2021-08-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det finns i FUP.

Kopierar in texten från ett av mina tidigare inlägg:

"Aktbil 151, sid 178 ff

Tack. Såg också nyss att det var Ab 151 men kan inte leta där eftersom jag inte har datorn just nu.

Precis det vittne jag syftar på. Det är intressant.

Visserligen hade SD pipig röst, men en röst kan förändras och låta mörkare i tonläge vid ilska/upprördhet. Liksom den låter ljusare om man t.ex pratar med ett litet barn.

Att det handlade om helt andra personer än SD och Lena i just det tidsspannet just den natten är inte troligt. För vem annars än SD skulle kunna locka ut Lena så snabbt mitt i natten och sen locka in henne bakom planket?

Men nu är väl detta inte viktigt längre...?
Citera
2021-08-12, 13:47
Medlem
Citat:
Ah, du tänker att han "testat" brottsplatsen innan?

Jag säger inte att det inte var två tillhyggen. Jag vill bara poängtera vad rättsläkaren sagt, utgå från det som är sagt/skrivet och inget annat.
Stefan hade stenkoll på det som var viktigt för honom, tex hur lång tid det tog att ta sig från och till olika platser, vilket datum och klockslad som fisken och HD träffades osv, klart han hade koll
Citera
2021-08-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack. Såg också nyss att det var Ab 151 men kan inte leta där eftersom jag inte har datorn just nu.

Precis det vittne jag syftar på. Det är intressant.

Visserligen hade SD pipig röst, men en röst kan förändras och låta mörkare i tonläge vid ilska/upprördhet. Liksom den låter ljusare om man t.ex pratar med ett litet barn.

Att det handlade om helt andra personer än SD och Lena i just det tidsspannet just den natten är inte troligt. För vem annars än SD skulle kunna locka ut Lena så snabbt mitt i natten och sen locka in henne bakom planket?

Men nu är väl detta inte viktigt längre...?
Soa, han var ju lite överallt, varför inte kila nästgårds och göra klart för Lena att hon ska lämna Stefan och HD ifred?
Citera
2021-08-12, 13:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Stefan hade stenkoll på det som var viktigt för honom, tex hur lång tid det tog att ta sig från och till olika platser, vilket datum och klockslad som fisken och HD träffades osv, klart han hade koll

Jo, jag är också inne på planerat så till vida att han visste var och hur. Så inte alls osannolikt att han minst samma kväll kollat platsen, och kanske som Remark säger, testat.

Sedan tror jag nog att skadrna på trädet råkade bli til precis under mordet, då de stämmer väl överens med stänkbilden (låg höjd). Det är kanske inget man har i sinnet vid en ev testning.
Citera
2021-08-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fanns vissa tecken på kroppen som talade för att SD hade mördats och därför togs (troligtvis) SOA in på förhör men släpptes efter några timmar. Därför utesluter jag hängning som dödsorsak / dödssätt.
Varför kan inte allmänheten få veta vad som hände där på gården?
Det är ett stort allmänintresse, skillnad med människor som hoppar på spåret, då behöver man inte fläka ut, men i just detta spektakulära mordfallet, med jäv, friande, slarv, dom och...död?
Inte ens NA "vill" ta tag i det.
Att tro att det blåser över, är att dumförklara, detta är viktigt.
Det är inte mer än rätt att de borde gått ut och bekräftat att Stefan tog sig av daga genom....mycket olyckligt och inledningsvis anhölls ..... som sig bör för att utesluta.
Men som de gjort nu, sekretess, kommer inte uttala oss mer i frågan.
Stefan Davidsson, vem är det?
Citera
2021-08-12, 13:59
Medlem
Citat:
Jo, jag är också inne på planerat så till vida att han visste var och hur. Så inte alls osannolikt att han minst samma kväll kollat platsen, och kanske som Remark säger, testat.

Sedan tror jag nog att skadrna på trädet råkade bli til precis under mordet, då de stämmer väl överens med stänkbilden (låg höjd). Det är kanske inget man har i sinnet vid en ev testning.
Nej, sen hur mycket blod det faktiskt blev.. blodsmak i munnen, stått som en nekrofil...usch
Citera
2021-08-12, 15:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Du skriver ju:

"Det är mindre självklart att ta ut skilsmässa och bidra med en halv miljon för att huset inte ska säljas.

