Stefans mamma, hon slutade jobba och tog hand om sina barn tills pappan tog över fostrandet vid en viss ålder. Började mamman jobba igen? Annars var hon redan pensionär när barnbarnen Dson föddes, likaså Stefans mamma. De är runt 80 år idag. Inte otroligt att de passade barnbarn när HD var bräcklig, iom att hon var oförmögen att ens ta hand om sig själv, förrutom då hon la om taket och reste runt och letade burkar i världen..
Med tanke på Stefans ofantligt kärleksfulla barndomshem, är det inte omöjligt att HD inte ville att barnen skulle fostras av svärmor.
HDs föräldrar har väl blivit pensionärer i nutid och har således haft mer tid samt närhetsprincipen, plats för hästar på Folketorp osv
Ser ut som det i förhör.
FD, far till SD:
"F uppger att de har en bra relation, men de har inte kontakt lika ofta som förr, när barnbarnen var mindre."
MD, mor till SD:
"De var ofta barnvakter när Stefans och Hannas barn var yngre, nästan varje vecka."
AÅ, bror till SD:
"Han upplever också att föräldrarna ställde upp mycket för Hanna och Stefan när deras barn var små, men när han och hans fru F fick barn var de inte där på samma sätt."
Ab 148
Det handlar inte om försvar. Det handlar om sanningen. Och andra hänger på dig då du bygger bilden av HD här. Så därför frågar jag dig som är tongivande.
Det är i princip bara du som återkommer till de här lögnerna och otroheten i samband med skilsmässan. Andra fokuserar på att hon verkar undanhålla saker i förhör. Saker som är mer relaterade till mordfallet.
Så hur upprepade var dessa lögner som är en väldigt stor del i ditt narrativ? Du återkommer till dem varje dag så fram med dem nu.
Du har ju doktorerat på temat så du kan ju väldigt snabbt bara skriva hur många gånger det är hon ljugit i samband med skilsmässan?
Och jag undrar också hur ofta hon spionerade i SD:s konton?
Kan du reda ut ovan så är det lättare att förstå varför du lägger sån energi på det.
Påminner om att du skrivit att hon är en jämngod lögnare med SD så förstår kanske andra varför jag ber dig utveckla hur omfattande dessa lögner till honom är.
Av vad jag kan förstå av bl.a. FUP tror jag inte HD kunnat beslå SD med direkta lögner mer än kanske någon enstaka gång, känner bara till En. Av den enkla anledningen att hon aldrig brytt sig att fråga honom rakt ut. Hon vill inte veta eller har varit indifferent över svaret. I FUP framgår att hon anat, förstått osv. Vidare framgår att hon nog bara accepterat och i perioder rent av tyckt det var bekvämt att någon annan stod för sexet hon inte själv var intresserad av.
Att hon slutligen reagerade tolkar jag berodde på att andra hade reagerat och undrat över LW/SDs frekventa cachande och deras ständiga hjärtan mellan varandra. Risken för repa i den putsade fasaden fick HD att bli Alert och Klarvaken. Hon började kolla upp och jämförde med SDs Emondo-tider vilket visade ett mönster.
Med det i ryggen ställde hon honom mot väggen och frågade rakt ut. SDs default svar kom direkt: Absolut inte! Han var djupt kränkt, troligen men främst överraskad. Han fann sig. Då får du Bevisa det!
Vi vet att hon gjorde det, vilket fick implikationer för främst LW.
EDIT. Detta är inte ett inlägg i er privata debatt, utan ett eget separat inlägg
Senast redigerad av Remark 2021-06-12 kl. 17:23.
Det har nämnts i tråden att det var HD:s krav att de ställde upp för SD.
SOA:s stöd kanske bara var spel för gallerierna, fast han egentligen inte alls tyckte om SD?
Han kanske inte gillade SD men spelade med för HD:s skull?
Intressant fråga som vi antagligen aldrig kommer att få svar på.
Ja jag har sett att det nämnts i tråden flera gånger, men aldrig vad jag kan minnas sett något direkt citat från fuppen som styrker detta. Bara att hon var SDs favoritdotter, att de ställt upp för henne tidigare osv.
jag kan absolut ha missat eller glömt men ville påpeka det för att undvika. att det blir en trådsanning
Du återkommer alltid till att hon ljuger för SD. Är jämngod med honom vad gäller lögner.
Vad har hon ljugit om och hur ofta eftersom det verkar vara en så stor grej för dig?
Hon ljuger om JS ända fram till 28 april, tar upp spontant att han baaara är en vän.
Hon fortsätter ligga med JS till minst 17 december 2018 då JS säger att de fortsatt har sex.
I förhör försöker hon köra samma version men har oddsen emot sig iom deras dialog på viber.
Fortsättningsvis ses hur hur SD trånar efter HD när JS och HD ligger på hotell aug 2019.
Men hon lovar snällt att han ska få följa med henne på resa nästa gång.
Källa förhör SD och sms mellan HD och SD om aktuell händelse.
Om vad JS och HD gör i bingen framkommer dock inte av given anledning.
SOA:s stöd kanske bara var spel för gallerierna, fast han egentligen inte alls tyckte om SD?
Tror han avstår (nog klokt) och finns där för familjen och främst barn barnen som bör få behålla de goda minnena dom har. Måtte dom få en fin sommar med spring i benen och fladdrande hår i sommarvind från hästryggen!!! Kaninerna skutta och gnaga fritt på stora ytor!
Senast redigerad av Remark 2021-06-12 kl. 17:35.
Ja jag har sett att det nämnts i tråden flera gånger, men aldrig vad jag kan minnas sett något direkt citat från fuppen som styrker detta. Bara att hon var SDs favoritdotter, att de ställt upp för henne tidigare osv.
jag kan absolut ha missat eller glömt men ville påpeka det för att undvika. att det blir en trådsanning
Det finns (hittar inte) ett citat där BA återger ett samtal hon haft med HD där hon deklarerar att hon älskar Stefan och vill att de skall bli de två även i framtiden. BA hade frågat fler ggr med samma svar.
EDIT. Tror JS var en väl förborgad hemlighet.
Senast redigerad av Remark 2021-06-12 kl. 17:51.
AB 149
F: Hur känner dom gentemot Stefan då?
V: Eh ja för det.. hmmm .. mina föräldrar står mig nära .. eh å det var faktiskt en av dom
sakerna när .. som eh .. ja på nått sätt visst man är vuxen men eh dom står mig jättenära .. eh ..
så när det här uppdagades ordentligt då så kände jag att kommer dom ta avstånd från Stefan
då kommer aldrig våran relation o funka heller .. eh .. men dom .. var väldigt, dom lyssnade på
det jag sa .. eh och sen så sa dom såhär att .. det han har gjort det är fel.. det
är så fel det bara kan va .. eh .. vi försvarar inte det å vi tycker det verkligen är helt jättedåligt..
eh men väljer du att eh .. vilja fortsätta leva med Stefan å ni vill satsa å försöka eh så kommer
vi o stötta er i det.. eh för det är ditt val å vi respekterar det.. Eh dom tycker jättebra om
Stefan. Eh .. dom tycker fortfarande att den delen är jättedålig såklait för så gör man inte .. eh
men dom tycker om honom som person ändå.
EDIT. Delvis kan man ana ett troligt svar via Piastrones inlägg nyligen
Senast redigerad av Remark 2021-06-12 kl. 18:32.