2021-06-17, 11:56
Medlem
Overminds avatar
Ingen som kan förklara FÖRDELARNA MED ATT M ELLER KD INTE STÖDJER MISSTROENDET? De har själva sagt de vill avsätta Regeringen när som helst.

Varför INTE rösta på Måndag för då??
Citera
2021-06-17, 11:57
Medlem
Karmans avatar
Märligt det här. Vill V verkligen ha en högerregering för en sådan skitsak som en utredning kring "marknadshyror" i nyproduktion? Vänstern är ännu mer korkade än jag trodde.
Citera
2021-06-17, 11:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag begriper att M inte kan fälla regeringen i en fråga där man håller med regeringen. Sånt fulspel ser väljarna igenom och uppskattar inte. Alltså vet ND att M med all säkerhet backar.

En misstroendeomröstning handlar om huruvida riksdagen har förtroende för regeringen, inget annat. Olika partier kan precis som Dadgostar påpekade i presskonferensen vara emot regeringen av olika skäl. Man behöver inte gå samman om någon gemensam deklaration.
Citera
2021-06-17, 11:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungs
Från Expressen: "och skulle det gå till en skarp omröstning i riksdagen kommer M och KD rösta för att fälla regeringen"

"- vi är fortfarande övertygade om att V kommer backa. Men gör dem inte det vill jag vara tydlig. Vi kommer alltid rösta för att fälla den här regeringen, säger en källa i KD".

Nu börjar marken skaka under Löfvens fötter!
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ingen som kan förklara FÖRDELARNA MED ATT M ELLER KD INTE STÖDJER MISSTROENDET? De har själva sagt de vill avsätta Regeringen när som helst.

Varför INTE rösta på Måndag för då??
Kan skada dem inför valet om ett år om de inte visar starka förbättringar.

KAn bli att de får makten i ett år och förlorar sedan makten i fyra år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Börsen sjönk direkt 😂😂😂👮🏽‍♀️✌️
Köpläge mao.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _mtini_
Vad är egentligen M och KDs anledning till att rösta för misstroende ?
Har glömt alla turer. Är det covid hanteringen? Brottsligheten?

Märklig fråga, tror du de gillar regeringens politik?
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Ska bli intressant att se om V verkligen går vidare eller om dom fegar ur som vanligt.
Citera
2021-06-17, 11:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Märligt det här. Vill V verkligen ha en högerregering för en sådan skitsak som en utredning kring "marknadshyror" i nyproduktion? Vänstern är ännu mer korkade än jag trodde.

De är mot att vi just nu har en högerregering. Bedriver regeringen högerpolitik så är det en högerregering oavsett vad de dillar i sina efterblivna väljare.
Citera
2021-06-17, 11:59
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Nej, Dadgostar sa att de inte kommer att stödja en Kristerssonregering. Det de förmodligen vill ha är en skadskjuten S-regering utan JÖK som sitter kvar fram till valet.
Citera
2021-06-17, 12:00
Medlem
Citat:

Tanken är ju naturligtvis att markera mot S och dra till sig väljare som gillar att parti som faktiskt röstar för vad de tror istället för att bara spela teater likt övriga partier.

En kort högerregering är trist men nästa gång kommer V då få betydligt fler röster.
Citera
2021-06-17, 12:02
Avslutad
Citat:

Det är du som är korkad som inbillar dig att det handlar om denna isolerade sak. Det handlar om att visa ryggrad så inte (S) kan fortsätta köra över V år efter år. Blev det för komplicerat för dig nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in