Citat:
Jag tror vi är långt ifrån slutet på denna följetong och min förhoppning är att Lambertz strävan efter sanning och rättvisa ska få fler män, offer för denna kvinnas bedrägerier, att träda fram och vittna. Enligt den f d maken har hon satt i system att lura män i fällor, som hon gjorde med Lamberts på julafton, för att sedan kunna pressa dem på pengar. Han om någon borde ju känna till vad hon är kapabel till. Det kan mycket väl finnas fler än de män vi känner till som drabbats och det skulle inte förvåna mig om mörkertalet är stort. Hur många män som betalat för att slippa bli anmälda för våldtäkt vore intressant att få veta. Förhoppningsvis kan Lambertz, vars kamp mot denna bedragerska faktiskt visat att enträgen vinner, förmå dem att träda fram ur skuggorna.
Ja när man läser att ca 10 000 våldätker anmäls i Sverige så finns det forskning på att upp till 9% vet man att är falska anmälningar.
Sen kan man ju undra hur stort mörkertalet är i de falska samt hur många män som blir hotade om att bli anmälda och betalar.
Två av mina kompisar fick med sig en dam hem från krogen för hennes önskan var två killar och det var rockn roll hela natten med damen ifråga.
Men på morgonen när hon kliver ur sängen talar hon om att hon skall anmäla dom för våldtäkt,gissa om dom var nervösa efter det hotet.
Lyckligtvis var det bara tomma hot.
Ser man vidare på hur många kvinnor som har psykiska sjukdomar och störningar så landar man nog uppemot 10 ja kanske 15% och den procent satsen på Sveriges kvinnor mellan 15-65 vilka är närmare 4 miljoner så då är det nog inte så knepigt om det kan bli falska anmälningar.