2021-07-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag räds inte dryghet.
Det är ofta bara ett skydd, en sköld.
Vissa har sköldar av plast och andra av stål, osv.
Det är vad som är bakom skölden som jag bedömer.

Samma gäller ju även L och S och HD och alla vi andra.

Jag har själv alltid blivit dömd som dryg och kaxig till en början.
Inte av alla men av många.
Det får vara så.

Så sant. Är man kunnig bland okunniga i något specifikt ämne så kan man uppfattas som dryg. Eller rent av att man fabulerar.
Citera
2021-07-12, 13:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. En del var nytt, så tack för det.
Får mycket obehagliga vibbar av särskilt texten i spoiler nr 2.
Den här tror jag du finner ännu mer intressant.
Går tyvärr inte att citera men läs rättsfall 1 och notera arrogansen; ser sig som förmer gällande skolan, narcissistiska drag, uppfattades "Geeky", oförmåga att sätta sig in i andras situation.
Särintresse, rigid, stressreaktion och slutligen kontrollförlust.

Hade ilskan mot ÅK i åtanke likaväl som mordet på LW.

Autism spectrum disorders - Legal and forensic psychiatric aspects and
reflections (2008)
Marianne Kristiansson, K Sörman
https://www.academia.edu/19996276/Autism_spectrum_disorders_Legal_and_forensic_psych iatric_aspects_and_reflections

MK reflekterar kring diffen ang motiv (se spoiler). Förvisso om (mass)skjutningar men intressant.

Här berör hon oförmåga att kommunicera, att vilja få nåt viktigt (personligt) sagt som inte går fram och påföljande stress och frustration;
vrede över att verbal kommunikation inte når fram och tar till icke verbal metod.

Om man drar ner det från att vilja kommunicerar till en större publik (dvs masskjutare för ut sitt budskap och gör ett statement) till mer interpersonell nivå så har hon en del intressanta poänger.
Senast redigerad av develi 2021-07-12 kl. 13:56.
Citera
2021-07-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Usch.
Det blir lätt grisigt...

Ja det gäller att balansera sina ord och handlingar!
Inte alltid lätt, man dras med på flera sätt.

Det här handlar om riktiga människor, unika människor.
Några är avlidna och andra lever kvar.

Tänk att alla kan läsa om deras liv....
Alla deras grannar, vänner, fiender osv.
Då utöver deras egna familjer/släkt.

Det är bitvis vi som skriver orden...
(Vem är vi att göra det?!)

Jag är helt övertygad om att du har rätt i det du skriver.
Det är med blandade känslor som jag har följt FB under flera år.
Att delta förstärkte delvis mitt tvivel.

MEN jag ser dock likväl flera fördelar.
Som Nötis var inne på tidigare, bland annat.

Kul med olika tolkningar också, det ser jag bara som nyttigt!

Ja det är viktigt att komma ihåg att även vi är en del i det genom att vi valt att skriva och göra tråden så stor.

Att skämta är ju en ventil och coping strategy. Det vet alla som jobbar med sorgliga och tunga saker.

Men när det bara blir en ”lättsam jargong” i ett diskussionsforum är det en lite annan sak.
Det där med att göra underhållning och nöje av riktiga människors privata tragedier…

Samtidigt…. Vad för oss själva hit? Varför fascinerar fallet oss? Varför väljer vi att skriva i en tråd som vi vet hänger ut minderåriga och deras föräldrar (varav en mördad)…?
Medvetna om att vårt aktiva deltagande i tråden gör den större och därmed når fler…

Svaret varierar väl. Men faktum kvarstår.
Citera
2021-07-12, 13:31
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte första gången du för in lögner och försöker skapa trådsanningar om HD och därför reagerar jag starkt emot detta nu. I synnerhet när hon är avskriven från alla misstankar och efter SD's självmord så är hennes och barnens psykiska mående säkert tillräckligt dåligt utan att människor som du ska göra det värre. Kolla upp din fakta innan du skriver som om det vore sanning när det gäller oskyldiga människor som två barn.
Vad tycker du om att Hanna Davidsson skyddade en mördare? Ska hon gå fri från det?
Citera
2021-07-12, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake

Det har spekulerats i om SD hade en sexuell relation med JG med det har aldrig bekräftats.

