Citat:
Ursprungligen postat av
isaso
Tråkigt att höra att du inte tyckte dig få ut något av detta...lägger ingen större uppmärksamhet på att utveckla mer här och nu, men du är välkommen att återkomma ytterligare ifall du vill att jag skall se och det finns något som jag kan försöka utveckla i sammanhanget...
Utöver det kan jag åtminstone kort kring "normal i huvudet" nämna att barn och ungdomar (förstås) kan ha motsvarade svårigheter kring studier som "vuxna under normen" har i äldre ålder, men att det är normalt för deras utvecklingsstadium...
Detta var väl antagligen inte så svårt att räkna ut för dig själv, så skriver det mest för säkerhets skull för att i alla fall skriva något i min kommentar, och utifrån att "hellre konstatera det 'självklara' en gång för mycket" än att utgå från att någonting som förmodades vara självklart inte visade sig vara det...
Du missade vad jag menade!
Jag menar att en person som är så fullproppad med ”förutfattade meningar” att han har skriv och lässvårigheter är inte normal i huvudet, och jag tror inte att en sådan person existerar heller vilket är min uppfattning!
Citat:
DEN FJÄRDE STUDIEBARRIÄREN
Nyckeln till att låsa upp en superförmåga av läs- och skrivkunnighet
Studieteknologin fungerar fantastiskt och kan snabbt höja en persons IQ med 100 punkter,
Det är Bulletin 35, 2021-05-01!
Jag hörde aldrig talas om någon fjärde Studiebarriär inne på kyrkan på åttiotalet!
Men det verkar vara kopplat till Hubbard ändå med tanke på att författaren tar i så det förslår lik Hubbard! För vore det sant så höjs IQ från förståndshandikapp 65 till 165 IQ eller normal 100 till 200 IQ vilket ligger långt över Geni! Tänk vilken Reaktion det skulle bli runt dessa personer om det vore sant att intelligensen höjs från exempelvis; Förståndshandikapp till Geni, kan någonsin det vara möjligt utan att omgivningen blir helt entusiastisk och blir jätteintresserad av Scientologin? Och kommer in och vill ha service som i sin tur entusiasmerar sin omgivning! Men ingenting sådant har man sett!
Citat:
men hur är det med följande två problemområden?
1. Att inte lyckas få någon att börja med studieteknologin för att denne har för dålig läs- och skrivkunnighet.
Om en person är född i Sverige och har Läs och Skrivsvårigheter så beror det på att personen är Dyslektiker (dom kan inte koppla ihop bokstäver med hur dom låter), eller så har han ett förståndshandikapp! Se Dyslektikerförbundets sakframställning!
https://www.dyslexi.org/skrivknuten/dyslexi
Citat:
2. Att få någon att konsekvent kunna använda studieteknologin efter det att denna lärts ut.
En person kanske har slutat att använda den för den ger så lite resultat för att kunna motivera en att fortsätta, och har heller inte sett några inspirerande resultat inne på kyrkan eller dess omgivning heller, vilket får personen att vara säker på att Studieteknologin inte håller måttet!
Citat:
I bägge fallen är det så att det finns en enkel lösning och denna lösning är dessutom lösningen till en fjärde Studiebarriär. Än mer otroligt än så är att lösningen till den fjärde studiebarriären möjligtvis kan avlägsna behovet att behöva adressera de föregående tre - även om detta ännu inte har bekräftats med visshet.
Den fjärde studiebarriären är nu känd som: "Förutfattade meningar!"
Att hitta och lösa förutfattade meningar kring ord, data och erfarenheter hjälper till att göra gemensamma konceptuella erfarenheter förenliga och hanterar alla fenomen som man tidigare stötte på med den klassiska Scientologins studieteknologi.
Man åstadkommer detta med Metod 0-orduppklaring.
0 här ovan står för statik och inte siffran 0 inom matematiken. Anledningen till detta är att det här äger rum och hanterar förutfattade meningar som bildas före något missförstått ord etc. Jag har sett en timme av Nya Erans Scientologi-auditering av Metod 0 öka intelligensen och förmågan hos varelser med en ratio på 100:1 i förhållande till genomförda timmar av den klassiska Scientologi-processingen.
Metod-Noll-Orduppklaring har jag sett inne på kyrkan på åttiotalet och deras i bästa fall triviala resultat! Metod-Statik-Orduppklaring har jag aldrig hört talas om, men det är för mycket lugn, och stilla, stiltje inom eller utom kyrkan (Frizon eller andra alternativa Scientologirörelser) för att Superlitterata Varelser skulle ha uppstått, för hade dom uppstått så skulle dom satt hela världen i gungning!