2021-05-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den röda tråden i hela detta förbannade fall. Även HD kommer undan. Vilket slarv. Lär gå till läroböckerna hur man INTE gör.

Varför krävs inte att dom endast meddelas muntligen i närvaro av åtalad och advokat.
Citera
2021-05-30, 22:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det borde väl inte ha mött några hinder att fatta häktningsbeslut efter att ha bildat sig en uppfattning i skuldfrågan utan att för den delen avslöja något om innehållet i domen?

Nej, jag tror - som jag skrev - inte att det hade mött några formella hinder. Men en hovrätt brukar alltså inte göra så, i vart fall inte om inte åklagaren yrkat på häktning i slutpläderingen.

Citat:
Att sedan de flesta (alla) skulle ha begripit att de hade kommit fram till att han är skyldig är ju en annan femma. Det avslöjar ju inte mer från den kommande domen än just det faktumet. Inte hur de har resonerat.

Att jämföra med att han ju släpptes i väntan på att domen från tingsrätten skulle komma. Då fattade ju alla att rätten hade kommit fram till att han skulle anses oskyldig. Hur man resonerat förtäljdes inte.
Jo, men det är skillnad. Ingen processuell regel avkräver någonsin en domstol att den ene eller andre tilltalade måste häktas, oavsett hur skyldig domstolen är övertygad om att h*n är. Om en domstol däremot blir förvissad om en tilltalads oskuld, ska vederbörande släppas ögonaböj, annars har den tilltalades rättigheter grovt förtrampats, och rättens ledamöter har begått tjänstefel.

Det är ju också högst ovanligt att personer tar livet av sig direkt efter att ha fått en dom mot sig meddelad. Jag kan inte minnas när det skedde senast före SD. Det blir lite Monday Morning Quarterbacking när alla med facit i hand nu breder ut sig över hur oerhört släpphänt Göta agerade.
Citera
2021-05-30, 22:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jo, berätta vilka jag saknar?

Tja sättet du formulerar dej på, för det första SD deklarerade aldrig någonsin att han inte ville ha med LW att göra, tvärtom sprang detta jävla inavel som en tetting med lemmen i handen och ville ha mer och mer, Han fotade henne genom fönstret när hon hade sällskap, han skickade hot om död till både LW och hennes son, han dikterade RT när det passade honom,,,, ska jag fortsätta eller????. Fatta att detta inavel hade lika mycket IQ som en fiskpinne i frysdisken på Coop.
Citera
2021-05-30, 22:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Blir via media då, inget sköts som förväntat i detta fall. Slarv från början till slut. Sorgligt är bara Förnamnet.
Behovet av en internutredning av hur det här fallet har skötts skulle verkligen vara på sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Håller helt, helt med! Så som domen var formulerad lämnar på gott och ont inget utrymme för fler GMs men HD, JG och SOA borde verkligen granskas närmre ur perspektiven anstiftan respektive skydd av brottsling.
Och, alla s k "misstag" som skedde initialt relaterat till mördarens vänskap eller kontakter inom lokalt polishus, inte allra minst kring teknik, borde föranleda en rejäl granskning av opartisks ej lokala ögon.

Säger det igen: någon som har koll får gärna sammanställa en lista på exalt alla de poliser eller till polisen kopplade personer som paret D nästlat in sig hos. Precis som HD upprepat slunkit ut nätet så fort det börjats dra in genom trådoroligheter och planterade trådsanningar så har detta kring polisers ev jävighet/närhet till GM gång på gång fintars bort i tråden genom tjäbbel, halmdockor och att man förvirrat genom att blanda samman olika poliser. En lista på var och en, hens befattning, när hens nämns i FUP, hens relation till SD/HD/SOA/JG och hens ev relation till BO vore bra för att ett belysande skulle bli metodiskt och utan chans till förvirrning.

De namn jag spontant vet florerat i tråden på olika vis är: TM, Maarko, PW, AS. Fler?
De som nämns och alla andra som har varit inblandade i det här fallet.

