2021-07-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tack för ditt svar och dina tankar kring detta.

Utifrån ditt tidigare skrivna inlägg finns det mycket att kunna diskutera vidare om och,
för att vi inte skall röra ihop för mycket i grytan på en och samma gång med ett av mig skrivet långt inlägg, så tar vi lite grann i sänder, det vill säga, vi tar och diskuterar lite åt gången.

Jag vill börja med att ställa två stycken frågor till dig.

Fråga 1: Vad har du för tankar kring att mordet på L*na Wesstr*m skedde just bakom, ett bullerplank och inte någon annan stans ?

Enligt frågan ovan vill jag be dig om att du exkluderar cachen som vid det aktuella tillfället fanns bakom bullerplanket när du svarar på frågan (enligt dina tankar).

Fråga 2: Vad har du för tankar kring att gärningspersonen stal LW:s mobila enhet ifrån hennes ficka och sedan därefter en kort stund senare stängde av mobilens platsdata ?

Det skall bli intressant och spännande att senare framåt få läsa dina tankar kring dessa två frågorna.

Mvh/JM.

Svar 1: De brukade prata och/eller ha sex där. Båda kände alltså mycket väl till platsen.

Svar 2: SD tog väl mobilen för att omöjliggöra att avslöjande sms och foton på den skulle komma till polisens kännedom, antar jag.
Citera
2021-07-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skulle väl inte förvåna om en viss person försöker snärja en annan viss person, i avsikt att hämnas ett vittnesmål. Men så jäklig är väl ingen, eller jo kanske. Ryktena handlar om en metkrok och en firre?

Vi får hoppas att JS är klok nog att hålla sig långt ifrån HD. Han har nog fattat det mesta för längesen.
Citera
2021-07-04, 22:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Fråga 1: Vad har du för tankar kring att mordet på L*na Wesstr*m skedde just bakom, ett bullerplank och inte någon annan stans ?

Enligt frågan ovan vill jag be dig om att du exkluderar cachen som vid det aktuella tillfället fanns bakom bullerplanket när du svarar på frågan (enligt dina tankar).

Fråga 2: Vad har du för tankar kring att gärningspersonen stal LW:s mobila enhet ifrån hennes ficka och sedan därefter en kort stund senare stängde av mobilens platsdata ?
Jag tar mig friheten och testar anstiftarhypotesen på dina frågor.

1. Mord i sista-minuten. Resan är deadline och mordförsök (Plan A) misslyckades iom att LW skickar sms till hans "kvarglömda" mobil hemma.
Inkl helsjuk manöver om skumma typer i området. Väldokumenterat om LW hade mördats den natten.

SD beter sig irrationellt och missar arbetsuppgifter, han slamrar i garaget på söndag och verkar irriterad enligt två andra vittnen.

Kanske hade SD samma stressreaktion som den 8 maj dvs ett par dagar innan HD åker på kärleksweekend med JS?

"Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas"

"Tänk så annorlunda livet skull kunna se ut under andra förutsättningar".

I så fall skulle det vara klart när HD kom hem och det uppstår kanske kontroverser med SD på söndag kväll, därav raderas ett dygn på viber?

Synd att JS verkar ha tappat minnet så noggrant som HD raderar. Även 14-16 maj.

And finally;

Kort om tid och det blir plan B.
LW kan inte luras iväg ut i skogen som på fredag natt och kolla på oskyddade burkar enligt SDs påhitt.

Men vad körde han med denna gång så de hamnar bakom planket?

2. Remsan (ord som beskriver världen) där HD inte loggat fysiskt är suspekt i sammanhanget.

Jag tror nämligen inte att det är en slump att HD påbörjar bråk om cacher direkt hon fått SD med i båten ang USA-resan.

LW har presenterats som instabil, man vet aldrig vad hon kan ta sig till.
HD har påstått till JG att LW hotat henne i tiden upp till mordet. Hotat henne om vad?
HD vill inte stå för detta i förhör.

Kollar han om LW skickat nåt till HD och behöver destruera mobilen?
Kollar Rt-freaket om hon hade nåt avslöjande på gång (utkast)?

