2021-03-26, 08:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är ju en krönika
Aha, är det inte Lambertz som blir intervjuad i en video i den länk du länkar?
Citera
2021-03-26, 08:54
Medlem
Quods avatar
Ja, han är klandervärd, hur mycket beror på vilken sexualmoral man har. (Behöver jag påpeka att personlig sexualmoral och juridik är inte samma sak?)

Men det mesta talar för att han inte ljuger i väsentliga detaljer. Hans påstående att utredningen visade att hon sms:ade "Göran är aspackad" till en kompis, ungefär en halvtimme efter att hon själv påstått att hon var däckad... det är exempel på verifierbara uppgifter.

Så i princip allt utom "ord ur hennes mun" pekar på att hon ljuger.

Hon försökte sätta dit honom för våldtäkt, fast det inte var någon våldtäkt.

Jag förstår verkligen inte krönikörerna i kvällspressen som försvarar henne med näbbar och klor. Hon är ju kvinnornas värsta fiende! Det är tex sådana som hon som gör att samhället inte litar på våldtäktsanmälningar.

Det ÄR ett problem att riktiga våldtäkter inte anmäls. Sådana som hon är dock en av orsakerna, inte ett av offren.
Citera
2021-03-26, 08:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Aha, är det inte Lambertz som blir intervjuad i en video i den länk du länkar?
Jag kommenterar, och bifogar länk till, Irena Pozars krönika, publicerad idag kl. 07:58.
Citera
2021-03-26, 08:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Man kan tycka vad man vill om Lambertz och hans fjanterier med att stämma staten på 1 miljon. Men rent objektivt ska ju kvinnans upprepade beteende med falsk tillvitelse utredas och hon ska lagföras. Hon får ju inget straff för sitt beteende och kommer säkert att göra om det.

Dock dröjde väl utredningen i Lamertz fall för att det var väninnan som anmälde medan MÄ inte ville medverka förrän ca. en månad efteråt. En åklagare kan kanske snabbt glra bedömningen att det är låg sannolikhet för att lyckas påvisa det.
Citera
2021-03-26, 08:57
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Jag kommenterar, och bifogar länk till, Irena Pozars krönika, publicerad idag kl. 07:58.
Ska villigt erkänna att jag inte läst slaskpost till skvallertidningar på xx antal år. Jag tittade dock på videon som var bifogad i den länk du visade, jag antar att den är grunden till krönikan.
Citera
2021-03-26, 08:58
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ja, men hon är värdelös: nämner Göran inledningsvis och går sedan - såklart - över i att prata om sig själv, hur hon vill beväpna sig, göra revolution och att hon inte vill vara kvinna...

Japp ! Denna Pozar är en manshatare av mått. Läst flera artiklar av henne. Hon verkar vara här och läsa och ta emot information från våra duktiga skribenter ! Jag trodde hon först menade en som kallar sig Knullkungen här. Men EN person har använt ordet knullkungen den 23 mars....
Citera
2021-03-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Googla på Mr.Koll, den som har flest visningar ska vara MÄ, eller vara i toppen. Initialer E.A.

Inget åtal, ingen FUP. Det blir automatiskt sekretess på det som finns....

Som huvudregel är förundersökningen offentlig (2 kap 3 § TF). Den blir dock offentlig först när förundersökningen är färdigbehandlad, det vill säga antigen när åtal väcks eller när åtalet läggs ned. Innan dess råder s.k. förundersökningssekretess (18 kap 1 § OSL).
Citera
2021-03-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Äh de här feministerna kommer nog att ta upp den här EA i sitt "systerskap", men det tar väl hus i helvete ibland och det blir diverse cat-fights emellanåt. Kanhända att EA får ihop det med någon henvänstersojapojke på Södermalm ? Eller ännu hellre kommer ut som lesbisk...
Då väntar Morgonsoffan 365 dagar om året ?

