2021-06-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I förhöret läser CO från konversationen.
"LW: ...HD, han har svikit dej djupare än du förstår. Jag berättade inte allt.
HD: 1) Då berättar du det här och nu om du vill visa mej nån form av respekt.
LW: Ska jag komma över?
HD: 2) Nej du får skriva. 3) Vi tar det när vi ses."

CO fortsätter läsa:
"HD: 4) Hon kommer vara här, hon behöver inte vara med men kommer vara här hemma. Jag är inte intresserad av att höra något om ert sex.
LW: Nej, ska inte prata sex. När kommer hon?
HD: Hon är här nu. 5) Vill inte prata med dej. Är det något du vill berätta så gör du det 1) här och nu, sen vill jag inte veta mer. Annars ber jag dej visa mej respekt och värdighet och 8) inte skrika ut det här för hela världen."

Detta verkar vara några dagar efter "samtalet i soffan", enligt HD (tas med en nypa salt kanske då).

HD (från förhöret): Jag vill inte bara att hon säger det, 2) jag vill ha det i skrift, alternativt att 4) nån är med mej och lyssnar. Och här refererar jag till att 4) min mamma är hemma hos mej, och att hon kunde komma över. 6) Men sen minns jag inte om LW kommer eller inte. 7) Det vet jag inte.

Jaha. Vad ville HD?
1) Att LW skulle berätta?
2) Att LW skulle skriva?
3) Att de skulle ta det när de sågs?
4) Med ett typ vittne?
5) Men vad ville HD egentligen?
6) Ja, så var det säkert. Andra specifika saker kopplat till "samtalet i soffan" minns man.
7) Jepp.

I en annan del av förhöret säger HD, när hon får frågan om huruvida hon ville att det skulle undanhållas omvärlden att otroheten funnits att "jag hade nog mindre emot det, jag hade nog tyckt att det var skönt om det kom ut öppet" - typ, fritt från mitt minne.
Det stämmer inte riktigt med
8)

Jag har aldrig fått riktig kläm det detta (heller).

Tack för den tydliga uppställningen och mer utförliga beskrivningen än jag åstadkom! 👍
Citera
2021-06-03, 20:42
Medlem
Citat:
Jag tycker att förhören med SD under TR präglas mycket av hans misstro emot och förakt för åkl. Han tar ofta tillfället i akt att ge gliringar och komma med tillrättavisningar. Är det nåt SD är så är det långsint, det är min absoluta uppfattning.
Jag tror han projicerade sitt missnöje med domslutet på åkl. och då i synnerhet på ÅH som han hatade, enligt egen uppgift.

SD är en typisk besserwisser och klarar inte av att bli (uppleva sig) ifrågasatt eller än värre genomskådad, särskilt kanske av en kvinna. Dessutom är han van att klara sig genom att småljuga och när det inte fungerar reagerar han som ett litet barn. Min personliga uppfattning.

Hovrättsdomen tycker jag var bra och tydligt skriven, dessutom var dom eniga i sitt domslut.
Citera
2021-06-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Desas
Är det helt orimligt att SD ringt HD när han fått reda på domen? Dom pratar en kort stund och HD förstår vart det lutar. Det kan mycket väl vara HD som ringer 112 med frågan och klargör var SD befinner sig. En tanke bara bland alla andra...
Nej, det är ingen omöjlig tanke.
Någon var med därute, en man som först utreddes för ev mord. Eller om den personen kom dit strax innan polisen, det vet vi inte. Tror inte det men...
Det kan också ha varit fler därute, svärmor t ex.
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Det är ett möjligt scenario. Det kan vara så att SD har hotat att begå självmord vid en fällande dom, och när HD inte får tag i SD efter att domen förkunnats så ringer hon 112.
Men ingen privatperson ringde 112 har ju framgått - polis som kom dit larmade däremot efter ambulans bl a.
Citera
2021-06-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan faktiskt tänka mig att man går så långt som att säga att det var ett självmord. Det för att hela Öebro nu "vet" om fallet och misstänker en person eller flera.

Kanske man går även lite längre och berättar mer om tidpunkter och några detaljer runt polisens agerande utan kanske för den skull gå in i just hur SD tog livet av sig.

Vi vet ju tex inte varför man omdirigerades till rätt adress, om kollen med SOS berodde på att man fåt besked om att SD var död eller om det gjordes ändå eftersom han uteblivit så lång tid. Jag förmodar att man ringt till SD och att han inte svarat i sin mobil?

Kanske det var SOA som svarade om mobilen mot förmodan låg på bordet?

Det finns mycket som vi inte med säkerhet vet.

Spekulationer naturligtvisutifrån att allt pekar på att det är ett självmord.

Nu har vi ju enbart fått (säkert strategiskt) lite tidpunkter från polisens presstalesman som "bara" kan läsa från en händelserapport, dvs inte behöver stå till svars för något eller förklara varför man gjorde si eller så.

Jag tror inte polisen behöver skriva ut "självmord". Det vore ju attans olyckligt om Stefan skulle råka ut för en olyckshändelse precis efter domen som berövade honom livet.
Citera
2021-06-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ja jävlar, självmord (antagligen). Den såg jag inte komma. Trodde SD älskade sig själv för mycket för det.

