Citat:
Ursprungligen postat av
UpAndGo2
Männen är långt fler på Tinder och samtidigt har kvinnorna det generellt mycket lättare att få kontakt och söker sig allra mest till en liten klick "topp-män", som oftast är allt annat än seriösa. De allra flesta männen får alltså inget eller väldigt lite ut av en app som Tinder.
Och nätet har mycket riktigt gjort att många kvinnor blåst upp sitt egenvärde till helt orimliga proportioner som inte på långa vägar har med verkligheten att göra. Tragiskt för det förstör för en hel del män och kvinnor.
Så är det. Men sen tänker jag, är det verkligen så himla kul att vara i eb relation? Vara rädd för att förlora henne? Lasta på massa ansvar och måsten? Man orkar inte med fler förväntningar och slutligen ska hon jämföra mig med andra storkukade killar när jag bara är lite över medel. Orkar inte och jag skäms inte ens. Frukterna av skörden smakar inte bra om det är för svårt att nå dem. Förstår du vad jag menar?
Man vill träffa en kvinna men är ansträngningen för stor så är det inte värt mödan, man vill ha det lättare, lika lätt som det var typ kring 2005 - 2010.