2021-06-20, 14:31
Medlem
Janne oroar sig nog för kulusevskis defensiva jobb. Sebben o Lustig samarbetar ypperligt. Lustig kanske behöver det. Vi får se. Jag tror inte Kulusevskis får starta.

Var en jävla fart på Polens vänsterkant.
Senast redigerad av korvfalun 2021-06-20 kl. 14:33. Anledning: lite extra
Citera
2021-06-20, 14:35
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Jag tror inte att Granqvist, Larsson, Lustig, Berg, Svensson kommer sluta i Landslaget efter EM. Anledningen är VM, som bara är ett år bort.
Är inne på samma spår. Blir spännande när VM uttagningen sker.
Citera
2021-06-20, 15:21
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/rgka0A/brot-mot-restriktionerna--tog-in-frisorer

Alltså vad fan tänker de med ? Har de blivit så jävla fåfänga att de måste ”piffa till sig ” till matcherna nu under coronan !? Idioti!

” Det var Marcus Berg som kände någon här från Göteborg. Så det kom tre personer som klippte spelarnas hår och gjorde i ordning skäggen, säger presschef Jakob Kakembo Andersson till Fotbollskanalen.
Vilka spelare var hos frisörerna?
– Det var de flesta.
– Men vi var väldigt strikta, alla tre snabbtestades och alla hade munskydd.
”Frisyren är jätteviktig”
På söndagens presskonferens fick Mikael Lustig och Robin Quaison svara på frågor kring beslutet.
– Frisyren är jätteviktig, man får en bättre självkänsla och självförtroende och så spelar man bättre fotboll, säger Quaison och fortsätter skämtsamt:
– Utan frisörer kryssar vi, med frisörer vinner vi.
Lustig fyller i.
– Jag håller med, säger ytterbacken och skrattar.
– Nej, men det var under väldigt ordnade former. Det var bokat sedan tidigare, vi klipptes utomhus och de hade både munskydd och visir. Vi plockade inte in någon lallare från gatan direkt.”
Citera
2021-06-20, 16:00
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Jo det tror jag, otroligt spännande landslagsuttagningen till höst då.

Spännande?

Olsen
Nordfeldt
Karl Johansson

Krafth
Mattias Johansson

Lindelöf
Danielsson
Jansson
Helander

Augustinsson
Bengtsson

Ekdal, Olsson, Svanberg, Cajuste

Kulusevski, Claesson, Forsberg, Sema

Isak, Zlatan, Quaison, Sebastian Andersson

Så här kommer laget se ut om alla är friska. Inte mycket nytt under solen där inte även om Larsson, Granqvist, Lustig, Berg och Svensson är borta.
Citera
2021-06-20, 16:02
Medlem
Lundbondens avatar
Ni som räknar bort Zlatan, hur tänker ni? Han kom precis tillbaka och missa EM pga skada. Han kommer garanterad vara hungrig på VM.
Citera
2021-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Ni som räknar bort Zlatan, hur tänker ni? Han kom precis tillbaka och missa EM pga skada. Han kommer garanterad vara hungrig på VM.
Ja Zlatan startar så klart om han vill spela.
Citera
2021-06-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/rgka0A/brot-mot-restriktionerna--tog-in-frisorer

Alltså vad fan tänker de med ? Har de blivit så jävla fåfänga att de måste ”piffa till sig ” till matcherna nu under coronan !? Idioti!

” Det var Marcus Berg som kände någon här från Göteborg. Så det kom tre personer som klippte spelarnas hår och gjorde i ordning skäggen, säger presschef Jakob Kakembo Andersson till Fotbollskanalen.
Vilka spelare var hos frisörerna?
– Det var de flesta.
– Men vi var väldigt strikta, alla tre snabbtestades och alla hade munskydd.
”Frisyren är jätteviktig”
På söndagens presskonferens fick Mikael Lustig och Robin Quaison svara på frågor kring beslutet.
– Frisyren är jätteviktig, man får en bättre självkänsla och självförtroende och så spelar man bättre fotboll, säger Quaison och fortsätter skämtsamt:
– Utan frisörer kryssar vi, med frisörer vinner vi.
Lustig fyller i.
– Jag håller med, säger ytterbacken och skrattar.
– Nej, men det var under väldigt ordnade former. Det var bokat sedan tidigare, vi klipptes utomhus och de hade både munskydd och visir. Vi plockade inte in någon lallare från gatan direkt.”

