2021-06-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Undrar över anledningen till att Forsberg fick ta straffen, Larsson som lagkapten har ju tagit straffarna tidigare men missade sin straff mot Armenien kan det har varit därför? Eller att Forsberg har bra minnen från tidigare mästerskap i samma arena? Undrar hur snacket gick där. Känns som att vi måste få igång Forsberg för att vi ska bli riktigt vassa framåt, på så sätt var det ett bra strategiskt val att låta Forsberg ta straffen, göra mål och få självförtroende. Som jag skrev i matchtråden, oförtjänt seger för att vi vinner på straff och egentligen skulle haft en straff emot oss (?) men vilken skön seger!

Man lägger tills man missar, Jannes filosofi
Citera
2021-06-18, 19:40
Medlem
motvalls avatar
Känns som man blivit gnagare. Först 0-0 i en match, så 1-0 efter en straff i nästa och man är skitnöjd.
Citera
2021-06-18, 19:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Gillade verkligen bytena vi gjorde idag! Koffe Olsson känns otroligt off i sina timings och är allmänt vårdslös ibland. Var orolig att han skulle se dubbel-gult innan han blev bytt
Tycker som du, och några till, att Kristoffer Olsson inte längre platsar. Han är långt ifrån det han visade förut och en säkerhetsrisk mer än en bollhållande framspelare idag. Problemet är ju vem ska spela där istället?
Citera
2021-06-18, 19:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Man lägger tills man missar, Jannes filosofi

Där ser man, intressant, tackar för svaret.
Citera
2021-06-18, 20:04
Medlem
Fenomenal insats av Isak. Quaison perfekt inhoppare som sprang sönder Slovakien. Nu kör vi över Polen!
Citera
2021-06-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tinnerholm istället för Joel Andersson?

Att du väljer Dagerstål framför Svanberg är ju väldigt märkligt.
Svanberg istället för Olsson eller Cajuste då.
Citera
2021-06-18, 20:29
Medlem
Hoppas Spanien vinner mot Polen imorgon, då kommer Polen redan vara ute när de ska möta oss och har därmed inget att spela för.
Citera
2021-06-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Svanberg istället för Olsson eller Cajuste då.
Kan ändå förstå viljan att testa en annan renodlad defensiv mittfältare istället för Svensson för där, jag behöver väl knappast förklara min aversion för den där orörliga cementklumpen med undermålig spelförståelse mer här. Men ändå Dagerstål har väl bara gjort typ en säsong på den positionen i sin karriär?
Senast redigerad av kvarkihamnen123 2021-06-18 kl. 20:57.
Citera
2021-06-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Kan ändå förstå viljan att testa en annan renodlad defensiv mittfältare istället för Svensson för där, jag behöver väl knappast förklara min aversion för den fundamentala sopan mer här. Men ändå Dagerstål har väl bara gjort typ en säsong på den positionen i sin karriär?
Han har haft en väldigt bra säsong. Tycker att med tanke på Sveriges låga kvalitet på den positionen så är det tillräckligt.
Citera
2021-06-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNerfHerder
Han har haft en väldigt bra säsong. Tycker att med tanke på Sveriges låga kvalitet på den positionen så är det tillräckligt.
Fair enough, jag tycker dock inte man med Svanbergs prestationer både i de landskamper han har gjort, och de prestationerna han har levererat den här säsongen kan rättfärdiga att lämna honom utanför truppen. Han är helt enkelt för bra. Dock är Dagerstål helt oprövad Cajuste är det inte.
Citera
2021-06-18, 21:07
Medlem
Tycker kombination av Cajuste och Svanberg är rätt intressant, Svanberg är ju lite valpig och riskerar mycket defensivt för att gå offensivt och då är det ju bra att ha en spelare som Cajuste bakom sig, tror dom kan bli ett väldigt bra par i framtiden.
Citera
2021-06-18, 21:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvarkihamnen123
Fair enough, jag tycker dock inte man med Svanbergs prestationer både i de landskamper han har gjort, och de prestationerna han har levererat den här säsongen kan rättfärdiga att lämna honom utanför truppen. Han är helt enkelt för bra. Dock är Dagerstål helt oprövad Cajuste är det inte.

Svanberg är bättre än frk Olsson, Svensson, Cajuste och Dagerstål. Svanberg kan både spela def. och off. mitt samt ytter mitt i nödfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in