2021-06-17, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför ljuger du?

146/67

Läsförståelse Smokey. Brytpunkt och konflikt är absolut inte samma sak som att "efter det bestämde hon sig för att aldrig mer sova där".
Lyssna på NWs förhör.
Citera
2021-06-17, 06:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samtidigt

E säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse
, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.

E skulle sova hos U

Och L skulle vara bortrest och behagade inte svara i telefonen när dottern ringde..
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-06-17 kl. 07:07.
Citera
2021-06-17, 07:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Läsförståelse Smokey. Brytpunkt och konflikt är absolut inte samma sak som att "efter det bestämde hon sig för att aldrig mer sova där".
Lyssna på NWs förhör.

Och du kan läsa förhör med väninnan i Skottland och extradottern. Och läsa vad LW själv skrev om det till väninnan i Skottland.
Citera
2021-06-17, 07:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det handlar inte om att skydda en utsatt kvinna. Det handlar om att rätt ska vara rätt, Och hon är faktiskt oskyldig tills motsatsen är bevisad och då får du och Develi tycka vad fan ni vill om den saken.
Men att du och Develi mer eller mindre idiotförklarar tråddeltagare är inte ok. Alla har rätt till sin åsikt eller hur?? Men om du och Devlli kan göra en Avel och lämna bevis på att Hanna är skyldig så är nog saken i box och åklagaren väcker åtal mot Hanna. Men fram tills dess så ska hon betraktas som oskyldig oavsett hur många golvbrunnar hon har rensat.
Nu har du väl överträffat dig själv i bullshit.
För det första har det inte skett nån kioskvältare via Avel. För det andra har vi all rätt att diskutera HD utan att behöva samla bevis som om det vore en förundersökning.
Det är för fan ett debattforum.

Sen är det som så att lika mycket som HD önskade att LW var död och hennes önskningar gick i uppfyllelse så hon kunde logga om hennes cacher utan motstånd:

Lena Wesström
"jag hoppas ni som CO tycker att det är ok"
Nä, det är det inte. Inte ens nära.
8 apr 2018 14:44

.... Llka mycket kommer hon diskuteras.
Skyldig eller oskyldig.
Hur mycket än vissa försöker styra och gnälla i evigheter.

Lena Wesström
Jag känner obehag varje gång jag går förbi hennes lägenhet, men vi har hittills aldrig träffat på varandra där.
13 maj 2018 07:32
Citera
2021-06-17, 07:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om du nu anser att the case is closed och att inget mer finns att tillägga: då undrar jag varför du öht skriver här i tråden.

Varför skriver någon här i tråden och inte kontaktar polis/åklagare med alla rafflande nya uppgifter?
Det är ju bara sensationalism.
Antingen har skribenterna något på Hanna eller så sitter ni bara och försöker fantisera ihop en plot som inte finns.
Seså iväg till polisen nu med alla spännande nya infallsvinklar, då vet ni ju om det bär frukt eller ej.
Citera
2021-06-17, 07:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Då är hon alltså skyldig om hon begått brottet, oskyldig om hon inte begått det.

Hon är väl avförd från utredningen?
Eller är det så att några "flashbackare" vet mer än polis?
Citera
2021-06-17, 07:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon stod bakom vad åklagarna lagt fram.
Ester Andersson Zandvoorts slutplädering

– Under förhandlingarna satt han och skrattade. Nu gömmer han ansiktet bakom en mask

– Det finns enligt vår mening inget tvivel

– Den nya bevisningen kring mastuppkopplingar visar att han hade möjlighet att mörda Lena. Han hade ett tydligt motiv

– Det är när han riskerar att förlora exhustrun som han blir riktigt farlig
Tack, synd det inte är med på ljudfil, det sista såg jag via citat ur live. Kanske det kommer nåt via den där sidan som nämnts.
Hon var riktigt bra vid förhören.
Citera
2021-06-17, 07:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hon blev utredningshäktad i en vecka, alltså den lägsta graden av häktning.

Så är det ju, som så ofta.
Citera
2021-06-17, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Skärp dig! Du vet mycket väl att E flyttade till sin pappa efter att hon hittat mamman naken tillsammans med en främmande (för E) man i Es säng. Under en av Ls barnveckor när hon dumpat barnen hos U.

E hittade LW i sängen som LW normalt nyttjade när inte E sov hemma hos henne.