Mer frågetecken tyvärr, men HD ska in i centrum oavsett om hon inte vore anstiftare.
IMO.
Senast redigerad av develi 2021-07-04 kl. 22:15.
Citera
2021-07-05, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Svar 1: De brukade prata och/eller ha sex där. Båda kände alltså mycket väl till platsen.

Svar 2: SD tog väl mobilen för att omöjliggöra att avslöjande sms och foton på den skulle komma till polisens kännedom, antar jag.

Tack för svar och dina tankar kring mina tidigare ställda frågor om gärningspersonen:s agerande under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Gällande fråga nummer 1: Sina pratstunder hade SD och LW tillsammans på många andra ställen utöver platsen bakom bullerplanket.

Det är mycket möjligt och även därtill sagt högst troligt att SD och LW hade en hel del av sina kärleksstunder just bakom bullerplanket, men, sådana hade de även tillsammans på ett flertal andra platser.

Gällande fråga nummer 2: Gärningspersonen stal LW:s mobila enhet ur hennes ficka en kort stund efter det att dödsmisshandeln var utförd, därefter stängde gärningspersonen av platsdatan i LW:s mobiltelefon. Min fråga till dig var tidigare: Varför stängde gärningspersonen av platsdatan i LW:s mobiltelefon ?

Tänk på det beträffande transmitterade SMS till LW:s mobila enhet att, gärningspersonen även var, och befann sig inom LW:s bostadsrätt tidigt på morgonen (Tisdagen den 15/5 2018) för att där vid det aktuella tillfället radera i LW:s dator.

Vad har du för tankar kring det ovan skrivna?

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-05 kl. 06:27.
Citera
2021-07-05, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tar mig friheten och testar anstiftarhypotesen på dina frågor.

1. Mord i sista-minuten. Resan är deadline och mordförsök (Plan A) misslyckades iom att LW skickar sms till hans "kvarglömda" mobil hemma.
Inkl helsjuk manöver om skumma typer i området. Väldokumenterat om LW hade mördats den natten.

SD beter sig irrationellt och missar arbetsuppgifter, han slamrar i garaget på söndag och verkar irriterad enligt två andra vittnen.

Kanske hade SD samma stressreaktion som den 8 maj dvs ett par dagar innan HD åker på kärleksweekend med JS?

"Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas"

"Tänk så annorlunda livet skull kunna se ut under andra förutsättningar".

I så fall skulle det vara klart när HD kom hem och det uppstår kanske kontroverser med SD på söndag kväll, därav raderas ett dygn på viber?

Synd att JS verkar ha tappat minnet så noggrant som HD raderar. Även 14-16 maj.

And finally;

Kort om tid och det blir plan B.
LW kan inte luras iväg ut i skogen som på fredag natt och kolla på oskyddade burkar enligt SDs påhitt.

Men vad körde han med denna gång så de hamnar bakom planket?

2. Remsan (ord som beskriver världen) där HD inte loggat fysiskt är suspekt i sammanhanget.

Jag tror nämligen inte att det är en slump att HD påbörjar bråk om cacher direkt hon fått SD med i båten ang USA-resan.

LW har presenterats som instabil, man vet aldrig vad hon kan ta sig till.
HD har påstått till JG att LW hotat henne i tiden upp till mordet. Hotat henne om vad?
HD vill inte stå för detta i förhör.

Kollar han om LW skickat nåt till HD och behöver destruera mobilen?
Kollar Rt-freaket om hon hade nåt avslöjande på gång (utkast)?

Mer frågetecken tyvärr, men HD ska in i centrum oavsett om hon inte vore anstiftare.
IMO.

Att SD plötsligt (och just den, speciella kvällen) lämnade sin mobila enhet inom hemmet då han gick ut på sin kvällspromenad, talar sitt tydliga klarspråk. (Natten mellan Fredagen och Lördagen den 11/5 -till- 12/5 2018).

Klarspråk talar också därtill även SD:s imaginärt producerade "Skogs-Mållgor" under den aktuella kvällen.

Att LW transmitterade SMS till SD:s i hemmet kvarlämnade mobiltelefon säger också ytterligare därtill väldigt mycket.

Tills vidare: Det finns ingen tvivel ifrån min sida beträffande HD.

