2021-07-02, 21:38
Medlem
Finns det någon som har kvar FUPen?
Citera
2021-07-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Finns det någon som har kvar FUPen?

Jag har dom från Tingsrätt, Hovrätt, delar(?) ur ett tekniskt protokoll, samt delar(?) av ett undersökningsprotokoll (delen med hans diy sexdockor bl.a.). Det är samma filer som cirkulerade i tråden i början tror jag.

Vart laddar jag bäst upp detta?
Citera
2021-07-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MordarOlof
Jag har dom från Tingsrätt, Hovrätt, delar(?) ur ett tekniskt protokoll, samt delar(?) av ett undersökningsprotokoll (delen med hans diy sexdockor bl.a.). Det är samma filer som cirkulerade i tråden i början tror jag.

Oj, är värdelös på teknik.
Någon?
Citera
2021-07-02, 22:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Docdroid används ofta för dokument numera då minfil har gått i graven
https://www.docdroid.net/
Citera
2021-07-02, 22:37
Medlem
Oerhört glädjande nyheter! Samtidigt är det skrämmande att både blodprov och hårstrån hittas mer eller mindre av en slump. Vad har man egentligen för rutiner hos polisen? Alltså man hittar 3 hårstrån i ett kuvert liggande i en kartong hos polisen och ett blodprov som hamnat på Uppsala universitet. Det är inte klokt egentligen!
Det var ju tack vare en uppmaning till polisen från överåklagaren Mats Svensson att göra en sista genomgång av allt material som man upptäckte de här fynden.

Man undrar vilken koll man har i andra cold-case fall. Det är oerhört viktigt att det finns bra rutiner nu när tekniken gått framåt, och att det behövs allt mindre biologiskt material för att få fram en sökbar dna-profil.
Citera
2021-07-02, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Ja han fick 295 000 kronor.Det är 23 år eller om det är 25 år sedan så det kanske motsvarar 1 miljon i dagens penningvärde.
Är de nån som kan räkna ut de?

Så hög inflation har vi inte i Sverige. 295 tusen år 1997 är ca 390 tusen kr idag.

Om det hade varit värt 1 miljon idag hade det inneburit en inflation på ca 9,5% i snitt per år.
Senast redigerad av david-taxi 2021-07-02 kl. 23:49.
Citera
2021-07-02, 23:47
Medlem
Citat:

HD:
http://klevringsjuridik.se/verdict/hovratten-for-nedre-norrland-referat-rh-1998-88/

Bilder från fup:
Kolla sida 5 i denna tråd, länkarna funkar fortfarande.

Tingsrätten:
Googla bara lite så hittar ni den.
Citera
2021-07-03, 00:51
Medlem
F.Hansens avatar
Tvångspsykriatisk vård på livstid med särskild utskrivningsprövning väntar.

Vidriga äckel.
Citera
2021-07-03, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Bilder från fup:
Kolla sida 5 i denna tråd, länkarna funkar fortfarande.

Otroligt att länkar från 2006 fortfarande fungerar.
Citera
2021-07-03, 01:20
Medlem
Blackmonks avatar
Har mgm någon fb eller annan social media?
Citera
2021-07-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Tvångspsykriatisk vård på livstid med särskild utskrivningsprövning väntar.

Vidriga äckel.

Åtta år var det som straffet blev i tingsrätten 1998. Fattar jag rätt nu kommer det bli avdrag, med tanke på Billdalsmannens straff, så rimligtvis sex års fängelse den här gången.

Då sitter man 2/3 så fyra år men häktningen ska räknas bort tror jag så tre år kommer han sitta. Har jag fel nu så rätta mig är ni snälla.
Citera
2021-07-03, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Oerhört glädjande nyheter! Samtidigt är det skrämmande att både blodprov och hårstrån hittas mer eller mindre av en slump. Vad har man egentligen för rutiner hos polisen? Alltså man hittar 3 hårstrån i ett kuvert liggande i en kartong hos polisen och ett blodprov som hamnat på Uppsala universitet. Det är inte klokt egentligen!
Det var ju tack vare en uppmaning till polisen från överåklagaren Mats Svensson att göra en sista genomgång av allt material som man upptäckte de här fynden.

Man undrar vilken koll man har i andra cold-case fall. Det är oerhört viktigt att det finns bra rutiner nu när tekniken gått framåt, och att det behövs allt mindre biologiskt material för att få fram en sökbar dna-profil.
Helt åt helvete, börjar tappa hoppet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in