2021-06-14, 08:05
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
För Olof är det preskriberat. Varför skriver du osanning?

Du får ta och skilja på preskiberat och frikänd...
Citera
2021-06-14, 18:52
Medlem
Citat:
"Kroppsbesiktning av en frikänd person."

orkar inte hjälpa dig att tänka..

För att du över huvud taget ska kunna "hjälpa" någon att tänka behöver du lära dig att tänka själv först. Dit har du inte kommit än, något som är uppenbart om man läser dina inlägg.
Citera
2021-06-15, 00:27
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Du får ta och skilja på preskiberat och frikänd...

eller så läser du på lite mer innan du kommenterar..
Citera
2021-06-15, 00:34
Medlem
kristerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
För att du över huvud taget ska kunna "hjälpa" någon att tänka behöver du lära dig att tänka själv först. Dit har du inte kommit än, något som är uppenbart om man läser dina inlägg.

ok, förklara mer detaljerat om hur jag uppenbart ej kan tänka? ska bli intressant att höra.
Citera
2021-06-15, 06:13
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
eller så läser du på lite mer innan du kommenterar..

Är man enligt en dom från HD fortfarande skäligen misstänkt så har man inte åtnjutit preskription. Eller har du nån annan tolkning?
Citera
2021-06-15, 20:56
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
För Olof är det preskriberat. Varför skriver du osanning?

Det står i beslutet, klart och väldigt tydligt, att mordet inte är preskriberat för hans del.

Kan du inte läsa innantill?
Citera
2021-06-19, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
På vilket sätt då?

Polisen gjorde ett slarvigt jobb. De tyckte det räckte med indicierna och det hade det gjort om det stannat i tingsrätten.
Citera
2021-06-20, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Polisen gjorde ett slarvigt jobb. De tyckte det räckte med indicierna och det hade det gjort om det stannat i tingsrätten.
Jag vet inte vad mer de skulle kunnat gjort bara? Vill inte bråka med dig som vi gjort tidigare men min uppfattning vad jag kommer ihåg är att de gjorde allt och mer därtill men det år så många år sen nu.
Citera
2021-06-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Jag vet inte vad mer de skulle kunnat gjort bara? Vill inte bråka med dig som vi gjort tidigare men min uppfattning vad jag kommer ihåg är att de gjorde allt och mer därtill men det år så många år sen nu.

Men har du läst om det här till fullo och bildat dig en uppfattning?

Det här med hårborsten som var en liten bit i pusslet. Det var från ett förhör som polisen bara sammanfattade och inte skrev ut ord-för-ord som man borde ha gjort.

Sen det här med att polisen inte verkar ha brytt sig om att försöka spåra upp andra jackor som kan ha varit aktuella i målet.

Hade man jobbat lite mer professionellt hade bevisningen varit lite bättre sen är det ändå inte säkert att det hade räckt till i hovrätten.

Så, där har du några exempel på hur polisen slarvade. Du tog själv upp saken med hur man gjorde med rekonstruktionen så där har vi ett till felsteg.
Citera
2021-06-25, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Du tog själv upp saken med hur man gjorde med rekonstruktionen så där har vi ett till felsteg.
Felsteg är kanske inte rätt ord som sagt de var desperata och försökte med alla medel lösa det rekonstruktionen menade de var ett indicium. Upp till var och en att tycka vad man vill om det men de hjälpte han inte (ganska självklart iof för Qvick ville ju fällas medan Olof nekade) som med Qvick under rekonstruktionen åtminstone utan han fick t ex välja tejp mm själv medan det filmades och då valde han samma sort. Ganska korkat om man nekar. Men nej vad de än hade gjort tror jag inte det hade räckt i HR ändå som du skriver.
Citera
2021-06-25, 08:22
Medlem
Det är väl inte helt otroligt att han begår nya brott, då kommer hans DNA köras i maskineriet och det blir TRÄFF!
Citera
2021-06-25, 10:28
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är väl inte helt otroligt att han begår nya brott, då kommer hans DNA köras i maskineriet och det blir TRÄFF!
Konstigt egentligen att den misstänkte inte har gjort fler mord och illdåd. Han tillhör verkligen den kategorin av människor som väljer att bli seriemördare. För det finns ju potential till att begå fler mord.

Kan ju dock vara så att han var nära att torska och därför har han hållit händerna i styr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in