GL behöver nog hugga till med en rejäl siffra så att det blir uppmärksamhet kring ärendet. Annars så händer ingenting förstås.
Förresten är det ingen som har tänkt på att EA kan ju faktiskt ha erkänt att hon avsåg att blåsa GL ?
Detta beteende kan man ibland se hos sköra kvinnor, med dålig självkänsla, att de plötsligt erkänner.
Men åklagaren håller förstås klaffen om detta erkännande eftersom det skulle sätta åklagaren (Bokefors) i dålig dager, att behöva erkänna att även hon blev blåst.
Åklagaren kanske känner till EAs handel och vandel i detalj, och förstått detta.

Det kommer inte att bli en offentlig FUP, förundersökningsprotokoll. Finns ju ingen anledning till det, eftersom ärendet är nedlagt.
Det kan ju hända att någon på Polisen eller åklagarkammaren läcker den. Fan vet egentligen ?
Nej, jag tror inte att vi får se

Som huvudregel är förundersökningen offentlig (2 kap 3 § TF). Den blir dock offentlig först när förundersökningen är färdigbehandlad, det vill säga antigen när åtal väcks eller när åtalet läggs ned. Innan dess råder s.k. förundersökningssekretess (18 kap 1 § OSL).
Citera
2021-03-26, 09:02
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nej absolut - är du aspackad och inte kan lämna ditt samtycke så är det våldtäkt. Men samtidigt säger GL att han har mycket klara minnen av det som hände under akten och att han därför vet att det inte var våldtäkt. Han nämner i sin text att han har mycket tydliga minnen över allt.

Kan hela denna cirkus åberopas som stödbevisning i den kommande rättegången mot kvinnan?

Vi kan nog sammanfatta det hela med ordet cirkus som du gör. Det finns ju dock (såvitt vi får förmoda) i alla fall saker som är tekniskt bevisade i denna cirkus som borde kunna användas som stödbevisning i den kommande rättegången. Ett återkommande mönster i modus operandi. Ett manipulerande av bevisning som åtminstone jag tycker är mycket graverande och borde rendera i ett straff.
Citera
2021-03-26, 09:03
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Varför stöder ingen media, krönikörer m fl brottsoffret GL? Man väljer medvetet att lägga ansvaret på offret och gör i stället gärningsmannen EA till offer. Hur har det kunnat bli så här?
Du har svaret själv: Det manshatande feministiska Sverige står alltid på kvinnors sida OAVSETT vad som hänt. Du vet det. Har läst dina inlägg.
Citera
2021-03-26, 09:04
Medlem
Visst fan är han knullkung. 71 år, tar sig lite ung gofitta till julklapp och när hon får för sig att våldtäktsanmäla honom för att få uppmärksamhet eller whatever så destroyar han henne live. Det är alphahanne. Jag har aldrig gillat Lambertz men här gjorde han bra, straffknullade en av dessa uppmärksamhetskåta flickor som tror man kan använda samhällets resurser hur som helst och bara anmäla vad som helst...
Citera
2021-03-26, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Var hon omyndig vid tillfället? Nej.

End of story.

Finns inget att utnyttja eller inte här. Allting gick korrekt till här. Och åtalet lades därmed ner.

Du verkar gilla atta svara på dina egna frågor så jag fortsätter på samma sätt

Var Lambertz myndig vid tillfället? Ja.
Borde han då förstå att det är fel att utnyttja en kvinna som tidigare blivit utnyttjad? Ja.
Borde han då inse att han blev avvisad? Ja.
Borde han då inse att det är fel att fylla kvinnan med alkohol och försöka igen? Ja.
Borde han då insett att det är fel att stoppa picken i en redlös kvinna? Ja.
Borde han då insett att om han stoppar picken i en redlös kvinna med hennes historik skulle sluta i en anmälan? Ja.
Men varför gör han det då? Med sin juridiska kunskap visste han att han bara kunde hänvisa till hennes historik så skulle han gå fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in