2021-06-18, 17:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Får Olsson starta nästa match vill jag ha faderskapstest.

Lite så. Satt och retade mig inför matchen på Simon Banks jävla skitkrönika där han lyfte fram Forsberg och Olsson som nycklarna till att vinna. Så jävla trött på medias konstanta lögner om hur bra och nyttig Olsson är. Jag var kritisk mot honom från början och det har bara blivit värre med tiden.

Han ska uuuut, som Wikegård hade sagt.
Citera
2021-06-18, 17:45
Medlem
Nu har vi redan gjort bästa EM-mästerkapet sedan 2004 sett till poäng. Åtminstone tredjeplatsen i gruppen är i stort sett försäkrad nu.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2021-06-18 kl. 17:56.
Citera
2021-06-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Nu har vi redan gjort bästa EM-mästerkapet sedan 2004 sett till poäng. Åtminstone tredjeplatsen i gruppen är i stort sett försäkrad nu.

3e platsen är säkrad
Citera
2021-06-18, 18:12
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Får Olsson starta nästa match vill jag ha faderskapstest.

Vem ska faderskapstestas Granqvist?
Citera
2021-06-18, 18:17
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Lite så. Satt och retade mig inför matchen på Simon Banks jävla skitkrönika där han lyfte fram Forsberg och Olsson som nycklarna till att vinna. Så jävla trött på medias konstanta lögner om hur bra och nyttig Olsson är. Jag var kritisk mot honom från början och det har bara blivit värre med tiden.

Han ska uuuut, som Wikegård hade sagt.

Simon Bank har en poäng
Den matchen som Olsson gjorde mot Spanien på Friends är fortfarande bland det bästa jag har sett tekniskt av en Svensk innermitt under min livstid.
Sedan har han brister, speciellt i spelet utan boll. Men va fan sett till vilka Asperberger Janne vill slänga in istället Gustav Svensson (spelar i en liga som knappt kommit igång i KINA) eller typ Jakob Johansson (sjukt att han inte är uttagen med tanke på motvieringen för Granen).
Det ändå jag kan tänka mig är Kulusevski, Claesson på kanten och att man flyttar in LArsson i mitten.

Lustig och Bergs första touch sjukt att du inte stör dig på detta.

Lustig ska rensa bollen skjuter den på djupet med sikte mot hörnflaggan bollen går till inkast 10 meter efter mittlinjen.
När Lustig vinner en nickduell eller ska slå bollen så känns han som den där spelaren i P14 laget som fick en växtspurt i puberteten och har totalt tappat koordination förstår varför han var så petad i Beligen....
Citera
2021-06-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Det är Fotbolls-VM redan nästa år, känns faktiskt väldigt märkligt att självmant lägga ner landslagskarriären 1 år innan VM, om man fortfarande håller nivån och är skadefri..

Tänker då på namn som t ex. Lustig, Larsson & Berg, som faktiskt är startspelare idag, vem tackar nej till ett ev. Fotbolls-VM liksom, varför inte köra 1 år till?

Man vill inte direkt ångra sig i efterhand heller, kul att sitta där på kammaren som gammal och inse att man kunde varit med vid ett ev. succé-VM (man vet aldrig), men tackade nej till den resan..

Nu kanske grabbarna känner att de fick uppleva ett lyckat Fotbolls-VM senast, men tycker ändå det är idiotiskt att lägga ner landslaget när ett VM stundar runt hörnet..

Skulle det dock bli succé i detta Fotbolls-EM, så kanske någon vill sluta på topp, man vet aldrig..
Man ser ju att Berg fallit i status hos Janne, Isak har nu gått förbi Berg i Jannes rangordning, vilket man såg i bytet Berg-Quaison. Så spelar Berg vidare 1 säsong i Allsvenskan finns det säkert en chans för han att ta en trupplats, men han lär vara bänknötare då. Vilket inte lär vara särskilt stimulerande.

Sebbe och Lustig kan man inte heller kräma ut så mycket mer av, och Gustav Svensson är långt från meningsfull speltid redan idag.

