Citat:
Ursprungligen postat av
sting4488
Han kan få det ja, men inte sannolikt att det kommer att ske.
Du verkar inte fatta att dom borgerliga vill avsätta Löfven, inte hjälpa honom.
Menlöst att diskutera med en idiot som dig, ingen håller med dig, så gå och lägg dig nu.
Du har svårt för att hålla två saker i huvudet samtidigt.
Ja de vill avsätta Löfven och bilda en M-regering och är beredda att ge löften till V för att få deras stöd att göra det. Men om V inte nappar utan fortsätter att rösta nej till en M-regering så kommer S fortsätta att regera och kan fortsätta med sin JÖK. Då kan de alltså lägga fram förslaget om marknadshyror och det kommer sannolikt få majoritet då även M+KD sannolikt kommer stödja det.
Citat:
Ursprungligen postat av
RandomSvenskDude
Vi kommer nog inte längre här.. Vi kan ju surra mer efter omröstningen på måndag så vet vi vem av oss som fick rätt.
Peace and out.
Då har du inte förstått något alls för jag har sagt att Löfven mycket väl kan röstas ned på måndag men att det inte kommer innebära att han slutar vara statsminister. Möjligen kan han tycka att det är ett bra tillfälle att lämna över till Maggan men en sosse-regering kommer vi ändå att ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Så det avgörs på riktigt på måndag alltså? Det är först om det faktiskt sker då som jag tror på skiten. Vänsterpartiet är fega töntar som aldrig verkar göra verklighet av sina töntiga hot. Tills vidare utgår jag ifrån att inget sker och allt rullar på som vanligt till september 2022.
Nej på måndag sker endast det första slaget men kriget fortsätter efter det. Det intressanta nästa steget om Löfven röstas ned är om han ska utlysa extra val eller inte.
Det är också förväntat att Löfven ska pensionera sig snart och frågan är när han och partiet tycker tillfället för det är rätt. Det innebär dock inte något maktskifte.