2021-07-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
När kan en rättegång gå av stapeln? För detta är väl glasklart för resning..
6mån bort?

Olof är nog duktigt nervös nu 😍

6 mån är nog minimum, upp mot ett år skulle jag tro. Det tar tid innan juridikens kvarnar har malt klart. Han kommer väl att höras av polisen så fort resningsansökan blir beviljad, och få möjlighet att ge sin syn på de nya fynden.
Jag undrar vad ”ASET” ska fabulera ihop den här gången? Nu blir det svårt. Han borde vara RÖKT!
Citera
2021-07-03, 16:31
Medlem
F3ttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
6 mån är nog minimum, upp mot ett år skulle jag tro. Det tar tid innan juridikens kvarnar har malt klart. Han kommer väl att höras av polisen så fort resningsansökan blir beviljad, och få möjlighet att ge sin syn på de nya fynden.
Jag undrar vad ”ASET” ska fabulera ihop den här gången? Nu blir det svårt. Han borde vara RÖKT!

Då blir han väl häktad inför detta?
Citera
2021-07-03, 17:11
Medlem
Citat:

Det är oklart om åklagaren anser att han ska häktas innan rättegången.
Citera
2021-07-03, 17:41
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Jag sökte "W*berg husum" och fick upp en bild på en kort bred man i glasögon, ljusblå tröja med vita smala ränder. Undertexten säger "O W Sveg"

Är det han?
Nej, det är något skumt med den bilden.

Hans initialer är FG och har inget med psykfallet OW att göra.

Det fanns bild på OW som barn länkat tidigare i tråden men nu verkar det inte dinns någon tillgänglig. Förhoppningsvis ses hans fula nuna snart på varje löpsedel.
Citera
2021-07-03, 18:54
Medlem
Möjlig lösning på mordet av Malin Lindström.

https://www.svegsbygdens.se/lokalt/mojlig-losning-pa-mordet-av-malin-lindstrom/?fbclid=IwAR0ldfVcKs6rg3kQJAoXPS7lbYq-v15Zh9G32kHWB4lXsPXkOIkNY_odv90
Citera
2021-07-03, 19:41
Medlem
Glentensteins avatar
Blir spännande att se hur advokat Ulf Holst kommenterar detta.
Citera
2021-07-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Jag sökte "W*berg husum" och fick upp en bild på en kort bred man i glasögon, ljusblå tröja med vita smala ränder. Undertexten säger "O W Sveg"

Är det han?
Nej det är inte han. Jag har tyvärr ingen bild på honom men han är väldigt lik sina syskon, hela familjen har ett liknande och säreget utseende. Hö*ning var hans namn tidigare och om ni söker på det och Husum tror jag ni kan hitta bilder på hans systrar

*=R
Senast redigerad av Ppal 2021-07-03 kl. 22:11.
Citera
2021-07-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja men i Sverige råder nu fri bevisprövning

Fri bevisprövning

Den princip som gäller i svensk processrätt. Den innebär att parterna i en rättegång får åberopa all bevisning som de kan få fram (så kallad fri bevisföring) och att värdet av bevisningen prövas fritt av domstolen (fri bevisvärdering). I vissa andra länder, framför allt Storbritannien och USA, finns regler om vilken bevisning som är tillåten respektive otillåten.”

Källa: https://www.aklagare.se/ordlista/f/fri-bevisprovning/

Härligt, då finns det hopp om att idioten döms.
Citera
2021-07-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glentenstein
Blir spännande att se hur advokat Ulf Holst kommenterar detta.

Han kommer att säga: ”min klient förnekar det han anklagas för”. En klassisk advokatklyscha.
Citera
2021-07-04, 02:19
Medlem
Glentensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Han kommer att säga: ”min klient förnekar det han anklagas för”. En klassisk advokatklyscha.
Självklart. Men det blir också spännande att se hur han kommer att försöka ogiltigförklara bevisen. Hur upprörd han kommer att vara över det faktum att man letat upp gamla prover och matchat dem med dna:t.

Vilka juridiska spetsfundigheter kommer han med för att förklara vilken rättsröta det vore med resning, trots bevisen?
Citera
2021-07-04, 08:17
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Med tanke på hans sjuka böjelser redan då han mördade Malin så lär han nog inyecsamla frimärken i dagsläget . I dag finns internet och där är han nog aktiv på diverse perversa sidor . Han kan även gjort olagliga saker men inte åkt fast ….. han ar ju hållit sig undan detta vidriga brott .Är övertygad om att om och när han åker fast och de gör en person utredning så kommer de hitta mycket skit ! Från att våldta / mörda någon m sadistiska inslag så är det omöjligt att han idag är en normal medborgare .
Så klart är han en störd individ och har säkert sin dator fylld med barnporr och filmer på mord och våldtäkter.
Men jag tror ändå inte att han har vågat göra något större brott som mord eller så, då det bara har varit på nåder att han inte har åkt fast.
Citera
2021-07-04, 14:20
Medlem
Citat:

Domstolen beslutar om häktning efter en eventuell begäran från åklagaren. Jag håller med ”Heralder” att det är oklart hur åklagaren kommer att agera i frågan.
Häktning brukar ofta ske om det anses att det finns risk för att den anklagade försvinner, eller på något vis försöker sätta käppar i hjulet för utredningen, eller om det finns fara att nya brott kan begås. Kravet för häktning är även att brottet kan ge minst ett eller om det är två år (osäker på vilket).
Den här ”SVINPÄLSEN” uppfyller de flesta kriterier – han kan gott krypa in i häktet.

Först och främst måste nu resningsansökan beviljas. Åklagaren är väldigt optimistisk, trots att han lär vara känd för att vara en synnerligen försiktig general. I det här fallet är det nog bäst att ändå inte ta ut något i förskott verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in