2021-06-14, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Han är en våldtäktsman. Ingen människa skulle frivilligt knulla med honom. Han måste vara Sveriges fulaste människa.

Hur som helst så är jag färdig i denna tråd nu. Riktigt värdelös diskussion. Jag och GW är överens om att smsen från GL till EA är erkännanden som bekräftar EAs story. Allt annat puckat som Göran kläcker ur sig hjälper inte hans case direkt. Även i #metoo grupperna på FB så är alla överens om att GL är skyldig till våldtäkt. Precis allt talar för det. Vi är alla eniga om det.

Jag hoppas innerligt att EAs anhöriga kastrerar honom eller råkar få honom att "försvinna". Ingen orkar med våldtäktsgörans bloggande eller miffoböcker. Våldtäktsgöran behöver få konsekvenser för sina handlingar. Pronto.
Inte mycket till bevis du lägger fram mot den totalt oskyldige Lambertz. Metoo- grupperna och du är totalt ute och reser. Vad ni är eniga om har ingenting överhuvudtaget med verkligheten att göra. Göran är fullständigt oskyldig.Oj oj oj
Citera
2021-06-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Jag skiter väl i hennes skulder.

Kan du skicka något som bekräftar att hon parasiterar på äldre män? Vem är det som anmält henne för falsk våldtäktsanklagan annat än Lambertz själv?

Varsågod och släng fram det bara.

Google är bra ibland https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-som-anmalde-topp--juristen-star-atalad-for-fortal/
Citera
2021-06-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
EA lär få skyddad identitet ett tag om man ska tro på hennes intervju i Kalla Fakta.

Sedan ett namnbyte på henne framöver så kan hon nog komma undan tyvärr. Inte alla börjar jämför personnummer och bilder, om sådana då finns tillgängliga framgent..

Det ska väl mer till för att få skyddad ID. "Emma" känns inte som trovärdigheten själv.

Ja, byter man till ett vanligt namn (Anna Larsson tex) är det ett h-e att hitta personen.

Jag tror väldigt få personer lägger ner tillräckligt med jobb för att spåra denna "Emma"..
Det finns rikskända mördare (tex Flink och Hellekant) som chillar och har det gott ..
Så "Emma" klarar sig nog utmärkt..

Lite intressant att "Emma" mötte sin överman ... eller övermänniska, på PK-språk. Lambertz har inte ett hederligt ben i kroppen och jag förmodar att hans kommande Emma-bok är lika rutten som hans arbetsmoral och Quickologin ... "Emma" och Lambertz förtjänar på sätt och vis varandra..

Oavsett vad som hänt, framstår de som lika osympatiska båda två.
Citera
2021-06-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ingela Jansson fick skyddad identitet, det gav henne stor möjlighet att härja runt med bedrägerier för många miljoner.
Hon fick sitt straff till sist.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ingela_Jansson

