2021-06-14, 18:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK, inte lätt att veta. Pappan reagerar - vad vill han nu? Tänkte på HDs kommentar till JS - vad har han nu gjort?

Ständigt denna brist på tillit/osäkerhet.
Ständigt brist på tillit, egna lögner om JS och ett tilltagande RT via paranoida SD - som av given anledning är på ännu mer osäker mark efter skilsmässan och försöker köpa sig tid om tystnad till augusti.

Att SD tolkar hennes ord till att hon vill att hatobjektet LW ska dö vet hon redan i september 2016 och hon bekräftar ett sånt ordval då LW försvinner.

Orsak till skilsmässan är fortsatt relation med LW trots livslångt kontaktförbud:
Upploppet till skilsmässan.
HD går igenom SDs mobil:

nu har Stefans fru granskat hans och mina inställningar i appen vi skriver i och konstaterat att vi båda nyligen ändrat till att inte visa när vi senast var online. praktiskt taget bevis för att vi har kontakt.
14 feb 2018 23:14

Hur har de det egentligen? Hon begärde att få hans telefon och har nu gått igenom den. igen.
14 feb 2018 23:14

LW återger citat/mail fr paranoida SD:
"Hon kanske försöker finta dig genom min telefon"
14 feb 2018 23:28

"Om jag skriver nåt konstigt är hon inblandad"
14 feb 2018 23:28

"INGEN anann öppningsfras än "öppet" är okej som inledning"
14 feb 2018 23:29

"Kommer det nåt hej eller så, då har hon tvingat mig att skriva för att se om du svarar"
14 feb 2018 23:29

"Jag svek henne. Vi hade ändå kontakt vid första adevent. Och nyligen ljög jag för henne om mail. Hon vill veta om du och jag har kontakt. Hon vet att det är lönlöst fråga mig. Funderade på att frpga dig.
Blir du kontaktad av henne så var smart och avsluta inte allt. Neka eller säg du inte vill ha med henne att göra. Om hon ber mig skriva I Telegram eller annat så svara smart.
Bara öppet anger att kanalen är säker. Skriver jag annat så är hon inblandad. I så fall kontaktar jag dig annan väg så fort jag kan."
14 feb 2018 23:30

LW:
" han TOKVÄGRAR ju att medge att hon gör några fel. Hon är bara offer, hon har rätt att kräva exakt vad som helst. Men han står inte upp för mig när det blir jag som orättvist drabbas istället för han.
Han låter henne göra vad som helst mot mig.
14 feb 2018 23:33 (Ab 168, till MS)

19 februari, efter att JS begärt skilsmässa åker papperna på bordet. Sen är det tvärtom och dags för återförening i USA.
Citera
2021-06-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du kanske kunde klippa ut biten där han lyfter benet över kanten på spjälsängen och låtsas stampa hårt tre gånger på babyn och bara posta den?

Lite onödigt att systern och föräldrarna ska ligga till allmän beskådan. Kanske också blir jobbigt för flickan i filmen som ju är stor nu att farföräldrarna visas upp.
(Edit. Jag skrev av misstag morföräldrarna först, väl medveten om att det var SDs föräldrar).

(Även om jag låter skenhelig när är jag skriver det eftersom även jag valde att titta på och kommentera det vi såg i filmen).

Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.
Citera
2021-06-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergslag
Okej testar igen. Detta videoklipp visar Stefan Davidsson med systern A. och föräldrarna F. och M.
Drömkvinnan i hans liv H. är också med.

Det här visar på ett avvikande beteende hos Stefan redan på ett tidigt stadium. Det visar även hur relationen mellan H. och Stefan var. Ett par år senare skulle Stefan börjar flörta med Lena och slutligen mörda henne. Detta videoklipp visar hur ett avvikande beteende hos en mördare syns redan tidigare i livet och säkerligen under uppväxten.

