2021-08-11, 10:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Hur kan du säga att DMK ska gå före Jordan, ibland undrar jag om vissa kan fotboll eller bara skriver för att dumma sig...

Med Janne som förbundskapten kan allt hända.
Citera
2021-08-11, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Till exempel att Lewicki valt att tacka nej, bland annat för att han hellre vill vara med familjen. Svårt att idiotförklara förbundskaptenen när spelaren själv inte vill vara med.

Han har väl enbart tackat nej pga skada (inför Malta och Spanien 2019 och nån januariturné), inte tackat nej för all framtid?
Citera
2021-08-11, 11:07
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Till exempel att Lewicki valt att tacka nej, bland annat för att han hellre vill vara med familjen. Svårt att idiotförklara förbundskaptenen när spelaren själv inte vill vara med.

Asså det sjuka är inte att Gustav Svensson sidsteppat Lewicki de sjuka är att han ens figurerat och dessutom spelat i landslaget.

Zlatan tog ju ut sig själv så var nog ett krav från trädet Markus Berg att gurra skulle med. Inget förvånar mig med nuvarande förbundskapten.
Citera
2021-08-11, 12:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Han har väl enbart tackat nej pga skada (inför Malta och Spanien 2019 och nån januariturné), inte tackat nej för all framtid?

Jag vet inte om han tackat nej definitivt, men han har tackat nej flera gånger p.g.a. skador eller för att han hellre vill vara med familjen (blev pappa tidigt och har väl tre eller fyra barn nu). Hur som helst är det tydligt att landslaget inte är prioriterat. Synd, för han gjorde det bra när han var med och är förmodligen en ännu bättre spelare i dag.
Citera
2021-08-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Med Janne som förbundskapten kan allt hända.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Asså det sjuka är inte att Gustav Svensson sidsteppat Lewicki de sjuka är att han ens figurerat och dessutom spelat i landslaget.
Zlatan tog ju ut sig själv så var nog ett krav från trädet Markus Berg att gurra skulle med. Inget förvånar mig med nuvarande förbundskapten.

Haha fan va ofundat hat du har på Janne, våran mest framgångsrika och jämna förbundskapten vi haft på väldigt många år.

De översta citatet menar på att Janne är oförutsägbar med sina uttagningar, något han varit raka motsattsen av. Om något har han varit för oförutsägbar och hållit på någon lirare för mycket. Det har varit ganska få "skrällar" under Jannes tid jämnfört med vad som annars brukar vara fallet med förbundskaptener.

Det 2a är rena spekulationer samt överskattningar Lewickis aktie-värde under Jannes tid. Svensson har varit med för mycket, jag håller med. Men samtidigt har det inte varit några vassa lirare som konkurrerat ut honom som 2a/3e städgumma. Dessutom var Svensson helt ok i början i sin roll.

Det är en sak att kritisera eller ha annan åsikt, det är dock något helt annat när man påstår och gissar saker som inte ens kan bidra till en verklighetsgrundad diskussion.
Citera
2021-08-11, 20:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jordan är en bättre anfallare än DMK. Kortsiktigt tänk att vilja byte ut dem så.

Såg du matchen? SÅg att han nätade och är i poängform men vet inte om han var bra spelmässigt ikv då jag inte såg matchen. En RW vore ju fint om Kulu ska ta en FW spot.

Vad gäller folk ovan som pratar om Lewicki.. är väl av flera anledningar har jag för mig. Skadeperioder, tackat nej, inte alltid varit i direkt toppform osv. Trist dock att Lewicki aldrig tog rätt steg i sitt karriär efter Malmö. Hans potential var högre än allsvenskan.

MFF-Bayern-Häcken-MFF. Menar du att han blev sämre spelare i Bayerns ungdomslag+reservlag med spel i tyska ll + lll. Häcken var han bra i.
Citera
2021-08-11, 21:04
Medlem
Så PJ tackar för sig med landslaget..den va oväntad ..undra om inte han kommer hem till Malmö väldigt snart...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KzLWm6/pontus-jansson-slutar-i-landslaget
Citera
2021-08-11, 21:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Så PJ tackar för sig med landslaget..den va oväntad ..undra om inte han kommer hem till Malmö väldigt snart...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KzLWm6/pontus-jansson-slutar-i-landslaget
Mycket oväntat men inget jätteavbräck. Mer än förste back-up var han inte värd.
Citera
2021-08-11, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF-Bayern-Häcken-MFF. Menar du att han blev sämre spelare i Bayerns ungdomslag+reservlag med spel i tyska ll + lll. Häcken var han bra i.
Nej jag menar att det uppenbarligen inte var ett bra karriärsdrag som utvecklade honom tillräckligt då han inte slog sig in i Bayern eller fick till en väldigt utvecklane flytt därefter då han gick till Häcken.. d.v.s inte ens en titel-tävlare I allsvenskan.

Han hade betydligt bättre potential än Häcken/MFF/Bayerns reservlag. Sa inget om att han blev sämre. Snarare att han platå:ade under sin potential.

Citat:

Ganska oväntat faktiskt.. Jag var en som ville se Jansson starta för ett år sen eller så tror jag det var, kanske 1,5 år sedan. Sedan när han fick de så levererade han inte alls och då fick jag äta min ord. INgen stor förlust sett till individ men endå ganska trist då vi har lite ont om vettiga mittbackar. Vill gärna se Danielsson petad. Han håller inte heller tyvärr. Helander är ett bättre val isåfall, och inte han är felfri.
Senast redigerad av znorlax 2021-08-11 kl. 21:35.
Citera
2021-08-11, 21:11
Medlem
Citat:

Lite dålig tidpunkt kan man tycka, han har äntligen fått komma upp i Premier League som han försökt med i 5 år och har platsen bredvid VNL öppen om denna säsong blir en succé.

Det som är synd är att han antagligen främst blir ihågkommen för den usla Oktober samlingen i NL mot Kroatien och Portugal.

Han har i och för sig åkt på sin del av skador på senare tid.

Blir Helander som får spela jämte Lindelöf mot Spanien nu när gamla Västerås-kamraten Danielson inte får spela den matchen på grund av utvisning och möjligtvis Kinas klubbpolicy som ger dem rätten att vägra släppa spelare till landslagssamlingar.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2021-08-11 kl. 21:15.
Citera
2021-08-11, 21:24
Medlem
Jag trodde PJ skulle utmana Danielsson om mittbackplatsen brevid VNL..men nog en del annat som ligger bakom detta beslut som säkert kommer komma fram
Citera
2021-08-11, 21:24
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Lite dålig tidpunkt kan man tycka, han har äntligen fått komma upp i Premier League som han försökt med i 5 år och har platsen bredvid VNL öppen om denna säsong blir en succé.

Det som är synd är att han antagligen främst blir ihågkommen för den usla Oktober samlingen i NL mot Kroatien och Portugal.

Han har i och för sig åkt på sin del av skador på senare tid.

Blir Helander som får spela jämte Lindelöf mot Spanien nu när gamla Västerås-kamraten Danielson inte får spela den matchen på grund av utvisning och möjligtvis Kinas klubbpolicy som ger dem rätten att vägra släppa spelare till landslagssamlingar.

Det är just skadorna som gör att han tackar nej, tyvärr tror jag att han senast i Februari även slutar spela PGA alla skador, så ni i MFF får nog tyvärr bara drömma om att Ponne kommer hem en dag på planen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in