INGELA JANSSON fick en NY identitet pågrund av tung hot bild då hon vittnadd emot albanska maffian.... Medans denna luffar EA snackar om att hon ska fp en ny identitet haha... Inte så enkelt. EA får däremot skyddad identitet under en period. sen kan hon bestämma själv att byta namn vilket polisen har föreslagit. Man ser att ea ljuger i kalla fakta intervjun. Hon e så äcklig att jag blir förbannad. Jag vet så många kvinnor som verkligen behöver hjälp och polisskydd men så får en lögnare som EA det. Hon behöver tvångsvård!!!! Göran såg att hon var inviterande... hon var lockande!!!!! klart han passar på om han kan!!! oavsett hur ful han e har han pengar och ett känt namn!!! Kan folk sluta hänga upp sig hur ful han e? Har ni sett victoria silvstedts fula dvärg arab man? Han e ännu fulare men rik som ett troll och intelligent.... EA visste precis vad hon gjorde.. Hon till och med planterat i olika sms. «oj ätit sömnpiller». Asså hon vet va hon ska säga för att låta som att hon e utom kontroll!
Citera
2021-06-14, 20:52
Medlem
afvongreves avatar
Hade hon bytt lås hos en kille som hon bodde hos? Hur kom hon undan med det? Det är "egenmäktigt förfarande" och straffet blir böter eller fängelse i högst ett år. Vid grovt brott får man fängelse minst sex månader eller högst fyra år.
Citera
2021-06-14, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
INGELA JANSSON fick en NY identitet pågrund av tung hot bild då hon vittnadd emot albanska maffian.... Medans denna luffar EA snackar om att hon ska fp en ny identitet haha... Inte så enkelt. EA får däremot skyddad identitet under en period. sen kan hon bestämma själv att byta namn vilket polisen har föreslagit. Man ser att ea ljuger i kalla fakta intervjun. Hon e så äcklig att jag blir förbannad. Jag vet så många kvinnor som verkligen behöver hjälp och polisskydd men så får en lögnare som EA det. Hon behöver tvångsvård!!!! Göran såg att hon var inviterande... hon var lockande!!!!! klart han passar på om han kan!!! oavsett hur ful han e har han pengar och ett känt namn!!! Kan folk sluta hänga upp sig hur ful han e? Har ni sett victoria silvstedts fula dvärg arab man? Han e ännu fulare men rik som ett troll och intelligent.... EA visste precis vad hon gjorde.. Hon till och med planterat i olika sms. «oj ätit sömnpiller». Asså hon vet va hon ska säga för att låta som att hon e utom kontroll!
Du sätter fingret på det mest problematiska i den här historien, att EA förstör verkliga brottsoffer trovärdighet och hennes rättshaveristiska feministiska hatsvans gör knappast saken bättre. Om de insett att kniven som sitter i deras våldtagna medsystrar rygg, bär deras egna fingeravtryck, hade de skämts.
Citera
2021-06-14, 22:26
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Nej. Åklagaren som allt som oftast drivit ett mål mot mannen behöver en knuff i ryggen ibland. Dom kan inte alltid lita på en i detta fall kvinna.
Kan du ge något exempel på mål gällande falsk tillvitelse/angivelse där målsäganden själv drivit målet?

Falsk tillvitelse/tillvitelse faller under allmänt åtal och målen drivs av åklagare. Några exempel på kvinnor som dömts för falsk anklagelse/tillvitelse I samband med våldtäktsanmälningar. Här kan man också få en fingervisning om vilken bevisning som kan tänkas behövas för att åtal ska väckas och den åtalade i förlängningen fällas. Ord mot ord räcker inte.

https://www.mitti.se/nyheter/anklagade-man-for-valdtakt-nu-doms-nackakvinnan/lmsbB!5712479/
https://norrahalland.se/doms-for-falsk-valdtaktsanklagelse/
https://www.alltomjuridik.se/nyheter/hamnddriven-kvinna-far-fangelse-falska-brottsanklagelser-mot-ex-pojkvan/

Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Jag kan inte hjälpa dig med svaret i just detta fall, men liknande.
Där har advokaten uppmanat den tilltalade att ej motanmäla då det skulle göra mer skada än nytta. Skadeståndet är lågt och lidandet av en utdragen process stor. Dessutom är det ett risktagande då man ofta får driva ett sådant ärende för egna pengar.
Om det är svårt att bevisa att en våldtäkt ägt rum så är det än svårare att bevisa att den ej ägt rum, om båda bevisligen funnits på samma plats, vid samma tidpunkt.
Citera
2021-06-15, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kan du ge något exempel på mål gällande falsk tillvitelse/angivelse där målsäganden själv drivit målet?

Falsk tillvitelse/tillvitelse faller under allmänt åtal och målen drivs av åklagare. Några exempel på kvinnor som dömts för falsk anklagelse/tillvitelse I samband med våldtäktsanmälningar. Här kan man också få en fingervisning om vilken bevisning som kan tänkas behövas för att åtal ska väckas och den åtalade i förlängningen fällas. Ord mot ord räcker inte.

https://www.mitti.se/nyheter/anklagade-man-for-valdtakt-nu-doms-nackakvinnan/lmsbB!5712479/
https://www.alltomjuridik.se/nyheter/hamnddriven-kvinna-far-fangelse-falska-brottsanklagelser-mot-ex-pojkvan/
Tack för dina länkar. Jag fyller på med överskrifter.