HD var inblandad i mordet på L*na Wesstr*m, hur och på vilket sätt ? Ja, det skall åtminstone jag spinna vidare på.

Utöver det ovan skrivna vill jag säga, och vilket jag tidigare har framfört i ett av mina skrivna inlägg, att du är en djupt tänkande person som ser och upptäcker vad andra inte ser eller lägger märke till och dessutom är dina tankebanor kring detta fallet (Mordet på L*na Wesstr*m 2018) väldigt intressanta och du har för mig bevisat åtskilliga gånger hur väl bevandrad du är i detta mordfallet.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-05, 10:14
Medlem
Citat:
Vad jag menade med "gamalt mordfall" var, och är, att det nu har förflutit strax över 3 års tid sedan mordet på L*na Wesstr*m inträffade under den då sena Måndagskvällen den 14 Maj år 2018 med början vid cirka klockan 23:30, vid det aktuella tillfället, då @dalaan hörde det första panikartade kvinnoskriket följt av flera därefter.

Ja, du har helt rätt i detta fallet, det vill säga, att det faktiskt finns en hel del omständigheter som inte har blivit utrönade, framför allt när det gäller HD så som också JG samt därtill SOA.

Jag tycker, att vi som fortfarande är intresserade av detta gamla mordfallet, skall spinna vidare och sålunda vara på jakt efter nya svar.

Mest intresserad är jag för tillfället av vad SD:s egentliga orsak var till det sena kvällsbesöket som han då gjorde hos sin kamrat JG, då SD skulle utföra sin så kallade trappinspektion.

Mycket intressant är för mig också vad SD tillfälligt lånade av sin kamrat JG den aktuella kvällen ...... och därtill, hur ! ... SD fick ut LW från sin bostadsrätt en kort tid före dödsmisshandeln påbörjades bakom bullerplanket.

Men, skam den som ger sig, man brukar ju säga att den som söker förr eller senare finner ? ... om man inte ger upp iförväg vill säga.

Jag tror på, att om man hjälps åt och tillsammans, så kan det hända att vi till slut finner åtminstone en del av svaren vi fortfarande söker i det gamla mordfallet (L*na Wesstr*m 2018), men för detta krävs det att man verkligen är intresserad och har ett brinnande intresse, utan sådant, kommer man ingen vart.

Mvh/JM.

Du dyker upp i tråden igen och ställer en massa frågor till tråddeltagare (som tidigare under åren).

Så sent som i nov 2020 handlade dina inlägg om att SD var oskyldig (du gjorde någonstans där i tid en tvärvändning om vem som var MGM, från tidigare SD till huva/påsmannen/eller ev någon av LW:s älskare/eller UW).

Du skrev bla SD var en god kamrat som var hemma hos JG och kollande trappen.

Du skrev att SD hade alibi (via trådskivaren Barnaby) på natten LW blev mördad.

Du har skrivit, innan FUP ang LW:s dagboksblad i en pärm som var lämnat till en av LW vän som du läst. Om dessa har inget framkommit i FUP.

Ska du på något vis bli trovärdig är det dags att lägga fram bevis på vad du VET!

Häromdagen ställde du en fråga om varför JG ringde till polisen och tipsade om att söka hemma hos HD och inte hos SD, svaret var enkelt... SD:s hus var redan avspärrat när JG ringde ang att söka hemma hos HD.
Citera
2021-07-05, 10:50
Medlem
Citat:
Tack för svar och dina tankar kring mina tidigare ställda frågor om gärningspersonen:s agerande under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Gällande fråga nummer 1: Sina pratstunder hade SD och LW tillsammans på många andra ställen utöver platsen bakom bullerplanket.

Det är mycket möjligt och även därtill sagt högst troligt att SD och LW hade en hel del av sina kärleksstunder just bakom bullerplanket, men, sådana hade de även tillsammans på ett flertal andra platser.

Gällande fråga nummer 2: Gärningspersonen stal LW:s mobila enhet ur hennes ficka en kort stund efter det att dödsmisshandeln var utförd, därefter stängde gärningspersonen av platsdatan i LW:s mobiltelefon. Min fråga till dig var tidigare: Varför stängde gärningspersonen av platsdatan i LW:s mobiltelefon ?

