2021-05-04, 02:42
Medlem
develis avatar
Mållganhelgen.

Speedy HD jublar till Sillen över att få dra iväg och vara naken - och tokloggar.
Till SD är hon dock mer avmätt om den kontakten. Hrmpf..

2018-05-10
HD till JS: Äntligen!!!
KOM
Sitter och tänker på att jag vill vara naken med dig.
JS: Jaaa

2018-05-11
HD till SD:
"Dags att sova efter dagens 75 loggar."

2018-05-13 kl 16.22
JS till HD: Hemma, trafiken flöt hyffsat
Tack för en underbar helg."

2018-05-13 kl 16.41
SD: Jag kan köpa 1gb som räcker en vecka för 249:- plus moms. "
(...)
SD: "Då kan man ringa fritt också om du måste ria din mamma eller fiskegubben om det blir för jobbigt.
HD: Klarar mig bra utan dem i två veckor."

2018-05-13 kl 17.24
HD till JS: Hoppas att kvällen blir toppen! Har tokloggat massor redan nu. Tjejema kom till
mig ikväll." ♥️😁😁😁

Sen raderar hon ett dygn av okänd genes likt 14-16 maj.
Senast redigerad av develi 2021-05-04 kl. 02:52.
Citera
2021-05-04, 03:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hon nämnde ju barnen (eller SDs konflikter med ett av dem) som en av orsakerna till skilsmässa. Kanske det blev många såna grejer kring barnen.
Till vem?
Har tittat på hur HD förmedlar info till folk om skilsmässan, dock ej kollat allt.
Även tagit med visst resonemang kring otrohet 2017.

Till LH och BP.
Orsak: handlar inte om LH utan "andra saker" men är fortfarande kär i SD. 😍
Till JO.
Orsak: Meningsskiljaktigheter.
Till PS.
Orsak: Saker att reda ut men de älskar fortfarande varandra. 💞
Till JG.
Orsak: SD har fortsatt ha en relation med LW. 💔
Till CH. Kollega och väninna.
Orsak: Brist på tillit. HD visste om att SD haft fortsatt kontakten med LW. 💔

HD var mån om att ingen inom GC världen skulle veta om otroheten.
Till MT, hennes chef.
Orsak: Relationen mellan SD och LW hade inte upphört. 💔
Till TB, väninna.
Orsak: Att SD snokat i hennes mobil, fast JS bara är en kompis.
HD tröttnar på SDs beteende men hennes ambition var att de skulle bli ett par igen.
Till sin mor.
Orsak: SD bröt med LW men sen bestämde de sig i allafall för skilsmässa.
Till sin far.
Orsak: Han har inte en susning. HD har inte sagt nåt och han lägger sig inte i. 🙈🙉🙊
Till sin syster.
Orsak:Otrohet. Dock ej om vad och när det gällde. P frågade inte. 🙊

Med tanke på info på flygplanet blir det ju något kontroversiellt.

Paranoida Rt-SD kanske inbillade sig att det var" Breaking News on the aircraft" - iom att hon kört så intensivt med brist på tillit och därav hållit JS väl dold sen december.

Så han levererade i flygstolen, HD tackade för info men undanböjde några detaljer.
Kärnfamiljen är således rörande överens - men den ena ljuger.
Senast redigerad av develi 2021-05-04 kl. 03:57.
Citera
2021-05-04, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Eftersom NAs artiklar från rättegången ligger bakom betalvägg bjuder jag på ett referat av NA-artikel skriven efter förhandlingen idag av Christina Eriksson:

https://www.na.se/artikel/christina-eriksson-det-har-ar-inget-skamt-dundrar-springare-men-46-aringen-bara-skrattar

Lena Wesströms barn, föräldrar, bror och exman närvarade i rättssalen idag.
Mittemot sitter den SD bärande svart munskydd.
På åhörarstolen närmast honom sitter en anhörig med armarna i kors och signalerar att: Kom inte för nära.

Första vittnet, Sillen, berättar om den komplicerade soppan som redogjorts för i hela rättegången, som har präglats av otrohet och trasiga relationer.

Vittnet hördes redan i tingsrätten men tyckte inte att allt inte kom fram. Han hade mer att berätta och mejl att visa. Det framkommer i förhöret att HD kände sig kontrollerad av 46-åringen, och att hon kunnat se att SD gick in och kollade hennes mejl minst en gång i timmen samtidigt som han både uppmuntrade deras relation och ville ha HD tillbaka.

Christina beskriver att förhöret är som att höra någon beskriva en katt och råtta-lek. Hon skriver att vittnet uppfattar att SD låter HD springa fritt ett tag, på kul, för att sedan hala in henne i sitt grepp igen och att så höll det på.

“Jag uppfattar det som om hon var psykiskt misshandlad av honom”, säger vittnet.