VIDEOKLIPPET (NAKENHET BORTTAGET)
--------------------------------------

https://gofile.io/d/P4em3S

-------------------------------------

Jag får en lite dålig känsla kring det här. Hoppas det (tänker på sekvensen med babystampning) inte sprids på nätet bland ungdomar och kopplas till den i klippet medverkande dotterns namn. Ungdomar kan vara så empatiskt outvecklade och insiktslösa ibland.

Det är olyckligt som det är att LWs barn fått stå ut så länge med alla intima detaljer om sin mamma i fup och filmklipp med en gråtande LW osv. But 2 wrongs don't make it right... (Inte för att jag tror att du delade filmen för att skada familjen D! Absolut inte! Men det kan ju ändå bli resultatet. Jag tänker mest på flickorna men även de andra oskyldiga).

(Återigen, jag vet att jag är hypcrite eftersom jag själv inte kunde låta bli att se och kommentera filmen. Den var ju väldigt intressant att se efter att ha följt och diskuterat fallet så länge och försökt förstå vem SD var och hur han interagerade med sin närmaste omgivning).
Citera
2021-06-14, 18:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Håller helt och hållet med dig om din beskrivning av SD kontra hans barn. Att barnen lever idag efter 15-17 år med denna totalt gränslösa galningen till pappa är ju helt fantastiskt. Har inte ett enda gott ord att säga om honom, faktiskt. Han var helt livsfarlig för andras väl och ve. Utsatte gärna andra för risker. Foton han har tagit när han ställt dem som objekt på kanten av en ravin eller damm stärker mig i den åsikten.
SD är helt asocial, dampar och är en ren fara för bäbisen. Om de hade varit i föräldragrupp och han visat upp detta hade det nog varit tillsyn och hembesök frekvent.

Beträffande fara ute i naturen ses samma sak när HD är med och minsta dottern hänger i klättersele i extrema stup, hon ligger på klippkanten och kollar eller sätter på sele innan. Både inrikes och när de är i USA. På en bild är kommentar om åldern 9 år. Det ska börjas i tid och ingen av dem klättrar bredvid.
Ses i SDs galleri men vill inte lägga bilder på barnen i tråden. Värt att se klippstup och ravinerna med klippor, stenhällar och vatten, varning för svindel.
Citera
2021-06-14, 18:27
Medlem
Citat:
Det finns anledningar till att A, föräldrar och H är med i videon. Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord. Fler vet sanningen som döljer den, finns flera orsaker till att mordet kunde ske. Har lite mer på Stefan och Hanna som måste visas upp. Just nu är det 1000 som laddat ner videoklippet. Idag har vi ingen sanning på hur mordet gick till. Det hade varit önskvärt att straffa polisen, utredare, åklagare osv som totalt misslyckats gång på gång.

Jag svarade dig just i en annan kommentar. Men som kommentar på det du skrev här så ,måste jag ju hålla med dig i sak gällande speciellt missarna i utredningen men även detta; "Relationer visar orsak och bakgrund till ett mord".

Dock blir jag orolig att filmen ska spridas och kopplas till flickan. Jag har stöttat flickor i den åldern som varit med om svåra trauman. Grejer som sprids på nätet kan få hemska konsekvenser för dem. Impulskontroll är inte som hos en vuxen.

Finns det möjlighet att blurra ansikten och så?
Citera
2021-06-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det låter otroligt märkligt, inte alls vad jag tror har hänt

Ställer mig också mycket tveksam till att SD tog sitt liv på det sättet. Måste vara ytterst svårt och det tar då ett tag att förblöda.
Men vem vet? Kanske stämmer det?

Tar detta med en stor nypa salt...
Citera
2021-06-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
[/b]

Okej, tidigare har det framstått som att de alla var vänner och bekanta med varandra.
Fetade: Skulle det typ förmildra det faktum att de valde att dra enligt planerna?

Personligen tycker jag det beteendet är iskallt. Jag minns att jag följde LWs försvinnande i Aftonbladet innan hon hittades efter att av en slump sett tråden när den bara hade ett inlägg. Många med mig tänkte mycket på kvinnan vars bild Aftonbladet slog upp stort och hoppades att hon skulle återvända eller hittas vid liv. Men de hon skulle resa med var mer taggade för en tävling alltså...

