2021-06-05, 20:16
Medlem
Jag träffade en tjej ifrån tinder för 2 månader sedan. Vi tog en fika och hade det allmänt trevligt. Jag föreslog en andra date och hon ville komma hem till mig för att dricka vin och umgås. Dagen innan vi skulle träffas hör hon av sig och säger att hon inte är redo att dejta och vill vara ensam ett tag, men önskar mig lycka till i framtiden. Jag sade att det var ok och bröt kontakten helt.

En månad senare skickar hon en låt till mig för att hon ville att jag skulle höra den då hon tänkte på mig.

Och nu får jag ett nytt sms där hon undrar om jag är intresserad för att ses och ta en drink? Hur ska jag tolka situationen? Tror ni att hon var ärlig när hon sade att hon ville vara ensam eller träffade hon någon som verkade mer intressant utan att det ledde till något?
Citera
2021-06-05, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Håller med. 100%.

Jag gjorde tidigare en allmän lista över det jag och mina kvinnliga vänner alltid svepte/sveper nej på. Studiobilder glömde jag på den listan! Men det är något som alla säger att de sveper nej på. Studiobilder tagna av en fotograf är riktigt cringe. För att använda sig av kidsens (numera säkert ute) språkbruk.

Enda undantaget är det när det är foton tagna i jobbsammanhang (man ser att det är en presentationsbild tagen för att ligga på jobbets hemsida etc) eller om vederbörande faktiskt är någon slags fotomodell. Vad gäller det sistnämnda så ska väl inte det flashas för mycket. Jag såg en snubbe som hade fotat en reklamtavla i tunnelbanan där han själv var med. Det funkade.
Intressant.
Frågan är hade det räckt med en mugshot framifrån och från sidan av samma person?
Citera
2021-06-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Intressant.
Frågan är hade det räckt med en mugshot framifrån och från sidan av samma person?

Kostymbilder ger dig flest matchningar som man.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-05 kl. 21:01.
Citera
2021-06-05, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zachwaro
Jag träffade en tjej ifrån tinder för 2 månader sedan. Vi tog en fika och hade det allmänt trevligt. Jag föreslog en andra date och hon ville komma hem till mig för att dricka vin och umgås. Dagen innan vi skulle träffas hör hon av sig och säger att hon inte är redo att dejta och vill vara ensam ett tag, men önskar mig lycka till i framtiden. Jag sade att det var ok och bröt kontakten helt.

En månad senare skickar hon en låt till mig för att hon ville att jag skulle höra den då hon tänkte på mig.

Och nu får jag ett nytt sms där hon undrar om jag är intresserad för att ses och ta en drink? Hur ska jag tolka situationen? Tror ni att hon var ärlig när hon sade att hon ville vara ensam eller träffade hon någon som verkade mer intressant utan att det ledde till något?
Du var hennes reserv.
Citera
2021-06-06, 08:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Hon var oärlig. Finns gott om "förstörda" människor på Tinder.
Citera
2021-06-06, 09:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Svårt att säga något om. Det kan vara sant men även chans att du var en reserv. Dock inget fel med att vara reserv. På Tinder är vi alla reserver till någon / några. Det är så Tinder fungerar. Det är bara att acceptera att det är så. Skulle folk inte acceptera det skulle det inte bli många dejter genom Tinder.

// CC
Citera
2021-06-06, 09:29
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Intressant.

Mug shot implicerar att personen i fråga på bilderna ser lite halvrisig och bister ut?

Jag, och många andra, har redan diskuterat fenomenet dåliga bilder här i tråden. Det finns folk, jag kan mestadels tala om manliga profiler, som har anskrämligt dåliga bilder. Bilder som i stort sett alla som är med på banan borde fatta att man inte lägger upp om man vill väcka intresse. Orkar inte riktigt upprepa mig igen men en kort sammanfattning:

-grodperspektivet (inte ens sydkoreanska fotomodeller med en hals och käklinje att dö för kommer till sin rätt så)
-badrumsselfies med Ajaxflaskor, krämer, blöta handdukar och annat plotter
-spegelselfies som avslöjar stök och pantflaskor etc i hemmet (ja, alla har stundtals stök i hemmet, men det är inget man lägger upp på nätet)
-upclosebilder där man ens inte ser hela ansiktet
-tio bilder med exakt samma ansiktsuttryck, det enda som skiljer åt är kläderna
-bilder med dålig komposition
-bilder med märkligt ljus där vederbörande ser ut som en leukemisk vampyr
-bilder med kroppshållning hösäck

Människor som lägger upp den där typen av bilder har noll känsla för estetik. Och nej, det handlar inte om att simpa/göra sig till/spela någon annan bara för att man lägger upp bilder som inte är som ovan nämnt.

