2021-06-18, 03:21
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sjöstedt är väl mest tyst som vanligt.

Inte alls. Han ger eldunderstöd för fulla muggar:
https://twitter.com/jsjostedt?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor
Citera
2021-06-18, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Vi har en standoff/chickenrace eller vad du nu vill kalla det, men Stefan har just nu bara två alternativ

1. Avgå och utlysa nyval
2. Avgå och dra igång talmansrunder.

Tänk om det ligger ett scoop och pyr eller ett väntande drev och att någon tänker att använda det mot tex V och/eller MP. Löfvén låter ju säker, så han kanske vet om det. I Italien har det ju avslöjats att vänster- och miljö-politiker och lokala tjänstemän har tagit emot stora mutor angående invandringen.
Och sett till att handeln med falska arbetsintyg, falska SFI-intyg, falska ID-papper förekommit, och lagt beslag på bidragen själva mm. Mutpengar ska ha kommit från bland annat Qatar och Turkiet, och fan vet om inte också Saudi är inblandade.
I Tyskland pågår också sådana utredningar, om mutpengar kring tex flera moskébyggen mm.
I och med Libyens och Iraks sönderfall så är mycket stora summor ute på drift, och de kan lika gärna ha hamnat som mutor i Sverige ?
Vem vet egentligen ?
Så tanken ligger nära till hands att även svenska politiker, journalister, tjänstemän, mfl har mutats angående massinvandringen ?
Varför annars den enorma hype som pågick ?
Vem som helst kunde ju se att nästan inga av "migranterna" som tog sig hit var ju krigsinvalider, var fan är alla dem ?
Varför kom det knappt en enda ?
Alla gick ju för egen maskin, typ...
Vart är alla halta och lytta, blinda och döva ?
Och åldersfusket då, det är ju så jävla genomskinligt ju ?' Lika blåögt som Aftonhorans Anders Lindbergs egna ögon ?

Maltas MSM skrev för en tid sedan att man då och då, ja i stort sett varje vecka griper kurirer, mulåsnor, med stora summor kontanter på sig eller i bagaget. Pengar som kunnat spåras skulle gå till bla politiker i Italien, knarkpengar mm.

Även Turkiets MSM har skrivit om misstänkta penningkurirer, som gripits på Istanbuls flygplats, och som inte kunnat förklara var pengarna kommer ifrån.
Men det är mycket tystare från Turkiets sida, de vill nog inte gärna skylta med dessa gripanden.
Enligt vad man kunde läsa i grekiska nyheter så beror tystnaden om detta på att dessa kurirer har oftast Grekland som närmaste mål, att lasta av pengarna där, och att Grekland och Turkiet försöker utreda detta tillsammans.
Något som just nu går ganska trögt av förklarliga skäl.

Vi vet ju redan hur PK-MSM har tänkt lägga upp strategin förstås för sina dementier, allt ska skyllas på SD, NMR, USA och Israel förstås.
Perfekt om de kan skylla massinvandringen på tex SD. Säkert kan de komma på något
Tex att när Åkesson var i Turkiet vid gränsen så kommer PK-MSM att påstå att Åkesson delade ut svenska pass eller något annat lika bisarrt, varför inte ?
Det är bara blame-games som gäller nuförtiden.
Spelar ingen roll om det är sant eller inte, typ...
Det är post-truth som gäller just nu...

Hedern slängde ju politikerna ut med skurken Reinfeldt, lika bra att skicka Reinfeldt på en rejäl balkongflygning, typ....
Citera
2021-06-18, 03:34
Medlem
neuron-drones avatar
Även om det blir världens röra är jag glad att ett parti stöttade sin ideologi.

Det är det vi saknar i politiken idag. Partierna ändrar sig bara för att vinna röster. Men vi som är väljare vill ju inte ha kappvändare, vi vill ha dem som har en ideologi.

Jag litar inte på en statsminister som säger A om invandrarna och sedan ändrar till B för att det är folkligt.

Det ingår i politiken för V att inte marknaden ska ta alla pengarna från arbetare och staten. Man ska inte ha marknadshyror eller vinst i välfärden. Alla bara tror att de ska göra avkall på sin politik för det gör alla.

Men även de som inte tycker om Vänsterpartiet borde tycka om att det kanske kommer en trend att stå upp för sin ideologi. Har man ingen är alla partier samma. Tror inte detta är ett utspel för makt, utan ett äkta tyckande för att de tycker vi har gått för långt i att göra marknaden till lags.

De kastade ju bort sin maktposition och bildade inte regering för de ville inte ha vinst i välfärden. Då tycker jag man är dum om man tror att de bluffar nu. Alla har trott att de bluffar. Men de står för sin ideologi.

Jag hoppas de orkar hela vägen. Det är ju inte bara Nooshi utan hela partiet.
Citera
2021-06-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone

Det är det vi saknar i politiken idag. Partierna ändrar sig bara för att vinna röster. Men vi som är väljare vill ju inte ha kappvändare, vi vill ha dem som har en ideologi.

Jag litar inte på en statsminister som säger A om invandrarna och sedan ändrar till B för att det är folkligt.

Det ingår i politiken för V att inte marknaden ska ta alla pengarna från arbetare och staten. Man ska inte ha marknadshyror eller vinst i välfärden. Alla bara tror att de ska göra avkall på sin politik för det gör alla.

Men även de som inte tycker om Vänsterpartiet borde tycka om att det kanske kommer en trend att stå upp för sin ideologi. Har man ingen är alla partier samma. Tror inte detta är ett utspel för makt, utan ett äkta tyckande för att de tycker vi har gått för långt i att göra marknaden till lags.

