så fall kontaktar jag dig annan väg så fort jag kan."
14 feb 2018 23:30
LW:
" han TOKVÄGRAR ju att medge att hon gör några fel. Hon är bara offer, hon har rätt att kräva exakt vad som helst. Men han står inte upp för mig när det blir jag som orättvist drabbas istället för han.
Han låter henne göra vad som helst mot mig.
14 feb 2018 23:33 (Ab 168, till MS)
19 februari, efter att JS begärt skilsmässa åker papperna på bordet. Sen är det tvärtom och dags för återförening i USA.