Detta EM blir ju slutet på en era och början på en ny, Isak börjar redan ta för sig och sedan är det upp till andra nya spelare som Dejan, Svanberg, Jeppe Karlsson, Jordan, Cajuste mm att ta kliv framåt.
Citera
2021-06-18, 18:26
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Detta har diskuterats tidigare. Janne är ju inte dum i huvudet, eller envis som en åsna, och eftersom det har blivit uppenbart för alla att Svensson får svårt mot snabbt, tekniskt motstånd (minns Portugalmatchen) så är det inte särskilt konstigt att han byter in den kvickare Cajuste mot Spanien. Mot lite stabbigare motstånd, som Slovakien och Polen, kan han mycket väl välja Svensson i stället (minns Norgematchen). Men självklart är det även så att Cajuste blir lite bättre och Svensson lite sämre för varje år, och statusen i landslaget förändras därefter.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag tror faktiskt att Cajuste hade åkt in över Svensson även mot Slovakien/Polen. Han erbjuder mycket bättre driv framåt samtidigt som han är en bättre bollvinnare och tryggare med boll. Perfekt för sådana motståndare.
Det är dock spekulationer från mig.

Det blev Svensson
Citera
2021-06-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Man ser ju att Berg fallit i status hos Janne, Isak har nu gått förbi Berg i Jannes rangordning, vilket man såg i bytet Berg-Quaison. Så spelar Berg vidare 1 säsong i Allsvenskan finns det säkert en chans för han att ta en trupplats, men han lär vara bänknötare då. Vilket inte lär vara särskilt stimulerande.

Sebbe och Lustig kan man inte heller kräma ut så mycket mer av, och Gustav Svensson är långt från meningsfull speltid redan idag.

Detta EM blir ju slutet på en era och början på en ny, Isak börjar redan ta för sig och sedan är det upp till andra nya spelare som Dejan, Svanberg, Jeppe Karlsson, Jordan, Cajuste mm att ta kliv framåt.

Håller med, ser också gärna nya spelare, men även om man inte kan kräma ut så mycket mer blir jag inte förvånad om någon av dessa spelare även kör över VM (1 år till), då de inte tänkt lägga av med fotbollen.. Att ingå i en svensk VM-trupp är inte dåligt heller, men det är klart nu slutar några samtidigt, då kanske alla kliver av, speciellt om det blir succé i detta EM, då man gärna vill sluta på topp..
Senast redigerad av sportnorden12345 2021-06-18 kl. 18:54.
Citera
2021-06-18, 18:53
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Den är redan säkrad.

Edit: 2a på bollen.
Citera
2021-06-18, 19:11
Medlem
Citat:
Det blev Svensson
Ja tyvärr, han var på planen den enda korta perioden då Slovakien hade rejält tryck mot Sverige. Man kan kalla det slump om man vill men jag gör det inte.
Citera
2021-06-18, 19:24
Medlem
Citat:
Det blev Svensson
Var p.g.a Seb och Ekdal var centralt denna gången. Så inte riktigt samma avbyte.

-----------

Tycker folk överdriver hur "dåliga" i var. 2a halvlek var väldigt fin imo. Kontrollerad och skapade en bra mängd chanser.

1a halvlek var ruggit lågt tempo av någon anledning och inte alls mycket rörelse.

Kommer vara väldigt mycket hetare bytesalternativ nästa match med med Kulusevski och förmodligen Svanberg med.

Gillade verkligen bytena vi gjorde idag! Koffe Olsson känns otroligt off i sina timings och är allmänt vårdslös ibland. Var orolig att han skulle se dubbel-gult innan han blev bytt
Citera
2021-06-18, 19:32
Medlem
OvissFramtids avatar
Undrar över anledningen till att Forsberg fick ta straffen, Larsson som lagkapten har ju tagit straffarna tidigare men missade sin straff mot Armenien. Kan det ha varit därför? Eller att Forsberg har bra minnen från tidigare mästerskap i samma arena? Undrar hur snacket gick där. Känns som att vi måste få igång Forsberg för att vi ska bli riktigt vassa framåt, på så sätt var det ett bra strategiskt val att låta Forsberg ta straffen, göra mål och få upp självförtroendet. Som jag skrev i matchtråden: oförtjänt seger för att vi vinner på en straff och egentligen skulle haft en straff emot oss (?) men vilken skön seger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in