Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag vet precis hur du förklarar allt kring HD och att vi anser diametralt olika är ett faktum.
För min del är inte HD likt en marionett som SD hjärntvättat efter läsning i FUP.
Jag skumläser dina inlägg och tror inte för fem öre på den bild du vill presentera.
Jag ser henne som extremt hatisk, att hon sätter riktlinjer och har krav, är inte nåt svagt väsen i SDs händer längre när hon frisknat till och jag tror hon är hämndbenägen.
Behåll du din åsikt, så behåller jag min.
Det är extremt svårt att diskutera med dig, då du glider iväg från sakfrågan och börjar prata om annat, förutom att det haglar aggressiva och nedsättande meningar, såsom att du bara skumläser mina inlägg eller att du ger f-n i vad jag tycker.
Vi diskuterade inte om HD var hjärntvättad eller om HD var en marionett, utan nu ville jag veta varifrån du fått uppgiften att HD hade fått JO att ta avstånd från och behandla Lena fult.
Det handlade inte om vilken åsikt vi har om HD.
Eftersom det är trådens nuvarande ämne, om HD är skyldig eller inte, så är det viktigt att var och en tar ansvar för att de uppgifter som kommer ut inte blir till trådsanningar som nya trådsanningar byggs på.
Särskilt viktigt är det då HD numera är avskriven och mordet anses uppklart, begått av en ensam gäningsman enligt domen.
Du har tydligt deklarerat att du har noll empati med HD och inte heller hennes barn (de mår ju bra enligt HD, och Lenas barn är de verkliga offren), vilket nturligtvis gör det svårt att få dig att ta ansvar för hur du drar slutsatser och hur du för fram dom i tråden.
Lika ensidigt, svart- vitt, och ofta på lösa boliner som vissa andra i tråden svartmålar Lena, svartmålar du HD enligt mig.