I detta inlägget lämnar jag SD åt sidan och istället riktar mig mot JG.

Jag misstänker att det finns några trådmedlemmar som mycket väl vet vem JG är.

Någon gång emellanåt slinker frågan in i L*na Wesstr*m-tråden angående JG.

Är JG bisexuell ? Hade SD och JG en sexuell kontakt ?

Har JG tidigare haft någon eller några sexuella kontakter med det maskulina könet ? ( förutom SD, om nu så var fallet ? )

För någon tid sedan studerade JG poesi vilket skedde utanför hemmet, där mötte han också andra människor. JG:s sambo blev misstänksam någon gång under den tiden om att JG höll på med andra saker utöver, och vid sidan av poesin, strax därefter slutade JG med poesin.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-12, 14:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Har JG tidigare haft någon eller några sexuella kontakter med det maskulina könet ? ( förutom SD, om nu så var fallet ? )

För någon tid sedan studerade JG poesi vilket skedde utanför hemmet, där mötte han också andra människor. JG:s sambo blev misstänksam någon gång under den tiden om att JG höll på med andra saker utöver, och vid sidan av poesin, strax därefter slutade JG med poesin.

Mvh/JM.
Oavsett om JG vore bi så är det kjoltyg som SD jagar - och den beundran som ses a la lojalitet ligger väldigt mycket i HDs vågskål också (identifikation som otrohetsoffer, gillar HD, allierar sig och pratar skit).
Vilket framkommer i förhör och det framkommer via LW långt innan otroheten kommer upp i dagsljus. Hon är oroad att förlora hans vänskap och att han kommer ta parti för HD vs henne om de avslöjas.

Oron som sen uppstår hos JG är riktad på dem som par, han är inledningsvis gravt bekymrad och förefaller äkta.

Sen tycks han falla tillbaka i gamla hjulspår som knähund.
Senast redigerad av develi 2021-07-12 kl. 14:06.
Citera
2021-07-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den här tror jag du finner ännu mer intressant.
Går tyvärr inte att citera men läs rättsfall 1 och notera arrogansen; ser sig som förmer gällande skolan, narcissistiska drag, uppfattades "Geeky", oförmåga att sätta sig in i andras situation.
Särintresse, rigid, stressreaktion och slutligen kontrollförlust.

Hade ilskan mot ÅK i åtanke likaväl som mordet på LW.

Autism spectrum disorders - Legal and forensic psychiatric aspects and
reflections (2008)
Marianne Kristiansson, K Sörman
https://www.academia.edu/19996276/Autism_spectrum_disorders_Legal_and_forensic_psych iatric_aspects_and_reflections

MK reflekterar kring diffen ang motiv (se spoiler). Förvisso om (mass)skjutningar men intressant.

Här berör hon oförmåga att kommunicera, att vilja få nåt viktigt (personligt) sagt som inte går fram och påföljande stress och frustration;
vrede över att verbal kommunikation inte når fram och tar till icke verbal metod.

Om man drar ner det från att vilja kommunicerar till en större publik (dvs masskjutare för ut sitt budskap och gör ett statement) till mer interpersonell nivå så har hon en del intressanta poänger.

I ett extrajobb jag hade en gång i tiden hade vi den stora äran att åka till Sthlm och en föreläsning av M. Kristiansson på Rättspsyk. Vet ingen svensk som har såna gedigna kunskaper som hon har. Dessutom är hon en mjuk och mycket varm person som ser ALLA människor runt sig - och har samma framtoning när hon talar om sina klienter.

