2021-05-28, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan spela viss roll för LW:s efterlevande: fallet bokförs som ouppklarat och de lär inte få något skadestånd.

Vad menar du? Att SD är skyldig till mordet på Lena har HR kommit fram till och domen offentliggjordes i morse kl 11.00.

Att SD tog sitt liv eller att någon annan tog hans liv, blir ett nytt fall och domen i HR kan inte ändras därför, men det är oklart läge just nu. Visst kan ett nytt fall spilla över i mordet på Lena.Om inte det står skrivet som ett efterlämnat brev eller nåt av SD: att den eller den eller de också var inblandade. Det har jag misstänkt länge: Han vill inte falla ensam.

Kanske tog han sitt liv, eller också fick han "hjälp" eller blev tvingad på bästa torpednivå för att han inte skulle branda andra eventuella inblandade gällande mordet på Lena.
Citera
2021-05-28, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Enligt Expressen är mannen anhållen. https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Citat:
Intressant. Speciellt om ett par dar och frågan om häktning.
Citera
Medlem
[quote=Picasso2|76048234]Folketorp??? Vet inte hur det ser ut där.[/QUOT

Det är en stor och välskött gård. SOs föräldrahem. En riktig pärla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Tycker inte det finns någon fastighet som stämmer in på bilden i Folketorp om man kollar satellitbild.
Kollade in BA’s facebook och såg ett hus som liknar det på bilden.
Så gissningsvis är det svärisarnas hus
Citera
2021-05-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nu är mannen anhållen
Jag tror att SD gett uttryck för att ”sätta dit HD också” och då snappade mannen

Så kan det faktiskt vara, Sd hotade med att dra Hd med sig i fallet och SOA hämtade hagelbössan?
Ja otroligt är det inte.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kom hem från jobbet, pyste upp en öl och bestämde mig för att kolla upp vad det blev för dom i det här sorgliga fallet. Hoppades självklart på fällande dom.
Min bättre hälft hinner upplysa mig om att SD dömts till 18 år och jag blev både glad och paff på samma gång. Sätter mig för att öppna upp Flashback i syfte att läsa ikapp samtidigt som den bättre hälften säger ”förresten är han hittad död, eventuellt mördad”.

Jag har inte hunnit samla tankarna riktigt. Kan inte bestämma mig för vad jag tycker om den här upplösningen. Å ena sidan tänker jag ”att det var då faan att den djäveln skulle komma undan genom självmord” och att han slipper skammen och helvetet att vara inlåst och dömd både juridiskt och i människors ögon. Å andra sidan tycker jag det är gött att sådant avskräde till människa inte längre finns i denna värld, men det är mer en bitterljuv känsla i så fall.
Visst finns möjligheten att han är tagen av daga men njaee, den jäveln gjorde det själv enligt min gissning.

Stör mig också på att HD slipper undan pressen att eventuellt bli ”outad” men är heller inte säker på vad jag tror om hennes inblandning. Helt klart är hon en människa jag inte ger ett vitten för, med tanke på hur hon svarar under rättegång och jag tror att hon är en del till att LW är död men jag är osäker på till vilken grad.
Kanske är detta slut ändå ett slut som möjliggör att hon kan kliva vidare i livet även om det kommer ta ett tag.
Sist men inte minst är det ju ett helvete för båda sidors barn. Må de ta sig ut ur och vidare i livet med hälsan i behåll. Själv är jag matt och lite snöpligt tom. SD är säkert nöjd över att jag har den känslan.

Relaterar till dina känslor och tankar om morddomen och självmordet (förutom det om HD, jag tror inte att hon var inblandad i mordet på LW).

Men SD existerar inte längre så han kan varken vara nöjd eller missnöjd över dina känslor.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
OM det är självmord har han lyckats förstöra en plats som varit jätteviktiga för hans barn!! Omtänksamt av honom! 🤬
Och för Hanna.
Som var så viktig för honom?
Citera
2021-05-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Eftersom Stefan aldrig kommer att sitta inne, d.v.s vi kommer aldrig att få se en lagakraftvunnen dom - så kommer Stefan, rent juridiskt, i protokollen betraktas som oskyldig.

Detta resonemang levererade S-E Alhem i Aftonbladet idag.

Han kanske visste vad han gjorde, Stefan Davidsson, då han tog sig själv av daga.
Resonemanget förefaller egendomligt, dom har redan meddelats och har den misstänkte avlidit så har hans efterlevande rätt att överta hans rätt att föra talan mot en meddelad dom.

RB 21:1 [S2] Har den misstänkte avlidit, äge hans efterlevande make, bröstarvinge, fader, moder eller syskon föra talan mot dom, såvitt genom denna fastställts, att den misstänkte förövat gärningen.
Citera
2021-05-28, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Enligt Expressen är mannen anhållen. https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Citat:
Ja, det är han. Skäligen misstänkt. Inte på "sannolika skäl" vilket är den högre misstankegraden. De måste häkta honom om inom tre dygn. Annars får de släppa honom. Man häktar inte på skälig misstanke. Möjligen kan han utredningshäktas en vecka, men sen måste han släppas om de inte har något mer.

Vi får se hur det går.
Citera
2021-05-28, 18:37
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vad menar du? Att SD är skyldig till mordet på Lena har HR kommit fram till och domen offentliggjordes i morse kl 11.00.

Att SD tog sitt liv eller att någon annan tog hans liv, blir ett nytt fall och domen i HR kan inte ändras därför, men det är oklart läge just nu. Visst kan ett nytt fall spilla över i mordet på Lena.Om inte det står skrivet som ett efterlämnat brev eller nåt av SD: att den eller den eller de också var inblandade. Det har jag misstänkt länge: Han vill inte falla ensam.

Kanske tog han sitt liv, eller också fick han "hjälp" eller blev tvingad på bästa torpednivå för att han inte skulle branda andra eventuella inblandade gällande mordet på Lena.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/domde-hjarstamordaren-efterlyst
En gripen, inte ännu anhållen (då)
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är ju trots allt deras pappa...

De har väl nästan störst anledning att fira?
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja fan. Så mordet kommer statistiskt att gå till rullorna som ouppklarat?

Och ingen lagakraftvunnen dom lär innebära att ingen ersättning utgår till BO:s anhöriga/barn?

Man har svårt att gråta över hans frånfälle men han kunde ha avvaktat tills det att HD meddelade ej PT.
Det är förskräckligt om det blir så.
Kan det verkligen stämma?
Då menar du att det inte heller spelar någon roll om han själv har tagit sitt liv eller om någon annan har dödat honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in