2021-06-23, 12:47
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
För er som är sugna att rösta på L:
https://www.youtube.com/watch?v=lTyDSMkYeN4&t=5s

L gör allt för att sänka sig själva. Hade jag varit L-s valstrateg hade jag omedelbart dragit tillbaka videon.
Citera
2021-06-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förväntar mig inte några utspel innan Löfven bestämt sig. C har inget att vinna på det.

Annie vill inte förklara varför just införandet av marknadshyror är en så viktig fråga för hennes parti att hela regeringen måste falla. Det går dåligt ihop med den bild hon skapat av sig själv som en mittenpolitiker med medmänsklighet som fokus.
Citera
2021-06-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tycker att det cirkulerar fler och fler artiklar i MSM om att Lööf kan bli statsminister. Kanske bara en slump? Kanske inte?

Kommer aldrig hända oavsett vad media vill. Finns inte tillräckligt med partier som stödjer hennes extremliberalism. Nu har alla även fått se vad som händer när löfven försökte regera utan ordentligt stöd.
Citera
2021-06-23, 12:50
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Givetvis var C med på punkten när den kom upp men de har inte drivit den lika hårt. Kanske vågade de inte föreslå denna punkt för de kände att de kanske kapade åt sig för mycket. Det finns ju ett par centerstudenter som skrev nån uppsats 2017 om marknadshyror på Timbro och det hade de ju inte gjort om det inte fanns en välsignelse från partiledningen. Googla Drivande.
Så jag hade rätt och du fel. Det måste kännas hårt, med din diagnos, och du filar säkert på fler
dimridåer. Nu över till topic.
Citera
2021-06-23, 12:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det är sant, men det verkar ju vara just dessa måhända utbildande men politiskt opålästa ofta unga kvinnliga väljare som tillkommit och samlats hos C och som ofta har en eller ett fåtal frågor i fokus. Invandring, Miljö..osv. Dessa kan hoppa även rätt enkelt till andra rödgröna. Dom medvetna med ekonomin i fokus har lämnat för länge sen. Kan inte tänka mig annat. Bara en och annan förvirrad bonde kvar.
Undrar snarare om inte ”ekonomin” står i fokus hos dessa C-väljare. De tilltalas av de nyliberala inslagen då de tror (vet?) att den gynnar dem i deras bubbla, ivrigt påhejade av sina gelikar i pojkrumshögern.
Citera
2021-06-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Kommer aldrig hända oavsett vad media vill. Finns inte tillräckligt med partier som stödjer hennes extremliberalism. Nu har alla även fått se vad som händer när löfven försökte regera utan ordentligt stöd.

Tack vare en modig Nooshi.
Citera
2021-06-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Christos Aslanidis, 55 år, Kista (taxichaufför)

Det är politik och då kan vad som helst hända. Med tanke på att ingenting ändras i Sverige så spelar det ingen roll vem som kommer till makten. Den ena är värre än den andra. Det handlar inte om Socialdemokraterna, det handlar om politik och alla partierna har samma linje att plocka skatter och det är småföretag som drabbas mest. Jag förväntar mig ingenting. Värre kan det bli men bättre kan det aldrig bli. Om det blir extraval är det klart att jag kommer rösta, det är min skyldighet. Men det blir alla fall inte sossarna. Det blir antingen moderaterna eller Sverigedemokraterna.

Naturligtvis "smäcker" chaffisen här. När valdagen kommer blir det i gammal vanlig ordning sossarna.
Bidragspartiet kan inget parti i riksdagen konkurrera ut för alla dem i uppgivna små omständigheter. När körningarna minskar och hushållskassan tryter för Christos har han bidragspartiet i ryggen, som alltid. Inga moraliska pekpinnar mot Christos för det. Bjuds det så tar man.

Det är enda "politiken" svetsaren har kvar. I längden, nu förr än senare, är den givetvis förödande för samhället,

Förstår inte din skepsis. En invandrad europé som röstar M eller SD. Vad är problemet?
Citera
2021-06-23, 12:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du anser inte att de är experter men det anser de, och de har lyckats rätt bra med sin ekonomiska politik så det är svårt att säga att du har rätt.

Du svarade dock inte på frågeställningen om hur folket ska kunna välja politiska experter om de inte kan fatta politiska beslut, hur går det till? Hur ska folk kunna välja mellan M och V om de inte förstår politik?
Att Kina går bra ekonomiskt beror på att en kines i praktiken anses vara en slav, systemet kommer först. Naturligtvis kan man tjäna massor med pengar på att hålla slavar.

Det är väl ändå du som ska svara på frågan hur människor som inte ens kan välja elavtal ska kunna välja vilken expert på kärnkraft de ska lyssna på.
Citera
2021-06-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ett V som växer sig starkare på S bekostnad och kanske för att MP helt faller ur riksdagen är det bästa som kan hända. Landet behöver ett arbetarparti nu när S inte längre är det. Bättre att ha ett ärligt parti att förhålla sig till än dagens trams. Det finns potential för ett guldläge efter ett extraval om både L och MP faller ur. Jag tror på en M, SD och KD regering som fullt möjlig. Men som vanligt är det Globalisthäxan Lööf som kan klanta till alla olika alternativ.

Om Christersson inbillar sig att han kan behandla SD, på samma sätt som Löfven behandlat V, så blir det ingen borgerlig regering.
Viktigt att komma ihåg.
Citera
2021-06-23, 12:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homes
Annie vill inte förklara varför just införandet av marknadshyror är en så viktig fråga för hennes parti att hela regeringen måste falla. Det går dåligt ihop med den bild hon skapat av sig själv som en mittenpolitiker med medmänsklighet som fokus.
Enkelt: hon motiverar det med att det kommer att råda bot på bostadsbristen.
Jag tror också att hon vill framstå som principfast och den som kan stå upp mot sossarna.
Citera
2021-06-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Enkelt: hon motiverar det med att det kommer att råda bot på bostadsbristen.
Jag tror också att hon vill framstå som principfast och den som kan stå upp mot sossarna.

Ja, det hade ju varit trevligt, om hon hade varit principfast. Då hade hon inte flytt fältet utan förklarat detta för väljarna i intervjuer.
Men hon är inte principfast och hon har gjort bort sig totalt.
Tack vare Nooshi så vet vi nu vad Annie går för.
Citera
2021-06-23, 13:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Att Kina går bra ekonomiskt beror på att en kines i praktiken anses vara en slav, systemet kommer först. Naturligtvis kan man tjäna massor med pengar på att hålla slavar.

Det är väl ändå du som ska svara på frågan hur människor som inte ens kan välja elavtal ska kunna välja vilken expert på kärnkraft de ska lyssna på.

Du har lite uppförsbacke om du ska hävda att Sveriges ledarskap är bättre än Kinas, kineserna anser heller inte att de är slavar.

Varför undviker du frågeställningen om hur folket ska kunna välja politiska företrädare om de inte förstår politik?
Hur kunde folket välja mellan C som sa nej till kärnkraft eller M som sa ja om de inte kunde välja ja eller nej till kärnkraft direkt?

Anser man att folket inte klarar av att fatta politiska beslut kan de givetvis heller inte avgöra vilka politiska experter som har rätt lösningar. Ska vi då lotta fram vilka experter som ska få bestämma eller hur ska dessa tillsättas?
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2021-06-23 kl. 13:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in