Så den enorma frustrationen för kanske de flesta inom autismspektrat över att inte kunna kommunicera, inte förstå hur andra tänker och känner och kanske inte ens förstå sig själv, är uppenbar. Autism/Asperger och sen psykopatiska och narcissistiska drag i en sidodiagnos är verkligen ingen bra kombo.Det kognitiva tänket är inte anpassningsbart för umgänge med andra, såsom andra personer upplever livet och världen.

Förutom P.Mangs och SD så finns det många tickande bomber. Särskilt de som snöar in på något udda specifikt område och har hela Internet till sitt förfogande, där de kan utveckla sina ofta weirda ideer, mycket ofta i ensamhet. Tänker bland annat på DL som mördade lilla Muhammed och Anna-Lena. Tror han blev lättad över att åka fast till slut, så att han slapp sitta isolerad hemma i sin unkna lägenhet.
Citera
2021-07-12, 14:42
Medlem
develis avatar
HD och de tre musketörerna.

2018-04-06 HD till JS

HD: Har redan fått mail från Lena om att hon vill att jag raderar loggar på hennes burkar.
(..)
JS: Hon är inte sann.
Kolla med några andra som inte vet om bakgrunden.
S ska inte vara med.
HD: Nej, inte det minsta. Visste att det skulle komma. Tänker svara att jag inte kommer radera."

2018-04-26 HD till SD

"HD: Känns bra att ligga före Taggis när hon sabbade min längre svit...
SD: Har du pågående på 37?
HD: Tydligen
SD: Eller tog den slut då?
HD: Nej den är pågående
HD: Men skulle ha varit på samma nivå som dig om hon inte raderat sina loggar.
"

Forts 2018-04-28 i samma anda. HD till JG.

HD: Känns riktigt bra att hamna före "Taggis" eftersom det hon som plockade bort loggar som gjorde att jag inte ligger tillsammans med dig och S.
JG: Jaså?!
HD: För mig är hon ingen Soft. Hon är Taggis.
JG: Vi kör så.
HD: Hon raderade ju mina loggar och då försvann en FTF som var viktig för sviten ...
JG: Hon var jävligt ödmjuk när vi träffades på månandens FTF. Not!
HD: Är inte hennes starka sida när hon inte får ut något av det själv ...
Ab 165

.. Sen sjuk, läskig, HD vet inte vad hon kan ta sig till och JG kompletterar med "skizofren".
HD verkar sakna självinsikt:

[ödmjukhet] är inte [LWs] starka sida när hon inte får ut något av det själv.

Själv är hon girig ang längre sviter, att inte längre ligga på samma nivå som SD.

Ödmjukhet är inte HDs starkaste kort och provocera är inga problem. Hon vill till och med hjälpa SD att fuska strax innan mordet.

... Och efter att hon egocentrerat hoppats at LW är död och hittats brutalt mördad så loggar hon om igen.

Jakten på cacher är het. För stereotypa SD var det FTF.
HD kände tydligen tillfredsställelse att åka gratis på den statistiken.
Nu ler hon i burkriket, inga störande objekt så långt ögat kan nå. The show must go on.
Senast redigerad av develi 2021-07-12 kl. 14:44.
Citera
2021-07-12, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
I ett extrajobb jag hade en gång i tiden hade vi den stora äran att åka till Sthlm och en föreläsning av M. Kristiansson på Rättspsyk. Vet ingen svensk som har såna gedigna kunskaper som hon har. Dessutom är hon en mjuk och mycket varm person som ser ALLA människor runt sig - och har samma framtoning när hon talar om sina klienter.

Så den enorma frustrationen för kanske de flesta inom autismspektrat över att inte kunna kommunicera, inte förstå hur andra tänker och känner och kanske inte ens förstå sig själv, är uppenbar. Autism/Asperger och sen psykopatiska och narcissistiska drag i en sidodiagnos är verkligen ingen bra kombo.Det kognitiva tänket är inte anpassningsbart för umgänge med andra, såsom andra personer upplever livet och världen.