Så många intressanta och läsvärda inlägg, det citerade skrevs ´tidigt´ , i sin suveräna enkelhet tycker jag att det är så himla ´spot on´.

Den planerade resan till USA med SD och HD , blev den av ? har inte kunnat läsa mig till det. Fick de problem med inresan på något sätt ?
Citera
2021-06-03, 21:41
Medlem
Intressant läsning:

https://www.docdroid.net/fsx8Z0E/mrd-pdf
Citera
2021-06-03, 21:49
Medlem
Citat:
I förhöret läser CO från konversationen.
"LW: ...HD, han har svikit dej djupare än du förstår. Jag berättade inte allt.
HD: 1) Då berättar du det här och nu om du vill visa mej nån form av respekt.
LW: Ska jag komma över?
HD: 2) Nej du får skriva. 3) Vi tar det när vi ses."

CO fortsätter läsa:
"HD: 4) Hon kommer vara här, hon behöver inte vara med men kommer vara här hemma. Jag är inte intresserad av att höra något om ert sex.
LW: Nej, ska inte prata sex. När kommer hon?
HD: Hon är här nu. 5) Vill inte prata med dej. Är det något du vill berätta så gör du det 1) här och nu, sen vill jag inte veta mer. Annars ber jag dej visa mej respekt och värdighet och 8) inte skrika ut det här för hela världen."

Detta verkar vara några dagar efter "samtalet i soffan", enligt HD (tas med en nypa salt kanske då).

HD (från förhöret): Jag vill inte bara att hon säger det, 2) jag vill ha det i skrift, alternativt att 4) nån är med mej och lyssnar. Och här refererar jag till att 4) min mamma är hemma hos mej, och att hon kunde komma över. 6) Men sen minns jag inte om LW kommer eller inte. 7) Det vet jag inte.

Jaha. Vad ville HD?
1) Att LW skulle berätta?
2) Att LW skulle skriva?
3) Att de skulle ta det när de sågs?
4) Med ett typ vittne?
5) Men vad ville HD egentligen?
6) Ja, så var det säkert. Andra specifika saker kopplat till "samtalet i soffan" minns man.
7) Jepp.

I en annan del av förhöret säger HD, när hon får frågan om huruvida hon ville att det skulle undanhållas omvärlden att otroheten funnits att "jag hade nog mindre emot det, jag hade nog tyckt att det var skönt om det kom ut öppet" - typ, fritt från mitt minne.
Det stämmer inte riktigt med
8)

Jag har aldrig fått riktig kläm det detta (heller).

Kan det där vara då SD förnekar till HD att han haft en relation med LW och kräver att HD ska komma med skriftliga bevis på det? HD vill ha ett skriftligt intyg, men egentligen inget veta för egen del. Hon vill få rätt i diskussionen med SD.
Senast redigerad av Remark 2021-06-03 kl. 21:54.
Citera
2021-06-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Tycker bara synd om barnen. Hoppas ändå han skrev något brev eller dyl

Fem barn är de största förlorarna i alltihop. Mycket tragiskt!
Tror inte han behövde skriva något brev. Om exfrun redan visste hur han tänkt och bestämt. Men det är min egen spekulation, att hon redan visste.
Citera
2021-06-03, 22:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan det där vara då SD förnekar till HD att han haft en relation med LW och kräver att HD ska komma med skriftliga bevis på det? HD vill ha ett skriftligt intyg, men egentligen inget veta för egen del. Hon vill få rätt i diskussionen med SD.

Må dä. Emotsägs dock av 3) ”Vi tar det när vi ses”.

HD vill enligt 4) att LW ska komma till henne när hon har ett vittne, BA. I nästa mening säger hon 5) att hon inte vill prata med LW.

SD kan ju också alltid säga att LW ljuger, även om det sker skriftligt.
Citera
2021-06-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Glad och nöjd efter mordet på varenda bild, ett sprudlande leende.

Kanske är det först nu HD känner stt hon vågar slappna av när SD är död? Hon kan ha varit lika orolig som andra, att något skulle kunnat hända henne själv och barnen. Därför hållit sig på långt avstånd från SD senaste tiden?

Det fråntar emellertid inte de funderingar jag och en del andra har kring hennes EVENTUELLA medverkan i mordet på Lena. Även om det bara handlar om verbala önskemål, som kan ha misstolkats totalt av SD. Eller om de faktiskt var partners in crime.

Förr eller senare lär detta i så fall framkomma. Sånt går inte hålla tyst om i tid och evighet, inte ens för garvade kriminella.
Citera
2021-06-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Fru!...skilde de sig inte år 2017? Hon var ju otrogen mot Stefan innan skilsmässan.

Ja, hon gjorde en klassisk copycat..
Citera
2021-06-03, 22:24
Medlem
Citat:
Må dä. Emotsägs dock av 3) ”Vi tar det när vi ses”.

HD vill enligt 4) att LW ska komma till henne när hon har ett vittne, BA. I nästa mening säger hon 5) att hon inte vill prata med LW.

SD kan ju också alltid säga att LW ljuger, även om det sker skriftligt.

Han erkände och gav HD, som garanti för avslut LW, full insyn i all hans kommunikation och platsdata mm. Jo, jo ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in