Och som svar på ovanstående inlägg så dyker det upp ett nytt namn.
Vem är det och hur är nedanstående person inblandad?
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Peter Sprungen.

Fortfarande har ingen i tråden kunna svara på vem som kan initiera en internutredning trots att jag har frågat flera gånger? Vem har ansvaret för att en sådan ska genomföras?
Citera
2021-05-30, 22:35
Medlem
Citat:
[/b]
Det accepteras inte i tråden att en man inte är intresserad av en kvinna . "Kvinnor dödas alltid när de försöker lämna en man" så låter det alltid. Att Stefan inte längre var intresserad av Lena blir för tungt för alla dessa dissade människor i tråden att ta till sig.

Det tråkiga (och det menar jag) är att de hon var intresserad av inte ville ha henne, det står i FUP.
När hon precis hade skilt sig från UW träffade hon en man som hon blev kär i men som efter ett tag tröttnade på henne. Då brakade hon ihop fullständigt. Vännerna fick komma och hjälpa henne och städa osv..

SD var inte intresserad, han sa det men hon kunde inte ta det till sig. Hennes sk vänner lyssnade på hennes trams när hon själv sa att SD hade sagt att även om det tog slut med HD ville han inte bli ihop med henne. Det accepterade hon inte utan hade olika bortförklaringar.

Den senaste "stockholmaren" som hon föll för ville inte heller ha något förhållande med henne. Hon kunde inte släppa SD oavsett om hon hade andra förhållanden. Att hon var elak, utstuderat elak mot HD är inte förtal utan rena sanningen.

Det intressant är vad hon skrev i en chatt om alla som uppvaktade henne. En del visste inte ens om att de var intresserade av henne.... Sedan fanns där ju några intressanta figurer någon P*trik Jacobsson som hon totaldissade, annars kunde det ju blivit ett förhållande. Kul är ju att de som skrivit så negativt om SD:s utseende och personlighet måste ju fundera på om han var så dålig då måste de andra som hon totaldissade vara rena bottenskrapet.

Sanningen om deras förhållande och deras personligheter står i FUP och inte i denna tråden. Det är väldigt många (inklusive jag själv) som inte orkat gå in i denna tråden och sagt till. I tre år har vänner och familj till den nyss dömde SD blivit uthängda på det mest obarmhärtiga sätt. J*rry Gr*ay har blivit väldigt illa åtgången precis som HD och hennes föräldrar.

När det gäller det fetade håller jag inte med dig. Mord är aldrig någonsin en lösning på problem. Det finna alltid möjlighet att flytta, blocka på telefon och sociala medier och till sist begära kontaktförbud.
Hade SD varit ärlig mot HD och avslutat sin förbindelse med LW när han sa det till HD hade aldrig denna situationen uppstått.

Något som är väldigt skrämmande är dessa människor som har skrivit dygnet runt och fyllt tråden med en massa skit. De har förföljt och stalkat en familj i tre år allt i anonymhetens trygga sfär.

Nu är SD död hoppas nu hans familj får lugn och ro och att dessa "privatspanare" som förföljer människor låter hans familj och vänner vara ifred.

Vad skrev du om LW's barn när hon mördades? Jag kan inte hitta något. Var det inte lika synd om dem?