Relationen här börjar innan mordet på Lena Wesström och pågår en tid efteråt. HDs gör försök att bryta sig loss och vinna den “mentala kampen” som de själva beskriver det som i mejlväxlingen. Men efter ett tag upphör HD att försöka. Sillens svar på den avslutande fråga från åklagaren om hur hans och HDs relation ser ut idag är att kontakten upphörde efter att han i somras vände sig till polisen med sina kompletterande uppgifter och brevväxlingen.

Efter förhöret med Sillen spelas del av ett förhör, som hålls av Springare och som ägde rum kort efter mordet, med SD upp.

Det inspelade videoförhöret hålls i närtid till att Lena Wesströms kropp har hittats bakom bullerplanket. SD är då misstänkt och ombeds redogöra för vad han gör natten då hon mördades, mellan klockan 23 och 24.

SD uppger att han cyklade runt i kvarteret och uppger olika gator i området. Utan att han fått frågan påtalar han att han dock inte cyklade förbi LW. På fråga från Springare om varför SD självmant säger så uppger SD flinande och småskrattande att han tyckte det var relevant.

Springare tappar tålamodet och ifrågasätter om SD fattar allvaret i situationen och tt det rör som om ett mord.

Christina Eriksson förklarar i texten att åklagaren vill spela upp denna del av det förhöret för att visa för hovrätten att SD sedan i tingsrätten ändrar sig till att han hela tiden varit hemma. Orsaken till att han i förhöret ska ha sagt att han cyklade i området uppger han beror på att han i polisförhöret fick ledande frågor. Videoförhöret ska visa att frågorna inte är ledande och att SD själv spontant berättar om cykelturen.

Citat:
"Jag sneglar på de anhöriga. De sitter tätt tillsammans, tittar alla mot samma skärm. De säger inget, viskar inte till varandra, men de har alla samma min, en min av djup olust. Deras mamma, dotter, exfru och syster har precis mördats och den misstänkte bara skrattar.

"Det här är inget skämt", dundrar Springare."

Efter uppspelningen är det för ett ögonblick tyst i salen. SD sitter tyst med munskyddet som täcker halva ansiktet och det går inte att se hans ansiktsuttryck "om han ler eller inte...".

Jag läste detta i NA i morse, bra att Du la ut (så slapp jag)!

Skrattade åt meningen som Christina skrev:

"På åhörarplats närmast honom sitter en anhörig med armarna i kors och signalerar: Kom inte för nära."

Inte för att jag vet till 100 men det är förmodligen SOA som avses.

Kanske får reportern på moppo idag också av mister "rätt ska vara rätt"...? Rent tekniskt är ju SOA inte en anhörig längre (för mig är anhörig = släkting).

Denne SOA som tyckte att otrohet mot hans dotter inte var så farligt, alla kan göra ETT misstag. Oavsett om han tror att SD är mördare eller ej så är det så mycket mer som kommit fram efter det lilla "misstaget". Tydligen tycker han att hans egen dotter inte förtjänar bättre... han borde bli uppsagd från sin papparoll!
Citera
2021-05-04, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Självklart var LW miltals från HD. LW hade bara en särboliknande relation med SD i ynka sex år. Inga gemensamma barn. Då kan all kontakt avslutas vilket underlättar läkningsprocess.

HD har haft ett 20-årigt äktenskap med SD och har därför tagit större skada av relationen. HD kan heller inte avsluta kontakt p.g.a. gemensamma barn vilket försvårar att hon kan gå vidare.

Det går därför inte att jämföra LW och HD och förvänta sig att bara för att älskarinnan som träffade SD av och till i 6 år gick vidare så borde ex-frun också göra det.

Det är väl inte omöjligt för HD att avsluta sin kontakt pga gemensamma barn. Tvärtom, hon måste se hur SD behandlar barnen och borde vilja fly både för sin egen/barnens säkerhets skull.

Vill hon så ställer nog SOA gärna upp som mellanhand i den kontakten de måste ha vad gäller barnen.
Dessutom är barnen så pass stora nu så de är nog självgående vad gäller kontakt/ej kontakt med sina föräldrar.
Citera
2021-05-04, 08:04
Medlem
Kollade runt lite i NA för att se vad jag ev missat i deras rapportering den sista tiden.

Hittade detta som är från 17 april, som hänvisar till ett uttalande som Leif GW Persson gjort i en krim-pod i Aftonbladet.

"Leif GW Persson uttalar sig.

Leif GW Persson tror att 46-åringen som misstänks för Hjärstamordet är skyldig.
- Hade man hittat henne inom 24 timmar hade domen suttit som en keps på hans huvud."

Kanske har detta varit upp i tråden tidigare men inget jag kommer ihåg.
Citera
2021-05-04, 08:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

"På åhörarplats närmast honom sitter en anhörig med armarna i kors och signalerar: Kom inte för nära."

Kanske får reportern på moppo idag också av mister "rätt ska vara rätt"...? Rent tekniskt är ju SOA inte en anhörig längre (för mig är anhörig = släkting).