Tänk på det beträffande transmitterade SMS till LW:s mobila enhet att, gärningspersonen även var, och befann sig inom LW:s bostadsrätt tidigt på morgonen (Tisdagen den 15/5 2018) för att där vid det aktuella tillfället radera i LW:s dator.

Vad har du för tankar kring det ovan skrivna?

Mvh/JM.

Kanhända de hade flera mötesplatser och en av dessa var just bakom planket, men SD hade bråttom. Var frustrerad av sin kontrollförlust över både Lena och SD. Hade bestämt sig för att döda Lena. Därför blev det just den platsen. Dessutom låg det nära.

Skogen var nog körd sen hans otroliga mållganhistoria där han t.o.m ringde polisen. Det säger en hel del om hur det brann i skallen på honom de sista dagarna.

Nu är knappast data- och telefontekniska frågor mitt gebit. Är glad om jag hittar on/off-knapparna Så jag tänker inte ge mig i kast med att ens försöka utröna sånt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-05 kl. 10:54.
Citera
2021-07-05, 11:19
Medlem
develis avatar
Det lär ha varit ganska kort efter videon fr 2004 som de lämnade sin nyfödda bäbis.

LW:
"och de lämnar ju bort sina barn för eget skoj mer än nån annan jag känner

började när äldsta var nyfödd, då kunde de inte avstå en tre veckors dykresa till Thailand, lämnade sin nyfödda!

Hon var några veckor."

Ab 168
Citera
2021-07-05, 11:23
Medlem
Citat:
Hur vet vi om SD lånade något av JG i den sena kvällen? Har inte hört något om detta, men att de ofta lånade grejer av varandra är ingen hemlighet och heller inget konstigt. Men gjorde SD verkligen det? Har JG i förhör sagt något om detta?

Tror du verkligen på ditt fullaste allvar att SD besökte sin kamrat JG så sent på kvällen och med sin då enda anledningen för att inspektera JG:s trappa ?

Denna så kallade "trappinspektionen" skedd endast och ungefärligen 1 timma och 30 minuter före det att sedan LW dödsmisshandlades bakom bullerplanket.

Får man lov att tycka att det var ett högst egendomligt sammanträffande som ägde rum under just den Måndagskvällen den 14 Maj 2018, först ett besök hos sin kamrat JG för att inspektera dennes trappa och sedan därefter återvända hem och en stund senare få ut LW från sin bostadsrätt för att slutligen utföra en brutal dödsmisshandel bakom ett bullerplank, och både SD och JG kände varandra mycket väl.

Klockan 22:00:06 på Måndagskvällen den 14 Maj 2018 togs ett mobilt fotografi på ett vattentorn vilken fotograf inte ! enligt mig var SD i egen hög person.

Klockan 23:01:13 transmitterade L*na Wesstr*m en bild på en loggremsa och som SD svarade på vid det aktuella tillfället.

Citat SD: "Fint"

Citat SD: "Blir för sent" ... "Avslutar strax"

Det som för mig är intressant i detta fallet gällande SD och hans kamrat JG samt dödsmisshandeln på LW är, vad lånade SD utav JG under den aktuella kvällen då han gjorde sin så kallade "trappinspektion" ?
och hur fick han ut LW ur hennes bostadsrätt ?

SD var trotts allt en ganska smart och klurig individ, men, bara vid enstaka tillfällen, som till exempel "trappinspektionen"

Hur tänker du vidare kring det ovan skrivna ?

Tillägg: JG skulle aldrig avslöja något om detta i ett polisförhör gällande vad SD hade för egentligt ärende till sin kamrat JG just den speciella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

SD och JG var kamrater i vått och torrt.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-05, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det lär ha varit ganska kort efter videon fr 2004 som de lämnade sin nyfödda bäbis.

LW:
"och de lämnar ju bort sina barn för eget skoj mer än nån annan jag känner

började när äldsta var nyfödd, då kunde de inte avstå en tre veckors dykresa till Thailand, lämnade sin nyfödda!

Hon var några veckor."