Ja, detta landslaget är så jävla motbjudande. Hoppas dem åker direkt i åttondel. Ett gäng jävla pissbögar
Citera
2021-06-20, 18:05
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Min syn är följande:

Mittfältet är där vi brister helt, hittills i mästerskapet har Olsson /Ekdal visat en oförmåga att knyta ihop försvar och anfall. utöver det är vi tungt defensivt viktade med Seb, Ekdal och Olsson, där Olsson ska komplettera Forsberg med en offensiv lutning utan att lyckas hittills.

Det finns några alternativ och jag ser det som följande:

1) (Seb - Ekdal - Olsson - Forsberg) samma formation som tidigare där Janne ger mittfältet ytterligare en chans.

2) (Dejan - Seb - Ekdal - Forsberg) En formation jag gärna ser där man plockar bort den offensiva lutningen centralt helt och istället viktar kanterna offensivt. Med ytterligare offensiv spets på kanten slits polens försvar till större utsträckning mellan kanterna vilket bör ge Forsberg större frihet att röra sig mellan linjerna. Detta lägger ett tungt ansvar på Seb då han kommer behöva täcka upp centralt och för Dejan på kanten troligen. han lär få springa en del och med risk att han missar åttondel pga utmattning.

3) (Seb - Ekdal - Cajuste - Forsberg) vet inte hur trolig denna är, då jag har dålig pejl på Cajuste, men som enligt utsago har gjort det bra på träningen iaf.

När det kommer till anfall- lyckas man knyta ihop mittfältet tror jag att Berg kommer kvarstå som ena anfallare bredvid Isak.

/JBG
Citera
2021-06-20, 18:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Min syn är följande:

Mittfältet är där vi brister helt, hittills i mästerskapet har Olsson /Ekdal visat en oförmåga att knyta ihop försvar och anfall. utöver det är vi tungt defensivt viktade med Seb, Ekdal och Olsson, där Olsson ska komplettera Forsberg med en offensiv lutning utan att lyckas hittills.

Det finns några alternativ och jag ser det som följande:

1) (Seb - Ekdal - Olsson - Forsberg) samma formation som tidigare där Janne ger mittfältet ytterligare en chans.

2) (Dejan - Seb - Ekdal - Forsberg) En formation jag gärna ser där man plockar bort den offensiva lutningen centralt helt och istället viktar kanterna offensivt. Med ytterligare offensiv spets på kanten slits polens försvar till större utsträckning mellan kanterna vilket bör ge Forsberg större frihet att röra sig mellan linjerna. Detta lägger ett tungt ansvar på Seb då han kommer behöva täcka upp centralt och för Dejan på kanten troligen. han lär få springa en del och med risk att han missar åttondel pga utmattning.

3) (Seb - Ekdal - Cajuste - Forsberg) vet inte hur trolig denna är, då jag har dålig pejl på Cajuste, men som enligt utsago har gjort det bra på träningen iaf.

När det kommer till anfall- lyckas man knyta ihop mittfältet tror jag att Berg kommer kvarstå som ena anfallare bredvid Isak.

/JBG
Funderat på glasögon?
Claesson på kanten med Seb i mitten är ju klart mer trolig än Cajuste eller Kulusevski. Det är den jag förespråkar också.
Citera
2021-06-20, 18:56
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Funderat på glasögon?
Claesson på kanten med Seb i mitten är ju klart mer trolig än Cajuste eller Kulusevski. Det är den jag förespråkar också.

Claesson är kallare än Olsson för tillfället vilket är varför jag inte ens tar honom i hänsyn. Har inte lyckats komma tillbaka sedan sin rätt brutala korsbandsskada. Enda anledningen till att han hoppade in istället för Dejan mot Slovakien var för att Dejan endast hade 20 minuter i kroppen.
Citera
2021-06-20, 19:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Claesson är kallare än Olsson för tillfället vilket är varför jag inte ens tar honom i hänsyn. Har inte lyckats komma tillbaka sedan sin rätt brutala korsbandsskada. Enda anledningen till att han hoppade in istället för Dejan mot Slovakien var för att Dejan endast hade 20 minuter i kroppen.

Är man kallare än frk Olsson då är man en snögubbe.
Synd att Svanberg råkade ut för C 19 annars är han en av två inner mitt.
Citera
2021-06-21, 01:16
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Onekligen upp och ner vända världen när herrlandslaget intresserar sig mer för frisyren än vad det så kallade damlandslaget gör. Först Dejan Kulusevskis bristande omdöme som ej bestraffas, sedan plockar man in 3 eventuellt covid-smittade frisörer
Man kan bara skratta åt eländet, det naiva flummiga ledarskapet eller bristen på ledarskap.
Allt enligt parollen: "Alla på samma nivå, vi gör det tillsammans, men Zlatan bestämmer".
Hade gärna sett Kim och Tolle i stället för Janne A. De hade knappast slickat röven på Näzan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in