Förutom P.Mangs och SD så finns det många tickande bomber. Särskilt de som snöar in på något udda specifikt område och har hela Internet till sitt förfogande, där de kan utveckla sina ofta weirda ideer, mycket ofta i ensamhet. Tänker bland annat på DL som mördade lilla Muhammed och Anna-Lena. Tror han blev lättad över att åka fast till slut, så att han slapp sitta isolerad hemma i sin unkna lägenhet.
Jag är inne på en blandbild av flera traits.

Ja, att det är en kombination av press, stress och kontrollförlust vid mordet är mer än uppenbart.
Det är en oändlig verbal och digital kommunikation som peakar, dvs hotbilden ökar i hans fyrkantiga och paranoida värld - sen HD tog ut skilsmässa blir han farlig.
Det kan explodera i brutalt våld och vara väldigt radikalt. Nu tystnar kommunikationen. Nu ska det bli bra med drömkvinnan.

Finner filmen till ÅK lika intressant ur den aspekten. Han kommunicerar på ett.. ehum.. något udda sätt, är extremt frustrerad och förbannad.

Edit.
Senast redigerad av develi 2021-07-12 kl. 15:19.
Citera
2021-07-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Mvh/JM.

Tycker att hans eventuella bisexualitet är helt ovidkommande. Varför skriver du så? Varför grotta ner sig i andras sexliv? Vad har det med fallet att göra?

Förutom poesin - vad är det mer du undrar över? Om du vet det så kan du väl skriva det?
Citera
2021-07-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är inne på en blandbild av flera traits.

Ja, att det är en kombination av press, stress och kontrollförlust vid mordet är mer än uppenbart.
Det är en oändlig verbal och digital kommunikation som peakar, dvs hotbilden ökar i hans fyrkantiga och paranoida värld - sen HD tog ut skilsmässa blir han farlig.
Det kan explodera i brutalt våld och vara väldigt radikalt. Nu tystnar kommunikationen. Nu ska det bli bra med drömkvinnan.

Finner filmen till ÅK lika intressant ur den aspekten. Han kommunicerar på ett.. ehum.. något udda sätt, är extremt frustrerad och förbannad.

Edit.

Så här: När han söndagen den 13e Maj övervakade loppisen i kvarteret mådde han inte alls bra. Fönstersurfaren Judith kunde konstatera att han var sammanbiten, stressad och hade tankarna på annat håll där han stod och trampade runt på plats. Glad över att det fins såna vakna kloka individer som Judith.

Nu missade jag din edit. Ska läsa den.
Citera
2021-07-12, 15:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Så här: När han söndagen den 13e Maj övervakade loppisen i kvarteret mådde han inte alls bra. Fönstersurfaren Judith kunde konstatera att han var sammanbiten, stressad och hade tankarna på annat håll där han stod och trampade runt på plats. Glad över att det fins såna vakna kloka individer som Judith.

Nu missade jag din edit. Ska läsa den.
6-8 maj är han ett stressat kontrollfreak och det är tre personer som reagerar på udda beteende 12-13 maj. Förutom J är det ytterligare nån granne ang söndag och en som han skulle utföra ett jobb åt.
Så sammantaget stärks bilden.

Mr Tics verkar vara medveten om sin rigida personlighet:

"SD: Äh ja i princip bara så, jag är ganska så fyrkantig och (knackar på bordet) punktform äh så det var nog, jag minns inte exakt men det var nog i princip bara så att, jag tala om att, nu är faktiskt Hanna tillräckligt bra så ( ohörbart)"
(..)
" FL: Nej, utan du blir mera rationell klinisk då ...
SD: Jag är ganska ...
FL: Du ...
SD: Så fyrkantig så ja."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in