Polisen frågar hur HD skulle gjort med USA-resan om SD saknades och hon hade dålig känsla. HDs svar: Jag skulle åkt. Polisen upprepar: Du skulle åkt? Ja, svarar HD.
Även där gällde det GC tävling. Iskallt?
Senast redigerad av Remark 2021-06-14 kl. 18:36.
Citera
2021-06-14, 18:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tror mycket väl att hon satt nära intill typ 25 meter och DÅ är det helt okej om man är på plats tycker jag ...

Så det var speciella regler för LW när hon var handikappad?

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nej jag tycker tvärs om -att HD skulle ha loggat enbart dem hon själv, i egen hög person stått bredvid , resten är bluff !

Så jag förstår LW helt och fullt .å
Eftersom jag själv har gömmor så anser jag det vara det rätta ; är man på plats och fyller i sitt namn så är det okej , annars inte ....

Något måste man åstadkomma för att få logga anser jag = att helt enkelt ta sig dit , för det är det som är vitsen med gömmorna .
Finns t.o.m handikappscacher för de med rullstol eller typ kryckor , så hur skulle det se ut ifall de loggade en 5:a där man klättrar i träd när deras andra cacher de loggat är en 1:a ...

Nån ordning på torpet bör det ju vara, om man säger så .....
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-14 kl. 18:43.
Citera
2021-06-14, 18:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Tack för att du delar med dig. Och inte konstigt om dina inlägg blir rapporterade. Ta det som en sorts bekräftelse. Det har historiskt visat sig hända extra mycket i tråden (tex nya konstiga konton, engelspråkiga inlägg körda genom Google Translate, hot via pm etc) när man börjat närma sig något viktigt. HD har tidigt försökt stänga ned tråden. Tror personligen även att hon legat bakom den ökade aktiviteten varje gång hon och henns ev inblandning kom på tal. Att hon följde tråden och har haft åtminstone ett konto här vet vi ju sen FUP. Låt ingen skrämma dig till tystnad.
Citera
2021-06-14, 18:50
Avslutad
Citat:
Upp med det du har, är nyfiken över vad mer som kan skådas, kan det bli värre? Visst var det så att S och A var favvosarna?
Citera
2021-06-14, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen frågar hur HD skulle gjort med USA-resan om SD saknades och hon hade dålig känsla. HDs svar: Jag skulle åkt. Polisen upprepar: Du skulle åkt? Ja, svarar HD.
Även där gällde det GC tävling. Iskallt?
Det du skriver är intressant via en annan dialog med JS.
Hon säger som sagt i TR att hon inte skulle leta efter SD om han försvann utan åka till USA ändå.
Både JS och SOA skriver att resan var det hon oroades för, dvs att den inte skulle bli av när SD är på förhör.

Sen finns följande:
Hon vet dels att det kan bli strul med att komma in i USA (för SDs del) så det är ingen överraskning - och dels har hon undanhållit för JS att de ska på giga.

Samt ska fortsätta på egen hand om SD vägras tillträde.

16 maj 2018

HD:, Påväg mot gaten nu
HD: De ville ha datorn.
JS: Mm
Vad händer om S inte släpps in i USA?
Och du gör det.
JS: Åklagaren tog det beslutet.
Det ar okonstruktiva J som frågar
HD: Ja du. Vad gör jag då?
Stannar nog
Möter upp andra sim ska på GIGA?
JS: Bra du tanker även om det sannolikt inte händer
Visste inte ens ni skufle på giga
HD: Hör av mig senare. Typ om massa timmar. Kram" Ab 165
Senast redigerad av develi 2021-06-14 kl. 19:03.
Citera
2021-06-14, 18:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så det var speciella regler för LW när hon var handikappad?
Tydligen hade HD specialregler, hon tog åt sig äran för Lenas jobb med geotouren. Utan att skämmas, men det kanske är kutym att ta åt sig äran för något man inte förtjänat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in