Ditt inlägg här kan man inte ta på allvar

Vad har inte Lena fått stå ut med i denna tråd!! Det senaste är det inlägg som du nu svarat på. Kom inte och påstå att SD och HD råkat värre ut än Lena i tråden Ta till dig fakta om vad som hänt dvs SD är utom rimligt tvivel dömd för mordet på Lena. Mordet är det centrala i denna tråd.
Citera
2021-05-30, 22:40
Medlem
Jag har en känsla av att Stefan inte var ensam i det här. Hanna har garanterat hjälpt till, antingen genom skyddande eller också varit med vid planeringen.
Citera
2021-05-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag är helt övertygad om att Hanna ligger bakom precis allt och att hon är den egentliga gärningsmannen.
Visst, Stefan kanske var med där bakom planket men det ursinnig våldet tyder på en kvinnas hat. Hanna hade det hatet mot Lena.
Stefan hade ingen som helst anledning att mörda Lena. Han hade kunnat fortsätta sitt vänsterprassel i flera år till utan problem så i mina ögon får han ingen vinning av att Lena är död.
Hanna däremot har flera starka motiv och inget hållbart alibi.
Abledningen till att hon ljög och inte mindes något var för att om hon skyddade Stefan så skyddade hon sig själv. Så länge Stefan gick fri så gick hon fri. Därför skyddade hon Stefan. Soa kunde såklart räkna ut att så var fallet och eftersom Stefan nu blev skyldig så kunde han inte tillåta att Stefan drog med sig Hanna i fallet.
Kan tänka mig att Stefan hotade med att göra detta, och då såg Soa ingen annan utväg än att ta livet av Stefan och få det att se ut som självmord.
Jag är helt 100 på att det är såhär det gått till.
Det finns bara en enda vinnare i detta hemska och det är Hanna.
Ingen otrogen man för han är död och ingen som raderar hennes fuskloggar och sist så är personen som hon hatade över allt annat också död.
Solklart i mina ögon

Jag är beredd att hålla med dig! Har tänkt i exakt samma bana.
Citera
2021-05-30, 22:47
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om så är fallet (dödsfall skjutvapen) så är frågan central.
Ja, jag hoppas att saken tas upp i morgondagens pressträff och att de viktiga frågorna ställs. Visste polisen var SD befann sig när domen meddelades? Hade polisen kontroll över vad som hände på platsen före domens tillkännagivande, eller trodde sig ha det? Fanns det en order om att hämta/gripa/eller vara fysiskt på samma plats som SD när domen meddelades - och när kom den ordern till polisen?
Jag läser att häktning sker efter att domen fallit men det är vanligt och helt i sin ordning att ge en misstänkt restriktioner och begränsningar i rörelsefriheten under väntan på dom.
Citera
2021-05-30, 22:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du saknar för fan inte några chips. hela påsen är för fan tom! Jadu, jag kan förstå att det gjorde din dag.
För det ska not inte mycket till för det..

Du sa han inte till LW att han inte ville ha med henne att göra, har du läst FUP? Är du med i någon feministgrupp som vägrar inse sanningen? Får män inte säga nej?
Det var den ena dagen.
Den andra dagen såg han till att de båda skaffade Telegram så att de kunde kommunicera hemligt om sina möten.
Citera
2021-05-30, 22:50
Medlem
Citat:
Du saknar för fan inte några chips. hela påsen är för fan tom! Jadu, jag kan förstå att det gjorde din dag.
För det ska not inte mycket till för det..

Du sa han inte till LW att han inte ville ha med henne att göra, har du läst FUP? Är du med i någon feministgrupp som vägrar inse sanningen? Får män inte säga nej?
Det kallas psykisk kontroll, ena stunden varm andra stunden svart. Känner du till halsbanden han köpte tex? Som ett exempel på när han lindade LW till sig och utlovade löften.
Citera
2021-05-30, 22:51
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var den ena dagen.
Den andra dagen såg han till att de båda skaffade Telegram så att de kunde kommunicera hemligt om sina möten.

Hur som helst är han död nu! Vad mer begär ni? Ska hela familjen utplånas? Morföräldrarna, mamman och förresten barnen kommer de undan?

Det var ju någon i går som trodde det var ärftligt. ..
Senast redigerad av why123 2021-05-30 kl. 23:12. Anledning: .
Citera
2021-05-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En av de få gånger jag vrålat i en tråd - på repeat...
Vart är barnen?!!!
Speciellt eftersom han skrev om den äldre dagen innan, om hämtning eller vad det nu var, och att han är kryptisk.

Om det är sant att just SD skulle hämta dottern vet jag inte, men hon var i Warszawa enl foton på Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in