2021-06-16, 23:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Stämmer att misstanken var mord (alt. människorov)

https://imgur.com/gallery/5jQDPeS

Ja jag erkänner att jag hade fel.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-06-17, 00:01
Medlem
Citat:
Nej, men vi är ju inte leg. psykologer och kan inte diagnosticera någon heller (åtminstone inte jag), så jag tror de flesta läser det som vanligt killgissande dravel

Yes, kan ju ha BL så klart. Håller med om att paniken för att lämnas och det otroligt aggressiva beteendet som respons till det luktar lite BL.

Det jag tycker är så klockrent Bipolär typ 2 är ju Ulfs och andras vittnesmål om hur hon helt plötsligt sover mindre, blir väldigt uppvarvad, går in väldigt intensivt i nya grejer, fokuserar ”maniskt” på grejer och verkar prata mer och snabbare än vanligt. Det sista tyckte jag mig urskönja mellan raderna i det Ulf säger, det ska sägas.

Och just det, har även uppfattat det som att hon helt plötsligt blivit mer risktagande, med strulig ekonomi och väldigt mycket sexlust osv som resultat. Fast det sistnämnda kanske mer var ett vanligt personlighetsdrag, lite osäker på den. Men de där är iaf också tecken på hypomani.

Men som sagt, vi är lekmän som orerar om något som ej ingår i vår expertis, trots att jag är bipolär typ 2 själv och har läst rätt mycket om det, samt förmodligen växt upp med en morsa med borderline.

Mycket som är möjligt. Bara BL, BL+BP, bara BP, något helt annat, eller ingenting annat än låg självkänsla och hög stress pga SD.

Du har helt rätt gällande det maniska beteendet hos LW och att det dessutom kan vara en dubbeldiagnos med BLP och BD. Lena hade lite för mycket energi och för lite sömn för att det skulle vara hållbart i längden.

Detta, plus den högst osunda relationen med SD och hans sjuka påverkan på henne, bäddade för en total kraschlandning.

Men i stället mördades hon brutalt. Så jäkla sorgligt. Inte minst att hon slösade bort 6 av sina bästa år på en sån skitstövel som SD.
Citera
2021-06-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja det ser jag som troligt, han visade ju tydliga narcissistiska drag.
Han verkade också ha någon empatistörning eftersom han plågade de båda kvinnorna psykiskt utan att bekymra sig för hur det påverkade den.

Gällande det fetade så sa han själv (till polisen) att han hade velat bli polis. (Som förklaring till varför han smög på "Mållgans" och ibland var nån slags enpersons-grannsamverkan mot brott och "patrullerade" med ficklampa har jag för mig, rätta mig om jag har fel om varför han berättade det för polisen).

Hahaha, jag ja läste det. Det var så awkward att se. Sitter där häktad för mord, bevisligen labil med stalkerbeteende med inslag av grova hot, och berättar hur bra han tror han skulle vara som polis. Jag tolkade det som att han sökte lite medhåll och bekräftelse från sina idoler.

Givetvis inte skyldig ännu i juridisk mening, men var nog inte många av poliserna som vid tillfället tvivlade på han hade gjort det.
Senast redigerad av dronesoul 2021-06-17 kl. 00:06.
Citera
2021-06-17, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom jag själv inte vet vad jag ska tro av de alternativ jag tog upp, så är det precis så du gör, drar förhastade slutsatser, när du drar slutsatser om HD.

Du kan ju knapppast veta bättre än jag själv gör om vad jag tror?

Ja, om HD är delaktig på något sätt, då har du och jag definitivt olika tro på varför.
Jag vet precis hur du förklarar allt kring HD och att vi anser diametralt olika är ett faktum.
För min del är inte HD likt en marionett som SD hjärntvättat efter läsning i FUP.
Jag skumläser dina inlägg och tror inte för fem öre på den bild du vill presentera.

Jag ser henne som extremt hatisk, att hon sätter riktlinjer och har krav, är inte nåt svagt väsen i SDs händer längre när hon frisknat till och jag tror hon är hämndbenägen.

Behåll du din åsikt, så behåller jag min.
Citera
2021-06-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja jag erkänner att jag hade fel.

Inte meningen att rub it in. Hann bara inte se att ni löst det innan jag delade länken.
Citera
2021-06-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Fel av mej ber om ursäkt, hon blev häktad för mord på den lägre graden.

Även solen har fläckar.

Det förekommer att åklagare taktiskt häktar den huvudmisstänktes kvinna
för att hon ska bli rädd att åka dit för nåt hon inte gjort och därmed motiverad att sjunga ut.

Men det är ju inte lagligt att häkta någon på de geundern, så åklagaren skriver ihop något käckt.