Hämnddriven kvinna får fängelse för falska brottsanklagelser mot ex-pojkvän

Döms för falsk våldtäktsanklagelse

Anklagade man för våldtäkt – nu döms Nackakvinnan
Citera
2021-06-15, 08:18
Medlem
Motherships avatar
För egen del tycker jag det börjar bli tämligen klargjort att EA är den som felat, det verkar dessutom finnas ett antal bevis för att så är fallet, foton, sms, klippta ljudfiler och massa annat märkligt.

Vad som driver denna kvinna är tyvärr nästintill omöjligt att säga.

Men efter att ha sett Kalla fakta och intervjun med henne så framstår hon som en trasig själ som försöker spela ett spel som hon inte hanterar. En del har ju tillskrivit henne som otroligt smart, det tycker inte jag - jag tycker hon verkar korkad, naiv syn på världen - hon tror hon kan manipulera andra in i hennes verklighet.

EA är en ond människa enligt min definition.
Citera
2021-06-15, 08:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
... Men nu ska i alla fall GL stämma staten, och då kommer kanske fram om åklagaren klantat sig. Det hålls visst en förberedande förhandling redan i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
... men han är för mycket Aspie för att fatta den hinten...

Stämningen av staten blir intressant, om inte annat får vi hoppas att GL skriver om saken. Att GL aldrig ger sig blir tämligen tydligt i hans senaste söndagsbetraktelse när han fick sina väskor (som han inte hade överblick över) bortforslade på Centralstationen. Då skriver vän av ordning till ansvarigt fastighets- och vaktbolag och föreslår ändring av praxis.

Citat:
... Jag föreslog att man skulle tala om för vakterna vad som gäller och att man skulle ändra sin praxis lite när det gäller omhändertagande av bagage:...

Citera
2021-06-15, 09:41
Medlem
Jag tror vi är långt ifrån slutet på denna följetong och min förhoppning är att Lambertz strävan efter sanning och rättvisa ska få fler män, offer för denna kvinnas bedrägerier, att träda fram och vittna. Enligt den f d maken har hon satt i system att lura män i fällor, som hon gjorde med Lamberts på julafton, för att sedan kunna pressa dem på pengar. Han om någon borde ju känna till vad hon är kapabel till. Det kan mycket väl finnas fler än de män vi känner till som drabbats och det skulle inte förvåna mig om mörkertalet är stort. Hur många män som betalat för att slippa bli anmälda för våldtäkt vore intressant att få veta. Förhoppningsvis kan Lambertz, vars kamp mot denna bedragerska faktiskt visat att enträgen vinner, förmå dem att träda fram ur skuggorna.
Citera
2021-06-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Jag tror vi är långt ifrån slutet på denna följetong och min förhoppning är att Lambertz strävan efter sanning och rättvisa ska få fler män, offer för denna kvinnas bedrägerier, att träda fram och vittna. Enligt den f d maken har hon satt i system att lura män i fällor, som hon gjorde med Lamberts på julafton, för att sedan kunna pressa dem på pengar. Han om någon borde ju känna till vad hon är kapabel till. Det kan mycket väl finnas fler än de män vi känner till som drabbats och det skulle inte förvåna mig om mörkertalet är stort. Hur många män som betalat för att slippa bli anmälda för våldtäkt vore intressant att få veta. Förhoppningsvis kan Lambertz, vars kamp mot denna bedragerska faktiskt visat att enträgen vinner, förmå dem att träda fram ur skuggorna.

Om det är som du säger, hoppas jag på positiv spinoff, en debatt om falskanmälningar. Våldtäkt är ett notoriskt svårutrett brott (av flera skäl) och det sista vi behöver är seriebedragerskor.

Debatten om falska våldtäktsanmälningar är tyvärr stendöd. Lika stendöd som debatten om tafsande kvinnor och kvinnor som slåss.. Män som är offer för kvinnor är tyvärr politiskt ointressanta.

På sätt och vis är det bra att E gick på en mina (dvs Lambertz). Han är tillräckligt känd för att skapa debatt. Kanske kan vi utvinna något vettigt ur detta elände. Och det finns ju intressanta parallellfall.

Lambertz-fallet kan kanske avhandlas tillsammans med liknande fall, i en bok..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in