De kastade ju bort sin maktposition och bildade inte regering för de ville inte ha vinst i välfärden. Då tycker jag man är dum om man tror att de bluffar nu. Alla har trott att de bluffar. Men de står för sin ideologi.

Tror inte din analys är korrekt. Tror du det här kommer uppifrån från V? "Hela partiet" dvs gräsrötterna hatar marknadshyror. Ledningen är köpta av kapitalet och agerar kontrollerad opposition. Vi kommer att få se lite skådespelspolitik och sedan kommer V att lägga sig som den dörrmatta man alltid varit.
Citera
2021-06-18, 03:53
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futurist
Tror inte din analys är korrekt. Tror du det här kommer uppifrån från V? "Hela partiet" dvs gräsrötterna hatar marknadshyror. Ledningen är köpta av kapitalet och agerar kontrollerad opposition. Vi kommer att få se lite skådespelspolitik och sedan kommer V att lägga sig som den dörrmatta man alltid varit.

Hoppas inte men framtiden får utvisa. De vet att vi hatar marknadshyror så fuckar de upp kommer de förlora väljare. Inte fan att jag röstar på dem om de fegar.
Citera
2021-06-18, 04:06
Medlem
Citat:

Äh hon vill kanske ha ett annat jobb nu ? Något riktigt glidarjobb, likt kleptokraten Mona Sahlin ?
Man får en känsla av att hon är en streber, en klättrare ?
Hela vänsterblocket har ju visat det de senaste åren, varför inte Dagostar då också ?
Dagostar måste ju begripa att hur hon än vänder sig så har hon rumpan bak.
Införs marknadshyror så blir det hyresvärdar som kommer att sko sig rejält, och de behöver inte motivera sina höga hyror heller.
Blir det inte marknadshyror så kommer det att byggas borätter istället, och inga hyresrätter.
Alla vill kapitalisera på det dyrare boendet och tjäna pengar på det.
Det är ju det enda sättet att tjäna mycket pengar på några få år.
Att jobba för en slavlön, det är det ingen som vill, men tjäna pengar på att ha ett boende som ökar i värde, utan någon insats, det är fina fisken det...
Vi har nog inte sett slutet på denna såpa, nej...
Tror som föregående postare att V kommer att återigen agera dörrmatta.
Vi ser nog tydligt en stor spricka inom Vänstern som håller på att bildas nu, inte minst pga det kommunistpartiet som vill stoppa invandringen.
Vänstern har ramlat in i ett svart hål precis som Vänstern i Italien, och som också kommer att ske i Tyskland det närmaste året.
Ideologi pyttsan, den slängde de ut när Vänstern själva blev kapitalister, typ...
De senaste 10-20 åren har Vänstern saknat ideologiska fundament, typ...
Och vart tog identitetspolitiken vägen ?
Alla HBTQ har man inte frågat dem om de inte vill ha marknadshyror, eller annars rosa pride-enhörningar i varje gathörn ?
Och att de bara får välja ett alternativ, inte bägge på en gång.
Alla vill bli rika här i landet men ingen vill våga något för att bli rik, typ ?
Citera
2021-06-18, 04:14
Medlem
Så det avgörs på riktigt på måndag alltså? Det är först om det faktiskt sker då som jag tror på skiten. Vänsterpartiet är fega töntar som aldrig verkar göra verklighet av sina töntiga hot. Tills vidare utgår jag ifrån att inget sker och allt rullar på som vanligt till september 2022.
Citera
2021-06-18, 04:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Sd stöder massa skit passivt också
Alla partier stödjer skit passivt eller aktivt. Det är tyvärr så här vi får ha det när vi inte får rösta på sakfrågorna utan svälja mängder av skit och välja partiet som bäst representerar våra åsikter mest. Även när vi gjort detta så skall regering bildas med en mängd andra partier som mindre representerar vår politik och därmed så får vi svälja ytterligare skit. Detta är anledningen till att vi har en invandringspolitik, bostadspolitik, välfärdspolitik m.m. som helt saknar folkligt stöd.
Citera
2021-06-18, 04:36
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Ideologi pyttsan, den slängde de ut när Vänstern själva blev kapitalister, typ...

Även om du skulle ha rätt så tror jag att partierna någongång kommer fatta att vi är trötta på deras medlöperier och fjäsk och enda intresset att sitta på makt. Folk vill veta vad de röstar på. Inte som borgarna att typ rösta på oss men vi kommer inte tala om förrän efter valet om vi samarbetar med SD.
Citera
2021-06-18, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justinai
Varför får jag känslan av att S och C kommer lösa detta genom en kompromiss med V? Fan, det gör ont alltså.
Inte helt orimligt att Annie viker sig.
Det blir ju en triumf för både S och V.
Citera
2021-06-18, 04:45
Medlem
Citat:
Hoppas inte men framtiden får utvisa. De vet att vi hatar marknadshyror så fuckar de upp kommer de förlora väljare. Inte fan att jag röstar på dem om de fegar.
Jag hörde detta innan JÖK. Jag trodde på det. Jag hade fel. V är inget arbetarparti. Det är ett parti för godhetssignalerande småborgare.
Citera
2021-06-18, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Alla partier stödjer skit passivt eller aktivt. Det är tyvärr så här vi får ha det när vi inte får rösta på sakfrågorna utan svälja mängder av skit och välja partiet som bäst representerar våra åsikter mest. Även när vi gjort detta så skall regering bildas med en mängd andra partier som mindre representerar vår politik och därmed så får vi svälja ytterligare skit. Detta är anledningen till att vi har en invandringspolitik, bostadspolitik, välfärdspolitik m.m. som helt saknar folkligt stöd.
Schweiz anyone?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in