Citat:
Ursprungligen postat av
bitamin-CE
Intressant.
Frågan är hade det räckt med en mugshot framifrån och från sidan av samma person?
Mug shot implicerar att personen i fråga på bilderna ser lite halvrisig och bister ut?
Jag, och många andra, har redan diskuterat fenomenet dåliga bilder här i tråden. Det finns folk, jag kan mestadels tala om manliga profiler, som har anskrämligt dåliga bilder. Bilder som i stort sett
alla som är med på banan borde fatta att man inte lägger upp om man vill väcka intresse. Orkar inte riktigt upprepa mig igen men en kort sammanfattning:
-grodperspektivet (inte ens sydkoreanska fotomodeller med en hals och käklinje att dö för kommer till sin rätt så)
-badrumsselfies med Ajaxflaskor, krämer, blöta handdukar och annat plotter
-spegelselfies som avslöjar stök och pantflaskor etc i hemmet (ja, alla har stundtals stök i hemmet, men det är inget man lägger upp på nätet)
-upclosebilder där man ens inte ser hela ansiktet
-tio bilder med exakt samma ansiktsuttryck, det enda som skiljer åt är kläderna
-bilder med dålig komposition
-bilder med märkligt ljus där vederbörande ser ut som en leukemisk vampyr
-bilder med kroppshållning hösäck
Människor som lägger upp den där typen av bilder har noll känsla för estetik. Och nej, det handlar inte om att simpa/göra sig till/spela någon annan bara för att man lägger upp bilder som
inte är som ovan nämnt.
Vad gäller studiobilder så är det för det första något jävligt skumt med vuxna människor som går till en fotograf och fotar sig själva. Vem gör ens det? Jag tycker till och med att det är skumt med människor som går dit och tar familjeporträtt. Jag kan köpa att man tar dit sina småbarn i syfte att ta bilder att ge bort till släkten. Hur skulle sådana bilder kunna användas på ett casual sätt i nätdejtingsyfte? "Hej, hej! Här sitter jag och är finklädd på en stol och fotografen!" Skulle inte tro det.
Till och med med de sämre mobilkamerorna så går det att ta bilder som funkar i nätdejtingsammanhang. Det handlar om att ha casual bilder som visar personen i olika situationer, bra komposition och bra ljus och inget jävla plotter och stök.
Sedan är det, som ungefär en miljon gånger tidigare sagt, så att Tinder är snabbt och ytligt och personer som är fotogeniska och snygga kan kosta på sig att ha sämre bilder.