Vad gäller studiobilder så är det för det första något jävligt skumt med vuxna människor som går till en fotograf och fotar sig själva. Vem gör ens det? Jag tycker till och med att det är skumt med människor som går dit och tar familjeporträtt. Jag kan köpa att man tar dit sina småbarn i syfte att ta bilder att ge bort till släkten. Hur skulle sådana bilder kunna användas på ett casual sätt i nätdejtingsyfte? "Hej, hej! Här sitter jag och är finklädd på en stol och fotografen!" Skulle inte tro det.

Till och med med de sämre mobilkamerorna så går det att ta bilder som funkar i nätdejtingsammanhang. Det handlar om att ha casual bilder som visar personen i olika situationer, bra komposition och bra ljus och inget jävla plotter och stök.

Sedan är det, som ungefär en miljon gånger tidigare sagt, så att Tinder är snabbt och ytligt och personer som är fotogeniska och snygga kan kosta på sig att ha sämre bilder.
Citera
2021-06-06, 10:23
Medlem
Citat:
Mug shot implicerar att personen i fråga på bilderna ser lite halvrisig och bister ut?

Jag, och många andra, har redan diskuterat fenomenet dåliga bilder här i tråden. Det finns folk, jag kan mestadels tala om manliga profiler, som har anskrämligt dåliga bilder. Bilder som i stort sett alla som är med på banan borde fatta att man inte lägger upp om man vill väcka intresse. Orkar inte riktigt upprepa mig igen men en kort sammanfattning:

-grodperspektivet (inte ens sydkoreanska fotomodeller med en hals och käklinje att dö för kommer till sin rätt så)
-spegelselfies som avslöjar stök och pantflaskor etc i hemmet (ja, alla har stundtals stök i hemmet, men det är inget man lägger upp på nätet)

Människor som lägger upp den där typen av bilder har noll känsla för estetik. Och nej, det handlar inte om att simpa/göra sig till/spela någon annan bara för att man lägger upp bilder som inte är som ovan nämnt.

Vad gäller studiobilder så är det för det första något jävligt skumt med vuxna människor som går till en fotograf och fotar sig själva. Vem gör ens det? Jag tycker till och med att det är skumt med människor som går dit och tar familjeporträtt. Jag kan köpa att man tar dit sina småbarn i syfte att ta bilder att ge bort till släkten. Hur skulle sådana bilder kunna användas på ett casual sätt i nätdejtingsyfte? "Hej, hej! Här sitter jag och är finklädd på en stol och fotografen!" Skulle inte tro det.

Till och med med de sämre mobilkamerorna så går det att ta bilder som funkar i nätdejtingsammanhang. Det handlar om att ha casual bilder som visar personen i olika situationer, bra komposition och bra ljus och inget jävla plotter och stök.

Sedan är det, som ungefär en miljon gånger tidigare sagt, så att Tinder är snabbt och ytligt och personer som är fotogeniska och snygga kan kosta på sig att ha sämre bilder.

Jag minns att random bild ute med jacka på gav ganska bra utdelning. Är det profiläkthet och "casualness" som värderas där?

Sen vill denna ex-modell se den mytomspunna sydkoreanska modellhalsen du håller så varm. Jag som brukar dölja halsen..
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-06 kl. 10:44.
Citera
2021-06-06, 10:54
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag minns att random bild ute med jacka på gav ganska bra utdelning. Är det profiläkthet och "casualness" som värderas där?

Sen vill denna ex-modell se den mytomspunna sydkoreanska modellhalsen du håller så varm. Jag som brukar dölja halsen..

Svårt att svara på. Kanske en kombo?

Har inte tid att sitta och leta efter bilder. Men sådana här kantiga män ser också ut som Humpty Dumpty på bilder i grodperspektivet. Alla gör det. Ser man redan ut som ett ägg är sådana bilder ett gigantiskt nejnej.
Citera
2021-06-06, 11:05
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Man vet att snubben har en psykisk störning när han tagit ansiktsbilder på sig själv inne i badrummet.

Och om han har flera olika bilder på sig själv i olika vinklar (inne i badrummet) så förstår man graden utav störningen.
Citera
2021-06-06, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Man vet att snubben har en psykisk störning när han tagit ansiktsbilder på sig själv inne i badrummet.

Och om han har flera olika bilder på sig själv i olika vinklar (inne i badrummet) så förstår man graden utav störningen.

Om man står i en park i mörkret då?
Citera
2021-06-06, 11:16
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Om man står i en park i mörker då?
Då är han en sådan typ som gillar röka gräs och hänga med blattar!

Du tänkte väl säkert att jag skulle skriva våldtäktsman, men en sådan typ hade inte tagit en sån bild.
Senast redigerad av jjujju 2021-06-06 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in