Citat:
I förhöret läser CO från konversationen.
"LW: ...HD, han har svikit dej djupare än du förstår. Jag berättade inte allt.
HD: 1) Då berättar du det här och nu om du vill visa mej nån form av respekt.
LW: Ska jag komma över?
HD: 2) Nej du får skriva. 3) Vi tar det när vi ses."
CO fortsätter läsa:
"HD: 4) Hon kommer vara här, hon behöver inte vara med men kommer vara här hemma. Jag är inte intresserad av att höra något om ert sex.
LW: Nej, ska inte prata sex. När kommer hon?
HD: Hon är här nu. 5) Vill inte prata med dej. Är det något du vill berätta så gör du det 1) här och nu, sen vill jag inte veta mer. Annars ber jag dej visa mej respekt och värdighet och 8) inte skrika ut det här för hela världen."
Detta verkar vara några dagar efter "samtalet i soffan", enligt HD (tas med en nypa salt kanske då).
HD (från förhöret): Jag vill inte bara att hon säger det, 2) jag vill ha det i skrift, alternativt att 4) nån är med mej och lyssnar. Och här refererar jag till att 4) min mamma är hemma hos mej, och att hon kunde komma över. 6) Men sen minns jag inte om LW kommer eller inte. 7) Det vet jag inte.
Jaha. Vad ville HD?
1) Att LW skulle berätta?
2) Att LW skulle skriva?
3) Att de skulle ta det när de sågs?
4) Med ett typ vittne?
5) Men vad ville HD egentligen?
6) Ja, så var det säkert. Andra specifika saker kopplat till "samtalet i soffan" minns man.
7) Jepp.
I en annan del av förhöret säger HD, när hon får frågan om huruvida hon ville att det skulle undanhållas omvärlden att otroheten funnits att "jag hade nog mindre emot det, jag hade nog tyckt att det var skönt om det kom ut öppet" - typ, fritt från mitt minne.
Det stämmer inte riktigt med
8)
Jag har aldrig fått riktig kläm det detta (heller).
"LW: ...HD, han har svikit dej djupare än du förstår. Jag berättade inte allt.
HD: 1) Då berättar du det här och nu om du vill visa mej nån form av respekt.
LW: Ska jag komma över?
HD: 2) Nej du får skriva. 3) Vi tar det när vi ses."
CO fortsätter läsa:
"HD: 4) Hon kommer vara här, hon behöver inte vara med men kommer vara här hemma. Jag är inte intresserad av att höra något om ert sex.
LW: Nej, ska inte prata sex. När kommer hon?
HD: Hon är här nu. 5) Vill inte prata med dej. Är det något du vill berätta så gör du det 1) här och nu, sen vill jag inte veta mer. Annars ber jag dej visa mej respekt och värdighet och 8) inte skrika ut det här för hela världen."
Detta verkar vara några dagar efter "samtalet i soffan", enligt HD (tas med en nypa salt kanske då).
HD (från förhöret): Jag vill inte bara att hon säger det, 2) jag vill ha det i skrift, alternativt att 4) nån är med mej och lyssnar. Och här refererar jag till att 4) min mamma är hemma hos mej, och att hon kunde komma över. 6) Men sen minns jag inte om LW kommer eller inte. 7) Det vet jag inte.
Jaha. Vad ville HD?
1) Att LW skulle berätta?
2) Att LW skulle skriva?
3) Att de skulle ta det när de sågs?
4) Med ett typ vittne?
5) Men vad ville HD egentligen?
6) Ja, så var det säkert. Andra specifika saker kopplat till "samtalet i soffan" minns man.
7) Jepp.
I en annan del av förhöret säger HD, när hon får frågan om huruvida hon ville att det skulle undanhållas omvärlden att otroheten funnits att "jag hade nog mindre emot det, jag hade nog tyckt att det var skönt om det kom ut öppet" - typ, fritt från mitt minne.
Det stämmer inte riktigt med
8)
Jag har aldrig fått riktig kläm det detta (heller).
Tack för den tydliga uppställningen och mer utförliga beskrivningen än jag åstadkom! 👍