Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Det handlar inte om att skydda en utsatt kvinna. Det handlar om att rätt ska vara rätt, Och hon är faktiskt oskyldig tills motsatsen är bevisad och då får du och Develi tycka vad fan ni vill om den saken.
Men att du och Develi mer eller mindre idiotförklarar tråddeltagare är inte ok. Alla har rätt till sin åsikt eller hur?? Men om du och Devlli kan göra en Avel och lämna bevis på att Hanna är skyldig så är nog saken i box och åklagaren väcker åtal mot Hanna. Men fram tills dess så ska hon betraktas som oskyldig oavsett hur många golvbrunnar hon har rensat.
Det är väl där nånstans uppfattningarna skiljs åt, mellan agnarna och vetet så att säga.
Att rätt ska vara rätt tycker även jag och då ska det förstås att HD måste berätta sanningen i lögnerna, sanningen om varför hon inte ville medverka (svara) på många frågor. Oavsett konsekvens. Det är det enda som betyder något nu i svallvågorna efter all tragik. Jag tror och hoppas du med känner så även om du värderar den juridiska sanningen högst först och främst.
Och jag menar inte att kritisera dej som person! Men lite av det du anser är rätt vill jag nog huske annorlunda kring. Det är allesom allvarligt att bevisligen ha en lögnare i en mordutredning (obs! skriver inte mördare) springandes bland allmänhet och patienter.
Tror du inte att familjen Wesström önskar full klarhet i den frågan och själva kommit till den slutsatsen vid rättegången och vad som står i FUP? Alltså att HD har mer att komma med ifall hon väljer det.