Var det inte så?
"

https://www.flashback.org/sp76787992

Summan är densamma, men du har inte några som helst belägg för att HD har betalat SD en halv miljn för att hon ska behålla huset.

Det är din egen spekulation, inte fakta.
Det finns absolut inget som vi har sett att hon har fört över dessa pengar till SD.

När man skriver som du gör, bildas det lätt trådanningar.
Trådsanningar kan skapas hur som Helst. Tex att HD är ett stackars offer och SD en psykopat.

För övrigt är det redogjort kring summa som tydligen är en skuld till HD, det är redogjort att han inte själv har råd att bo kvar och det är redogjort att hon fixat med nån månatlig avbetalning.

... och det intressanta är att hon tar ut skilsmässa men ombesörjer att huset inte behöver säljas på tre år.
Lär inte höra till vanligheterna.

Med tanke på allt gullegull med SD i tre år, hennes omsorg om huset (åberopar barnen) är det en märklig åsikt hon har om deras pappa:

Att hon tycker att de ska väcka åtal så hon slipper honom vill säga. Plötsligt verkar inte närheten mellan hus och lgh vara så högprioriterat och hon kan knappast behålla bägge två.
Eller hade hon tänkt bo i huset vid tex en dom på 18 år som det blev? Sälja lgh?
HDs vägar äro outgrundliga.
Senast redigerad av develi 2021-08-12 kl. 15:17.
Citera
2021-08-12, 15:11
Medlem
ADHD-syndromets avatar
När man lyssnar på Stefan på Prime crime. När han hörs blir man ju fan trött efter en minut. Vilken superfjant! Lyckat att han tog livet av sig. Bästa han gjort förmodligen.
Citera
2021-08-12, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu är det många frågor Du ställer som vi inte vet något om.

På sista tiden bodde HD med barnen, dukade då inte fram någon tallrik till SD.

Att ingen dödsannons skrivits tycker jag inte är konstigt med tanke på att de flesta i Örebro vet att SD är dömd för mord. Vad skulle de skriva i annonsen? En annons som barnen författat... vi saknar vår pappa trots allt som hänt? Nej så klart inte.
.
Jag misstänker att HD är glad att slippa både SD och LW. Faktiskt inte konstigt efter allt som hänt.

Hon försökte till det bitter end (likt SOA) att tro på att SD var oskyldig... de var tysta och kom med div konstigheter men det visade sig att deras huvuden i sanden inte räckte till.
De sov tätt ihop på bilens taktält, de bodde ihop på fölketörpet
Han var soas förlorade son..

En notis under avlidna hade räckt, men inte någonting.

Ett uttalande från åklagaren som öppnade förundersökning gällande Stefans död?

Någonting säger mig att detta var hennes plan, varför ens uttala, ej ordageant, hoppas att han åtalas så jag slipper honom
Citera
2021-08-12, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trådsanningar kan skapas hur som Helst. Tex att HD är ett stackars offer och SD en psykopat.

För övrigt är det redogjort kring summa som tydligen är en skuld till SD, det är redogjort att han inte själv har råd att bo kvar och det är redogjort att hon fixat med nån månatlig avbetalning.

... och det intressanta är att hon tar ut skilsmässa men ombesörjer att huset inte behöver säljas på tre år.
Lär inte höra till vanligheterna.

Med tanke på allt gullegull med SD i tre år hennes omsorg om huset (åberopar barnen) är det en märklig åsikt hon har om deras pappa:

Att hon tycker att de ska väcka åtal så hon slipper honom vill säga. Plötsligt verkar inte närheten mellan hus och lgh vara så högprioriterat och hon kan knappast behålla bägge två.
Eller hade hon tänkt bo i huset vid tex en dom på 18 år som det blev? Sälja lgh?
HDs vägar äro outgrundliga.
Det vore nog inte helt otroligt.
Citera
2021-08-12, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-syndromet
När man lyssnar på Stefan på Prime crime. När han hörs blir man ju fan trött efter en minut. Vilken superfjant! Lyckat att han tog livet av sig. Bästa han gjort förmodligen.
Mmm, ingenting att somna till direkt, mycket säregen.
Citera
2021-08-12, 15:18
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Mmm, ingenting att somna till direkt, mycket säregen.
Något fel är det ju uppenbarligen. Somna till nja men trött blir man ju på hans konstiga sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in