Denne SOA som tyckte att otrohet mot hans dotter inte var så farligt, alla kan göra ETT misstag. Oavsett om han tror att SD är mördare eller ej så är det så mycket mer som kommit fram efter det lilla "misstaget". Tydligen tycker han att hans egen dotter inte förtjänar bättre... han borde bli uppsagd från sin papparoll!
Min tanke också.
Citera
2021-05-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Det är SOA, jag var där under två dagar.
För vad mitt vittnesmål är värt.
Citera
2021-05-04, 08:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är SOA, jag var där under två dagar.
För vad mitt vittnesmål är värt.
Det är det, starkt utav dig.
Citera
2021-05-04, 09:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är säkert förskräckligt för dem med men både HD och SD säger att de tar det bra skrev jag.

Nu får du fan ge dig med din allomsmäktande empati - jag lär väl få tycka att det är värre om barn förlorar sin förälder i ett brutalt mord?!

Det är väl iaf oåterkalleligt och en extrem förlust.

Jag tror vi pratar helt förbi varandra?
Poängen handlade ju inte om vem som det var mest synd om?
Citera
2021-05-04, 09:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Du har rätt att vi inte vet vad som hände mellan barnen.
Och att barn som mobbar ofta har nåt eget i bagaget.

L*iv verkade ju väldigt besviken på hur HD tog emot hennes försök till att reda ut det hela iaf.

Men ja visst är det så att tålamodet kan tryta när man har mycket. HD var ju mitt uppe i den värsta soppan. Hennes livssituation och mående var ju inte avundsvärt precis.

Hon orkade väl inte ta in mer negativt

Hon nämnde ju barnen (eller SDs konflikter med ett av dem) som en av orsakerna till skilsmässa. Kanske det blev många såna grejer kring barnen.

Däremot underströk hon ju noggrant att det var hon själv och inte dottern och SD som for illa av konflikten mellan far och dotter (den tog energi)...

Visst kan tjejer i den där åldern skapa drama.

Men HD gjorde ju faktiskt just det hon anklagade LW för att göra mot henne:

Hon lyssnade inte på någon som påstår sig sviken och sårad av en vän.

I ett barns vardag så kan ju mobbing eller en utfrysningssituation i tjejgänget vara lika katastrofalt för måendet som en otrogen äkta man är i vuxenlivet.

I skuggan av allt drama mellan de vuxna stod barnen. Vem skulle guida dem och ge dem tid, lyssna på deras glädjeämnen och bekymmer? Strösselstatsi?

Jag får det kanske att låta som att jag tycker att det är ok med mobbing, och det är det ju naturligtvis inte!
Mitt inlägg blev väl mer ett försök att se varför det blev som det blev och även ta in andra parametrar som att vi ju bara har den enas sida av berättelsen.

Samtidigt är ju det barnets upplevelse det den känner, så det kan man ju inte ta ifrån barnet. Förmodligen låg det väl sanning i det hela och att HD reagerade på ett sätt som man inte borde i det läget, så är det nog.

Och visst, situationen för barnet liknar den som HD själv är utsatt för och den som hon och JG utsätter Lena för. Och det är väl här det fallerar för HD, att hon inte kan ta in det.

Hon verkar h lite av ett pansar runt sig, vilket får henne att verka hård. Samtidigt säger hon ofta, att hon inte vill höra, inte vill veta, vilket jag ser som ett skydd för att hon inte orkar ta in det. Det blir för smärtsamt.

Kanske hennes till ytan hårda beteende beror på sådana mekanismer?
Det är alltså en fråga, eftersom jag inte riktigt förstår HD. Hon är väldigt komplicerad och lite av en mussla , vilket försvårar bilden.

Lena är mer som en öppen bo, nästan fläker ut hela sitt inre. Hon har också en djupare förståelse för det psykologiska, vilket gör att hon kan berätta på ett begripligt sätt vad som händer och varför.

När jag läste Devilis inlägg här på morgonen slår det mig på nytt om hur sluten HDs familj verkar. Dels berättar inte HD särskilt mycket till sin familj om otroheten, men dels verkar de ju inte fråga någonting. Mycket konstigt för mig.
Citera
2021-05-04, 09:24
Medlem
Nu hejar vi på TJ, direktrapporteringen är igång!
Enligt NA:s reporter Stefan så talar TJ väldigt klart och rakt på sak. "Det enda som gör det lite svårt att hänga med är att hon pratar väldigt fort."
Citera
2021-05-04, 09:27
Medlem
Åh va fruktansvärt för familjen/barnen sitta å höra detta å samtidigt titta på den misstänkta i salen

I dag 09.20
– Om inte de båda vittnena hört något är det inte säkert att någon hade lagt märke till Lenas sista skrik, säger Therese Johansson.

I dag 09.19
Åklagaren går igenom skriket som hördes vid den misstänkta tidpunkten för mordet.
– De skrik som de hörde var fruktansvärda. Det var hjärtskärande kvinnoskrik, säger Therese Johansson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in