E säger inte att hon hittade mamma naken. (Som du visat i senare inlägg var det LW som berättat för någon kompis att hon var naken). Självklart tycker inte ungdomar att det är speciellt kul att hitta mamma i säng med någon, inte så konstigt.

Jag antar att LW frågat UW om barnen kunde vara där när LW skulle få besök. Det var förmodligen något de kommit överens om... men som vanligt så ska du få in något negativt ang LW genom att kalla det "dumpa".
Citera
2021-06-17, 09:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fel av mej ber om ursäkt hon blev häktad för mord på den lägre graden.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men är inte utredningshäktning en häktning som sker just på den lägre graden av misstanke?

Man får inte häkta någon på den lägre graden av misstanke, utom i undandtagsfall. Det är om det är av synnerlig vikt för vidare utredning och då inte ängre än en vecka på den lägre graden, utan under denna tid behöver man få ihop till på annolika för att kunna hålla kvar personen i häktet vid nästa häktesförhandling?

Så om jag fattat det rätt så släpptes ju HD efter denna vecka då bevisningen inte räckte till misstankegraden på sannolika skäl.

Allt om juridik:

"Utredningshäktning
Häktning av den som bara är skäligen misstänkt för brott. Sådan häktning får ske om det är av synnerlig vikt att den misstänkte tas i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet. Ny häktesförhandling ska då hållas inom en vecka från häktningsbeslutet.
"

https://www.alltomjuridik.se/ordlista/utredningshaktning/

Lawline:

"[...]Det finns dock ett undantag från ovanstående regel om häktning, och det är utredningshäktning. Det innebär att den som är skäligen misstänkt för brott får häktas enligt ovanstående regler ifall det är av synnerlig vikt att personen hålls i förvar i avvaktan på ytterligare utredning om brottet (24 kap. 3 § RB). Enligt 24 kap. 19 § RB får dock inte utredningshäktning vara i längre än en vecka. Efter en vecka måste åklagaren framlägga bevis som leder till att misstankegraden höjs till sannolika skäl, annars ska personen släppas från häktet."

https://lawline.se/answers/skaligen-misstankt-och-haktad
Citera
2021-06-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt Ratsit äger vare sig SD/HD en bil

Thea bor hos SD

Inget barn bor hos HD

Var bor W?

Vet inte om du fick svar på din fråga. Vi ska ju vara försiktiga med alla barnen men SDs bil bör ju stå utan ägare när han är avliden, innan den hamnar hos annan person. T äger väl en mopedbil som också stod skriven på SD? W har bott hos HD men är man under 16 så syns man inte "öppet".
Citera
2021-06-17, 09:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag vet precis hur du förklarar allt kring HD och att vi anser diametralt olika är ett faktum.
För min del är inte HD likt en marionett som SD hjärntvättat efter läsning i FUP.
Jag skumläser dina inlägg och tror inte för fem öre på den bild du vill presentera.

Jag ser henne som extremt hatisk, att hon sätter riktlinjer och har krav, är inte nåt svagt väsen i SDs händer längre när hon frisknat till och jag tror hon är hämndbenägen.

Behåll du din åsikt, så behåller jag min.

Det är extremt svårt att diskutera med dig, då du glider iväg från sakfrågan och börjar prata om annat, förutom att det haglar aggressiva och nedsättande meningar, såsom att du bara skumläser mina inlägg eller att du ger f-n i vad jag tycker.

Vi diskuterade inte om HD var hjärntvättad eller om HD var en marionett, utan nu ville jag veta varifrån du fått uppgiften att HD hade fått JO att ta avstånd från och behandla Lena fult.

Det handlade inte om vilken åsikt vi har om HD.

Eftersom det är trådens nuvarande ämne, om HD är skyldig eller inte, så är det viktigt att var och en tar ansvar för att de uppgifter som kommer ut inte blir till trådsanningar som nya trådsanningar byggs på.

Särskilt viktigt är det då HD numera är avskriven och mordet anses uppklart, begått av en ensam gäningsman enligt domen.

Du har tydligt deklarerat att du har noll empati med HD och inte heller hennes barn (de mår ju bra enligt HD, och Lenas barn är de verkliga offren), vilket nturligtvis gör det svårt att få dig att ta ansvar för hur du drar slutsatser och hur du för fram dom i tråden.

Lika ensidigt, svart- vitt, och ofta på lösa boliner som vissa andra i tråden svartmålar Lena, svartmålar du HD enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in