Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
En ryslig historia utan vinnare. Nu har ju den moraliska skuldfrågan ältats i flera år, och det enda jag vill tillägga är att det krävs två för att dansa tango, samt att inget av detta hade hänt om förhållandet (som ju många verkar ha känt till) inte hade fått löpa vidare som en öppen hemlighet.
Med facit i hand borde fler i omgivningen ha reagerat tidigare och påtalat det självskadebeteende som uppvisats av nästan samtliga, istället för att ryggdunka den man står bakom. Istället har den grekiska tragedin fått utvecklas på ett förutsägbart sätt. Helt utan bromsar har känslor fått styra rakt ner i avgrunden.
Huvudpersonerna är nu döda och de ofrivilliga birollsinnehavarna tvingas resa sig ur ruinerna. De kanske mest skyldiga kan dock på tryggt avstånd skaka av sig skuldfrågan och peka på de anklagade
Jag känner ingen av dessa personer. Har kört förbi Örebro nån gång på sin höjd. Men detta pågår givetvis överallt även om det sällan får dessa konsekvenser. Låt oss åtminstone lära oss något, och låt då detta vara att aldrig vara tysta när vi borde tala, och att inte prata bakom andras ryggar.
Du har helt rätt här, tyvärr var det så att inte alla visste något om deras "relation" och de som visste försökte hjälpa LW. Tyvärr var hon inte mottaglig för hjälp och blev ofta arg på de som försökte. Hon var fast i ett väldigt destruktivt förhållande som hon inte hade styrka att bryta även om hon ibland ville och försökte.
Vad jag vet var det ingen som försökte hjälpa eller hindra Sd från att behålla sin märkliga relation med LW. Inte ens när hans misshandel och hot kom fram var det någon som hindrade Sd.
Hd utfärdade kontaktförbud för Sd att träffa LW, men det struntade han i och ljög henne rakt upp i ansiktet som han hela tiden gjort.
Låt oss se hur det går be birollsinnehavarna, om någon av SDs ryggdunkare kryper till korset och erkänner att de hade fel om allt och betett sig vidrigt åt.
Tyvärr har ingen av de jag tänker på yttrat det minsta ånger eller bett om ursäkt för sitt handlade.
Det är också en tragedi, att människor med facit i hand inte ens då inser att de felat.