Nu vet jag inte om det var då i detta fall.
Jag har heller ingen uppfattning om HDs ev inblandning i mordet som gm, mgm eller anstiftare.
Citera
2021-06-17, 00:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer. Men för somliga verkar det viktigare att skydda en i deras ögon utsatt kvinna som blivit manipulerad. Som om HD inte själv manipulerat och ljugit sig igenom de senaste åren. Som develi nyss visade i sin punktlista några inlägg bak i tråden. I mina ögon är det mycket lite som pekar mot att hon skulle vara en hunsad kvinna. Tvärtom säger jag. Hon har vetat precis hur hon skulle handskas med det förvuxna barnet Stefan.

Det handlar inte om att skydda en utsatt kvinna. Det handlar om att rätt ska vara rätt, Och hon är faktiskt oskyldig tills motsatsen är bevisad och då får du och Develi tycka vad fan ni vill om den saken.
Men att du och Develi mer eller mindre idiotförklarar tråddeltagare är inte ok. Alla har rätt till sin åsikt eller hur?? Men om du och Devlli kan göra en Avel och lämna bevis på att Hanna är skyldig så är nog saken i box och åklagaren väcker åtal mot Hanna. Men fram tills dess så ska hon betraktas som oskyldig oavsett hur många golvbrunnar hon har rensat.
Citera
2021-06-17, 00:16
Medlem
Citat:
Det förekommer att åklagare taktiskt häktar den huvudmisstänktes kvinna
för att hon ska bli rädd att åka dit för nåt hon inte gjort och därmed motiverad att sjunga ut.

Men det är ju inte lagligt att häkta någon på de geundern, så åklagaren skriver ihop något käckt.

Nu vet jag inte om det var då i detta fall.
Jag har heller ingen uppfattning om HDs ev inblandning i mordet som gm, mgm eller anstiftare.

Min första tolkning av HDs förhör var att polisen körde stenhårt på att visa henne hur vidrig och svekfull SD varit mot henne, för att försöka vända henne mot SD, ja. De var inte nådiga heller, bara smällde på med massa avslöjanden som måste ha känts förnedrande för henne då hon framstod som mer och mer patetisk och gaslightad för varje nytt avslöjande de delgav henne om SDs och LWs iskalla och respektlösa beteende.
Senast redigerad av dronesoul 2021-06-17 kl. 00:24.
Citera
2021-06-17, 00:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Nä det att hon "walked in on them" sovande i hennes säng var ingen dramatisk vändpunkt som fick henne att plötsligt välja att inte bo där hos LW.
Hon hade inga fasta veckor som sin lillebror.
LW bodde nära sin exman och EW kunde sova hos LW när hon ville.

Men det där vet du för du har följt tråden länge.

Skönmåla? Du har en tendens att tro att alla delar just din bild av vad som definierar en människas karaktär och kvalitéer.

Varför ljuger du?

Citat:
E berättar om ett tillfälle under vintern/våren-18 när hon kom hem till mamma för att
hämta en tröja. Det var pappavecka och alla tre barnen var hos pappa.
När hon kom in så möttes hon av en kille som låg i soffan och sov, när hon sedan kom upp
till sitt rum så låg mamma och en främmande kille i E säng.

E säger att hon hade försökt att ringa innan hon kom dit eftersom det var deras
överenskommelse, hon fick inget svar och gick in i huset ändå.
E tyckte ändå att det var jobbigt att mamma och den där killen låg i hennes säng.
Mamma sa senare att det var en kille från Stockholm, hon fick aldrig veta något namn på
killen.
Ester säger att detta var en av brytpunkterna mellan henne och mamma och anledning till
konflikt mellan dem.

Citat:
E berättar att det hände ganska ofta att det kom hem killar till dem när A och hon hade
gått upp för att lägga sig på kvällarna. En av dem som ofta var där var Stefan Davidsson,
Det hände även att det var andra killar var där. E upplevde det som obehagligt att det var
personer därnere i huset när hon skulle sova.

146/67
Citera
2021-06-17, 00:20
Medlem
Enligt Ratsit äger vare sig SD/HD en bil

Thea bor hos SD

Inget barn bor hos HD

Var bor W?
Citera
2021-06-17, 00:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Inte meningen att rub it in. Hann bara inte se att ni löst det innan jag delade länken.

Nej det är lugnt det var jag som tog fel och rätt ska vara rätt, jag lyssnade på fel person och ber om ursäkt för det. Så kan det gå när man tar saker för givet utan att kolla efter fakta.
Citera
2021-06-17, 00:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så du har alltså full koll på vad som hände veckorna, månader.. efter detta?

När barnen valde att bo hos LW?

Citat:
E berättar att hon har bott växelvis, varannan vecka hos mamma och hos pappa. De sista
tre veckorna har hon dock bott enbart hos pappa
. Det berodde på att hon och mamma bråkade
mycket, hon tyckte då att det var enklare att bo hos pappa.

Citat:
Den sista gången som E träffade mamma var på As kalas som de hade hemma hos
pappa på lördagen. Innan dess hade de nästan ingen kontakt under de veckorna som E var
hos pappa
.

146/66
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in