Ab 168

Fullständigt obegripligt för de flesta att lämna ett så litet barn i 3 veckor (även större barn, enligt mig). Den 1a tiden med bebisen är en helt magisk tid för de flesta föräldrar. Men nu var och är inte föräldraskap paret Ds starkaste gren, om man säger så...
Citera
2021-07-05, 11:40
Medlem
Citat:
Tror du verkligen på ditt fullaste allvar att SD besökte sin kamrat JG så sent på kvällen och med sin då enda anledningen för att inspektera JG:s trappa ?

Denna så kallade "trappinspektionen" skedd endast och ungefärligen 1 timma och 30 minuter före det att sedan LW dödsmisshandlades bakom bullerplanket.

Får man lov att tycka att det var ett högst egendomligt sammanträffande som ägde rum under just den Måndagskvällen den 14 Maj 2018, först ett besök hos sin kamrat JG för att inspektera dennes trappa och sedan därefter återvända hem och en stund senare få ut LW från sin bostadsrätt för att slutligen utföra en brutal dödsmisshandel bakom ett bullerplank, och både SD och JG kände varandra mycket väl.

Klockan 22:00:06 på Måndagskvällen den 14 Maj 2018 togs ett mobilt fotografi på ett vattentorn vilken fotograf inte ! enligt mig var SD i egen hög person.

Klockan 23:01:13 transmitterade L*na Wesstr*m en bild på en loggremsa och som SD svarade på vid det aktuella tillfället.

Citat SD: "Fint"

Citat SD: "Blir för sent" ... "Avslutar strax"

Det som för mig är intressant i detta fallet gällande SD och hans kamrat JG samt dödsmisshandeln på LW är, vad lånade SD utav JG under den aktuella kvällen då han gjorde sin så kallade "trappinspektion" ?
och hur fick han ut LW ur hennes bostadsrätt ?

SD var trotts allt en ganska smart och klurig individ, men, bara vid enstaka tillfällen, som till exempel "trappinspektionen"

Hur tänker du vidare kring det ovan skrivna ?

Tillägg: JG skulle aldrig avslöja något om detta i ett polisförhör gällande vad SD hade för egentligt ärende till sin kamrat JG just den speciella Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

SD och JG var kamrater i vått och torrt.

Mvh/JM.

Har nyligen svarat på hur jag tror att SD lyckades lura ut Lena den aktuella kvällen.

Vad tror du själv var anledningen till att SD var hos JG kvällen den 14e? Hämta något verktyg avsett att slå ihjäl Lena med? Vart tog sen detta verktyg vägen enligt dig? Verkar långsökt.

SD kan helt enkelt ha plockat upp ett järnrör i närheten av mordplatsen, som han redan kände till.
Ett par hus i närheten renoverades eller hade just renoverats och ett järnrör från en byggnadsställning kan bli ett mordvapen så gott som något.
Eller att det redan låg ett järnrör kastat bland annat skräp som fanns bakom planket och detta hade SD redan noterat vid ett tidigare tillfälle.
Senast redigerad av zilvereko 2021-07-05 kl. 11:44.
Citera
2021-07-05, 11:45
Medlem
Citat:
Kanhända de hade flera mötesplatser och en av dessa var just bakom planket, men SD hade bråttom. Var frustrerad av sin kontrollförlust över både Lena och SD. Hade bestämt sig för att döda Lena. Därför blev det just den platsen. Dessutom låg det nära.

Skogen var nog körd sen hans otroliga mållganhistoria där han t.o.m ringde polisen. Det säger en hel del om hur det brann i skallen på honom de sista dagarna.

Nu är knappast data- och telefontekniska frågor mitt gebit. Är glad om jag hittar on/off-knapparna Så jag tänker inte ge mig i kast med att ens försöka utröna sånt.

Nej snälla du, min fråga handlade inte om data- och mobiltekniska frågor utan den handlade om vad du själv tror eller har dragit för slutsatser gällande om varför gärningspersonen stängde av platsdatan i LW:s mobila enhet en kort tid efter dödsmisshandeln var avslutad bakom bullerplanket.

Det finns alltid en anledning till varför något görs, som i detta fallet att stänga av mobilens platsdata.

Mvh/JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in