Framför allt 2010 var "trollens" år.
Citat:
Möjligt, men vi vet ju inget med säkerhet. Och det är ju "Skaraborg" hela tiden noga med att också säga. Det finns säkert "troll" i tråden. Jag uppfattar i alla fall "Skaraborg" som seriös. Hans forskning har kommit långt, även om den inte har nått ända fram. Han känner ju t ex till personer som i dag är i livet och som vet vad som hände, men de håller ju tyst. En liten tanke från min sida kan vara att om killarna dog 1965, så kanske de som vet hade kunnat låta sig "intervjuas" och bara bekräfta det. För att komma längre och närmare sanningen är nog en grävande journalist på SVT eller TV4 den bästa möjligheten.
Uppgiften om att Janne Dahlsjö kom att hamna i Holland är faktiskt bekräftad.
När det gäller "troll" så var dessa extra flitiga under 2010. Det tog många år innan flera av varandra oberoende UL gjorde detta. Gällande den här uppgiften om Dahlsjö så har den faktiskt blivit bekräftad att han överlevde datumet den 29 juli 1965. Flest uppgifter har framkommit om Kjell-Åke Johansson. Här finns det mycket uppgifter och vittnesiakttagelser. Tyvärr dock inte bekräftade. När det gäller Gay Karlsson att han kom att bli avrättad kort tid efter detta datum har i o f s framkommit från flera håll men enbart då från anonyma sådana.
Jag och flera med mig känner till två personer som ännu är i livet. Detta är Kjell-Åkes äldre bror och hans dåvarande flickvän. Dessa har nu tigit som muren i snart 56 år. Den f. d. flickvännen vägrar t. o. m. att berätta för Kjell-Åkes egen syster. Varför tiga om detta om misstankarna hade varit att de alla tre tillsammans med den midnattsblå hade försvunnit i vatten? Naturligtvis stämmer inte den teorin. Den teorin är faktiskt omöjlig med tanke på alla uppgifter som har framkommit under drygt 12 års tid. Varför skulle "Putte" och f. d. flickvännen i s f då vägra att berätta något? Drunkningsteorin har det tjatats om till leda därför att denna är en lättförklarlig anledning till massförsvinnandet. På samma sätt som Franska främlingslegionen. Den här orsaken dras också ofta fram. Även i det här fallet har den teorin lanserats ett flertal gånger. Naturligtvis kom inte heller någon av de tre försvunna att hamna där.
Även om det inte går att bevisa så har ändå delvis orsaken/orsakerna till varför detta hända framkommit med mycket stor sannolikhet. Egentligen försvann de inte utan blev tvungna att gå under jorden - förutom Gay.
Helt riktigt så skulle det behövas en grävande journalist på SVT eller TV4. Kanske skulle h*n lyckas att få den äldre brodern och f. d. flickvännen att börja berätta? Jag hoppas det i s f men jag betvivlar tyvärr men jag hoppas att jag har fel.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-06-27 kl. 14:01.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-06-27 kl. 14:01.